Rotterdam en de crisis anno 2013

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
neus

2

Bericht door neus » 17 sep 2013, 18:24

Telt vrijwilligerswerk ook als werk (met behoud van uitkering)? Dan is dat misschien nog een optie. Het is rot voor je dat je zo weinig vrijheid krijgt om jouw tijd zo te besteden als je zelf wilt.
Mijn zoon heeft afgelopen zomer twee dagen bij de kassen gewerkt. Fysiek erg zwaar. Later toen hij vroeg waar zijn loon bleef kreeg hij te horen dat het proefperiode was en dat je geen loon krijgt zonder contract. Zo zijn de paprikas ergens weer goedkoper dan eigenlijk kan. Of gewoon duur waar het geld in steeds dezelfde zakken verdwijnt.

neus

Bericht door neus » 17 sep 2013, 20:45

Het is een tijdsbeeld. We moeten met z'n allen als een machine gaan functioneren, anders zou het niet effectief of goed gaan.

neus

Bericht door neus » 18 sep 2013, 08:18

Pink Panter schreef:Het heeft dus alles te maken met werk dat zo min mogelijk moet kosten, voorlopig kan ik moeilijk een andere conclusie trekken.
Dat kan geen gezonde economie zijn...

neus

Bericht door neus » 18 sep 2013, 18:11

Omscholen is goed. Iets kunnen leren is in mijn ogen positief.


Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 24 dec 2013, 11:19

Toen ik dit topic weer opende moest ik ook direct aan dat artikel in de Volkskrant van vanochtend denken ...

neus

Bericht door neus » 24 dec 2013, 13:09

Pink Panter schreef:Gelukkig dat ik inmiddels weer werk heb gevonden waarvoor ik ben opgeleid.
Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 24 dec 2013, 13:54

Zorgwekkende situatie als je het mij vraagt. In de zorg zie je het ook steeds meer. Eerst ontslag en dan met behoud van uitkering hetzelfde werk doen

Ik zag van de week interessante parallellen met Engeland, daar gebeurt nu nml precies hetzelfde

Snap dat ze kosten willen besparen, maar dan hadden ze misschien beter moeten nadenken of de kans dat er vanuit Oost Europa zou gaan worden gefraudeerd aanwezig was. Paar miljard verder en de persoon die slachtoffer van de crisis wordt, is de sjaak

Ja tis soms echt een puinhoop
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten