Apen zijn slimmer

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
neus

Apen zijn slimmer

Bericht door neus » 29 mar 2013, 15:59


Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 mar 2013, 14:11

Ik snapte het laatste experiment niet helemaal. Maar ik heb de indruk dat de apen slimmer zijn omdat ze meer bedacht zijn op de beloning ..(?)..

neus

Bericht door neus » 30 mar 2013, 15:33

Het experiment is dat men de variabelen aanpast waarbij gewonnen kan worden met de uitkomsten, bijvoorbeeld vaker bij L-L en minder vaak bij R-R, waarbij L-R nog steeds verlies is. Apen passen zich aan gewijzigde variabelen aan. Zij hebben als het ware sneller door hoe de kansen liggen en wat winnende strategieën zijn. Ze passen zich sneller aan in een competitieve omgeving.

Daaruit kun je denk ik concluderen dat apen beter in spelletjes zijn, en als het ware bij veranderende eisen van de natuur sneller door hebben wat ze moeten doen. De mens is als het ware lui geworden in aanpassingsstrategie. dat is ook logisch omdat de mens het te gemakkelijk heeft en er weinig meer op het spel staat. uiteindelijk staat natuurlijk wel iets op het spel...

Wat voor de mens spreekt, en wat ook aan de orde komt maar als niet interessant wordt afgedaan, is dat de mens volkomen eerlijk kan zijn en dus het competitieve onschadelijk kan maken. De spreker geeft wel toe dat deze strategie uiteindelijk nog winstgevender is, omdat in dat spel van geïnformeerde en niet geïnformeerde speler altijd een deal is.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 apr 2013, 14:19

ok

Gebruikersavatar
Solomon the Younger
Posts in topic: 1
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 jan 2013, 14:22
Contacteer:

Bericht door Solomon the Younger » 17 apr 2013, 12:18

Tip: Darwin in de supermarkt van Mark Nelissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten