Hunnie tegen ons

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 2
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Hunnie tegen ons

Bericht door Civilis » 27 jan 2011, 12:06

Op een ander forum vroeg iemand zich af of alle demonstraties in het nieuws een voorbode waren van het einde van de wereld, zoals de Maya's voorspelden (wordt beweerd)

Jullie reacties op mijn antwoord zou ik ook interessant vinden
Re: Verandering
In mijn ogen is 'het systeem' over de eeuwen gegroeid omdat het steeds dezelfde soort mensen zijn die de meeste invloed hebben . Het is zo subtiel dat de meeste mensen zich laten overtuigen dat ze vrij zijn. Democratie en kapitalisme zijn tot religie verheven, en worden algemeen geaccepteerd als de beste oplossing.
Sinds een paar decennia hebben regeringen door hoe beïnvloed(baar) mensen zijn. Ipv dat ze onmenselijke maatregelen proberen te verbergen, leiden ze je af met onzinnige discussies die het punt missen, of wordt een toevallig succesverhaal groot uitgemeten ipv de duizenden slachtoffers.
Nu zijn we al zo ver dat je opgepakt wordt als er '1312' op je shirt staat. De ovh bepaalt hoe lang een pand leeg mag staan voordat ze het jatten, nou ja enz enz enz (Ik word te verdrietig en agressief als ik alles op ga noemen). What about de euro?! Ons inkomen is ineens de helft waard, en nu moeten er miljarden in het 'reddingsfonds voor de euro'.

De mensen die de duistere kant hebben gezien worden bozer en bozer, maar de rest niet. Er wordt uitgebreid uitgemeten over wat voor onzinnige dingen geklaagd wordt, en op wat voor achterlijke manier. Hierdoor lijken valide klachten ook gek door asociatie. Demonstranten worden neergezet als agressieve gekken die alleen rotzooi willen schoppen. (Zie bv dierenactivisten en recent de krakers)

Het voordeel van de huidige crisis, en de noodgrepen van de bovenklasse om hun rijkdom te bewaren (bedrijven zijn nog steeds alleen tevreden als ze MEER winst dan het jaar ervoor maken! Winst! Grrr!), is dat steeds meer mensen de duistere kant te zien krijgen. Als het zo'n 75% van de mensheid wordt zie ik wel iets gebeuren..
Helaas is ons politieke systeem van boven tot onder gebouwd om alle serieuze verandering tegen te gaan. Ik verwacht deze eeuw een gigantische revolutie op minstens de helft van de wereld.

De Maya's hadden het, heb ik me laten vertellen, over 'the end of the world AS WE KNOW IT'. Dat kan vanalles betekenen. Hopelijk betekent het revolutie!
Ik heb trouwens nogal mijn twijfels bij onze interpretatie van hun kalender. Er worden dingen ingevuld omdat het dan klopt, niet andersom.
Nostradamus even als voorbeeld. Hij zou 9-11 hebben voorspeld. Was best heftig, maar was het een mijlpaal in de menselijke geschiedenis? Ik zie niet in hoe.. De 'vuurbal in de lucht' van Nostradamus als bewijs geven dat zijn voorspellingen kloppen vind ik nogal twijfelachtig.

Aaah dat moest ik even kwijt
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 27 jan 2011, 13:53

Ik ben het allereerst helemaal met je eens dat je kanttekeningen plaatst bij de einddatum van de maya's. Ik heb zelf nergens maya's horen spreken van het einde van de wereld. Idd.. het einde van de wereld zoals wij die kennen. Maar zij spreken vervolgens over een nieuwe periode..

Verder ingaande op je bericht. Ik verbaas me er altijd over hoe geweldig gefragmenteerd wij als massa zijn (en overkomen). Als ik logisch nadenk, kom ik tot de conclusie dat 'de gewone man' een overrompelende meerderheid heeft. En of dit iets is, wat de machthebbers inzien, weet ik niet. Ik merk bij mijzelf dat ik niet meer zo heilig geloof in het wij-zij/zwart-wit als vroeger. Ik erken overigens wel de tegenstellingen en zie ook dat vooral de rijken profiteren van de crises en dat ze de nadelen ervan zeer sluw en knap weten door te spelen naar de gewone Jan of Joe.

De demonstraties waar die persoon over spreekt, doelt hij dan op de demonstraties in het midden-oosten? Daar zijn volgens mij namelijk heel andere dingen aan de gang: voedseltekort, nauwelijks werk en een elite die zich over de rug van de bevolking verrijkt. Als dat hier zo in het openbaar zou komen, zou zelfs hier wat kunnen loskomen.

Ik denk dat we in Europa in een moeilijke positie zitten. Niemand wil nog een keer oorlog, maar ondertussen betekent dit wel dat er allerlei verkregen rechten met de voet worden getreden. De euro en de unie vind ik een treffend voorbeeld. Het is moeilijk zo niet onmogelijk om de situatie van nu te vergelijken met een scenario waarin alle landen soeverein zouden zijn gebleven, want dit is nu eenmaal de realiteit. Maar de manier waarop het plaatsvindt, leidt bij mij tot de conclusie dat ook dit voornamelijk wordt gestuwd door de machthebbers die hun positie willen handhaven. En of er dan boven onze hoofden ook nog spelletjes met ons worden gespeeld (denk aan Bilderberg etc) laat ik even in het midden.

De tv leek een zegen, maar lijkt nu het tegenovergestelde te hebben bereikt. Ik probeer zo min mogelijk tv te kijken, maar ik zie mij zelf in dezelfde val lopen op het internet. Vlak vermaak, informatie die gefragmenteerd en moeilijk te controleren is en een enorme groepsdruk om er vooral bij te blijven horen..

Toch kijk ik dan naar mijn omgeving en zie dat het bij mij in de directe kring wel meevalt, ondanks alles. Het beeld wat wordt geschapen door media, politici etc blijkt niet te kloppen. Alleen is het voor sommigen wellicht te moeilijk dit onderscheid helder te krijgen, waardoor ze de voorkeur nemen voor het algemeen geaccepteerde dat ons dagelijks wordt voorgeschoteld. Durf te denken, durf te zijn. Al deze ellende Civilis, bepaalt die hoe jij bent? Of zijn het enkel elementen in ons leven waarmee we dienen te leren leven, zonder er ons te door laten overvallen of er ons oneindig over op te winden?

Ik waardeer de Waarheidscommissie uit Zuid-Afrika enorm. Ik hoop dan ook dat die commissie een voorbode is van hoe het ook kan. Vergeven, maar niet vergeten.. begrip kweken ipv straffen. Opdat we allen samen verder durven en kunnen leven..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 2
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 27 jan 2011, 14:34

Dit was de originele vraagstelling:
Over de hele wereld gaan mensen weer de straat op om te demonstreren tegen de gevestigde orde .
Helaas dat het nodig is en al helemaal f*king dat er doden bij vallen, maar ik ben toch ergens wel blij dat men van zich laat horen , dat men het niet meer pikt en opkomt voor de rechten van de mens , of de eigen rechten , dat men weer zelf na denkt en de handen samenvouwt met de medemens . Of het echt verandering gaat brengen ? , mogelijk dat het toch te maken heeft met het aflopen van de Maya kalender en het starten van een nieuw tijdperk , de grote verandering i.p.v. dat de wereld vergaat , of toch niet ? Hoe zien jullie dit ?
Is ook een val voor mij, de mensen op tv en mensen die ik echt ken te onderscheiden. Uiteindelijk kom ik maar weinig mensen tegen die echt zo kort door de bocht denken. Het gevoel wordt bij mij versterkt omdat ik wel veel van zulke (tv-)mensen in de familie heb.
De televisiemakers zullen om begrijpelijke redenen het liefst beknopte en rechtlijnige meningen weergeven.

De massa is m.i. een redelijk doelloze eenheid omdat ieder onderdeel eigen prioriteiten heeft. Objectief zijn lijkt niet in de menselijk psyche te horen, en iedereen wil de dingen aanpakken die hemzelf raken. Ik vind liefdadigheid van rijke entertainers altijd treffend. Ze doneren bijna altijd voor een ziekte die in hun familie voorkomt, of anders voor iets dat toevallig in de media is.

Ja, het beïnvloed wie ik ben. Ik heb als kind nogal de boodschap meegekregen dat ik minderwaardig ben. Dit heeft geleid tot een objectiever wereldbeeld. Ik ben ook minderwaardig, net als jij en iedereen. Minder waard dan wat is lastig uit te leggen.. Minder waard dan je instinct voor zelfbehoud suggereert..
Ik zit vast in de maatschappij, en wordt gedwongen volgens de 'normen en waarden' te leven. Ook al zijn het geen normen en waarden, maar goedpraten van eigen tekortkomingen. Ik schaam me ervoor een mens te zijn, en ik schaam me ervoor een Nederlander te zijn. :-(
Er mee leren leven vind ik geen goede instelling. Dat is precies wat de gevestigde orde wil! Puur egoïsme eigenlijk, alles maar accepteren omdat je er zelf wel mee om kan gaan. (No offense intended :peace: )
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

alain
Posts in topic: 2
Berichten: 1060
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:08
Contacteer:

Bericht door alain » 27 jan 2011, 15:45

De protocollen van de wijze van zion,

u zult in de toekomst zelf smeken om revolutie,

dit is exact de bedoeling, en de mens zal verlangen naar de ve4rwijdering.

van gevestigde regeerders,

wat we niet zien is, dat onze "bevrijders" de ellende hebben gecreeerd,

al met al, dit is nu wat ik al u 2 jaar duidelijk maak,

en civilis, de mens is uit oorsprong JUIST objektief,

dit is nu net wat het systeem ons heeft afgeleerd,

lees wat de wijze van zion zeggen,

en u zult zien wat u gaat meemaken,

2012, is een gemaakte verandering,

geen voorspelling, maar intensieve arbeid,

een goddelijk ingrijpen, daar waarde mens god nabootst

alain
Posts in topic: 2
Berichten: 1060
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:08
Contacteer:

Bericht door alain » 27 jan 2011, 15:58

beste civilis, als u zich schaamt voor wat u bent,

verander dan,

doe goed, en u bent goed

voor men doet moet men weten

waarheid leid naar weten

objektief leid naar waarheid

objektied is los van het individu

zit het individu vast, dan is deze asubjektief,

subjektief lijd naar kennis,

kennis naar twijfel

twijfel laat een mens verkeerde keuzes nemen

verkeerd is slecht,

een slecht mens,

gelukkig schaamt men zich hier nog voor,

al zijn de aantallen steeds kleiner,

de schaamte is een verzet van de ziel

want de ziel is goed, de ego slecht,

en het lijf? het lijf of lichaam roert zich altijd in zijn instinct,

handelen zonder nadenken,

pure drang,

begeerte

zodra hij geen leiding krijgt, neemt hij de lijding

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten