Vaarwel vrijheid

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Vaarwel vrijheid

Bericht door Civilis » 11 jan 2011, 17:50

Dat we dit over ons heen laten komen in Nl..
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_message/150360

Niet alleen is een ambtenaar meer waard dan ik, en heeft meer rechten, ik mag ook niet negatief over ze denken. Mijn grootste angsten komen uit. Het einde van privacy en vrijheid is hier.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 jan 2011, 19:01

Het is interessant dat men deze 'bewijslast' toepast, door te verwijzen naar iets ipv hetgeen zelf te onderzoeken.

Zoals interessant en terecht in een ander artikel wordt genoemd (er is nog hoop Civilis):
Rechter vernietigt veroordeling om ACAB
(Novum) - Het hof in Den Haag moet de zaak van iemand die was veroordeeld voor het dragen van een bomberjack met de opdruk ACAB opnieuw behandelen. De man werd in 2009 veroordeeld tot een boete van tweehonderd euro voor het opzettelijk beledigen van een agent.

De Hoge Raad heeft het vonnis echter vernietigd omdat de onderbouwing wankel is. Het is niet zeker dat iedereen weet dat ACAB voor All Cops Are Bastards staat. Als niemand weet wat ACAB betekent, kan de agent zich ook niet in het openbaar beledigd voelen, oordeelt de Hoge Raad.

Daarom had zonder meer duidelijk moeten zijn dat de afkorting algemeen bekend is. De onderbouwing bleef echter beperkt tot een zoekactie op een aantal willekeurige sites in een andere taal. Omdat hier niet meer onderzoek naar is gedaan, moet de zaak opnieuw worden behandeld.

De uitspraak geeft mogelijk hoop aan drie Ajaxsupporters die vorige week een boete van 330 euro kregen. Ze droegen een t-shirt met de cijfers '1312', dit staat voor ACAB. Ze droegen het t-shirt bij de wedstrijd Ajax - Heracles van 19 april. Het was de eerste keer dat mensen zijn veroordeeld voor het dragen van de cijfers 1312. Het OM verwacht dat die verdachten op grond van de veroordeling een stadionverbod krijgen opgelegd.
bron

Ik had persoonlijk voor deze nieuwsberichten nog nooit gehoord van 1312, laat staan dat ik de eventuele betekenis er achter zou hebben kunnen bedenken... ik vind het dan ook een vreemde uitspraak in de zaak zoals jij die postte...
Het schuingedrukte stuk tekst uit het artikel doet mij toch weer twijfelen.. er wordt als het ware een duidelijk stukje van de deur opengezet om het OM als nog de mogelijkheid te geven 'bewijslast' aan te voeren en tot een veroordeling te komen

[EDIT]"Toeval dat het postbusnummer van het Openbaar Ministerie in Amsterdam ook 1312 is? Het zou getuigen van zelfkennis..."[/EDIT]
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 11 jan 2011, 19:09

Ik vind het een doodeng bericht. Ik kan sowieso niet verkroppen dat het een misdaad is om een agent te beledigen, maar niet om mij te beledigen. Ik heb al te vaak agenten agressie uit zien lokken om zelf los te kunnen gaan. Zie bv de krakers onlangs, en ook hoe 'objectief' de kranten er over bericht hebben. Niet dat ik in deze helemaal objectief ben, maar er moet toch een middenweg zijn.
Toeval dat het postbusnummer van het Openbaar Ministerie in Amsterdam ook 1312 is? Het zou getuigen van zelfkennis
LMAO!! :greins:
Soms wordt mijn geloof in toeval op de proef gesteld ;)

ps Ik had er ook nooit van gehoord. Nú is het algemeen bekend, en kunnen ze het verbieden.
Jezus Christus, ik woon in een land waar de ovh bepaald wat voor kleding ik mag dragen :-(
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 jan 2011, 19:17

Doet me denken aan de ophef over Lonsdale-kleding, doordat het logo op de borst met een open vest erover afgekort wordt tot NSDA. Met een P erachter een directe verwijzing naar het nazisme. Een beetje gezocht, maar dat mocht (mag?) de populariteit van Lonsdale onder nationalistische mensen niet drukken.

Het dragen van een nummer is een vorm van geheimtaal. De meeste buitenstaanders snappen niet wat ermee bedoelt wordt. De betrokkenen - politie en anti-politie - snappen de geheimcode natuurlijk wel.
Er is geen enkele reden om het gebruik van deze geheimtaal te verbieden lijkt me.

Gebruikersavatar
Sardonic
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 nov 2004, 13:40
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 11 jan 2011, 20:52

Civilis schreef:Het einde van privacy en vrijheid is hier.
Dat einde is al een tijdje geleden geweest. We zijn inmiddels al begonnen aan het openbaren van dit soort zaken en zo zullen er nog veel meer dingen aan 't licht komen de komende tijd. WikiLeaks is slechts een begin.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 11 jan 2011, 23:00

De massamens (sorry Okke, dat ik het daarover heb) is zo bang en afhankelijk gemaakt dat de ovh (ook grotendeels massamensen) geen reden meer ziet om dit soort zaken te verbergen.
Het feit dat zo weinig mensen het als een serieus probleem zien is wat me bang maakt. De ovh kan dus nog veel verder gaan voordat er iets zal veranderen.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Sardonic
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 nov 2004, 13:40
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 14 jan 2011, 12:25

Angst is een slechte raadgever.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 jan 2011, 15:00

De massamens is bang. Civilis is bang. Jeroen is een goed raadgever.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 14 jan 2011, 20:28

Dat beoordeel ik liever als hij daadwerkelijk raad geeft ;)
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Sardonic
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 nov 2004, 13:40
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 15 jan 2011, 14:43

Waar ben je bang voor, C?

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 16 jan 2011, 02:22

Dat ik, voor zover daar nog ruimte voor is, nog meer word gedwongen om andermans fouten te maken.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Sardonic
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 nov 2004, 13:40
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 28 jan 2011, 12:40

Word je gedwongen of is het jouw eigen keuze je te laten dwingen?

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 6
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 28 jan 2011, 19:29

Ik word gedwongen, gezien ik last van instincten en basisbehoeftes heb.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

alain
Posts in topic: 1
Berichten: 1060
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:08
Contacteer:

Bericht door alain » 31 jan 2011, 20:10

zijn jouw instincten en basis behoeften een last?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten