Weg met die negers!!!

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
as.
Posts in topic: 5
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 nov 2010, 11:27
Contacteer:

Weg met die negers!!!

Bericht door as. » 07 dec 2010, 14:03

Sinterklaas is met de boot en zijn schare zwarte pieten weer terug naar Spanje. En wat doen die negers aan boord behalve alles in het honderd laten lopen?
Er bestaat geen historische grond om Sinterklaas met deze bootslaven op te schepen. Sinterklaas leefde in de derde en vierde eeuw na Christus, anderhalf millennium vóór de kolonisaties. Hij heeft in zijn hele leven waarschijnlijk geen enkele neger gezien.
Dus stel ik voor dat gespuis voortaan weg te laten uit onze feesttraditie. Die zwarte pieten parade is niet ouder dan de tweede wereldoorlog, nu zo'n zeventig jaar geleden. Het Sinterklaasfeest is daarentegen al minstens zeven eeuwen oud.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2010, 14:12

as. schreef:Die zwarte pieten parade is niet ouder dan de tweede wereldoorlog, nu zo'n zeventig jaar geleden. Het Sinterklaasfeest is daarentegen al minstens zeven eeuwen oud.
"Vermoedelijk deed Zwarte Piet aan het begin van de 19e eeuw zijn intrede in de folklore van de Lage Landen," schrijft wikipedia. Oorspronkelijk was sinterklaas inderdaad alleen of vergezeld van één duivel.

Je stoort je dus niet aan sinterklaas en wel aan al die knechtjes en stelt voor het 'feest' te wijzigen. Mijn steun krijg je niet.

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 1
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 08 dec 2010, 01:45

Je houdt je aan een traditie of niet, vind ik. Als je het kruis op de mijter of de Pieten weghaalt kan je net zo goed een clown neerzetten. Dan is het een nieuw feest
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 dec 2010, 07:53

Het ís elk jaar een nieuw feest. Grotendeels hetzelfde als het jaar ervoor en met enkele veranderingen. Tradities ontwikkelen zich. Pieten verliezen hun roes en worden vriendelijke snuiters. Misschien is sinterklaas over 20 jaar wel een seniele demente bejaarde die zonder zijn pietjes geen stap kan verzetten.

as.
Posts in topic: 5
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 nov 2010, 11:27
Contacteer:

Bericht door as. » 08 dec 2010, 09:58

Pieten verliezen hun roes en worden vriendelijke snuiters
Dan beleven we over twintig jaar de intocht van een pedofiel omringd door knuffelallochtonen.

as.
Posts in topic: 5
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 nov 2010, 11:27
Contacteer:

Bericht door as. » 08 dec 2010, 10:11

Tradities ontwikkelen zich.
Dat klopt.. en niet alleen rechtlijnig, ze splitsen op. De Kerstman, een kloon van Sinterklaas, zit iedere Kerst kindeke Jezus in Zijn kribbe te wiegen in de hoop dat het Kind er uit vliegt. Als dat gebeurt, dan kan de Kerstman alle aandacht op die feestdag op zichzelf vestigen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 dec 2010, 13:16

Heb je moeite met veranderingen?

as.
Posts in topic: 5
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 nov 2010, 11:27
Contacteer:

Bericht door as. » 11 dec 2010, 14:27

okke schreef:Heb je moeite met veranderingen?
Ad hominem.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 dec 2010, 14:36

as. schreef:Ad hominem.
... is een argument in een gesprek om de bewering van de ander oneigenlijk te weerleggen.

Jouw bewering is dat tradities zich ontwikkelen. Ik beweerde hetzelfde. Je tipt mogelijke negatieve ontwikkelingen van tradities aan. Vandaar mijn vraag of je moeite hebt met veranderingen.

as.
Posts in topic: 5
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 nov 2010, 11:27
Contacteer:

Bericht door as. » 13 dec 2010, 10:03

Ik beweerde hetzelfde.
Dan zijn we klaar met dat punt.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten