Filosofie : verwondering
-dat er iets is eerder dan niets ;
-dat er beweging is eerder dan de eeuwige rust ;
-dat er bewustzijn is eerder dan alleen het onbewuste .
Filosofie is verwondering
Filosofie is verwondering
"Er is meer..."
- L D Bogaards
- Posts in topic: 1
- Contacteer:
- Intangible Radjanamadjo
- Posts in topic: 1
- Contacteer:
Daar sluit ik mij bij aan
Ik denk dat in het bericht van Valère al aardig de kern van de verwondering is gevat
het verwonderen over het leven.. komt overeen met de eerste, maar ik doe het desalnietemin regelmatig..
Ik denk dat in het bericht van Valère al aardig de kern van de verwondering is gevat
het verwonderen over het leven.. komt overeen met de eerste, maar ik doe het desalnietemin regelmatig..

The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.
Het onbewuste was er altijd al, neem ik aan. Met het bewustzijn en het bewustworden ben ik, en blijf ik, nog bezig.Valère schreef:-dat er bewustzijn is eerder dan alleen het onbewuste .
Das Leben ist zu kurz um neben allen anderen auch noch sich selber zu hassen. --- Sibylle Berg
...........jaValère schreef:dat er iets is eerder dan niets
...........jaValère schreef:dat er beweging is eerder dan de eeuwige rust
...........het universele bewustzijn was er eerstValère schreef: dat er bewustzijn is eerder dan alleen het onbewuste
...........het menselijke onbewuste en het menselijke bewustzijn kwam daarna
...........het menselijk bewustzijn expandeert nog
Das Leben ist zu kurz um neben allen anderen auch noch sich selber zu hassen. --- Sibylle Berg