3 wereld is dat dan ?hebben we 3 aardbollen

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Plaats reactie

ben je het eens of oneens dat je het 3de wereld noemt

ja
0
Geen stemmen
nee
1
100%
anders citeer het dan
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

zeemeeuw
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2008, 11:49
Contacteer:

3 wereld is dat dan ?hebben we 3 aardbollen

Bericht door zeemeeuw » 27 sep 2008, 12:52

:shifty: :wall: :wall: hallo
ik weet sins kort dat ik autist ben .
maar heeft me 10 jaar geduurd .
en dyslektie en hoog begaaft insensitief .
en ze zeiden we doen niet zo aan sitkers .
maar nu 3 min later hoor ik de zelfde mensen zegen ja ik heb nog wat geld over gemaaakt naar een derde wereld ???? eerst tegen mij zegen we doen niet aan stickers en 3 min over een 3de wereld . ik vroeg waar is de derde aardbol dan we hebben er toch maar een .
dat vind ik stikeren . waar om derde wereld we zijn allemaal mensen . deze mensen zijn armer maar dat komt door hooge bazen van fabrieken bv . als ze wat meer geld uit geven bv voor kofie bonen maar alles moet zo goed koop mogelijk ingekocht worden . maar de kofie bonnen man eet zondaags caviaar in de tuin of thuis zonder gevoel over wat hij aan gericht heeft . caviaar zit geen smaak aan . het is de rijk doem en de macht .
wees tevereden met een hamlap bv dan heeft ieder te eten . ik noem niet iets een derde wereld we hebben er maar een en we moeten het samen doen .
gr ramona
als ik toch een meeuw was vlieg ik weg ver weg voor de drukte en onbegrip gevlucht

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 1
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 27 sep 2008, 13:04

Hoi Ramona / Zeemeeuw,

Alles wat benoemd wordt is in feite 'gestickerd'.
Ramona is dan een sticker en Zeemeeuw ook.
Eva Lilith ook. Filosofieforum ook.
Volgens mij kunnen we ook niet communiceren zonder dingen te benoemen.

Het benoemen hoeft niet perse de negatieve lading van 'een sticker plakken' te hebben. Oftewel: Een 'sticker' is niet hetzelfde als de eventuele (negatieve?) lading die aan de inhoud ervan gegeven wordt of die iemand er zelf aan geeft.

Je bedoelt waarschijnlijk 'weggezet worden in een hokje'?
Tja.... Dat heeft in feite niets met het woord (de naam) dat (die) eraan gegeven wordt te maken, maar we geven het woord wel vaak 'de schuld'.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

zeemeeuw
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2008, 11:49
Contacteer:

Bericht door zeemeeuw » 27 sep 2008, 16:59

Eva Lilith schreef:Hoi Ramona / Zeemeeuw,

Alles wat benoemd wordt is in feite 'gestickerd'.
Ramona is dan een sticker en Zeemeeuw ook.
Eva Lilith ook. Filosofieforum ook.
Volgens mij kunnen we ook niet communiceren zonder dingen te benoemen.

Het benoemen hoeft niet perse de negatieve lading van 'een sticker plakken' te hebben. Oftewel: Een 'sticker' is niet hetzelfde als de eventuele (negatieve?) lading die aan de inhoud ervan gegeven wordt of die iemand er zelf aan geeft.

Je bedoelt waarschijnlijk 'weggezet worden in een hokje'?
Tja.... Dat heeft in feite niets met het woord (de naam) dat (die) eraan gegeven wordt te maken, maar we geven het woord wel vaak 'de schuld'.
ja je hebt gelijk maar ik bedoeld de dat die persoon eerst zecht we doen niet aan stickers plakken naar iemand . 3 min later ik heb geld gestort naar de derde wereld ? hoe mensen kunnen denken . eerst het goede voor beeld denken te geven en dan het zelfde te doen .
maar in veite wat jij schrijft is waar . gr zeemeeuw
als ik toch een meeuw was vlieg ik weg ver weg voor de drukte en onbegrip gevlucht

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 sep 2008, 23:18

De termen Eerste Wereld, Tweede Wereld en Derde Wereld was tot de val van het Communisme een best duidelijke indeling van de wereld. Ontwikkelingsland is de term die nu meer gangbaar is voor derdewereldlanden.

Het verschil tussen ontwikkelingslanden en ontwikkelde landen wordt door de ontwikkelde landen actief in stand gehouden. Bijvoorbeeld door subsidies op (duur) vlees uit de ontwikkelde landen zelf en strenge voorwaarden aan geïmporteerd vlees. Ook wordt bijvoorbeeld de locale textielindustrie in ontwikkelingslanden beperkt door de markt daar te verzadigen met gratis afdankertjes uit ontwikkelde landen. Voorbeelden zijn er genoeg, maar dat moet de goede burger niet weerhouden om af en toe een duit in de collectebus te stoppen.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 30 sep 2008, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten