Ambitie
Ook weer eens.
Het is eigenlijk een wonder dat het intellect het niet altijd aflegt.
En daar komt dan bij kijken dat ik bewondering heb voor veel intellectuelen.
Ze zijn niet te vertrouwen, maar met een beetje moeite zie ik toch wel mogelijkheden om uit te maken wie wel en wie niet te vertrouwen is.
Psychologisch gezien wantrouw ik intellectuelen omdat ze vaak in eenzaamheid geleefd hebben en dat ze errug weinig gecorrigeerd zijn in hun eenzaamheid.
Daar lees ik nu - toevallig (?) - een SF/gewone roman over van Ian McEwan:
Geheten: Solar. Hilarisch inkijkje in de gedachten van een intellectueel die de Nobel-Prijs gewonnen heeft. Heel Brits.
En dat gaat ook nog ergens over.
Een privé-aanbeveling.
Het is eigenlijk een wonder dat het intellect het niet altijd aflegt.
En daar komt dan bij kijken dat ik bewondering heb voor veel intellectuelen.
Ze zijn niet te vertrouwen, maar met een beetje moeite zie ik toch wel mogelijkheden om uit te maken wie wel en wie niet te vertrouwen is.
Psychologisch gezien wantrouw ik intellectuelen omdat ze vaak in eenzaamheid geleefd hebben en dat ze errug weinig gecorrigeerd zijn in hun eenzaamheid.
Daar lees ik nu - toevallig (?) - een SF/gewone roman over van Ian McEwan:
Geheten: Solar. Hilarisch inkijkje in de gedachten van een intellectueel die de Nobel-Prijs gewonnen heeft. Heel Brits.
En dat gaat ook nog ergens over.
Een privé-aanbeveling.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
Ik wilde juist eens mij totale verzameling SF (best wel wat) op gaan ruimen, ik ben het voorbij zeg maar.
Soms krijg ik een opwelling om nog eens wat te lezen, maar dan heb ik drie pagina's gedaan en denk ik...laat maar.
Er is vast nog wel iemand voor wie het nieuw is...
Wil jij soms wat uitzoeken? Geen kosten.
Soms krijg ik een opwelling om nog eens wat te lezen, maar dan heb ik drie pagina's gedaan en denk ik...laat maar.
Er is vast nog wel iemand voor wie het nieuw is...
Wil jij soms wat uitzoeken? Geen kosten.
Neus, (ergens stukje terug)
Ik heb toch een beetje een vooroordeel opgewekt nav je opmerkingen van vandaag ergens, ik hoop dat ik mijn onpartijdigheid kan laten prevaleren boven je pseudo onschuldigheid en preutsheid. Ik zal mijn best doen.
Je schreef iets over denken dt voorbijschoot, ik kan het helaas niet terug halen. Als je eenmaal in deze trein zit dendert hij voort, het zal ergens met tijd te maken hebben.
Dat denken dat voorbijschiet heeft voor mij te maken met het uitdrijven van het beest. Ook de evolutie heeft inmiddels wel begrepen dat er denkmodi kunnen bestaan die moeten worden uitgedreven.
Stel je hebt een gedachte. Een debiel jongetje met pukkels en een dom kaal meisje wonen bij hun vader en die vader was een beest, zonder gevoel voor humor en al helemaal niet van begrip. En die vader nam hoeren mee naar huis en neukte ze waar ze bij stonden, altijd in een fel verlichte kamer.
Wat zou je dan met die gedachte doen? Zou je hem bewaren of zou je hem laten voorbijschieten.?
Zelf denk ik voorbijschieten. De meeste mannen zijn beesten, ze hebben het zelf niet in de gaten en je kunt ze maar beter laten voorbijschieten.
Ik wil jouw denken niet beïnvloeden maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat jij de gedachte gaat bewaren en er 's avonds in een stil hoekje nog eens naar kijken gaat.
Het is als die twee monniken die een mooie vrouw tegen komen voor een rivier. De meester tilt haar op en zet haar aan de overkant. De leerling zegt na uren, meester waarom deed u dat, ze is een vrouw! De meester zei, ja, ze is een vrouw maar ik ben haar vergeten en jij denkt nog aan haar.
Wat hebben de zenners nu geleerd. Juist, vrouwen zijn prutje, je mag er niet naar kijken, je mag ze niet optillen, je mag er eigenlijk niks mee!
Ik heb toch een beetje een vooroordeel opgewekt nav je opmerkingen van vandaag ergens, ik hoop dat ik mijn onpartijdigheid kan laten prevaleren boven je pseudo onschuldigheid en preutsheid. Ik zal mijn best doen.
Je schreef iets over denken dt voorbijschoot, ik kan het helaas niet terug halen. Als je eenmaal in deze trein zit dendert hij voort, het zal ergens met tijd te maken hebben.
Dat denken dat voorbijschiet heeft voor mij te maken met het uitdrijven van het beest. Ook de evolutie heeft inmiddels wel begrepen dat er denkmodi kunnen bestaan die moeten worden uitgedreven.
Stel je hebt een gedachte. Een debiel jongetje met pukkels en een dom kaal meisje wonen bij hun vader en die vader was een beest, zonder gevoel voor humor en al helemaal niet van begrip. En die vader nam hoeren mee naar huis en neukte ze waar ze bij stonden, altijd in een fel verlichte kamer.
Wat zou je dan met die gedachte doen? Zou je hem bewaren of zou je hem laten voorbijschieten.?
Zelf denk ik voorbijschieten. De meeste mannen zijn beesten, ze hebben het zelf niet in de gaten en je kunt ze maar beter laten voorbijschieten.
Ik wil jouw denken niet beïnvloeden maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat jij de gedachte gaat bewaren en er 's avonds in een stil hoekje nog eens naar kijken gaat.
Het is als die twee monniken die een mooie vrouw tegen komen voor een rivier. De meester tilt haar op en zet haar aan de overkant. De leerling zegt na uren, meester waarom deed u dat, ze is een vrouw! De meester zei, ja, ze is een vrouw maar ik ben haar vergeten en jij denkt nog aan haar.
Wat hebben de zenners nu geleerd. Juist, vrouwen zijn prutje, je mag er niet naar kijken, je mag ze niet optillen, je mag er eigenlijk niks mee!
Hallo Blin,
je geeft al aan dat het meer voor jezelf is, zelfbevestiging als een soort zelfbevrediging.
Niemand is echt onschuldig, mannen en vrouwen niet, als het gaat om zelfbevrediging waarbij de ander als middel gezien wordt. De onschuldige Sartre en Kant moeten het er maar mee doen. De ander is middel tot doel, hoe dan ook, en geen doel op zich, hoe onschuldig je jezelf ook voordoet. Dat is niet vol te houden. Wel zijn er mensen die onder deze situatie te lijden hebben. Maar medelijden wordt dan toch vaak afgewezen.
je geeft al aan dat het meer voor jezelf is, zelfbevestiging als een soort zelfbevrediging.
Niemand is echt onschuldig, mannen en vrouwen niet, als het gaat om zelfbevrediging waarbij de ander als middel gezien wordt. De onschuldige Sartre en Kant moeten het er maar mee doen. De ander is middel tot doel, hoe dan ook, en geen doel op zich, hoe onschuldig je jezelf ook voordoet. Dat is niet vol te houden. Wel zijn er mensen die onder deze situatie te lijden hebben. Maar medelijden wordt dan toch vaak afgewezen.
Drie-honden, of L. te L. had wel gelijk, van Blin-Blin krijg je de gekke koeienziekte. Dat komt om dat ze nog niet beseft wat haar bestemming is: indianen op de wereld zetten!
Ze snapt de onderstroom niet die in haar aan het werk is: De Uterus.
Wel belangrijk hoor. Maar ze moeten hun plaats weten en geen praatjes hebben die ze ontleent hebben.
Dat komt wel met de jaren. tot het te laat is natuurlijk. Laten we eerlijk wezen: Ze zullen verdeeldheid zaaien totdat het kindje komt.
Laten we hopen dat het geen meisje is, zoals in de bio-industrie.
Een industrie - overigens - die nog gedomineerd wordt door mannen.
Maar dat kan met de emancipatie niet meer lang duren.
Ik ben bang dat alle apocalyptische verwachtingen (van mannen) ingehaald worden door dat geneuk van de rationele geest. D.w.z. de verkrachting er van door ambitieuze vrouwen.
Die hebben richting nodig van zo iemand als Tecumseh.
Anders wordt de eenzijdige geslachtelijkheid de ondergang van de echte mannen. Gelukkig gaan de hormonen hun eigen gang.
Het zweepje roept ze wel tot de orde.
...
In afwachting van een onkwetsbaar antwoord, verblijf ik hoogachtend,
Godwin, voorheen Yopi.
Ze snapt de onderstroom niet die in haar aan het werk is: De Uterus.
Wel belangrijk hoor. Maar ze moeten hun plaats weten en geen praatjes hebben die ze ontleent hebben.
Dat komt wel met de jaren. tot het te laat is natuurlijk. Laten we eerlijk wezen: Ze zullen verdeeldheid zaaien totdat het kindje komt.
Laten we hopen dat het geen meisje is, zoals in de bio-industrie.
Een industrie - overigens - die nog gedomineerd wordt door mannen.
Maar dat kan met de emancipatie niet meer lang duren.
Ik ben bang dat alle apocalyptische verwachtingen (van mannen) ingehaald worden door dat geneuk van de rationele geest. D.w.z. de verkrachting er van door ambitieuze vrouwen.
Die hebben richting nodig van zo iemand als Tecumseh.
Anders wordt de eenzijdige geslachtelijkheid de ondergang van de echte mannen. Gelukkig gaan de hormonen hun eigen gang.
Het zweepje roept ze wel tot de orde.
...
In afwachting van een onkwetsbaar antwoord, verblijf ik hoogachtend,
Godwin, voorheen Yopi.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
Mijn vader, de oude Ovo, was een dapper man. Ik zie hem nog staan, leunend op zijn spade. We waren achter in de tuin en ik moest huilen omdat ik een heel eng slangetje had gezien. Ik was gek op dieren, ik had twee goudvissen en een konijn, Rap en It.
Maar dit slangetje was echt een heel vreemd slangetje, het lag op het tuinpad te kroelen en te kronkelen. Ik was vreselijk bang maar ik wilde ook niet dat er iets met het slangetje zou gebeuren. En jawel, je kon hem aan zien komen.
Mijn vader nam de spade, liever had ik hem een schop gegeven die zijn rechter en scherper en daardoor ook diervriendelijker, en hakte hem in twee stukken.
Ik haatte mijn vader en 's avonds heb ik toen met de hulp van mijn moeder die twee kronkelende zwarte stukken in zijn bed gelegd.
Maar dit slangetje was echt een heel vreemd slangetje, het lag op het tuinpad te kroelen en te kronkelen. Ik was vreselijk bang maar ik wilde ook niet dat er iets met het slangetje zou gebeuren. En jawel, je kon hem aan zien komen.
Mijn vader nam de spade, liever had ik hem een schop gegeven die zijn rechter en scherper en daardoor ook diervriendelijker, en hakte hem in twee stukken.
Ik haatte mijn vader en 's avonds heb ik toen met de hulp van mijn moeder die twee kronkelende zwarte stukken in zijn bed gelegd.
O wacht, het ging over zelfbevlekking.
Een paar dagen geleden was op de tv een seksuologe die een heel kantoortje had ingericht voor de gevonden voorwerpen die ze uit vrouwen haalde. Het waren hele andere dingen dan dat ik me had voorgesteld. Zo was er een rode cola dop. Met de beste wil van de wereld kan ik niet begrijpen dat een vrouw dat lekker vindt.
Avonds wilde ik dat toch even uitproberen en vroeg mevrouw Ovo of ze misschien trek had in een glaasje cola. Nee, zei mijn vrouw, ik heb meer zin in een appeltje.
Of ik mij nu zorgen maken moet???
Een paar dagen geleden was op de tv een seksuologe die een heel kantoortje had ingericht voor de gevonden voorwerpen die ze uit vrouwen haalde. Het waren hele andere dingen dan dat ik me had voorgesteld. Zo was er een rode cola dop. Met de beste wil van de wereld kan ik niet begrijpen dat een vrouw dat lekker vindt.
Avonds wilde ik dat toch even uitproberen en vroeg mevrouw Ovo of ze misschien trek had in een glaasje cola. Nee, zei mijn vrouw, ik heb meer zin in een appeltje.
Of ik mij nu zorgen maken moet???
Blin, wat is achter op seksueel gebied en wat is voor. Ik ben er in ieder geval voor. En nee, ik ga je niet de helpende hand bieden, dat zou echt een flauwe mannengrap zijn.
Heb je er wel eens aan gedacht, Blin, om het seksuele in mystieke zin op te vatten. Je lost dan meteen het hele probleem van voor en achter op. Als ik je in deze een hulpende hand mag bieden, kan ik je " De hermetische gnosis in de loop der eeuwen" aanbevelen. Van professor doctor Kwispel. Het is wel een zware pil voor de geneugten van verlichting maar misschien kan je je eigen seksualiteit erin terug vinden. Ik hoop het in ieder geval van ganser harte, dan kunnen we er later misschien eens over praten.....
Heb je er wel eens aan gedacht, Blin, om het seksuele in mystieke zin op te vatten. Je lost dan meteen het hele probleem van voor en achter op. Als ik je in deze een hulpende hand mag bieden, kan ik je " De hermetische gnosis in de loop der eeuwen" aanbevelen. Van professor doctor Kwispel. Het is wel een zware pil voor de geneugten van verlichting maar misschien kan je je eigen seksualiteit erin terug vinden. Ik hoop het in ieder geval van ganser harte, dan kunnen we er later misschien eens over praten.....
Driehonden,
Jaren zocht ik precies de goede woorden, niet te hard en niet te zacht, niet te betekenisvol maar ook niet leeg, niet te dichterlijk en niet te wetenschappelijk. Woorden die moesten passen maar ook weer niet als 'ach gut' of 'ucgh ies'. Onherleidbaar en toch ergens de grond van.
Aan het eind van de middag speelden er kinderen voor mijn deur en tot drie keer toe werd er belletje getrokken, een spel waar ik altijd graag aan mee doe, niets leuker dan de vermoorde onschuld te spelen. Daarna werd het stil, te stil, een stilte voor de storm. En toen het geluid, het was geen bel, geen kloppen maar een soort fluister door de brievenbus. Ik open weer geheel in mijn onschuld de voordeur maar dit keer geen kinderleegte maar op mijn stoep liggen twee zachte woorden: ach en ugh.
Ik pak ze zorgvuldig op om ze in mijn cryptogram te leggen, eindelijk dacht k te weten wat 'rode kool in zalf gesneden' was maar helaas ze smolten in mijn hand. En nu ik ze hier zo zie ineens zie staan, denk ik ugh en jagh, als je ze kent is meteen de sjeu er weer af.
Vreemd om ze hier zo te zien staan, de woorden ach en ugh.Seksuele ambities, ach ugh
Jaren zocht ik precies de goede woorden, niet te hard en niet te zacht, niet te betekenisvol maar ook niet leeg, niet te dichterlijk en niet te wetenschappelijk. Woorden die moesten passen maar ook weer niet als 'ach gut' of 'ucgh ies'. Onherleidbaar en toch ergens de grond van.
Aan het eind van de middag speelden er kinderen voor mijn deur en tot drie keer toe werd er belletje getrokken, een spel waar ik altijd graag aan mee doe, niets leuker dan de vermoorde onschuld te spelen. Daarna werd het stil, te stil, een stilte voor de storm. En toen het geluid, het was geen bel, geen kloppen maar een soort fluister door de brievenbus. Ik open weer geheel in mijn onschuld de voordeur maar dit keer geen kinderleegte maar op mijn stoep liggen twee zachte woorden: ach en ugh.
Ik pak ze zorgvuldig op om ze in mijn cryptogram te leggen, eindelijk dacht k te weten wat 'rode kool in zalf gesneden' was maar helaas ze smolten in mijn hand. En nu ik ze hier zo zie ineens zie staan, denk ik ugh en jagh, als je ze kent is meteen de sjeu er weer af.
Blin,
hoe de onvermoede kanten van taal de hoofdrol gaan spelen...
ik zou niet te veel gaan graven, daar krijg je maar kuilen van, bergen ook natuurlijk tenzij je de grond gelijkelijk verdeeld. En ik weet niet wat voor schop je hebt, maar als die van aanzienlijk formaat is kost dat graven je ook nog de rug en ben je vroeg oud.
Dat jezelf kennen moet je ook niet aanpakken met de grove gereedschappen, graven en woelen in de bodem geeft maar troebel water, dat zorgt voor desoriëntatie.
Desoriëntatie is verslavend als je er aan begint.
Ik vermoed dat jij seksualiteit als primaire ambitie beschouwt. Ik heb wel eens gehoord dat kunstacademie studenten de eerste jaren van hun studie bezig zijn om hun gemankeerde seksualiteit onder ogen te zien, en pas daarna kunnen beginnen met iets leren over kunst.
Ik weet nog steeds niet over kunst. Ze kunnen mij alles wijsmaken, Ook dat een schilderij van een appel de zondigheid van de mens betekent.
Ik denk dan dat het scheelt of je de appel plukt of van de grond af raapt.
De meest mensen denken "ugh" als iets op de grond ligt, zelfs de vijf seconden regel is voor hen meer een grap dan een gepraktiseerde wijsheid, hoewel ik dus zelf de haren er af spoel en gewoon een hap neem. Ik ben niet zo piespokerig als het om "vuil" gaat. Gisteren las ik de uitspraak dat "vuil"gewoon iets is dat op de verkeerde plek ligt, en op de juiste plek geen vuil meer is. Dat "verkeerde plek" idee zit allemaal tussen de oren, evenals het idee dat het nooit veilig genoeg is.
Nu heb ik dus wel wat meer buikklachten dan anderen, mijn darmen zijn voortdurend overstuur, en dat zou toch wel een signaal moeten zijn dan mijn filosofie niet helemaal klopt, maar die signalen negeer ik nonchalant. Genoeg onzin over gezonde geesten in gezonde lichamen, een gezonde geest interesseert het niet zo hoe gezond zijn of haar lichaam is, dat is bijzaak. Het gaat alleen om gezonde opvattingen.
Je zou kunnen zeggen dat ik ambitie heb naar gezonde opvattingen. Veilige seksualiteit is misschien zoiets als kunstmatige inseminatie, ik heb wat andere opvattingen over hoe veilig het leven moet zijn, ook al is mijn gevoel van onveiligheid vaak overdreven en heb ik dus te maken met een groot voorstellingsvermogen (vooral wat er allemaal mis kan gaan)
Ach ugh.
hoe de onvermoede kanten van taal de hoofdrol gaan spelen...
ik zou niet te veel gaan graven, daar krijg je maar kuilen van, bergen ook natuurlijk tenzij je de grond gelijkelijk verdeeld. En ik weet niet wat voor schop je hebt, maar als die van aanzienlijk formaat is kost dat graven je ook nog de rug en ben je vroeg oud.
Dat jezelf kennen moet je ook niet aanpakken met de grove gereedschappen, graven en woelen in de bodem geeft maar troebel water, dat zorgt voor desoriëntatie.
Desoriëntatie is verslavend als je er aan begint.
Ik vermoed dat jij seksualiteit als primaire ambitie beschouwt. Ik heb wel eens gehoord dat kunstacademie studenten de eerste jaren van hun studie bezig zijn om hun gemankeerde seksualiteit onder ogen te zien, en pas daarna kunnen beginnen met iets leren over kunst.
Ik weet nog steeds niet over kunst. Ze kunnen mij alles wijsmaken, Ook dat een schilderij van een appel de zondigheid van de mens betekent.
Ik denk dan dat het scheelt of je de appel plukt of van de grond af raapt.
De meest mensen denken "ugh" als iets op de grond ligt, zelfs de vijf seconden regel is voor hen meer een grap dan een gepraktiseerde wijsheid, hoewel ik dus zelf de haren er af spoel en gewoon een hap neem. Ik ben niet zo piespokerig als het om "vuil" gaat. Gisteren las ik de uitspraak dat "vuil"gewoon iets is dat op de verkeerde plek ligt, en op de juiste plek geen vuil meer is. Dat "verkeerde plek" idee zit allemaal tussen de oren, evenals het idee dat het nooit veilig genoeg is.
Nu heb ik dus wel wat meer buikklachten dan anderen, mijn darmen zijn voortdurend overstuur, en dat zou toch wel een signaal moeten zijn dan mijn filosofie niet helemaal klopt, maar die signalen negeer ik nonchalant. Genoeg onzin over gezonde geesten in gezonde lichamen, een gezonde geest interesseert het niet zo hoe gezond zijn of haar lichaam is, dat is bijzaak. Het gaat alleen om gezonde opvattingen.
Je zou kunnen zeggen dat ik ambitie heb naar gezonde opvattingen. Veilige seksualiteit is misschien zoiets als kunstmatige inseminatie, ik heb wat andere opvattingen over hoe veilig het leven moet zijn, ook al is mijn gevoel van onveiligheid vaak overdreven en heb ik dus te maken met een groot voorstellingsvermogen (vooral wat er allemaal mis kan gaan)
Ach ugh.
lieve Ab,
van Quispel krijg ik rooie oortjes.
Hij laat Philo spreken.
Omdat niets onveranderlijk is, moet ook de eerste mens een onheil overkomen: de vrouw. De vrouw werd voor hem het begin van een schuldig leven.
Nou, dan willen bij mij de hormonen en de oestrogenen nog wel eens gieren. Ik zou het graag aan alle tuinbroeken laten lezen, die zich druk maken om wie de afwas doet. Maar het idee alleen al dat de vrouw door er te zijn het begin is van een schuldig leven. Lekker.
Nu is het wel zo dat Philo uitging van de androgyne mens. Kan zijn ik word er geil van. Normaal moet ik het doen met John Coltrane https://www.youtube.com/watch?v=S1GrP6thz-k
maar mijn androgyne Philo kan er ook wat van.
Zolang hij een was deed hij het met de twee naturen van god. Niets mis mij, ook reuze gezellig maar toen de vrouw eenmaal was gevormd verheugde hij zich in de aanblik omdat hij in haar een zustergestalte en een verwante vorm zag.
Misschien is er een steekje aan mij los maar mij klinkt het lekker in de oren. Ik ben er nog niet, nu komt het:
En hij naderde en begroette haar.
Nou? lekker he (ik gooi hem er even uit want het is vandaag niet best gesteld met onze electra, dat heb je zo in studentenhuizen)
van Quispel krijg ik rooie oortjes.
Hij laat Philo spreken.
Omdat niets onveranderlijk is, moet ook de eerste mens een onheil overkomen: de vrouw. De vrouw werd voor hem het begin van een schuldig leven.
Nou, dan willen bij mij de hormonen en de oestrogenen nog wel eens gieren. Ik zou het graag aan alle tuinbroeken laten lezen, die zich druk maken om wie de afwas doet. Maar het idee alleen al dat de vrouw door er te zijn het begin is van een schuldig leven. Lekker.
Nu is het wel zo dat Philo uitging van de androgyne mens. Kan zijn ik word er geil van. Normaal moet ik het doen met John Coltrane https://www.youtube.com/watch?v=S1GrP6thz-k
maar mijn androgyne Philo kan er ook wat van.
Zolang hij een was deed hij het met de twee naturen van god. Niets mis mij, ook reuze gezellig maar toen de vrouw eenmaal was gevormd verheugde hij zich in de aanblik omdat hij in haar een zustergestalte en een verwante vorm zag.
Misschien is er een steekje aan mij los maar mij klinkt het lekker in de oren. Ik ben er nog niet, nu komt het:
En hij naderde en begroette haar.
Nou? lekker he (ik gooi hem er even uit want het is vandaag niet best gesteld met onze electra, dat heb je zo in studentenhuizen)
Dan raast de goede Philo verder:
Zij, geen levend wezen ziende dat meer op haar leek dan hij, leefde op en beantwoordde schuchter zijn groet.
Zo hé, dat waren nog eens tijden.
Ik ga maar niet verder in de openbare ruimte want dan komt de wellust in het spel (incest). Tegenwoordig kan iedereen zomaar meelezen op het net, voor je het weet nemen ze je computer in beslag.
Zij, geen levend wezen ziende dat meer op haar leek dan hij, leefde op en beantwoordde schuchter zijn groet.
Zo hé, dat waren nog eens tijden.
Ik ga maar niet verder in de openbare ruimte want dan komt de wellust in het spel (incest). Tegenwoordig kan iedereen zomaar meelezen op het net, voor je het weet nemen ze je computer in beslag.
Gelukkig herpakt Philo zich door zich te verschuilen achter Genesis 2 en 3
Mijn aandacht verflauwt, Ab, van die hele Quispel omdat ik ineens aan iets moois moet denken.
Ik heb twee wonderschone boekjes over het onderwerp. Geen pornosite die er maar in de verte aan kan tippen en toch is het aanwezig maar dan in veel mooiere gedachten.
Het eerste boekje is van Charles Mopsik. Le sexe des âmes en de andere is van Annick de Souzenelle 'Le féminin de l'être.
Je hoeft het verder niet op te zoeken, Ab, want het is pure keukenmeidenromannetjes.
Mijn aandacht verflauwt, Ab, van die hele Quispel omdat ik ineens aan iets moois moet denken.
Ik heb twee wonderschone boekjes over het onderwerp. Geen pornosite die er maar in de verte aan kan tippen en toch is het aanwezig maar dan in veel mooiere gedachten.
Het eerste boekje is van Charles Mopsik. Le sexe des âmes en de andere is van Annick de Souzenelle 'Le féminin de l'être.
Je hoeft het verder niet op te zoeken, Ab, want het is pure keukenmeidenromannetjes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten