Afronden

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 21:17

Machines volgen logica en een eventuele AI zal alles volkomen logisch moeten opvatten. Meestal vinden mensen het onlogisch dat er leed is of ongeluk, maar met de consideratie van twee tijdrichtingen tegelijk wordt alles volkomen logisch en ontstaat een wereldbeeld dat compleet genoeg is om een AI mee te laten functioneren. De singulariteit van Kurzweil duidt dan op een ongekende ontwikkeling waar mogelijk verleden en toekomst bepaald gaat worden ( schepping in het midden)

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 21:24

neus schreef:Inderdaad. Ik denk wel eens dat een volgorde van dood naar geboorte superieur is om met een bewustzijn mee te maken. Een dubbel bewustzijn acht ik nog niet zo goed mogelijk, misschien bij machines. God hoe vreselijk raar moet dit voor sommigen overkomen.
bekijk deze maar eens!
zo gek jou idee namelijk helemaal niet.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 21:25

2.47 schreef: think about it!
Denken zeker wel

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 23:24

er bestaat nog altijd zoiets als de 3 wetten in robotica.
dat zou ons een beetje moeten beschermen,
maar als (zoals allang gebeurd is) de computer de economie gaat overnemen worden we langzamerhand verstikt en verstoten van enige luxe, misschien wel datgeen waar we altijd naar toe hebben gewerkt, welvaart.

uit het uiteenvallen van religie en mysterie, dankzij het internet, blijkt al dat we de grip verloren hebben.

misschien dankzij de wetenschap die geld blijft spenderen om maar meer te weten te komen dan nodig is.

wat heb je aan het ontdekken van het Brout-Englert-Higgs-deeltje?
volgens mij in elk geval niet echt veel.

en wat heb je aan het reizen van ruimteschepen (noem ze drones of telescopen) vele malen verder dan enig levend mens kan komen in een leven?
ik denk ook niet veel.

zullen er echt beschavingen zijn die verder zijn dan ons op een afstand die redelijk is?
ik denk het niet, want ze hebben ons kennelijk nog niet gevonden.

tof dat we antimaterie hebben ontdekt , maar wat moet je met die kennis?
weinig meer dan weten dat het er is.

als er nou eens wat vaker mensen waren zoals Bil Gates die miljarden weggeeft aan goede doelen hadden we nog iets aan het feit dat er mensen mega rijk zijn geworden.
maar zolang er steeds weer nieuwe speeltjes komen voor die gasten, zoals een superjacht die je met je smartphone kan besturen en eilanden worden opgehoest om maar meer en meer geld om te zetten komen we eigenlijk als aarde niet veel verder.

wat heb je aan cyborgs?
ook een achterhaald concept nu alles al met elkaar communiceert dankzij internet.
een lopende robot is nu gewoon dom.

AI handig?
neen, want dat zorgt ervoor dat er nog minder banen zijn en dus meer armoede.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 17:56

als politici niet eens zo'n slecht idee,
maar dan zijn er weer andere nodig die ze programeren en kunnen dus gehacked worden.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 20:21

niet erg handig als je het mij vraagt, zal die link eens bekijken
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 20:30

dat duurt nog wel even voor het echt werkt.
maar zo'n robot is niet handig.
het is makkelijker een apperaat te hebben die thee, koffie of choco maakt en een transportsysteem om het bij de persoon te brengen.

de eerste 100 jaar zie ik het er niet van komen, en tegen die tijd ben ik misschien al dood, dus zit er niet mee
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 27 sep 2013, 20:50

het speculeren is leuk of maakt misschien bang. Feit is dat beslissingen geautomatiseerd worden en analyse van " big data" alleen mogelijk is en te interpreteren met behulp van machines.

een leven als batterij en ondertussen een leuke virtuele wereld is zo slecht toch nog niet?

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 20:53

angst is een keuze, een die ik niet zal maken
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 20:54

Pink Panter schreef:
het is makkelijker een apperaat te hebben die thee, koffie of choco maakt en een transportsysteem om het bij de persoon te brengen.
Gemak dient de mens! Volgens mij ben je toch meer een hedonist...
ik ben niet in een hokje te plaatsen, en dat maakt mensen wel eens bang
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 27 sep 2013, 20:54

hoezo is angst een keuze?

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 20:55

je hoeft niet angstig te blijven en kan je richten op wat anders.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 27 sep 2013, 20:57

Sorry maar dat is in mijn ogen een soort " Mona weet raad" opmerking.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 21:02

vraag ik me ook zo vaak af, maar ik schijn onbestuurbaar te zijn.
terwijl ik juist heel principieel ben, alleen heb ik zo mijn eigen principes die niet echt doorsnee zijn
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 21:05

neus schreef:Sorry maar dat is in mijn ogen een soort " Mona weet raad" opmerking.
vreemd genoeg heeft Mona vaak iets te vermelden wat waardevol is in de ogen van vele als was die rubriek nooit van de grond gekomen

of is dat net weer iets te bijdehand :greins:

'ik ben een handige bij." < Dar-wing O:) de g is een stomme g hahaha, ik bedoel bzbzbz
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 27 sep 2013, 22:31

nee, mijn principes zijn vrij strak, en duidelijk voor mij.
ga niet in tegen de natuurlijke behoeftes van jezelf en gun dat de ander ook,
veel meer is er niet aan.
daaruit volgt wel dat je een ander niet iets aandoet dat die niet graag wilt, want dat wil je andersom ook niet.
en heeft de ander geen respect voor mij, dan heb ik zeker dat voor diegene ook totaal niet meer.

puur menselijk/satanisch, niets mis mee toch?
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 27 sep 2013, 22:55

2.47 schreef:
neus schreef:Sorry maar dat is in mijn ogen een soort " Mona weet raad" opmerking.
vreemd genoeg heeft Mona vaak iets te vermelden wat waardevol is in de ogen van vele als was die rubriek nooit van de grond gekomen

of is dat net weer iets te bijdehand :greins:
Ik twijfel er niet aan dat Mona echt wel enig inlevingsvermogen had en goede intenties, maar het idee dat ik er dan bij heb is dat je er toch net naast zit. Dat helpt misschien ook want het geeft ruimte om het echte dan zelf te ontdekken. Als dàt de intentie was dan chapeau.

neus

Bericht door neus » 28 sep 2013, 18:39

Bedoel je misschien 'dalek'? Uit dr who?

Ik acht het zelf wel van belang om wederzijds respect te hebben. Al was het maar voor een duizendjarig interbellum . Daarna zien we wel weer.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 19:14

[url=website]begrip[/url sluiten]
bedoel je dat?

ook dat staat natuurlijk gewoon op internet
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 19:34

moet werken
probeer het volgende:

plaats een nieuwe reactie, verder helemaal leeg.
tik daar een willekeurige tekst.
selecteer die tekst (highlight) en selecteer vervolgens de URL knop vlak boven de tekst Sluit tags.
vervolgens ga je met de cursor tussen de Len ] staan.
plaats daar het '=' teken.
open nu in een ander tabblad een willekeurige website.
kopieër dat adres (bv. http://www.filosofieforum.nl/)
ga vervolgens met de cursor achter het = teken staan en druk dan de Ctrl toets en de V tegelijkertijd in.(of te wel, plakken)

het volgende zou in je scherm moeten staan

[URL=http://www.filosofieforum.nl/]willekeurige tekst[/URL ]
(om het weer te kunnen geven heb ik voor het voorbeeld extra spaties geplaatst, dit hoef jij dus niet te doen!!

en daar heb je het,
maar lees je eens in in HTML op bijvoorbeeld WIKI, reuze handig.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 19:40

zeker voor de Dalit zou ik respect tonen,
dat andere dat niet doen en daarom zij niet voor andere is logisch, echter ze zullen mij leren kennen als eervol mens en na zekere tijd mij als een goede vriend herkennen.

Ooit werd ik gerold door een stel jongens in Afrika.
Dat gaf niets, ze waren straat arm. Daarna heb ik ze verwent met vers fruit op de lokale markt en een fanclub opgebouwd die mij mijn verdere trip door de stad beschermde tegen een ieder die eventueel mij wat wilde aandoen. Ik nam het ze niet kwalijk en juist daarom begrepen ze dat ik een vriend was. Ze waren mij dankbaar voor m'n begrip. Ik zelf was erg emotioneel over de mensen die ik letterlijk zag sterven van de honger. Maar dat verwennen van de groep kinderen op de markt is een van de mooiste momenten uit mijn leven. Heerlijk om te geven en oprechte dankbaarheid te zien in hun ogen. EN ik zou het nog duizenden keren weer doen, ook al blijven ze azen op mijn portomonee!
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 20:27

het feit is dat deze jonge jongens leven in armoede, en dat betekend overleven.
wanneer er dan iemand verschijnt die zichtbaar geld heeft, betekend dat in hun ogen gewoon voedsel, en jij zou in hun schoenen ook een oplossing zien voor je honger van die dag.
ik begreep dat maar al te goed.
daarom heb ik meer respect voor de Dalit dan voor een priester.
zie je wel, ik ben niet zo ziek en gestoord zoals je misschien dacht, ik ben eerder ervaren en heb mijn principes niet gejat van een ander maar zelf ontwikkelt.
er is ook niets dat ik ooit zal aannemen van een ander voor het zelf te onderzoeken of je nu koning, hoge priester of zwerver voor je naam heb staan, voor mij is elk mens gelijk.
en daarom houden de mensen die mij kennen van mij en de mensen die mij niet kennen kijken me raar aan, en dat vind ik best, maar is niet altijd even handig, so be it.

dit maakte ik trouwens mee in Djibouti, een land dat bekend staat om hun piraterij. En hoewel ook nederland vooral doet alsof hun de boosdoeners zijn, dagelijks varen er miljarden aan hun neus voorbij , letterlijk, snap je nu dat ze die boten proberen te kapen of leegroven?
mensen sterven bij bosjes op straat, ik heb het zelf gezien en vind het schandalig dat dat niet anders kan.
de piraten daar proberen slechts te overleven, en de VN probeert ervoor te zorgen dat de Ferrari's aankomen in Dobuy. Wie is de echte boef?
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 21:07

als je het boek heb gelezen snap je dat juist satanisten respect hebben voor het leven en voor de medemens ZOALS DIE IS.
maar hoe weerhoud je de mensen van het ontdekken van waardevolle wetenswaardigheden?
juist, verstop het in iets waar je ze bang voor kan maken.
of in iets wat ze zonder hulp niet begrijpen.
satanisme en de bijbel zijn 2 hele mooie dingen, als je maar weet waar de klepel hangt, anders is het vooral achterlijk.
wat dat betreft wens ik je veel ontdekkingsplezier in het leven, en eventueel waardevolle boeken zoals een bijbel, the satanic bible en andere dingen waarvan je moeder zei dat je er ver vandaan moest blijven ( en zij controle kon houden over jou)
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 21:32

zondes in godsdiensten zijn altijd dingen die natuurlijke behoeftes zijn.
het leven is geweldig, als je het maar durft te leven zo goed en zo slecht als je kan.
dood ga je toch en jij bent iemand die hoe wonderbaarlijk ook leeft in een universum die megagroot blijkt te zijn.
heb schijt aan de regels van andere en zorg dat je niet zoveel vijanden maakt dat je niet meer rustig over straat kan.

en als je het even niet weet...

satan vraagt geen gehoorzaamheid.
satan staat voor genot!
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 21:42

Pink Panter schreef: Het leven blijft voor mij een ontdekkingsreis. Nu in een boek van Nietzsche bezig. Erg interessant.
ontdek de boeken van deze tijd die nog meer inhoud hebben dan Nietzsche ooit had durven dromen !!

films!!!
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 22:25

gebleken is dat film en muziek verborgen boodschappen herbergen.
daarnaast is het zo dat veel van deze producten daadwerkelijk de mensen kunnen beinvloeden, iets wat zeker vooraanstaande autoriteiten zeker niet zullen negeren en gebruiken.
met die wetenschap in het achterhoofd is het leuk om vooral films en muziek te bekijken en beluisteren van een tijdje terug.
je zult gaan merken dat het wel degelijk zo is.
zo blijken hollywood blockbusters mensen altijd van te voren te vertellen wat er staat te gebeuren in de wereldheerschappij en muziek altijd de nieuwste trents te zetten.
wanneer je eenmaal door hebt hoe dat werkt, kan je dat ook ontdekken in de nieuwste producten.
ik geniet nagenoeg van elke film die enigsinds wordt aangeraden door de media, dar zij zeker een betoverende waarde heeft, het wordt niet zomaar gepropageerd, en hetzelfde geldt voor muziek.
dus een bepaalde film... niet echt.
het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
maar als je realiseert dat de vrijmetselarij de wereld in handen heeft, en het niet zou laten zulk waardevolle werktuigen te laten liggen om de wereld te bewerken zoals het haar goeddunkt begin je te beseffen dat ook jij in de toekomst kan kijken.
overigens noemt de scientology dat new-clear weapons.
en is het scientology (is satanistisch, dus christelijk en dus van joodse afkomst) die de septer zwaait in tv/film land.
ben ik paranoïde?
ontdek het zelf maar.
maar je zult merken dat ik eerder gelijk heb dan ongelijk, en het daarom veiliger voor de regerende partij (kerk) om mijn soort als gek af te schilderen en zodoende mensen uit mijn buurt te houden, dan niet.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 28 sep 2013, 22:29

maar oke, als jij inspecteur Clouseau bent, en de Roze Panter de heilige graal van wijsheid, bekijk dan de film nog maar eens om te beginnen.
het zal je verbazen wat je dan allemaal niet ontdekt.
zo hebben de vrijmetselaars altijd gewerkt en die methode zullen ze blijven hanteren.
het is de enige manier om kennis niet verloren te laten gaan voor de volgende generatie.
en de grootste truuk om iets te verbergen is het openbaar te maken.
op onzichtbare wijze

het leuke van die film is, dat Clouseau de klinkers altijd verkeerd uitspreekt, zoals die ook in de originele versie van het oude testament niet voorkomen!!
en geloof mij (of niet) overal waar geld aan verdient kan worden, wordt tot in de puntjes over nagedacht, zeker door vrijmetselaars
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 29 sep 2013, 11:39

Heb net gekeken "Upside down (2012)". 2.47 ik ben benieuwd naar jouw visie op die film.

neus

Bericht door neus » 06 okt 2013, 14:01

Voor wat betreft plots is e.e.a. al aardig uitgezocht:

Plots

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten