Ik ben gek
Ik ben gek
Het kan niet anders.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Het moet wel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Iedereen die met "ik" zichzelf bedoelt, is gek.
Nota Bene:
Liever geen video's plaatsen in gesprekken, daar is: Naar welke muziek luister je? (bij voorkeur) voor bedoeld.
::
Dat terzijde is het wellicht waarschijnlijk nodig om de term: "Spiegelpaleis", enige toelichting te geven:
- Ik ben door een spiegelpaleis geweest, lichamelijk.
U Ook?
Ik kan mij voorstellen dat de attractie door de jaren heen van de kermis verdwenen is, of door zogenaamde "Lachspiegels" is vervangen?
(Ik vind nochthans geen voorbeelden van mijn ervaring op de internets, terwijl ik weet wat ik heb meegemaakt. )
Het was een doolhof waarin alle muren spiegels/spiegelend waren.
Ik herinner me nog dat ik angst voelde het te betreden: "Hier kom je nooit uit!"
Maar het was onderdeel van een ralley/speurtocht/verplichte-activiteit.
Gelukkig was het geen groot doolhof, en gold de regel: "Altijd consequent een muur aan je linkerhand (of rechterhand) houden, zo kom je uit elk (eerlijk/natuurlijk) doolhof."
Als ik het mij goed herinner was het een schooluitje naar de Efteling, of daaromtrent.
Het was de middelbare school: brugklas, 2, of 3 atheneum moet het geweest zijn, of -na de onderwijsvernieuwing- misschien zelfs 4VWO.
Dus dat wordt ergens vanaf het begin van de jaren 1980 (4vwo heb ik gespiegeld doorlopen), tot ergens waar herinnering faalt, 1985?
Ondertussen meer dan 40 jaar geleden, dus hou me ten goede als ik de jaartallen niet meer precies weet.
Goed dit was een lange tekst, waarmee ik tracht uit te leggen dat ik mij niet meer precies kan herinneren wanneer iets plaats heeft gehad en waar evenmin, zinloos ergens.
Toch weet ik dat mijn ervaring plaats en tijd heeft gevonden.
En als ik in data ga graven moet ik het tegenkomen, want ik heb het meegemaakt.
Ik heb er toen overigens geen ophef over gehoord, dat uitje, ofschoon ik ook een vluchteling was: Ik wilde weg van onnozelheid en alles leren te weten wat er te weten viel.
Ik vraag me af of ze nog bestaan, de spiegelpaleizen waar nog fysiek gemeten kan worden.
Tegenwoordig lijkt het alleen maar reflectie, terwijl de selfienemer niet eens beseft in spiegelbeeld opgenomen, en weergegeven, te worden.
Tot zichzelf een andere zichzelf "in het echt" ontmoet, en zichzelf gespiegeld ziet in het idee van een ander.
Waanzinnig!
Daarom ben niet alleen ik gek, maar U ook, en U, en U ... en U ook.
(Let ook op een nieuw bericht getiteld: "Dataverlies". Ik ga het neerzetten onder:"Schrijfsels", zodat iedereen die denkt een zelf te hebben, het ook lezen kan.)
In de spiegel zit een andere gek die links en rechts omdraait, vaak zonder dat de "ik" -die zichzelf noemt- het in de gaten heeft.
Er waren ikken rond die hun zelfbeeld in de spiegel hebben geschapen.
Hun "realiteit"" is echter 180 graden (pi radialen) uit fase met hoe ze overkomen op de werkelijkheid.
Het is uitermate lastig dergelijke ikken op hun afwijking te wijzen.
Het enige dat opkomt, als remedie, is inderdaad het spiegelpaleis: Waar de "ik" gespiegeld kan worden in de spiegel van "zichzelf".
Ik kwam dit tegen op de internets: https://youtu.be/bcPTiiiYDs8
Euler, de uitvinder van pi, heeft de spiegel omgedraaid:
- Dan wel altijd tau keer radialen (of 360 graden), of 2xpi radialen (is ook 360 graden).
Zo kan de halve "zichzelf", 1 worden.
Enkel door zijn spiegelbeeld te spiegelen in zichzelf.
"If I am tau, just imagine what I could be if I were 2 pi"
Het leuke van een spiegelpaleis is dat je uiteindelijk niet meer kunt onthouden hoe vaak je gespiegeld bent/hebt, derhalve de "zichzelf"-idee louter gebaseerd is op spiegelingen van spiegelingen.
Begint een beetje op een kip-ei probleem te lijken, waar het ei nooit een kip gezien heeft.
(Of andersom)
Liever geen video's plaatsen in gesprekken, daar is: Naar welke muziek luister je? (bij voorkeur) voor bedoeld.
Dat terzijde is het wellicht waarschijnlijk nodig om de term: "Spiegelpaleis", enige toelichting te geven:
- Ik ben door een spiegelpaleis geweest, lichamelijk.
U Ook?
Ik kan mij voorstellen dat de attractie door de jaren heen van de kermis verdwenen is, of door zogenaamde "Lachspiegels" is vervangen?
(Ik vind nochthans geen voorbeelden van mijn ervaring op de internets, terwijl ik weet wat ik heb meegemaakt. )
Het was een doolhof waarin alle muren spiegels/spiegelend waren.
Ik herinner me nog dat ik angst voelde het te betreden: "Hier kom je nooit uit!"
Maar het was onderdeel van een ralley/speurtocht/verplichte-activiteit.
Gelukkig was het geen groot doolhof, en gold de regel: "Altijd consequent een muur aan je linkerhand (of rechterhand) houden, zo kom je uit elk (eerlijk/natuurlijk) doolhof."
Als ik het mij goed herinner was het een schooluitje naar de Efteling, of daaromtrent.
Het was de middelbare school: brugklas, 2, of 3 atheneum moet het geweest zijn, of -na de onderwijsvernieuwing- misschien zelfs 4VWO.
Dus dat wordt ergens vanaf het begin van de jaren 1980 (4vwo heb ik gespiegeld doorlopen), tot ergens waar herinnering faalt, 1985?
Ondertussen meer dan 40 jaar geleden, dus hou me ten goede als ik de jaartallen niet meer precies weet.
Goed dit was een lange tekst, waarmee ik tracht uit te leggen dat ik mij niet meer precies kan herinneren wanneer iets plaats heeft gehad en waar evenmin, zinloos ergens.
Toch weet ik dat mijn ervaring plaats en tijd heeft gevonden.
En als ik in data ga graven moet ik het tegenkomen, want ik heb het meegemaakt.
Ik heb er toen overigens geen ophef over gehoord, dat uitje, ofschoon ik ook een vluchteling was: Ik wilde weg van onnozelheid en alles leren te weten wat er te weten viel.
Ik vraag me af of ze nog bestaan, de spiegelpaleizen waar nog fysiek gemeten kan worden.
Tegenwoordig lijkt het alleen maar reflectie, terwijl de selfienemer niet eens beseft in spiegelbeeld opgenomen, en weergegeven, te worden.
Tot zichzelf een andere zichzelf "in het echt" ontmoet, en zichzelf gespiegeld ziet in het idee van een ander.
Waanzinnig!
Daarom ben niet alleen ik gek, maar U ook, en U, en U ... en U ook.
(Let ook op een nieuw bericht getiteld: "Dataverlies". Ik ga het neerzetten onder:"Schrijfsels", zodat iedereen die denkt een zelf te hebben, het ook lezen kan.)
In de spiegel zit een andere gek die links en rechts omdraait, vaak zonder dat de "ik" -die zichzelf noemt- het in de gaten heeft.
Er waren ikken rond die hun zelfbeeld in de spiegel hebben geschapen.
Hun "realiteit"" is echter 180 graden (pi radialen) uit fase met hoe ze overkomen op de werkelijkheid.
Het is uitermate lastig dergelijke ikken op hun afwijking te wijzen.
Het enige dat opkomt, als remedie, is inderdaad het spiegelpaleis: Waar de "ik" gespiegeld kan worden in de spiegel van "zichzelf".
Ik kwam dit tegen op de internets: https://youtu.be/bcPTiiiYDs8
Euler, de uitvinder van pi, heeft de spiegel omgedraaid:
- Dan wel altijd tau keer radialen (of 360 graden), of 2xpi radialen (is ook 360 graden).
Zo kan de halve "zichzelf", 1 worden.
Enkel door zijn spiegelbeeld te spiegelen in zichzelf.
"If I am tau, just imagine what I could be if I were 2 pi"
Het leuke van een spiegelpaleis is dat je uiteindelijk niet meer kunt onthouden hoe vaak je gespiegeld bent/hebt, derhalve de "zichzelf"-idee louter gebaseerd is op spiegelingen van spiegelingen.
Begint een beetje op een kip-ei probleem te lijken, waar het ei nooit een kip gezien heeft.
(Of andersom)
Kijk eens naar de afbeelding die je gemaakt heb van jezelf in de spiegel.
Weet jij zeker dat de camera links en recht niet verwisseld heeft?
Hoe dan?
Weet jij zeker dat de camera links en recht niet verwisseld heeft?
Hoe dan?
Maak nu eens een "selfie" met een spiegel in de achtergrond.
Wat zie jij jezelf daar doen?
Kloppen links en rechts nog wel?
Wat zie jij jezelf daar doen?
Kloppen links en rechts nog wel?
Ik maak nooit selfies. Allemaal flauwekul. Het illusoire zelf. Het universum binnenin vind ik veel interessanter.
Hermetisch geschakeld
Nooit gedacht dat ik nog eens dankbaar zou zijn dat ik een INFJ persoonlijkheidstype heb/ben.
Hermetisch geschakeld
Ik ben ook altijd in vrij hoge mate eenkennig gebleven. Ook dat is nu in een heel ander licht komen te staan. Ik ben op een onbewust niveau gewoon altijd al Eén-kennig geweest.
"eenkennig"
Je hebt gezocht in het Gratis woordenboek op: eenkennig
een·ken·nig (bijvoeglijk naamwoord)
1zich maar aan één persoon hechtend
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woo ... /eenkennig

"eenkennig"
Je hebt gezocht in het Gratis woordenboek op: eenkennig
een·ken·nig (bijvoeglijk naamwoord)
1zich maar aan één persoon hechtend
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woo ... /eenkennig
Hermetisch geschakeld
Het is wel grappig, bedenk ik net, dat een ander die tegenover jou staat, jou altijd andersom ziet dan hoe je jezelf in de spiegel ziet. Een ander ziet jouw linker helft rechts en vice versa, terwijl dat in een spiegel niet zo is.
Allemaal mindfuck. En oninteressant want allemaal illusoir.
Als je een ander wilt zien zoals hij zichzelf ziet, dan moet je dus eigenlijk naast hem gaan staan en dan samen in de spiegel kijken.
Allemaal mindfuck. En oninteressant want allemaal illusoir.
Als je een ander wilt zien zoals hij zichzelf ziet, dan moet je dus eigenlijk naast hem gaan staan en dan samen in de spiegel kijken.

Hermetisch geschakeld
Het is de mindfuck die aan de orde van de dag is.
Maak eens een selfie met een leesbaar object in de achtergrond.
Is het leesbaar voor je afdrukt?
Is het leesbaar als je terugkijkt?
Waarom?
Heb je dat aan- of uitgezet?
Tel daarbij op dat de verstekwaarde merkafhankelijk is, en je weet ineens hoe de helft van de wereld zichzelf denkt te zien, zonder in de gaten hebben dat zij het niet zijn.
Maak eens een selfie met een leesbaar object in de achtergrond.
Is het leesbaar voor je afdrukt?
Is het leesbaar als je terugkijkt?
Waarom?
Heb je dat aan- of uitgezet?
Tel daarbij op dat de verstekwaarde merkafhankelijk is, en je weet ineens hoe de helft van de wereld zichzelf denkt te zien, zonder in de gaten hebben dat zij het niet zijn.