Ik ken de serie AngelsinAmerica niet, maar zag een sterke scene met Al Pacino bij Zomergasten. Het maakt mij bewust dat ik niet uit moet gaan van bedachte indelingen en dat ik bewust moet zijn als anderen daarvan uitgaan.
De scene is hier op youtube te zien (in het Engels en zonder ondertitels).
Etiquetten
Tja ik noem wat de character van Pacino doet, het bewust verdringen van de waarheid. Dat uitgerekend jij okke middels deze scene bewust maakt dat het niet de indelingen zijn waar je vanuit moet gaan, kan ik dan ook niet geheel vatten met de meeste van je posts (met name die waarvij je reageert op Arjen), maar dat terzijde. Dat wij de wereld indelen en dingen namen geven die daardoor een bepaalde betekenis krijgen waardoor we in staat zijn elkaar te begrijpen met wat we bedoelen. Deden we dit niet zou onze communicatie een stuk moeilijker verlopen, omdat we elkaar dan niet meer zullen begrijpen als we geen labels hadden om de dingen te benoemen. Don't ya think so??
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.
Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.
Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.
Ik hoop dat het dit keer, in tegestelling tot de voorgaande KEREN dat je dit zei daadwerkelijk overgekomen is. Het werken met regelbases is altijd subjectief. Men noemt dit ook wel empirisme, in ethische zin teleologisch, of in psychologische zin psychose.okke schreef:Ik ken de serie AngelsinAmerica niet, maar zag een sterke scene met Al Pacino bij Zomergasten. Het maakt mij bewust dat ik niet uit moet gaan van bedachte indelingen en dat ik bewust moet zijn als anderen daarvan uitgaan.
De scene is hier op youtube te zien (in het Engels en zonder ondertitels).
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe