Mijn diepste verlangen naar een Anarchoprimitivistische samenleving

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Plaats reactie
DeBaast013
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2024, 22:47
Contacteer:

Mijn diepste verlangen naar een Anarchoprimitivistische samenleving

Bericht door DeBaast013 » 18 jan 2024, 23:06

Beste medefilosofen,

Naar mijn mening is de mensheid haar ware aard vergeten na het bewerken van het land.
Wij zijn geboren om te leven als jagers- en verzamelaars.
De boekdrukkunst is de grondlegger van depressie...
Het boerenprotest doet bij mij de haren overeind staan.
De eerste vormen van landbouw zijn de oorzaken van onze huidige wereldcrisissen.
Binnen de Anarchoprimitivistische samenleving zijn wij heer- en meester over ons eigen lichaam, geest en leefomgeving. Hierbij uit ik mijn verlangen naar een herintroductie van een anti-beschaving, een simpeler bestaan.

Gerhard Ris
Posts in topic: 1
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2023, 09:58
Contacteer:

Bericht door Gerhard Ris » 19 jan 2024, 07:43

Dat verlangen dat veelal 'terug naar de natuur' heet is begrijpelijk.

Een probleempje is dat bij het huidig mondiale klimaat er dan een geschap maximum van 4 miljard mensen en tijdens een ijstijd maximaal 2 miljard optimaal 1 miljard mensen.

We zitten nu op 8 miljard en stijgend. Wat is jouw primitief anarchistische eindoplossing?

Een kernoorlog? Gewoon op de knop drukken? Ben je in een klap van alle kernwapens af en wellicht met 7 miljard doden. De nucleaire winter zorgt voor een ijstijd zodat je ook in een klap van global warming afbent. Ondanks dat als ik nu naar buiten kijk dat de vraag is.

Wellicht helpt een advies van een mondiaal Orakel Senaat netwerk om mij jou een beter goed geinformeerd advies te geven hoe mondiaal pesten te voorkomen.

Het is helaas taboe want velen voelen zich daarmee getrolled en dus ten onrechte gepest.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 jan 2024, 19:43

Elkaar met stenen het hoofd inslaan om een veld waar voeding is, in plaats van die voeding te delen, is samenleven?

HM

Wat is dan overleven van een familie?

Incest?

Is maar goed dat er dertijd geen kapitalisme bestond, want elke hebzuchtige zou dan direct begonnen zijn de toegang tot water te beperken tot hen die het "zich veroorloven" konden.

Dat men zich daarna niet met stenen elkaar het hoofd in elkaar sloeg, heeft waarschijnlijk met religie te maken?
"Het is Gods wil, dat Wij over Water beschikken kunnen."

::

Het is Gods wil die de akkers overstroomt?
Wij zijn geboren om te leven als jagers- en verzamelaars.
Dus?

Hierbij uit ik mijn verlangen naar een herintroductie van een anti-beschaving, een simpeler bestaan.
OK

Anarchie

Hier is een steen, die sla ik op jouw hoofd, jouw hersens puilen uit jouw hoofd, en zijn nu van mij. (Anarchoprimitivistisch gezien)

Jij bent dan dood en niet meer in staat te interrumperen.

Aan de andere kant, ik zou niet weten wat met jouw hersens te doen, en gooi ze in de latrine.
(Anders leidt het maar tot prionziekte.)

Oh Wonder!

De cirkel is rond!

Met deze steen, heb ik jouw mond gesnoerd!

Hoeveel aanhangers, na mijn dood, geloven in de magische steen?

::


Nu (tegenwoordig) trachten we elkaar met woorden de schedel in te slaan.

Prionen winnen, altijd.

Daarom, en door hebzucht, wordt er nu meer voedsel weggegooid dan noodzakelijk is, om zelfs 12 biljoen van ons in stand te houden.

Het grootste probleem is distributie.

Distributie is van middel tot afhankelijkheid geworden.
Zonder distributie geen leven.

Hier weerspiegelt de macroscopische wereld zich in het microscopische.

Waar in de laatste virussen en ziekmakende bacteriën eenvoudig te onderscheiden zijn, zo heeft het blijkbaar politiek vermogen nodig om de ziekten van een samenleving aan te duiden.

En kan het niet zonder KI opgelost worden.

Ieder mens, zoals nu ontmoet, is een volledig ander persoon 7 jaar later.

Met andere axiomata
Met andere ideeën
Met andere waarheden.


Mijnheer Ris en Co komen er later achter dat het enige waar hun voorstellingsvermogen het af liet weten, de flexibiliteit van hun menselijke geest was.

Iedereen is immers vrij in zijn geest.
Dat het lichaam beperkingen wordt opgelegd is niet meer dan logisch.

Waar logica verdwijnt, ontstaat psychose.

Met als exces de: "Ik hoor niet in dit lichaam thuis" psychose.

Helaas, of gelukkig, werkt de virtuele wereld niet mee deze psychose te verhelpen.
Zo weten de uitgevers van drugs ze ook niet langer in stand houden dan 1 gratis dosis.


"Altijd komt de klant terug voor meer." en dat gaat in de kosten lopen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten