Koffiepraat

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Re: Koffie

Bericht door Bärbel » 11 mar 2020, 14:07

Rara schreef:
11 mar 2020, 11:31
Eens te meer een reden om even te spoken en dan weer weg te zijn.
Ja. Zoiets ja.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 11 mar 2020, 14:08

Rara schreef:
08 mar 2020, 21:53
Vandaag officieel lid van Redemption Church geworden. Nog best een twijfel gehad. Ik wil graag de filosofie steunen dat je geen werk voor jezelf moet doen, maar werk voor God. Alleen zelf ben ik daar niet goed in, er komt schijt uit mijn hoofd/pen. Maar goed de preek van vandaag was hoe ieder een unieke rol heeft binnen het geheel, EN JE NEEMT GEWOON JE EIGEN PLAATS IN.

Hier zit ik.

Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 mar 2020, 19:22

Mooie ogen...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 mar 2020, 20:14

Hoe gaat het met de oogdruppels Chris?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 mar 2020, 09:25

Op de een of andere manier heb ik iets met gezag...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2020, 19:40

Rara schreef:
11 mar 2020, 20:14
Hoe gaat het met de oogdruppels Chris?
Hopelijk heeft hij die weer kunnen krijgen.

Die CBD-olie gebruik ik nu omdat er een hele grote spier bekneld zit in mijn rug :smt022 Dit heb ik (gelukkig :grijns: ) nog nooit eerder meegemaakt, tis een ding die loopt van halverwege schouderblad pal langs mijn ruggengraat helemaal naar beneden en ook naar opzij. Het is bij sommige bewegingen net of ie scheurt en soms is het moeilijk ademen. Heb ik weer. :grijns: Het gebeurde doordat ik zelf mijn SI gewricht heb rechtgezet. Ik had me van de week heel lelijk verstapt en toen zat het SI weer nog schever dan anders. Verrekte zeer deed dat. Dat is zo naar, dat houd ik niet lang uit altijd. Toen heb ik hem zelf rechtgezet met een heel effectieve handeling van een arts die Een bepaalde yoga handeling geeft op YT voor dit soort dingen (zie filmpje). Dat was heel effectief, alleen heb ik toen met mijn rechter arm mijn rechter been omhoog getild met een riem. Toen was het SI probleem opgelost maar ontstond er pardoes een nieuw probleem. :grijns: Ik geloof dat er met het trekken aan het rechterbeen met mijn rechterarm iets nogal mis is gegaan met de spier De secretaresse van mijn fysio waar ik toch al heen had gemoeten voor de achillespeesontsteking belde af want hij is ziek. Kan maandag pas terecht. De CBD is wel een uitkomst, want ik kan anders mijn schouder niet laten zakken.

Gedverrrrrdemme. Gadverdamme. Potverdriedubbeltjes. Ik ben nu helemaal een strijkplank. Draaien kan nu echt niet, ik loop rond als Sidonia. En in bed is het helemaal klote. Draaien kan alleen met het hele lichaam tegelijk. Das lachen als je in je nest ligt.

Wat ik heb gedaan is die oefening op de 24e minuut, alleen dan omgekeerde kant, want bij mij zit het allemaal andersom. Het is voor de thoraccale bocht, maar ik heb paar maanden geleden ontdekt dat deze oefening mijn SI terug in zijn ( altijd scheve maar wel minst scheve) natuurlijke positie brengt. SI is goedgeschoten erdoor (hallelujah!) maar hogerop is een probleem ontstaan. :oops: Wentelwiekend is het wel lachen, trek je het ene ding recht, schiet het andere ding verkeerd.

Laatst gewijzigd door Bärbel op 12 mar 2020, 22:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2020, 19:43

Verder doe ik die oefeningen niet, want dat planken is niet goed voor me sleutelbeen. Krijg ik alleen maar weer andere ellende van. Maar als dat SI schever is geschoten en vast zit heb ik er alles voor over om het weer los te krijgen. :-p. Heb ik ooit eens gevraagd aan de muskuloskeletale dokter, “hoe kan het nou dat het wel spontaan verkeerd schiet maar nooit spontaan - of door bepaalde dingen te doen - terugschiet? Dat je een hamertje nodig hebt om het terug te zetten maar dat het wel gewoon zo ploep verkeerd schiet? Helaas, het gaat inderdaad niet vanzelf weer goed, zei ie. En daarmee was de kous af. Ja, dat wist ik zelf ook al. :grijns: Maar toch vind ik dat stom. Is toch gewoon zo? Is toch stom? Ik vind het hartstikke stom.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 13 mar 2020, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2020, 19:44

Glaucoom is erger. Beter beetje mankepoterig dan blindig. Ook een Hallelujah voor de CBD.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 mar 2020, 19:53

Dit hielp ook ietsje voor het SI.

De childpose kon ik niet meer, door dat SI. Maar zij vertelt hoe het wel kan. Benen dichter bij elkaar. Deed wel zeeeeerrrrr (in mijn liezen, die spieren daarin zitten vast aan dat heiligbeen, brrrrrrrr), maar daarna ging het wel wat beter. Toen die van Doctor Fisherman gedaan en toen schoot het SI goed maar daarna ging het mis bovenin. Sjonge jonge.

Wat dat betreft als ik God ooit nog eens een keertje tegenkom vraag ik hem toch ff waar ie in hemelsnaam het lousy ontwerp van dit stomme lijf vandaan heeft hoor. Kbedoel , het kan altijd erger, dat weet ik wel, maar Hij zou het toch beter moeten kunnen. Een nieuw ontwerp? Ik seg ik ben vóór. Hè Ali?
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 07:28

Rara schreef:
12 mar 2020, 09:25
Op de een of andere manier heb ik iets met gezag...
Ik ook. Ik zit erop. En hij houdt mij vast. \:D/ :yeehaw:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 09:59

Gisteren na dit gepost schoot mij te binnen dat het misschien juist wel handig was om even een halve plank te doen, of kort een hele, en dat het misschien wel kwam omdat ik dat niet eerst had gedaan voordat ik de halve maan deed en dat die spier langs mijn ruggengraat daarom ergens tussen knel was komen te zitten. Dus gedaan. Dat gaf meteen verlichting maar het was niet helemaal weg. Maar nou is het vannacht toch verder opgelost geraakt. :yeehaw: Kwerd wakker en merkte dat ik vrijer bewegen kon. En dat die enge scheurpijn eruit is. Nu is ie enkel nog een heel klein beetje beurs. Halleluja voor doctor Fisherman. :grijns: En mogelijk voor de engeltjes want ik weet niet hoe het vannacht verder is losgekomen. Maar ik ben er tenminste vanaf. \:D/
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 10:03

Bärbel schreef:
12 mar 2020, 19:43
“hoe kan het nou dat het wel spontaan verkeerd schiet maar nooit spontaan - of door bepaalde dingen te doen - terugschiet? Dat je een hamertje nodig hebt om het terug te zetten maar dat het wel gewoon zo ploep verkeerd schiet? Helaas, het gaat inderdaad niet vanzelf weer goed, zei ie. En daarmee was de kous af. Ja, dat wist ik zelf ook al. :grijns: Maar toch vind ik dat stom. Is toch gewoon zo? Is toch stom? Ik vind het hartstikke stom.
Antwoord: omdat het ontwerp in de basis al niet deugdt. Slecht ontwerp. De basis staat scheef.

Moet allemaal rechtgezet worden. Gericht. Tsjakka.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 10:05

Zoiets

Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 10:10

Hè Ron?

5 min 50: :grijns:


Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 11:28

Of eigenlijk meer zoiets Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 11:30

Die architect had ook een paar biertjes teveel op toen ie dat gebouw maakte. Deconstructivisme :grijns:

https://ministerievanarchitectuur.wordp ... -tsjechie/
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 11:31

Bärbel schreef:
13 mar 2020, 10:05
Zoiets

Afbeelding
Het is dan best wel logisch dat die toren gemakkelijk nog schever wordt als je er links een duwtje tegenaan geeft en niet net zo makkelijk terug rechter wordt als je vervolgens rechts een duwtje geeft.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 mar 2020, 15:58

Bärbel schreef:
13 mar 2020, 11:28
Of eigenlijk meer zoiets Afbeelding
Geen groen gezien.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 16:15

Rara schreef:
13 mar 2020, 15:58
Bärbel schreef:
13 mar 2020, 11:28
Of eigenlijk meer zoiets Afbeelding
Geen groen gezien.
Nee erg he, niks geen natuur daar. :smt022 Niet eens een boom of zo, niks.

Hoef ik het alvast niet jammer te vinden nooit in Praag te zijn geweest. :grijns: (Niet dat ik dat jammer vind).
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 mar 2020, 16:18

Oh wacht op de balkonnetjes rechts van het midden.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 16:19

Rare mensen die Pragenezen. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 mar 2020, 16:22

En een paar herfstbomen achter het groene verkeerslicht helemaal rechts aan de zijkant.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 mar 2020, 16:27

Rara schreef:
13 mar 2020, 16:18
Oh wacht op de balkonnetjes rechts van het midden.
Scherp gezien zeg, ja op de tweede en vierde verdieping. Op vier gelijk zo hoog dat de bewoners de lucht bijna niet meer zien. Maar die zal wel net zo onnatuurlijk zijn als de wijk zelf dus toch niet fijn om te zien. :grijns: Over deconstructivisme gesproken. :smt022
De steden die de kroon spannen zijn Istanbul en Praag: daar vervuilt de lucht je longen tijdens een lang weekend evenveel als vier sigaretten. Milaan en Londen staan op een gedeeltelijke tweede plek van de meest vervuilde steden van Europa: een weekend naar een van deze twee steden staat gelijk aan het roken van drie (voor Londen is dit 2,75) sigaretten. En dan hebben we het nog maar over een stedentrip, ga even na als je er woont.

https://www.vogue.nl/cultuur/cultuur-ni ... ezondheid/
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 13 mar 2020, 20:32

arkhétupos schreef:
08 mar 2020, 20:38
memeticae schreef:Reciprook racisme is ook niet alles.
Ik ben blij dat jij dat zegt.
I am NOT a robot! Therefore You can never conceive a test to prove that I am!

CAPTCHA!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 mar 2020, 20:25

Fantastisch dit.

Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 mar 2020, 19:31

Gers,

Van die manier van reageren kunnen we nog wat leren.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 mar 2020, 20:13

Katten schijnen verziend te zijn, vandaar de gevoelige sensoren voor dichtbij (snorharen, onder anderen)
Bovendien zien ze beter beweging dan objecten (daarom gaat een kat wel achter een bewegende (immers potentiële) "muis" aan, maar niet achter 1 die doodstil zit ... (immers: "potentieel een muis, maar dat zien we wel als het (weer) beweegt.")

Slimme muizen weten zich dood te houden. En nog steeds worden er domme geboren. Misschien als (evolutie-)voer voor de katten?
(Immers: zodra de bijziende kat is geëvolueerd, is het gedaan met alle muizen.)

Afbeelding

Dit is een wel heel gevoelige kat, deze kreeg spiegels opgezet om nog dichterbij te kunnen voelen.
(Arme kat. Dierenmishandeling is dit eigenlijk: Je kan zien dat het het beest niet bevalt.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 mar 2020, 20:17

Muizen met laserstralen?

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 mar 2020, 20:19

En die poel maar denken: "Oh God! Wat heeft U de Aarde mooi gemaakt! Zij is gelijk aan al mijn vormen!"

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 mar 2020, 20:30

arkhétupos schreef:
17 mar 2020, 20:19
En die poel maar denken: "Oh God! Wat heeft U de Aarde mooi gemaakt! Zij is gelijk aan al mijn vormen!"


Waaaaaaaooooow, deze is écht heel erg gaaf. Die kop van die kat in die poel ook. 😻
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 mar 2020, 20:36

arkhétupos schreef:
17 mar 2020, 20:13
Katten schijnen verziend te zijn, vandaar de gevoelige sensoren voor dichtbij (snorharen, onder anderen)
Bovendien zien ze beter beweging dan objecten (daarom gaat een kat wel achter een bewegende (immers potentiële) "muis" aan, maar niet achter 1 die doodstil zit ... (immers: "potentieel een muis, maar dat zien we wel als het (weer) beweegt.")

Slimme muizen weten zich dood te houden. En nog steeds worden er domme geboren. Misschien als (evolutie-)voer voor de katten?
(Immers: zodra de bijziende kat is geëvolueerd, is het gedaan met alle muizen.)

Afbeelding

Dit is een wel heel gevoelige kat, deze kreeg spiegels opgezet om nog dichterbij te kunnen voelen.
(Arme kat. Dierenmishandeling is dit eigenlijk: Je kan zien dat het het beest niet bevalt.)
Het lijkt inderdaad of het hem niet bevalt, maar ik weet dat niet zeker, want er bestaan dacht ik ook soorten die zulke oren van nature hebben. Hij lijkt daarnaast zijn kop wel wat in te trekken maar dat doen ze ook als ze half zitten te dutten.

Maar ik vind het ook zielig. Zou zoiets nooit doen bij een kat.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 mar 2020, 20:40

arkhétupos schreef:
17 mar 2020, 20:17
Muizen met laserstralen?

Háh, zoiets had ik moeten hebben toen Joor er nog was. Joris had het slim bekeken en ik was gewillig de sukkel. Hij lag lekker bovenop de bovenste verdieping van zijn krabpaal en ik mocht zijn speelgoed muis dan naar hem opgooien. Wel dusdanig goed mikken dat hij daar lui liggend bij kon want zijn poot uitsteken moest niet te veel moeite kosten natuurlijk :cool: . Dan sloeg hij met zijn poot de muis uit de lucht terug. Die vloog dan door de gang of de woonkamer binnen en dan mocht ik hem gaan pakken. Wie apporteerde er hier nou eigenlijk. :cool: :grijns: LOL
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 mar 2020, 21:09

Bärbel schreef:
17 mar 2020, 20:40
Wie apporteerde er hier nou eigenlijk.
Wie was de slaaf meester?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 mar 2020, 21:53

arkhétupos schreef:
17 mar 2020, 21:09
Bärbel schreef:
17 mar 2020, 20:40
Wie apporteerde er hier nou eigenlijk.
Wie was de slaaf meester?

LOL :yeehaw:

Ik heb erg van hem genoten. O:) Hij was zo ontzettend lief, zachtaardig en Boeddha. :grijns: Een beschermengel was ie ook. Een belangrijke warme en stabiliserende factor in wankele tijden. Heel bijzonder.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 mar 2020, 22:06

Rara schreef:
17 mar 2020, 19:31
Gers,

Van die manier van reageren kunnen we nog wat leren.
Zeker. Heb ik ook gedaan. Joor was een verschrikkelijk bang gestressed hyperovergevoelig fysiek zwak en ziek klein katje toen ik hem kreeg en ik denk dat ik hem met mijn (toenmalige) rust, spirituele levenshouding en zorgzaamheid heb grootgebracht tot een relatief (want speciaalvoeding bleef altijd noodzakelijk) gezonde, rustige, aanhankelijke - zij het voor vreemden altijd wat schuw gebleven - grote stevige kater met typische Ragdolleigenschappen. En op zijn beurt is hij een soortgelijke factor geweest voor mij toen ik in de crisis(sen) belandde. Hij was zo bijzonder dat ik na hem nooit meer een kat heb gewild of gehoeven. Voor mij was hij het summum wat een kat betekenen kan. Vervuld, volbracht.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 mar 2020, 19:55

morgen weer vitamine B12 injectie

Ik word nog gezond...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 mar 2020, 23:37

Rara schreef:
19 mar 2020, 19:55
morgen weer vitamine B12 injectie

Ik word nog gezond...
Sterkte en beterschap!

En.....bedankt voor de reminder. Ik moet ook hoognodig weer de smelttabletten gaan gebruiken. Ga ik nu meteen doen. Had de eerste twee symptomen wel opgemerkt maar was helemaal de B12 vergeten. :wall: Gauw innemen.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 mar 2020, 19:14

Bärbel schreef:
19 mar 2020, 23:37
Rara schreef:
19 mar 2020, 19:55
morgen weer vitamine B12 injectie

Ik word nog gezond...
Sterkte en beterschap!

En.....bedankt voor de reminder. Ik moet ook hoognodig weer de smelttabletten gaan gebruiken. Ga ik nu meteen doen. Had de eerste twee symptomen wel opgemerkt maar was helemaal de B12 vergeten. :wall: Gauw innemen.
Nou...te vroeg gejuicht wat een nare angsten weer uit die fantasy/Magicians serie

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mar 2020, 15:13

Bärbel schreef:
11 mar 2020, 14:08
Rara schreef:
08 mar 2020, 21:53
Vandaag officieel lid van Redemption Church geworden. Nog best een twijfel gehad. Ik wil graag de filosofie steunen dat je geen werk voor jezelf moet doen, maar werk voor God. Alleen zelf ben ik daar niet goed in, er komt schijt uit mijn hoofd/pen. Maar goed de preek van vandaag was hoe ieder een unieke rol heeft binnen het geheel, EN JE NEEMT GEWOON JE EIGEN PLAATS IN.

Hier zit ik.

Afbeelding
Da's Newton!
(Toen hij eens dacht bescheiden te kunnen zijn.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mar 2020, 15:14

arkhétupos schreef:
21 mar 2020, 15:13
(Toen hij eens dacht bescheiden te kunnen zijn.)
(Netwons echte gedachte was: "Dat heb ik toch maar onder mij weten te scheppen.")
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mar 2020, 18:15

Newton was een spiritist, las ik.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mar 2020, 18:33

arkhétupos schreef:
21 mar 2020, 15:14
arkhétupos schreef:
21 mar 2020, 15:13
(Toen hij eens dacht bescheiden te kunnen zijn.)
(Netwons echte gedachte was: "Dat heb ik toch maar onder mij weten te scheppen.")
LOL :smt058
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 17:19

Ik heb verschrikkelijk pijnlijk eczeem aan mijn handen. Nooit eerder gehad. Stoppen met dat overmatige handen wassen met gemene zeepsooeten. Dit is niet normaal.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 18:09

Bärbel schreef:
25 mar 2020, 17:19
Ik heb verschrikkelijk pijnlijk eczeem aan mijn handen. Nooit eerder gehad. Stoppen met dat overmatige handen wassen met gemene zeepsooeten. Dit is niet normaal.
Probeer deze eens:

https://www.bol.com/nl/p/dr-bronner-s-1 ... 026455433/

Heerlijke zeep, ook al is het schokkend duur en ook een "tikkeltje" theosofisch. (Ik bedoel: lees het etiket maar eens ...)
Gelukkig heb je er maar weinig van nodig voor een ontzettende hoeveelheid schuim en een uitstekend reinigende werking zonder bijwerkingen.

;)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 18:34

arkhétupos schreef:
25 mar 2020, 18:09
Bärbel schreef:
25 mar 2020, 17:19
Ik heb verschrikkelijk pijnlijk eczeem aan mijn handen. Nooit eerder gehad. Stoppen met dat overmatige handen wassen met gemene zeepsooeten. Dit is niet normaal.
Probeer deze eens:

https://www.bol.com/nl/p/dr-bronner-s-1 ... 026455433/

Heerlijke zeep, ook al is het schokkend duur en ook een "tikkeltje" theosofisch. (Ik bedoel: lees het etiket maar eens ...)
Gelukkig heb je er maar weinig van nodig voor een ontzettende hoeveelheid schuim en een uitstekend reinigende werking zonder bijwerkingen.

;)

Dankjewel. Die ga ik bestellen. Nog 1 vraagje: zit daar aloë Vera in? Want als dat zo is kan ik het niet gebruiken. Van alle overgevoeligheden is mijn allergie voor Aloë Barbadensis de gruwelijkste aller gruwelijkheden. Dat wil ik nooit meer meemaken. Daar krijg ik letterlijk binnen enkele seconden hele grote hoge brandblaren van. Dat wist ik niet toen het me overkwam. Toen had ik iets met Aloë Vera gekocht, want dat zou goed zijn voor het eczeem wat ik toen had op mijn romp. Dat is om te gillen zo pijnlijk. Je weet niet wat je overkomt dan. Grote gruwels. Heb toen onder de steenkoude douch gestaan ermee, zoals met gewone brandblaren. En het hielp niet. Oh oh oh wat erg. En ze pleuren al jaren overal Aloë Vera cq Barbadensis in. In zakdoekjes (als er ‘met lotion’ op staat is het 9 van de 10 keer Aloë. Het zit ook in zogenaamde “luxe” toiletpapier, in shampoo, in zeep. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze pleuren er Aloë in. Ik bedoel, in toiletpapier..... :evil: Dus ik moet altijd de etiketten uitpluizen. Daar heb ik thuis een grote loep voor liggen, want die lettertjes maken ze expres zo klein en dicht op elkaar dat geen hond het lezen kan.

Zelfs in dermatologische gezichts crèmes, aanbevolen door (al of niet plastisch) chirurgen voor bij wondgenezing, bijvoorbeeld Lycogel, zit Aloë. En daarvan weet je sowieso niet wat er in zit, dat heb ik moeten navragen bij de fabrikant. Ingrediënten worden niet vooraf bekend gemaakt. Gelukkig had ik dat gedaan, nagevraagd bij de fabrikant, bleek Aloë in te zitten. Of ze een gaatje in hun hoofd hebben. Als ik die crème had gebruikt had ik daarna een plastisch chirurg nodig gehad :grijns: . Je zou haast denken dat ze het daarom doen. :-p :evil:

Een vriendin probeerde mij vroeger aan het drinken van peperdure Aloë Vera drankjes te krijgen. Dat heb ik toen niet gedaan. Inmiddels wetende dat ik daar allergisch voor gebleken ben te zijn, ben ik zo godsgruwelijk dankbaar dat ik toen nee heb gezegd daartegen. Ik wil niet weten wat er met mijn maag en slokdarm was gebeurd, en keel en zo, als ik dat gezopen zou hebben. :smt089
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 18:35

P.S. heb bij bol ondertussen het etiket weten te uitvergroten. Zit zo te zien geen Aloë in. En ook geen methylisothiasolinone. (Ben ik ook allergisch voor).

Dus ik ga het nu meteen bestellen. Dankjewel!!!! :K
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 18:38

Heb nu trouwens pure biologische kokosolie op mijn handen gedaan. ( https://www.damhert.be/nl/shop/producte ... /recept/51 ) Tegen de pijn en de blaasjes. Die kokosolie helpt in elk geval tegen de pijn en tegen het scheurende. Ook de roodheid begint aan 1 hand af te nemen. Nou die andere nog. :yeehaw:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 mar 2020, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 18:45

arkhétupos schreef:
25 mar 2020, 18:09
[
Probeer deze eens:

https://www.bol.com/nl/p/dr-bronner-s-1 ... 026455433/

Heerlijke zeep, ook al is het schokkend duur en ook een "tikkeltje" theosofisch. (Ik bedoel: lees het etiket maar eens ...)
Gelukkig heb je er maar weinig van nodig voor een ontzettende hoeveelheid schuim en een uitstekend reinigende werking zonder bijwerkingen.

;)

:smt058 :smt055

Dr. Bronner's 18-in-1 Almond Pure-Castile Soap.
Deze vloeibare zeep heeft een warme geur en geeft comfort, is licht zoet zoals marsepein of amaretto!
Dr. Bronner's 18-in-1 Pure-Castile Soaps zijn goed voor zowat elke reinigingstaak. Gezicht, lichaam, haar, voedsel, afwas, wasmiddel, dweilen, huisdieren: maak uw huis en lichaam schoon zonder synthetische conserveringsstoffen, schoonmaakmiddelen of schuimmiddelen. Inhoudstoffen: water, biologische Kokosolie, Kaliumhydroxide, biologische Palmpitolie, biologische Olijfolie, biologische Eucalyptusolie, biologische Hennepolie, biologische Jojoba-olie, Citroenzuur en Tocopherol.

\:D/ [gj]
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 79
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 19:33

Heb je ook de rest van het etiket gelezen?

Ik hoop dat het helpt ...

;)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 143
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 20:29

arkhétupos schreef:
25 mar 2020, 19:33
Heb je ook de rest van het etiket gelezen?

Ik hoop dat het helpt ...

;)

Nee dat heb ik niet kunnen lezen. Het lukt me niet de foto te vergroten op bol. Wat ik citeerde uit het etiket vond ik op een andere site maar ook daar kon ik het etiket niet lezen. Ik zal de loep even pakken. Maar ik denk niet dat die sterk genoeg is. Anders komt het product - als het op de aangegeven tijd komt want dat weet je deze dagen nooit - vrijdag aan hier. Dan kan ik het op het product zelf lezen. Maar ik ga ff met de loep nog even proberen op bol. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten