Kwellingen en zegeningen

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Verwijderde gebruiker

Kwellingen en zegeningen

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 nov 2018, 17:07

Leven als kwelling of als zegen

Als we, zoals Spinoza aangeeft, gedetermineerd zijn om te moeten kiezen voor blijdschap en tegen droefheid, zou je de kwellingen en zegeningen onderweg kunnen zien als sturend. Wat me zo verbaast van mijzelf is dat ik bij kwellingen eigenlijk nog meer probeer te wennen er aan, dan dat ik dingen verander, en andersom voor zegeningen verwacht ik daar weinig tot niets van, om naar te streven.

Er is dus een soort weerstand tegen het gedetermineerd worden door omstandigheden. Mensen blijven 40 jaar voor een baas of autoriteit werken, ondanks de eventuele kwellingen door overheersing door de werkgever van hun leven.

Rationaliteit lijkt dan om van alternatieven nog minder te verwachten en dus te blijven volharden in gekweld worden. Men weet wat men heeft en niet wat men krijgt.

Het kan zijn dat die “logica” niet echt rationeel is, en dat we in die “autonome toestand” eigenlijk heel dom zijn.

Voor sommigen zal het volharden in bestaande kwellingen gunstig zijn, in die zin dat ze behouden blijven. Maar wat is dat behoud eigenlijk waard? Anderen zal het ongunstig zijn, zonder dat ze kans zien er iets aan te veranderen. Of misschien ligt die kans in het omarmen van religieus denken; dat God ons eigenlijk alleen maar zegeningen zendt.

Andersom zijn er in de zegeningen des levens ook twee mogelijke wegen. Een gunstige en een ongunstige. Daar is misschien een anti-religieus denken weer van waarde.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 nov 2018, 11:39

Pink Panther schreef:
25 nov 2018, 10:20
neus schreef:
24 nov 2018, 17:07
Leven als kwelling of als zegen

Er is dus een soort weerstand tegen het gedetermineerd worden door omstandigheden. Mensen blijven 40 jaar voor een baas of autoriteit werken, ondanks de eventuele kwellingen door overheersing door de werkgever van hun leven.
Je gaat met een werknemer net iets anders om dan met een hond; dat is wat sommige bazen moeten leren. Je moet ook het onderscheid kunnen maken tussen een slimme werknemer en een domme, of een gemotiveerde werknemer en een ongemotiveerde werknemer. Als een baas zoiets nooit leert dan zal hij niet in staat zijn om personeel vast te houden en blijft hij opgescheept met onwil.

Als je privé vrij bent en geen last voelt van het werk dan heb je een goede baas. Afgelopen week een aantal ergernissen die ik mee naar huis nam; niet goed! Gelukkig gebeurt dat haast nooit.

Ik heb onlangs Ethica gekocht van Spinoza, maar nog niet gelezen. Kan er dus nog weinig over zeggen.
Wat ik bijzonder vind, is dat accepterende qua kwellingen. Dat zou je niet verwachten bij gedetermineerdheid om blijdschap te zoeken en droefheid te vermijden. Blijkbaar is dus iets van ondergaan voordeliger dan resoluut afwijzen. Maar hoe dan?

Misschien is het realistischer om er vanuit te gaan dat je niet altijd je zin kunt krijgen. In sommige realiteiten dan...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 nov 2018, 16:23

wat missen die jonge werkgevers dan precies?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 nov 2018, 18:12

...
Zijn de werkenemers dan van die moeilijke (om niet te zeggen neurotische) gevallen die je voorzichtig moet behandelen? Eerlijke arbeidsvoorwaarden en rechtvaardige beloning koop je toch meer voor? Tactvolle mensen krijgen het voor elkaar dat je iets accepteert dat je nooit zou moeten accepteren.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 26 nov 2018, 09:08

...
Misschien ben je als mens een kunstwerk als je 40-50 jaar dienst doet onder wisselende kwaliteit bazen. Misschien ben je als mens een kunstwerk, als je, geen enkel gezag accepterend, van baantje naar baantje hopt. Misschien ben je als mens een kunstwerk als je andere mensen als kunstwerk mag zien.

Als beeldhouwwerk wordt er aan je gebeiteld, geschaafd, kwellingen die je zal moeten accepteren. Daarmee is de voorstelling dat we gedetermineerd droefheid uit de weg gaan en blijdschap opzoeken, een wat eenvoudige voorstelling. Niemand is volslagen zo voorgeprogrammeerd, of je moet daarmee een kunstwerk zijn.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 nov 2018, 16:24

Stoffel schreef:
27 nov 2018, 15:49
neus schreef:
26 nov 2018, 09:08
...
Misschien ben je als mens een kunstwerk als je 40-50 jaar dienst doet onder wisselende kwaliteit bazen. Misschien ben je als mens een kunstwerk, als je, geen enkel gezag accepterend, van baantje naar baantje hopt. Misschien ben je als mens een kunstwerk als je andere mensen als kunstwerk mag zien.
Mee eens.
neus schreef:Als beeldhouwwerk wordt er aan je gebeiteld, geschaafd, kwellingen die je zal moeten accepteren. Daarmee is de voorstelling dat we gedetermineerd droefheid uit de weg gaan en blijdschap opzoeken, een wat eenvoudige voorstelling. Niemand is volslagen zo voorgeprogrammeerd, of je moet daarmee een kunstwerk zijn.
Mooi gezegd. Sommige mensen zijn gaande de weg alleen gaan denken dat zij de bouwer zijn, in plaats van een bouwend beeldhouwwerk. En dat leidt er soms toe dat ze hun schep verwarren met een sloopkogel.

Een leraar is eveneens de leerling van zijn of haar klas(sen). En zo is de persoon die de rol van de baas heeft aangenomen ten diepste ook de leerling van zijn werknemers. Hij kan zich geestelijk niet ontwikkelen zonder hen en zonder dat hij voldoende luistert. Wat niet wil zeggen dat hij doet of besluit wat iedereen wil, maar hij moet wel luisteren en daar daadwerkelijk innerlijk iets mee doen. Niet luisteren enkel maar om de vorm, als een tactiek. Maar ook luisteren om het beluisteren.
Ja, een baas zoals een dirigent, los met een stokje zwaaien is de kunst niet, maar als er werkelijk navolging aan de bewegingen gegeven wordt met muziek is het heel anders.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:14

Een monoloog.


De kwelling zelf tot genezing?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:16

(zelfdirigerend, wees eerlijk, iedereen heeft bij Bach al eens als conducteur gestaan.)

Met of zonder stokje.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:22



"Der Pullheimer Bach ... Mensch! Da gibst's die heisseste Sachen"

"Stadtfein"!"\

Der politik nach.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:25

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:26

No. It's not an error, it's the real thing.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 02:27

Belinda's broncode, als je goed leest.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 01 dec 2018, 03:43

De kwelgeest zij gezegend.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 10:25

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 09:50
neus schreef:
24 nov 2018, 17:07
Leven als kwelling of als zegen

Als we, zoals Spinoza aangeeft, gedetermineerd zijn om te moeten kiezen voor blijdschap en tegen droefheid, zou je de kwellingen en zegeningen onderweg kunnen zien als sturend. Wat me zo verbaast van mijzelf is dat ik bij kwellingen eigenlijk nog meer probeer te wennen er aan, dan dat ik dingen verander, en andersom voor zegeningen verwacht ik daar weinig tot niets van, om naar te streven.

Er is dus een soort weerstand tegen het gedetermineerd worden door omstandigheden. Mensen blijven 40 jaar voor een baas of autoriteit werken, ondanks de eventuele kwellingen door overheersing door de werkgever van hun leven.

Rationaliteit lijkt dan om van alternatieven nog minder te verwachten en dus te blijven volharden in gekweld worden. Men weet wat men heeft en niet wat men krijgt.

Het kan zijn dat die “logica” niet echt rationeel is, en dat we in die “autonome toestand” eigenlijk heel dom zijn.

Voor sommigen zal het volharden in bestaande kwellingen gunstig zijn, in die zin dat ze behouden blijven. Maar wat is dat behoud eigenlijk waard? Anderen zal het ongunstig zijn, zonder dat ze kans zien er iets aan te veranderen. Of misschien ligt die kans in het omarmen van religieus denken; dat God ons eigenlijk alleen maar zegeningen zendt.

Andersom zijn er in de zegeningen des levens ook twee mogelijke wegen. Een gunstige en een ongunstige. Daar is misschien een anti-religieus denken weer van waarde.

Waow. Zo waar. Helder man!
Ik bedacht me juist dat het nog niet helder is waar anti-religeius denken precies van waarde is. Ik denk dus als zegeningen ongunstig zijn, corruptie, machtsmisbruik, luiheid, zwelgen in welvaart.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 13:27

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 13:21
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 10:21
neus schreef:
25 nov 2018, 18:12
...
Tactvolle mensen krijgen het voor elkaar dat je iets accepteert dat je nooit zou moeten accepteren.
Toch is het pure Liefde. De Allerhoogste Liefde.

En niks anders. Zonder de dingen die ik volgens die theorie niet had moeten accepteren had ik noooooit zoveel diepgang en vertrouwen kunnen vinden. Dan had ik veiligheid blijven zoeken in bezit en in loon, en ik bezat juist toen ik veel verdiende nooit wat. Toen ik alles opgaf, zowel positief als negatief bezit, en alles accepteerde en een liefdevolle medebevrijder trof die me in dat proces opving, begon de weg uit het dal. Dat duurde jaaaaren, maar het kwam goed. Dat is een mysterieuze zaak.

deze katholieke uitspraak is m.i. correct:

De protestant zegt: de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. De kaholiek zegt, de weg naar de hemel is geplaveid met goede intenties :!:

Als de intenties goed zijn, en die zijn Goed, daar gaat het om.
Ter anvulling: Soms wil een mens de hele wereld helen. En dan geeft ie zich leeg. Leger dan leeg. De intenties waren Goed. Vele gebrokenen waarachtig verrijkt (gaat niet over geld, doch zelfs dat als het nodig was). Tot de middelen op zijn, omdat het aantal gebrokenen toeneemt die niet financieel draagkrachtig zijn en de Helper hen toch niet Buiten laat staan. Ware Liefde, die Zichzelf geeft. Ware Liefde vol, ledig gegeven.

Dat......is nou Heiligheid. Volkomen onbaatzuchtigheid.
Ik begrijp dat er geen deugden zijn, want elke zogenaamde deugd heeft een tegengestelde die dat niet is, en ze zijn aan elkaar verbonden in voorkomen. Dus de deugdzame bestaat bij de gratie van de niet-deugdzame, en er is dus voor elke deugdzaamheid evenveel niet-deugdzaamheid.

het beste kan je dan maar geen extremen opzoeken, want deugdzaamheid is extreem.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 13:29

neus schreef:
03 dec 2018, 13:27
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 13:21
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 10:21


Toch is het pure Liefde. De Allerhoogste Liefde.

En niks anders. Zonder de dingen die ik volgens die theorie niet had moeten accepteren had ik noooooit zoveel diepgang en vertrouwen kunnen vinden. Dan had ik veiligheid blijven zoeken in bezit en in loon, en ik bezat juist toen ik veel verdiende nooit wat. Toen ik alles opgaf, zowel positief als negatief bezit, en alles accepteerde en een liefdevolle medebevrijder trof die me in dat proces opving, begon de weg uit het dal. Dat duurde jaaaaren, maar het kwam goed. Dat is een mysterieuze zaak.

deze katholieke uitspraak is m.i. correct:

De protestant zegt: de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. De kaholiek zegt, de weg naar de hemel is geplaveid met goede intenties :!:

Als de intenties goed zijn, en die zijn Goed, daar gaat het om.
Ter anvulling: Soms wil een mens de hele wereld helen. En dan geeft ie zich leeg. Leger dan leeg. De intenties waren Goed. Vele gebrokenen waarachtig verrijkt (gaat niet over geld, doch zelfs dat als het nodig was). Tot de middelen op zijn, omdat het aantal gebrokenen toeneemt die niet financieel draagkrachtig zijn en de Helper hen toch niet Buiten laat staan. Ware Liefde, die Zichzelf geeft. Ware Liefde vol, ledig gegeven.

Dat......is nou Heiligheid. Volkomen onbaatzuchtigheid.
Ik begrijp dat er geen deugden zijn, want elke zogenaamde deugd heeft een tegengestelde die dat niet is, en ze zijn aan elkaar verbonden in voorkomen. Dus de deugdzame bestaat bij de gratie van de niet-deugdzame, en er is dus voor elke deugdzaamheid evenveel niet-deugdzaamheid.

het beste kan je dan maar geen extremen opzoeken, want deugdzaamheid is extreem.
flauw is dan: deugdzaamheid is geen extremen opzoeken.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 14:04

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 14:00
neus schreef:
03 dec 2018, 13:27
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 13:21


Ter anvulling: Soms wil een mens de hele wereld helen. En dan geeft ie zich leeg. Leger dan leeg. De intenties waren Goed. Vele gebrokenen waarachtig verrijkt (gaat niet over geld, doch zelfs dat als het nodig was). Tot de middelen op zijn, omdat het aantal gebrokenen toeneemt die niet financieel draagkrachtig zijn en de Helper hen toch niet Buiten laat staan. Ware Liefde, die Zichzelf geeft. Ware Liefde vol, ledig gegeven.

Dat......is nou Heiligheid. Volkomen onbaatzuchtigheid.
Ik begrijp dat er geen deugden zijn, want elke zogenaamde deugd heeft een tegengestelde die dat niet is, en ze zijn aan elkaar verbonden in voorkomen. Dus de deugdzame bestaat bij de gratie van de niet-deugdzame, en er is dus voor elke deugdzaamheid evenveel niet-deugdzaamheid.

het beste kan je dan maar geen extremen opzoeken, want deugdzaamheid is extreem.

Ik begrijp dat er wel deugden zijn. Maar de vaststelling cq vrijstelling van "de deugdzame" is imho een verticale zaak. Geen horizontale.

Zelfonderzoek. :-$
Zou kunnen dat verticale. In ieder geval is de wil gericht op behoren bij de bovenwereld of benedenwereld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 18:37

de grote deugd is jezelf willen opgeven, beter nog niet vanuit wanhoop...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 19:13

Hermelientje, jouw berichten worden wat verward, en ik denk dan dat je spijt kan krijgen en weer alles in 1x wil verwijderen. Ik zou het waarderen als het dit keer niet nodig is...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 19:31

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 19:24
Heb mijn onderschrift effe aangepast. ;) Dat kan nu. Tenzij men nog steeds denkt dat er maar een hier schizofreen is. :greins:
Ik heb geleerd dat schizofrenie een verzamelterm is en een reeks persoonlijkheden bundelt, en dat het eigenlijk niet 1 soort persoonlijkheid betreft. Verder geen gespleten persoonlijkheid maar volgen Bloyler een splitsing tussen perceptie en denken, dus, denk ik dan, ongeassocieerde gedachten en alternatieve perceptie.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 19:32

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 19:28
Wie is God. Als ik in Hem ben en Hij in mij. Dan spreekt Het soms. Hem, Hij en Het is geen ander mens. Maar daar zouden we niet meer over spreken. O:)

Heb ik nu genoeg uitgelegd?
Gevalletje zelfbewustijn naast God?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 20:49

Fijne ontspanning gewenst...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 21:01

Call me irresponsible - call me unreliable
Throw in undependable too
Do my foolish alibis bore you
Well I'm not too clever - I just adore you

Call me unpredictable - tell me I'm impractical
Rainbows I'm inclined to pursue
Call me irresponsible - yes I'm unreliable
But it's undeniably true - I'm irresponsibly mad for you

Call me irresponsible - yes I'm unreliable
But it's undeniably true - I'm irresponsibly mad for you



(Nog zo'n iemand die het "His way" deed, als het goed is.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 21:03

("Their way" is genderneutraler?)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 21:16

Nou zit ik in de stress...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 dec 2018, 21:21

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:20
De wet van de communicerende vaten.
Proost!

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 21:29

Ik wilde aan de liedtekst nog een zinnetje plakken ...

Niet ter verbetering, eerder als augmentatie:
"Call me, You ..."
(En dan pas "Dadadadadada, beng boem")
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:06
suïcide plegen
#Jufcorrigeerjezelfeens
#dejufcontroleertzichzelfniet

Vandale schreef:Suïcide: De ~ v(m)
Suïcide pleeg je niet, want je levensverzekering keert niet meer uit.
Dat is geen zelfmoord, eerder desinteresse.

Daarom willen alle verzekeringen zelfrijdende autootjes.
Als je daarmee in de greppel belandt, is het weliswaar moord, maar geen zelfmoord.

Vertrouwen in een God die alles beschikt, zodat jij niets meer hoeft te doen is gemakzuchtig.

Samenwonen met een God waar je mee praten kan, die niet alleen terugkaatst wat Jij denkt, maar ook argumenteren kan, is Hemels.

Gevallen Engelen waren uitgediscussieerd.

Als God een man is, is zelfmoord vrouwelijk en vice versa.
Als je alles maar van twee kanten kanten blijft bekijken, blijven er lijnrechte verschillen bestaan.
Zelfs #genderneutraal gezien.

De oplossing?

Jezelf zijn en samenleven met de rest van de Goden om je heen.
Jezelf God wanen en last hebben van de heidenen om je heen.

Het kan ook anders ...
Je zelf wanen en anderen ervan overtuigen:
- "Hallo, mag ik hier ook leven?"

(Ja? Fijn! waarom?
Nee? Fijn! Waarom niet?)

Dan weet je wel waar je aan toe bent ... een zeer langdradige, fijne, uiteenlopende, symbolen rakende, filosofische discussie.

(Met, of communicerende vaten nu wel of niet ad- en cohesie onderhevig zijn.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 21:42

Ik bedenk me nog:
- "De Rivier pleegde suïcide, door de beeltenis van Narcissus weg te vagen."

Kutrivier! Hoe kan ik het nu ooit weten?
- "Nepnarcist!"

::

"Meneer en mevrouw zijn gek"
- Yvonne Keuls

Hoofdstuk: Kasten tellen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 21:52

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:45
Of begrijp ik je niet?
Waarschijnlijk.

Zelfmoord kun je niet plegen, plegen doe je bij iemand anders.
Cf.: "Ik placht te zeggen"
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 22:07

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:54
dat had ik uit je levensverzekeringenverhaal al begrepen
Ik vraag het me af.

Als je alles tot in de puntjes hebt geregeld, en niemand meer bedroefd hoeft te zijn om jouw heengaan, en alle afscheiden zijn genomen: dan valt gewoon doodgaan samen met zelfmoord.

Daar heb je een tijd voor nodig, tenzij je een Echte narcist bent, die alles zo heeft heeft geregeld zoals het Hem het beste uitkwam. (Om eens te gaan zitten kijken wat de riviertv nu weer laat zien. En dan lekker schelden kan: "Ja maar zó zie ik er niet uit!")

En dan de rivier vaarwel zeggen ... nepnarcisten allemaal!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 22:18

Je auto is geen spiegel van jezelf, daar komen nog een hoop andere gedachten bij kijken.

"auto-mobiel": is eerder een paradox voor spin 1 deeltjes en een oxymoron voor die van spin 1/2, en tegelijkertijd een onmogelijkheid voor die van spin 0.

Een normaal denkend iemand snapt dat het het een perpetuum mobile is, en onderzoekt het niet eens.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 22:21

Code: Selecteer alles

"Zijn Bruid" == "Haar Eigendom" ? Mijn Mannetje : Mijn Vrouwtje 
{Ons Kind += Ons Kind}
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 dec 2018, 22:21

Code: Selecteer alles

End.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 10:59

Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:23
neus schreef:
03 dec 2018, 21:21
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:20
De wet van de communicerende vaten.
Proost!
:smt058
en wederzijds, je had het even moeilijk vanochtend?

Fijn dat je weer de rust gevonden hebt (hoop ik).

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 11:08

Hermelientje schreef:
04 dec 2018, 11:01
neus schreef:
04 dec 2018, 10:59
Hermelientje schreef:
03 dec 2018, 21:23


:smt058
en wederzijds, je had het even moeilijk vanochtend?

Fijn dat je weer de rust gevonden hebt (hoop ik).
Ja. Slaaptekort. ;) Angst. Maar me gerealiseerd dat dat helemaal niet nodig is.

:smt058
eigenlijk ook lekker die angst? existentiële bevrediging?

weet iig dat je de gebruikersnaam ook aan mag passen zonder nieuwe account te hoeven maken.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 15:43

Hermelientje schreef:
04 dec 2018, 14:59
Ik ben lekker uitgeslapen nu en ga lekker eten. Met een bak koffie.
Fijn, geniet van het milde weer verder.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 18:28

Hermelientje schreef:
04 dec 2018, 18:21
Panther gaf Stoffel de kracht de rug te rechten. Stoffel stuurde Panther naar huis.

Laat ons wachten tot de bel gaat. Dan gaat de school uit. En dan met zijn allen naar huis.

:smt055
Thuis komen...dat kan je oefenen dat gevoel...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 18:44

Hermelientje schreef:
04 dec 2018, 18:40
leon schreef:
04 dec 2018, 18:28
Hermelientje schreef:
04 dec 2018, 18:21
Panther gaf Stoffel de kracht de rug te rechten. Stoffel stuurde Panther naar huis.

Laat ons wachten tot de bel gaat. Dan gaat de school uit. En dan met zijn allen naar huis.

:smt055
Thuis komen...dat kan je oefenen dat gevoel...
Door er gewoon te zijn. Waar je al bent. Denk ik.
Zo voel ik dat ook, is vaak niet makkelijk voor mij.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 19:21

Het woord is dan ook thuiskomen, niet: "thuis komen".

#moderatormodereertzichzelfniet?

:whistle:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 19:48

memeticae schreef:
04 dec 2018, 19:21
Het woord is dan ook thuiskomen, niet: "thuis komen".

#moderatormodereertzichzelfniet?

:whistle:
Je hebt gelijk, spatieziekte.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 19:58

Thuis komen is een daad, thuiskomen is een gegeven.

Het zou geen daad hoeven te zijn.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 20:40

"Spatie ziekte", zeer homoio-pathisch verantwoord alle-maal. (Bij twijfel zet je een streepje, altijd goed, aldus het "Groene Boekje")

Spatie-ziekte==begrip? Ja : Nee

(BRRRRRRR) :-(

:greins: <- @leon? Nu ik je toch even aan de lijn heb ... Ik heb het jaren geleden Paul al eens gevraagd, hij wist niet hoe, maar is het mogelijk om :greins: in :grijns: te veranderen?

"Neemt het met een korrel zout" = :greins:
"Zie de humor (alsjeblieft?!)" = :grijns:

Het werkwoord is immers ook grijnzen en niet greinzen
Greinzen ken ik alleen van greinen afwegen.

(Hij is aan het greinzen, even wachten op het antwoord wat je gewicht waard is.)

Enkel de Beheerder :greinst:

(Maar goed ... Paul kennende heeft hij dat expres gedaan en gewoon tegen mij gelogen, ter educatie van mijzelf.)

Jij bent Paul niet, toch?

A: Proef ik een bereidheid?
XOF
B: Verlang ik het onmogelijke?

Code: Selecteer alles

A XOF B
0   0  0
1  1  0
0  1  0
1  0  1
#kijkmeesterdefunctieheeftgeenvariabelenodig!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 20:42

1+1=2 is geen daad, eerder een veronderstelling die daad worden kan.

Daar is mijn huis, ik ga er na toe, om thuis te komen.
Ik ben thuisgekomen.

#dontmemethemeester
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 20:49

(Want als je schrijft: "Ik ben thuis gekomen", krijg je automatisch de vraag: "masturbeert U veel?")
Ik repetoire dan altijd maar: "Wat is veel? Wat is vaak? En sinds wanneer staat zelfbevrediging gelijk aan masturberen?

Ik meende altijd dat dat juist het tegengestelde inhield: op een ander pleeg je zelfbevrediging.

::

Hoe dan ook, ik kom graag thuis.
Het is een verslaving.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 20:55

Mijn idee.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 21:18

:grijns:

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 dec 2018, 21:19

leon schreef:
04 dec 2018, 21:18
:grijns:
Nu met lange ij

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 21:48

Sommige mensen zijn thuis bij de dokter.

"Altijd welkom"
- Hippocrates

Maar waarom vragen ze er zoveel voor, dat er zelfs een heel stelsel omheen gefabriceerd dient te worden waarmee ineens juist die mensen die het niet nodig hebben wel welkom zouden moeten zijn, om niet door Hippocrates geholpen te kunnen worden?

(Deze zin deed pijn aan mijn hoofd, ik hoop bij U van hetzelfde: "Ja Ik zie ook dat dit pijn kan doen", dat zou wel zo empathisch zijn.)
De eed van Hippocrates is een eed waarin artsen zichzelf verplichten bepaalde beroepsregels te zullen handhaven.
Ik zal beloven je altijd pijn te doen, zowaar ik Socrates heet.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 21:48

:grijns:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 27
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2018, 21:50

JEEEEEEEEEJJJJ!!!!

[popcorn]

[feest]

en

[toeters]

:grijns:


Mijn dank is op dit moment oneindig!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten