bullshit jobs

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 19
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Re: bullshit jobs

Bericht door memeticae » 19 aug 2018, 22:52

memeticae schreef:
19 aug 2018, 22:02
Je hebt gelijk
::
fenboj schreef:Je hebt volkomen gelijk.

Je hebt meer dan gelijk.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 17
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 20 aug 2018, 09:01

gelijk..........
Welke aanvulkling geeft het gelijk? Het met elkaar eens zijn en dezelfde mening hebben?
Het zegt eigenlijk alleen maar iets over de voorkeur of het besef van een bepaald model van de wereld, zonder daar misschien buiten te kunnen kijken.

In deze wereld is een rechter, een advocaat en een politiemacht geen bullshit. Zonder hen zou wetgeving,het verzinnen van regels bullshit zijn, want er bestaat geen enkele macht die een mens zou verplichten zich aan de gestelde regels te houden.
op het moment dat iemand vindt dat er wetten gesteld moeten worden, kom je automatisch op een structuur uit waarin de mens een bepaalde rol neer moet zetten om de wetten na te laten leven.
Een discussie of er wel of geen wetgeving zou moeten zijn wordt niet gevoerd, dus gaat het niet over het van mening zijn of het bullshit is dat er in deze vorm van wereldbeeld rechters, advocaten en politiemachten zijn.
Het gaat naar mijn idee over de absolute noodzaak van een job.
Ideeën die een wereld modelleren/vormgeven bepalen in veel gevallen de noodzaak van een job. Dit noem ik bullshit jobs.
Het is alleen maar volgens een denkbeeld van belang dat een dergelijke baan bestaat en uitgevoerd wordt of volgens een systeem, maar niet vanuit het kunnen bestaan als mens.
Zouden wij mensen bijvoorbeeld zonder geld kunnen?
Theoretisch is dat mogelijk. Echter hoe zit dat dan met banen als Bankmedewerker, kassier/kassière, verkoper, belegger, makelaar etc? Dergelijke beroepen zijn daar gewoon niet. Op het moment dat we met geld leven, kunnen we niet zonder lijkt het wel.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 19
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 aug 2018, 22:30

Ik snap het.
En je hebt gelijk, ondanks dat je met een vermoeden(ellipsis) afsluit:
De andere ik schreef:
20 aug 2018, 09:01
(...) lijkt het wel.
Zo lijkt het wel.

::

Ik krijg net via windowsupdate de update genummerd: "KB4100347" binnen.
Die zoek ik op natuurlijk, om te kijken welk lek er nu weer gedicht moest worden.
Het blijkt een update voor de "micro-engine" van Intel processoren te zijn.

Echter, in mijn huis komen geen Intel processoren voor: sinds jaar en dag ben ik AMD-adept.
(Ik zag Intel-486's een hoop fouten maken ... De AMD-"kloon" maakte die niet en dat verschafte hoop. Tot Nvidia Intel bleek te zijn. Maar gelukkig bestaat AMD nog steeds.)

Het is overigens nog veel erger dan je vermoeden kan:
- Ik onderzoek elk elektronisch apparaat dat ik in huis haal/wil halen, op aanwezigheid van Intel processoren, zit er 1 in: komtie er niet in.

De update die ik dus nu geïnstalleerd krijg, valt met recht: "Zuivere Bullshit" te noemen.
Als in: overbodig.

"Bloatware".
AMD-adept schreef:De AMD-micro-engine is onaantastbaar: Haast niemand kent het gebruik ervan. En zij die het doen: beschermen Haar.
"Bullshit-Gods(af)beeld(ing)en?"

::

Maar ik begrijp de redenatie wel:
Teneinde hun eigen servers wat te ontlasten, kunnen windowsgebruikers elkaar (stukjes van) een updatepakket toesturen. Volgens mij gaat dat zelfs via het bittorrent protocol, maar dat terzijde.
Je kunt het aan of uit zetten; bij mij staat dat delen uit, maar ik krijg de bullshit-update wel.
Vaag. Ik begrijp misschien nog niet goed genoeg hoe die "Cloud" in geesten werken kan.
(Bij Apple doen ze het anders: daar mag je niet eens kiezen of je dat wel of niet wilt, dus weten hoe die updates altijd zo snel binnenkomen is een bedrijfsgeheim.)

Wat is dat dan weer voor bullshit?
- "Sociaal tegen wil en dank."
Big Bullshit Company schreef:This is what'll suit you best."
En zo rol je, min of meer automatisch, toch in een bullshitbaan.
Het "Peterprincipe" aan het werk, met dien verstande: dat je het nut van je bezigheden niet meer inzien/begrijpen kan. Je eigenlijk de shit van de bullshit niet meer onderscheiden kan.

Als dan iemand tegen je zegt: "Jij hebt een bullshitbaan!"
Dan vraag ik me toch af of je daar dan niet (al dan niet stiekem) trots op zou mogen kunnen zijn.

Laten we eens kijken:
- Wat voor (soort) werk doet U eigenlijk, Mijnheer/Mevrouw/Mejuffrouw/Juffrouw/Juf/Persoon: "De andere ik"? (U is toch geen "cententeller", hè?)
EN
- Merkt U dan misschien ook het "bullshit-gehalte" van Uw eigen Werk?

::

Dan is het eigenlijk maar goed dat er een bullshitbedrijf als het UWV bestaat, binnen de sociale bullshit, zodat het meer als bullshit-afleider kan functioneren.

Dat je dus wel de mensen krijgt die willen werken binnen je bedrijf.

Die van het UWV moet je overigens niet hebben: dat zijn zelf cliënten van een bedrijf dat tracht hun eigen personeel te kunnen betalen met overheidsgelden.
De manier waarop ze dat doen is ronduit walgelijk:
"Als bullshit het businessmodel is: moet men zich bullshit eigen zien te maken."
Gevoegd naar de (bullshit-)politiek van een land?

::

Met geld alleen heeft het denk ik weinig te maken, daar kan ik het oneens met je zijn.

Het om het circulaire:
Politie is alleen maar nodig: omdat er Politie is.
Voor Recht geldt hetzelfde, net zoals voor Justitie.

Je zou haast kunnen concluderen:
Elke hete aardappel, is als een dikke drol
Als je bang bent voor stront, geef je hem gauw door.
Totdat je opeens voer leert waarderen als zijnde een: "Onafgewerkt iets".
(Moet je wel eerst voer kennen voor je het inslikken kan.)

::
Shit Artist schreef:Bullshit is good shit.
Cowshit is dung.

It's a shit-job, altogether.
Nevertheless.



Da's ook bullshit: zeker!?

(Want het is Grieks, en dit keer door moederliefde gericht dat de zoon zijn Vader vermoord?)

::

Neen.

Ik denk dat je je bullshit wat beter moet onderverdelen, alvorens te kunnen zeggen: "Dit is bullshit, en dat is bullshit, of hier is bullshitxof daar is bullshit".

(En niet zoveel Nietzsche lezen: dat is slecht voor je! Wordt je maar: "Z" van.)
Mama's are always right
That's why there a no female leaders

They'd hate to see their daughters die
for no cause whatsoever

Unlike men
::

HM

Dat "Genderneutraal" klinkt helemaal nog niet zo positief.
Van welke kant je het ook maar bekijkt.

Heel die Gender-bullshit, maakt het nog erger dan het al is.
Dankzij je Gender, wordt je in een bullshitbaan geboren.

Klinkt toch wat Hinduistisch in mijn oren.
Ik ben dan wel een Dalit, wat hun betreft.

Genderneutraal, in alle opzichten.

::

De bullshit van Katholiek vs Protestanten vertaald naar:
Hindu en boeddha
Islam en Christendom
Scientology en CFSM.

::

Amen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten