Onderontwikkelde mensen

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 10 apr 2017, 22:56

Wat wil je nu eigenlijk horen PP? Dat je er gewoon mag zijn om wie je bent als mens? Of wil je zeggen dat het geweld tegen minderheden niet goed te praten valt? Beiden lijken mij nogal evident, maar als het dat is waar je naar op zoek bent ... erkenning als mens, zonder veroordeeld te worden door anderen... ja natuurlijk mag je er zijn. Als andere mensen problemen hebben met je geaardheid, is dat hun probleem. Verder is het probleem niet onderontwikkelde mensen, maar mensen die niet vredig samen kunnen leven. Die heb je net zo goed bij mensen die wel meer educatie hebben genoten en bepaalde sociale status genieten dus dat zegt ook niet alles. Het gaat om wat mensen doen, niet hun status of educatie.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

nx
Posts in topic: 2
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 okt 2013, 22:26
Contacteer:

Bericht door nx » 10 apr 2017, 23:30

Pink Panter schreef:Of ik een hekel heb aan onderontwikkelde mensen? Jazeker, ik kan zelfs zeggen dat ik een bloedhekel heb aan onderontwikkelde mensen.

Maar waarom dan? Die mensen kunnen er toch ook niets aan doen dat zij onderontwikkeld zijn? Dat is inderdaad vaak zo. Gebrek aan opleiding omdat dat van huis uit niet gewoon is of omdat er geen geld is voor opleiding. In een enkel geval is de mens gewoon te dom om een opleiding te volgen en dan kan iemand er echt werkelijk niets aan doen onderontwikkeld te zijn.

Waarom heb ik dan zo’n hekel aan onderontwikkelde mensen? Omdat zij vaak gefrustreerd zijn. Zij zien om zich heen en zien dat andere mensen van alles en nog wat hebben terwijl zij zelf niets hebben. Zij zien dat andere mensen hoge functies bekleden terwijl zij zelf eeuwig en altijd aan de onderkant van de arbeidsmarkt blijven bungelen. Zij zien dat andere mensen in dure auto’s rondrijden terwijl zij zelf met een fiets tevreden moeten zijn.

Maar dan zou je toch medelijden met deze mensen moeten hebben? Als ik normaal was geweest wel, ja. Maar helaas ben ik niet normaal. En het zijn vooral die onderontwikkelde mensen die vinden dat ik niet normaal ben. Dat staat ook in de bijbel en de koran, want zo dom zijn deze mensen niet. Zij vinden het vreselijk dat mensen die niet normaal zijn goede banen hebben en in een mooi huis wonen en vaak ook een mooie auto voor de deur hebben staan. Deze onderontwikkelde mensen worden dan zo boos dat zij een spiegeltje van die auto aftrappen of een deuk slaan in het zijportier. Vaak gaan zij nog verder dan dat en slaan zo’n abnormaal mens gewoon in elkaar. Dat proberen zij dan nog te rechtvaardigen met bijbel en koran. En afgezien daarvan, het ligt niet aan hun. Die jongen die zij in elkaar sloegen was arrogant en begon zelf. Zij houden er niet van wanneer abnormale mensen arrogant doen. Abnormale mensen moeten kruipen als insecten en de schoenen likken van normale mensen. Niet letterlijk natuurlijk, hahahaha. Onderontwikkelde mensen zijn nog geen beesten.

Ik zou graag willen dat onderontwikkelde mensen wat meer zouden doen aan hun eigen ontwikkeling in plaats dat zij telkens weer hun frustratie moeten luchten op een minderheid die homosexueel is. De overheid doet er alles aan om duidelijk te zijn door folders en informatie in verschillende talen aan te bieden. Zelfs dan lukt het blijkbaar nog niet om tot genoegdoening te komen. Wanneer er allerlei wetten veranderen die heel vervelend zijn en slecht uitpakken door het rechtse beleid van de overheid, ga dat dan niet afreageren op homosexuelen. Rutte mag dan vrijgezel zijn, hij is geen homo. En al was Rutte homo, dan is dat nog geen reden om al je frustraties af te reageren op mensen die niet verantwoordelijk zijn voor het rechtse beleid.

Het is altijd weer gemakkelijk om telkens weer de homosexueel van alles de schuld te geven. Bij de homosexueel roept het een gevoel van zelfhaat op, al kan hij het ook niet helpen te zijn zoals hij is. Ik zou ook graag normaal willen zijn maar ik ben het helaas niet. Dat spijt mij zeer maar ik ben ervan overtuigd dat het aangeboren is. Het is absoluut geen keuze. ABSOLUUT NIET!!! Als er een pil zou bestaan zou ik deze onmiddellijk innemen. Dat ik niet gewenst ben en continue agressie oproep bij mensen, ben ik zelf ook meer dan zat. Als er iemand is die graag normaal zou willen zijn dan ben ik het zelf wel. Wat in de koran en bijbel staat heeft geen betrekking op homosexuelen. Daar gaat het over mannen die als obscuur alternatief tot elkaar zijn gekomen omdat zij bij de vrouwen geen kans maakten. De heilige boeken zijn in tijden geschreven dat harems normaal waren. Wanneer je 50% mannen en 50% vrouwen hebt dan is het logisch dat bij polygamie een hoop mannen zonder vrouw komen te zitten. Het zou een teken van ontwikkeling zijn om de heilige boeken te lezen in de context van de tijd waarin ze zijn geschreven.

Ik ben het in ieder geval zat om als boksbal te fungeren. Of dit nu met vuisten gebeurd of met woorden. Het is mij gelijk. Het doet veel pijn en ik kan ook niet altijd de woede opbrengen om me ertegen te verweren. STOP ER DUS MEE!!!!!!!!!!
Ik hou juist wel van onderontwikkelde mensen. Ik ben een Z-verpleegkundige dus ik moet wel :)
Maar ik heb wel een schurfthekel aan arrogante mensen. Dat zou je trouwens ook onderontwikkeld kunnen noemen (die anderen, of dat ik dat vind).

nx
Posts in topic: 2
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 okt 2013, 22:26
Contacteer:

Bericht door nx » 11 apr 2017, 00:11

Ik hou wel van Pink Panther hoor.....een heerlijke mopperkont.
Maar ik ben het meestal niet met hem eens :).

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 11 apr 2017, 14:00

Waar ik moeite mee heb is, dat je steeds benadrukt dat je een minderheid bent. Echt het zal mij weinig uitmaken tegen wie ik het heb zolang het maar over de inhoud gaat. Dat gezegd hebbende wil ik je er op wijzen dat jij jezelf tegenspreekt:
Pink Panter schreef: Of ik een hekel heb aan onderontwikkelde mensen? Jazeker, ik kan zelfs zeggen dat ik een bloedhekel heb aan onderontwikkelde mensen. 
Pink Panter schreef:
Ik heb ook geen hekel aan onderontwikkelde mens
Maar jij hebt het gevoel dat je hier ook om je geaardheid wordt bekritiseert, terwijl ik als ik mij goed herinner dit zelf er ooit bij bent gaan halen. Waarom eigenlijk?
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 11 apr 2017, 17:11

Ik heb er geen probleem mee, wat mij betreft doet het ook helemaal niet ter zake. Maar als jij het gevoel hebt dat het wel zo is, zou ik dat vervelend vinden omdat dat zeker niet mijn intentie is.
Dat Alain zo reageert heeft vooral te maken met wat je zegt en denkt en daar is hij heel direct in. Maar dat is hij bij iedereen. Dat dat bij de meeste niet in goede aarde valt, blijkt meermaals op het forum. Toch kan ik zijn teksten altijd goed volgen en kan ik mij vinden in hetgeen hij schrijft. Ook als het mijzelf aangaat.
Hoe dan ook het echte verhaal wat je wilt vertellen zitten nogal persoonlijke kleuring in. Alleen het woord onderontwikkelde mensen al je hebt wel een definitie ervan gegeven, maar dat slaat niet de kern... dat is namelijk goed of slecht. Mensen die anderen onschuldigen in elkaar slaan zijn slecht bezig. Dan kan het wel zo zijn dat mensen dat vaker doen als die minder educatie hebben genoten en/ of een religie aanhangen, dat zijn feiten. Echter moet je een hekel hebben aan diegene die zulke dingen doen en niet een groep over een kam scheren het zijn altijd individuen of meerdere individuen die zoiets doen. Dat moet je niet uit het oog verliezen, ook als er veel individuen dezelfde groep toebehoren.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 11 apr 2017, 23:28

Mij interesseert andermans leed niet zo heel veel. Niet omdat ik geen empathisch vermogen heb, maar omdat ik het verschrikkelijk vind om te zien. Ik kan er niet tegen, ik houd er niet van. Daarom probeer ik het zo ver mogelijk van mij vandaan te houden. Dat wil overigens niet zeggen dat ik mijn ogen er volledig voor sluit. Elke vorm van geweld tegen onschuldigen is verwerpelijk. Dat veroordeel ik en of dat geweld nu gericht is tegen homo, hetero, jong, oud, zwart, blank, man, vrouw, transgender dat is allemaal om het even. Allemaal even slecht.

Je mag best benoemen wat mij betreft dat het voornamelijk aanhangers van de Islam zijn die bijvoorbeeld de haat tegen homo's meer dan andere groeperingen uiten. Alleen wil dat niet meteen zeggen dat daarmee alle moslims ook slecht zijn. Alleen diegene die anderen pijn willen doen of anderen de wil op willen leggen en dat ook proberen/ doen zijn slecht. En dat zijn er genoeg, begrijp me niet verkeerd, maar vergeet niet dat er meer leed is dan alleen dat van het jouwe/ homo's. Assad met chemische aanvallen op de eigen bevolking, bijvoorbeeld. Ja de wereld is niet alleen maar mooi, de vraag is wat je er aan kunt doen? Het antwoord is even eenvoudig als moeilijk, namelijk het goede. Daar valt in eerste instantie elkaar accepteren als beginsel bijvoorbeeld onder. Het liefst natuurlijk respecteren, maar ja je moet ergens beginnen. Dat lijkt al moeilijk genoeg om dat voor elkaar te krijgen.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten