mallemolen momenten

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 2
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

mallemolen momenten

Bericht door tengeltje11 » 28 jun 2016, 23:27

Momenten die komen waarbij je alles in vraag trekt.
Jezelf op de eerste plaats.

Momenteel al weken in zo'n periode en ik maak mezelf er behoorlijk gek mee.
Het wat,waarom,wat mankeert,waar anders,waar beter,hoe verder,is dit hoe,is dit waarom,is.....

het blijft momenteel maar draaien en hoe meer antwoorden ik denk te vinden,hoe meer nieuwe twijfels de kop op steken.
Wat vandaag een zekerheid leek,is morgen de grootste twijfel van de dag,en eerlijk,het is er echt de periode niet voor.

troebel en mistig,zo voelt mijn hoofd,stikvol en toch zo leeg als iets,en het vermoeid me mateloos.

vandaag sprong een van de paarden zo goed als op mij.....vreselijk en was de grootste spiegel uit(enkel uit onzekerheid en zwakheid/kleinheid zouden ze zoiets doen)

en dan...hoelang blijf je rondtrappelen in je eigen chaos?
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

multavidi
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2016, 16:12
Contacteer:

Bericht door multavidi » 29 jun 2016, 09:56

Je bent goed bezig. Blijf er niet in je eentje mee rondtollen. Schrijft de ellende van je af. Eventueel hier en onder deze titel. Maar je moet meer doen. Praten. Zoek iemand die kan luisteren en de wijsheid heeft om wat zinnigs terug te zeggen. Zoek een praatgroep op, vrijdenkers. Of richt zelf een praatgroep op. Begin maar met alledaags geleuter, de zaken waar het echt om gaat komen vanzelf naar boven. Probeer te analyseren waar de kern van je probleem ligt. Je moet dan wel tegenover jezelf genadeloos eerlijk zijn. Dat is soms zeer hatelijk. Niemand mag jou hard aanpakken, wel jezelf. En nog iets erg belangrijks : tel je zegeningen op ! Maar is de diepere oorzaak van je onrust van pathologische aard dan heb je professionele hulp nodig. Met groet

Leon

Bericht door Leon » 29 jun 2016, 11:03

Aan het feit dat je die chaos-gevoelens/gedachten hebt is zo direct niets te veranderen (waarschijnlijk fysiologisch). Maar jouw opvattingen/houdingen ten opzichte van deze beleving kunnen anders zijn.

multavidi
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2016, 16:12
Contacteer:

Bericht door multavidi » 29 jun 2016, 15:42

Nog een gedachte achteraf. Kan dat paard aan jou oestrogeen geroken hebben ? In dat geval moet je hormonale huishouding onderzocht worden.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 2
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 29 jun 2016, 16:34

@Multavidi,dank voor je bijdrage;
ik denk(en hoop vooral ook),dat er geen pathologie achter schuilt.
onder normalere omstandigheden ben ik ook chaoot,maar is de diepe achtergrond altijd wel rustig,waardoor je altijd wel kan terugkruipen in de rust heel diep vanbinnen als het nodig is.
die lijkt nu zoek.

de reden zoek ik,voorlopig nog antwoordloos,hou er zelfs rekening mee dat er mss nooit een antwoord komt en het terug overwaaid net als een seizoen,na een woelige,stormige herfst,komt vaak een rustige winter,ook dat is de natuur....(of dat maak ik mezelf wijs)

oestrogeen sluit ik helemaal uit.
naar mijn mening en ervaring reageren paarden daar al zo niet op(ze zijn ook zelf zo goed als allemaal vrouwelijk,weten zelf maar al te goed wat hormonen wel en niet doen,dus ook geen reden om er te gaan op reageren),daarnaast ken ik ook wel mijn eigen cyclus,weet ik ook welke momenten hormonen aan de basis liggen van (overdreven) emoties.

@Leon,ja,ik weet het,ik weet het verdorie maar al te goed,momenteel fysiek moe,waardoor je je heel makkelijk laat meeslepen in de wervelwind aan gedachten en emoties en dan verlies je gewoon ook elke vat op omgang ermee.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten