verdikkeme

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Tino
Posts in topic: 4
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

verdikkeme

Bericht door Tino » 16 dec 2015, 19:47

Zouden zij er mee weg komen?
Mag ik dat dan volksverlakkerij noemen?
Is het dan raar dat ik de politiek opzij zet en vooralsnog niet ga stemmen.
Maar ach laten wij eerst het debat afwachten, een eventuele parlementaire- enquête en niet te vergeten excuses - wij zijn immers vergevingsgezind.

Wat is dat toch dat gekronkel en gedraai van onze machthebbers?

Teeven schandaal.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 16 dec 2015, 20:04

Zie je hierin nu jouw bevestiging dat je niet moet stemmen?

Tino
Posts in topic: 4
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 17 dec 2015, 09:09

Leon schreef:Zie je hierin nu jouw bevestiging dat je niet moet stemmen?
Ik twijfel. Want moet je nu niet juist wel gaan stemmen. Immers dat is de enige manier om Rutte en co. Uit de blauwe zetels te jagen. Toch waarom is er geen motie van wantrouwen ingediend? Vijf bewindslieden liggen onder vuur en hun daden worden afgekeurd - dit kan toch niet doorgaan?

Volk Verheft U!!!
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Tino
Posts in topic: 4
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 17 dec 2015, 14:35

Op een enkele na allemaal rechtse partijen - links stemmen dus.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 dec 2015, 20:01

Even voor mijn begrip: de naam en de partij geeft aan wie de motie heeft ingediend en van welke partij hij/zij was?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 dec 2015, 22:44

Aha!

Dus een conclusie kan zijn dat als links regeert, rechts de moties indient en vice versa.

De enige rare eend in de bijt is dan Wilders cq PVV: rechts, die moties tegen rechts indient. Maar ja, voor ultra-rechts is alles links natuurlijk en als je niet oppast ga je ze nog als links zien ook, immers: dualistisch gezien is alles dat niet rechts is: links.)
(en 2015 is koploper, blijkbaar zitten we in een wilde politieke tijd ... een stroomversnelling?)

Neutraal stemmen, is dat wat? Binnen een neutraal kabinet zijn ook geen moties nodig, zoals in de periode '83-'87 en '94-'04. Ging het in die periodes ook niet relatief goed met ons "Paarse Landje"?)

Voor Tino: Ik stem al sinds ze bestaan voor de Partij van de Dieren. Eenvoudigweg omdat in het partij-manifest staat dat het doel van de partij is, zichzelf op te heffen.
("Voor Tino", omdat ik dit al eens eerder heb opgemerkt, en Tino dit misschien nog niet bekend was.)

Ik vraag me wel eens af: als hun doel bereikt is, hoeven we dan nog wel te stemmen?
Kan beide kanten opgaan, denk ik zo.

(Een leuke bijkomstigheid is dat Thieme die mensen wel aan het werk houdt: zij is meen ik de recordhouder van kamervragen)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Tino
Posts in topic: 4
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 18 dec 2015, 12:58

Hallo memeticae
memeticae schreef:Aha!

en als je niet oppast ga je ze nog als links zien ook, immers: dualistisch gezien is alles dat niet rechts is: links.
Sterker zij hebben (de PVV) raakvlakken met links. Ik denk dan aan het Europese gedachtegoed.

memeticae schreef:Neutraal stemmen, is dat wat? Binnen een neutraal kabinet zijn ook geen moties nodig, zoals in de periode '83-'87 en '94-'04. Ging het in die periodes ook niet relatief goed met ons "Paarse Landje"?)
Het poldermodel was zo slecht nog niet. Maar destijds vonden wij dat weer saai. Het leek erop dat de regering op voorhand al met een synthese aan de slag ging, van enige dialectiek was geen spraken.

Op de PVDD heb ik ook eens gestemd, een keer of twee denk ik. Ik wist inderdaad niet dat de partij zichzelf uiteindelijk zal opheffen - wanneer haar doel is bereikt.
Dit lijkt welhaast (Oosters) religieus. Wanneer je samenvalt met Braghman en dus verlicht bent, kan je het aardse bestaan opheffen -zoiets.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten