de wil tot programmeren

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Leon

de wil tot programmeren

Bericht door Leon » 02 dec 2015, 20:01

De wil tot programmeren

De basis-ontevredenheid, gegeven door het leven om het leven gaande te houden, resulteert volgens mij altijd in een wil tot programmeren. Het hoogste goed beschouw ik dan ook het programmeren, of de programmacode.

De wil tot programmeren is voor mij persoonlijk niet alleen het schrijven van ABAP voor mijn werk, maar ook het structureel beïnvloeden van mensen door bijvoorbeeld hen energiesporen te geven. Dat is in het verleden iets geweest dat ik niet kon laten, met ongewenste effecten, en nu iets dat ik vanwege de ongewenste effecten heb afgezworen. Maar in principe gaat het programmeren gewoon door met alle mogelijke middelen.

Dat wil zeggen dat er dus onvermoede manieren van programmeren zijn, waarvan sommigen het daglicht slecht zullen kunnen verdragen.

Voor mij is de traditionele vorm dit soort schrijven, en ik verkies die toch wel boven de meer magische of technische vormen. Mij is duidelijk dat vergevorderde technische en materiële vormen gespiegeld worden met vergevorderde magische en energetische vormen.

Vanuit de magische mogelijkheden, verschuiven naar een ander universum, zijn de technische mogelijkheden voor de toekomst in te schatten als verschuiven naar een andere tijd. Maar dit terzijde, het komt op hetzelfde neer, en er is altijd al sprake van.

De mate van beïnvloeden die uitgaat van een individu is voor mij een aandachtspunt. In principe zag ik de mogelijkheden van de “eigen code” als uitbreiden van complexiteit om te komen tot het doen van meer of minder, of sneller of langzamer. Dat je automatisch door iets meer of minder, of sneller of langzamer te doen, de hele wereld meeneemt, is misschien niet evident.

Ik dicht in principe iedereen de volledige macht toe om de wereld mee te nemen.

De wederzijdse afhankelijkheid belemmert niet dat sommigen een grotere programmeur zijn dan anderen. Uiteindelijk gaat het ook om hoe comfortabel iemand is met de macht.

Nog afgezien van het feit dat sommigen de macht uitsluitend voor eigen gewin inzetten.

Maar macht is dus: kunnen programmeren.

Ik zie bij mijn zoon dat hij in plaats van code schrijven animaties maakt. Om de macht te reduceren tot animeren. Mogelijk is een keten van gebeurtenissen maken een onschuldiger vorm van machtsuitoefening, meer gericht op tijdelijkheid. Terwijl programmeren nog de eeuwigheidspretentie kan hebben.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 2
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 02 dec 2015, 22:26

zo makkelijk is het naar mijn idee ook niet hoor.
Maar macht is dus: kunnen programmeren.
ik denk dat je daar ook de factor 'beïnvloedbare mensen' bij vergeet.

want wie voor je staat zal alles bepalen,en niet wat jij wil gaan programmeren....
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Leon

Bericht door Leon » 02 dec 2015, 22:32

uiteindelijk bereik je allemaal hetzelfde, dat is waar

maar individueel zijn er wel verschillen tussen meer of minder controle hebben, denk je niet?

wat maakt het meer complex denk je?

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 2
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 02 dec 2015, 22:40

mensen die zodanig in elkaar zitten dat ze macht kunnen creeeren door anderen te gaan manipuleren,zijn zowiezo al zeldzaam.
die mensen moeten dan nog net de juiste mensen ontmoeten die makkelijk in te pakken zijn.

de kans dat al die elementen samenvallen lijkt me niet onmiddellijk erg groot.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Leon

Bericht door Leon » 02 dec 2015, 22:47

ja de kans bestaat ook dat ze net die mensen ontmoeten die hen belemmeren in machtsuitoefening, maar despoten zijn van alle tijden, met hele regimes en landen die onder dictatuur gebukt gaan.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 dec 2015, 05:36

Leon schreef:ja de kans bestaat ook dat ze net die mensen ontmoeten die hen belemmeren in machtsuitoefening, maar despoten zijn van alle tijden, met hele regimes en landen die onder dictatuur gebukt gaan.
(RobW? Het is een lange tekst geworden, maar hij lijkt me de moeite waard. Al was het alleen maar om hem te lezen...)

Wie velt dat oordeel eigenlijk? Over dat gebukt gaan.

Een ware/echte Noord-Koreaan, zal pas na aanraking met de Westerse wereld kunnen beseffen dat hij gebukt gaat onder de dictatuur van een idiote megalomaan. En als de indoctrinatie maar sterk genoeg is, misschien zelfs dan nog niet. Waarschijnlijk worden de mensen van het ministerie van buitenlandse zaken van Noord-Korea daar ook wel op geselecteerd. Of ze een ware/echte Noord-Koreaan zijn.
Dat zou je een vorm van evolutie kunnen noemen.
"Programmering", past overigens net zo goed.

En "wij" weten dat alleen maar, omdat "onze" cultuur voortstamt uit het vrijgevochten zijn van het despotisme en de dictatorialiteit van een: Nero, Caligula, Napoleon of Hitler.

Maar daar pleeg ik gelijk een "Godwin" en is derhalve mijn internetmening volgens een bepaalde etiquette niet ter zake doende. "God" "win": inderdaad.

De dictatorschappen van een: Kim, Mugabe, Hoessein, Khaddafi, Poetin, Pot, Mao, Soeharto en Castro, lijken allemaal wel aangewezen. (Door wie? En waarom liggen ze allemaal (op raaklijnafstand) van de "Axis of Evil")

Is daarom mijn mening over onze huidige "leiders" -als ik het niet met ze eens ben- per definitie, "antiregimistisch", "Rood" of "Antikapitalistisch"?

Enkel door te zeggen: "De staat houdt meer van mij, dan ik van de staat."
Zal de staat dan gaan proberen mijn programmering "aan te passen", al dan niet met medicijnen, eenzame opsluiting, of andere manieren van herprogrammering?

Ik houd niet van de staat.

Waarom laat de staat me niet gewoon met rust? Oh, wacht. Dat doe ze al. Ik ben een slapende variabele, en werk niet mee met het schapen/scheppen ervan.

HM.

Ik heb het geluk niet als Noord-Koreaan geboren te zijn.
Dat is best wel iets om Trotski op te zijn.

Ik ben heus wel programmeur, vroeger in machinetaal, weet alleen tegenwoordig niet meer voor welke architectuur ik moet schrijven.
"C" is uit. Machine-independent, of portable-code is in. Wat een waanzin.
Dat betekent dus dat alle programma's herschreven moeten worden, of op zijn minst gehercompileerd naar een nieuwe architectuur.
En "iedereen" gaat er maar zo van uit dat dat werkt.

HM, heet daarom BASIC zo? Per definitie een interpreterende taal?
Nou: SYNTAX ERROR dan maar.
Of zo ... Maar genoeg Punk nu.

Dus: programmering ja, dat ben ik volledig met je eens.
De animaties die je zoon maakt, worden mogelijk gemaakt, door andere programmeurs, die niet wisten of konden bevroeden wat ermee mogelijk bleek. En dat is mooi. Net als LMMS iedereen in staat stelt (gratis!) (eventueel) hedendaagse muziek te kunnen maken.

Een heel mooi voorbeeld hiervan is als je als aspirant-programmeur met tijdzones te maken krijgt. Tom Scott weet dat heel goed uit te leggen.

Alsof je je met sommige dingen gewoon niet bezig hoeft te houden en gewoon "tz.lib" kunt gebruiken en erop kunt vertrouwen.
(Je zal wel moeten)

Despotisme? Dictatuur?

Zeker, maar dan wel de dictatuur van de Zon en de Maan, en hoe onze kalenders ermee werken.

Is dat erg? Of is het slechts een observatie?

Kryten: SMggg huuu
Red Dwarf: What a show.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten