Like knop

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Plaats reactie

Wilt u ook de mogelijkheid van een like knop?

Ja
2
33%
nee
3
50%
dislike knop
0
Geen stemmen
boeieuh
1
17%
beide
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Leon

Bericht door Leon » 21 sep 2015, 20:10

Hallo philotuut,

ik stem toch "nee" want ik vind het te onpersoonlijk.

Ik heb wel eens like en dislike gezien bij schaars geklede dames en dat vind ik toch zo erg, vleeskeuring, verschrikkelijk. Als je niet helemaal strak bent wordt krijg je een dislike. Nu kicken sommige mensen misschien op de binaire keuzes, duim onhoog duim omlaag, maar de praktijk is walgelijk. Bij gladiatoren ging het om hun leven. De keizer besliste of de gladiator goed gevochten had off niet, heel pervers.

Ooit had ik een ster-systeem. Dan kon je van 1 tot 5 sterren geven, maar in de praktijk is 1 ster dan slecht in plaats van goed, terwijl een ster toch een plus zou moeten zijn, werkt dus ook niet.

Ik denk dat het beoordelen al genoeg gestimuleerd wordt.

Leon

Bericht door Leon » 21 sep 2015, 21:05

Je zou het ook jammer kunnen vinden dat je blijkbaar een voorkeur hebt, of je moet alles leuk vinden...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 sep 2015, 03:45

Boeiuh.

::

Er is geen noodzaak voor zulke knoppen.
De mogelijkheid bestaat immers al: in de vorm van een "Quote".
Iemand schreef:Ik vind iets zus en zo.
En als antwoord zou iets in de trant van:
"Iemands vermoeden, want meer is het natuurlijk niet, mag dan wel, wel waar zijn: Maar laat niet diegene denken dat hij het bij het rechte eind heeft, want dat heb ik namelijk, en als ik het niet heb, hebben anderen na mij het wel, in tegenstelling tot wat die ene gene wel durfde te beweren!
Ik heb gelijk! Want ... &c. &c. &c."

Daar kan geen "Dislike" knop, tegenop.
(Niet zonder min of meer gestaafde tegenargumenten.)

Ons gelijk kunnen we allebei tegelijk beweren.
(Net als de uitvinders van de boekdrukkunst: Gutenberg en die andere.)

Ik, ik trek me terug, geef jouw het voordeel van de twijfel.
En blijf zo eeuwig voortbestaan.

(Daar schiet de "Like" knop, dan weer tekort. Omdat je het waarom niet uit mag leggen, kies dan maar niet. De keuzes zijn te beperkt.)

Denk er eens over na. Hetzelfde principe werkt ook in anti-tijd: Gutenberg komt aan zijn eind en toen was ik er.

Als ik niet oppas krijg ik nog een Wilbrinkmoment, en kom geen spat voor- of achteruit.

Als ik wel oppas, gebeurtd (:greins:) het uit vrije wil, nochtans zonder wat ik wil dat er gebeurt.

mezelf schreef:Als ik niet oppas krijg ik nog een Wilbrinkmoment
Hah!

Alsof ik nog zo gek zou zijn ...
Men weet wel beter, hoop ik tegenwoordig.
Waarom vecht men altijd tegen wat men weet?
Omdat men het zeker wil weten? Wie vertelde men dan, wat men weet. En wie heeft men men wijsgemaakt dat er iets zeker te weten valt te zijn, cq te weten was? Of houdt men gewoon elkaar voor de gek, met kleren enzo?


Liet tijd zich maar beteugelen
dan konden we haar mennen
als een paard.

En ons onze gang gaan.

Denkende hoe de tijd op het mennen van een paard lijkt.
En alles om ons heen zo mooi in die metafoor past.

Moet dat wel geluk zijn ...

Voor sommigen, tenminste.

En toen ontmoetten ze een mustang.

::

Druk maar.

Ik hoef het echt niet te weten.
Alhoewel je niet hoeft uit te leggen waarom je het mooi vond.
Liever hoor ik wat je er niet aan mooi vond.

Dat lijkt me anders dan "dislike".

Om van een sterrensysteem nog maar te zwijgen.

::

Van minimum tot maximum, zelfs binnen een beperkt gebied, zijn onbeperkte mogelijkheden mogelijk, echter niet onbegrensd.

Maar dat maakt dus eigenlijk niet veel uit.

Want is er een verschil tussen grenzeloze einders, en einders die zonder grenzen lijken te zijn?


Is "grens" dan niet de zelfvervullende paradox?
Net als kleren dat zouden kunnen zijn?

Ik weet het echt niet en prijs me met mijn onnozelheid gelukkig.
Wil je mij uit mijn geluk verstoten?

Elke vluchteling is welkom, maar welke grenzen brengt hij mee?

QED

Leg dat maar een aan je kids uit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 22 sep 2015, 18:21

simpele blijk van waardering...

ik zag vandaag bij de bushalte een jonge vrouw op hartjes klikken bij foto's van mooie jongens. Dat ging zo achterloos dat ik denk dat het helemaal nada meer betekent zo'n hartje. Ze keek er ook niet erg enthousiast bij, meer verveeld, maar dat zal ook kunnen komen omdat ik naar haar keek natuurlijk.

Leon

Bericht door Leon » 22 sep 2015, 19:12

een compliment is pas wat waard als je er moeite voor moet doen.

veel te gartuit dat soort knopjes

ik meen zelfs dat een fout compliment zoals: je ziet er best goed uit voor jouw leeftijd, feitelijk nuttiger is dan een nietszeggend compliment: je ziet er goed uit, want dan blijf je tenminste denken.

Leon

Bericht door Leon » 22 sep 2015, 19:22

ik las dit: http://www.iepdoc.nl/wp-content/uploads ... gentie.pdf en nu ben ik weer aan het twijfelen, is toch een soort pesten...

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 23 sep 2015, 12:26

Mijn vriend zegt dat Like komt van Lieke

http://nederlandsetvvrouwen.blogspot.nl ... -gala.html

en dat hij met invoering geen enkel probleem zou hebben.

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 23 sep 2015, 12:42

Nee nu weer even serieus, Blin.

Vanmorgen stond er een paginagrote advertentie in de Touw van een dikkertje, gister stond ze er ook al levensgroot in, Laura van 26, het zal je maar gebeuren. Waarschijnlijk heeft Trouw (van wie de advertentie is) haar goed betaald zodat ze een jaar lang gratis naar de macdonalds kan. Althans, ik weet dat dat bij alcoholisten zo werkt.
Aan de borsten van Laura hangen twittertekstbalonnen. Dikkerds mogen dood aan diabetes. Het is ranzig als dikkertjes op straat eten. Pesten mag.
En dan staat eronder, wat is je mening waard zonder verdieping, abonneer je op Trouw. En wat blijkt? Laura kampt met een traumatische ervaring in haar jeugd.

De boodschap is dat we niet in elkaar verdiept zijn en Judith Vos gaf dat al aan. Ze gaat een commitment aan in een forum om vrij haar gedachten te uiten, ons een kijkje te gunnen in haar brein. En van de andere kant weet ze niet eens wat voor beroepen we bv hebben, we weten niets van elkaar maar zijn blijkbaar toch zo vriendelijk om ons helemaal bloot te geven.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 24 sep 2015, 02:52

Leon schreef:een compliment is pas wat waard als je er moeite voor moet doen.
Exact.

Maar dan met meer moeite dan enkel op een knopje drukken.

Liever dan een "dislike" knop met verplichte uitleg.
Impliceert namelijk al een "like", als je niet reageert.

(of je hebt het niet gelezen, dat kan ook, de computer weet echter dat je de tekst bezocht hebt)

Welk experiment was dat ook weer?
Elektrische schokken toedienen net zolang tot het subject niet meer beweegt?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 24 sep 2015, 06:45

Zou de wereld echt verbeteren als we elkaar slechts nog ongelimiteerd complimenten geven?

Leon

Bericht door Leon » 24 sep 2015, 18:13

Je bent een mooi mens hoor philotuut. Ik ben misschien wel een beetje een zeur. Sowieso is dat oordelende bij mij juist iets waar ik van af wil, want het is vaak zo naar. Ik hou over het algemeen niet van mensen, alleen van wat ze zouden kunnen zijn. Zo kijk ik ook naar mezelf, heel vermoeiend...

Leon

Bericht door Leon » 24 sep 2015, 18:51

Dank je philotuut.

weet je wat het is beperkingen zijn er altijd, en iedereen heeft een bepaalde mate en specifieke beperkingen.

Ik hoop dat het spreekwoord op gaat: in de beperkingen toont zich de meester

Epictetus zag als beperking van de geest angst voor onvrijheid, hij had zelf een beperking van lichaam (mank been), maar ik denk dat hij die beperking voor lief nam vergeleken met de beperkingen van geest die men kan hebben. Het ergste is de wil, dat is een enorme beperking, daar wil ik van af:-)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 sep 2015, 05:22

Beste jongens!

Laat me eens beginnen met verhalen hoe we het project tot dusver hebben weten te brengen.


Natuurlijk! er waren wat onenigheden.
En, met ons team wisten we de discrepant.


Maar nu, na ettelijke jaren ...
Vraag ik me toch af ... met heel die kunst, zien we er niet in wat we willen zien?

Mijn broer kan aan het gas, ik maak mooiere kunst dan hij!

Da's ook niet zo ongewikkeld ... ik heb geen broer.

Maar had ik hem, moest hij stikken!


Stel je eens voor dat dit nog prebaarmoederlijk plaatsvond.

Ha! Kans van slagen 1 op 0.
Bijna 0, want ik tiep dit.

Ongelofelijk! een schier oneindige kans, binnen het het universum van oneindige mogelijkheden ...

Welke mogelijkheden liggen dan nog open voor me?

Alle, toch?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 sep 2015, 05:36

Like?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 28 sep 2015, 15:16

likke?

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 28 sep 2015, 15:17

Soms snap ik zelfs mijn eigen post niet.

Het moet niet gekker worden!

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 28 sep 2015, 21:01

nou mijn post anders niet

en het is al helemaal niet de bedoeling dat je er op gaat reageren, het is allemaal al erg genoeg.

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 28 sep 2015, 21:23

:-(

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 okt 2015, 07:57

philotuut schreef:Blin,

De post was/ is aan memeticae gericht.
Soms snap ik zelfs mijn eigen post niet.

Het moet niet gekker worden!
Tja lastig voor je ;)
Nee, voor jou.

Stel ik begrijp m'n eigen post ook niet, maar jij wel, wat wil dan een "like" voorstellen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 06 okt 2015, 10:03

Stel ik begrijp m'n eigen post ook niet, maar jij wel, wat wil dan een "like" voorstellen?
Dat je de messenger vermoorden mag?

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 13 okt 2015, 14:20

Blin,

De post was/ is aan memeticae gericht.
Denkwijzen en denkwijzes zijn geneigd langs een heel eigen structuur te verlopen en zijn vaak niet persoonsgebonden.We construeren hier een gesprekswereld gebaseerd op eigenzinnige en filosofisch abstracte (nou ja, ik wil hier zelf nog wel eens van afwijken, maar toch...in principe dan) zienswijze.
Belangrijk daarbij lijkt me, dat we zoveel als mogelijk objectief blijven. De grenzen van objectiviteit zijn tenslotte de grenzen van de wereld waarin dit forum zich beweegt. De vraag wie jij nu precies bent, blijft, zoals Judith ooit wijs sprak, open. Voor mij geld je als mens want zonder mensen is er geen gesprek mogelijk.

In die zin ben je een model door mij gedacht, waarbij mij logica fungeert als een innerlijke sturing.

Zo zie ik dan ook het liken, ik like je woorden, ik like je tekst maar jou like ik nie.

Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 13 okt 2015, 14:28


Blin
Posts in topic: 10
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 13 okt 2015, 14:29


Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 okt 2015, 16:19

philotuut schreef:pffff memeticae. Wanneer iemand jou een compliment 'like' geeft trek jij de oprechtheid dan ook in twijvel?
Nee, de oprechtheid niet. Waar ik wel aan twijfel is het compliment zelf.
Het is namelijk volledig onduidelijk waar het een compliment voor is.
En zo, als compliment, dus eigenlijk inhoudsloos en daarmee zinloos.

Doe je het voor mij? Of voor jezelf, om anderen iets te laten zien?
Dat komt er niet uit boven.

Daarnaast getuigt het van enorme luiheid, enkel op een knopje drukken zonder uit te leggen waarom.

Het begrip "like", op zichzelf staand, dekt de lading niet.
philotuut schreef:Ha, mijn vrouw stelt. Dat het woord 'like' gekaapt is als het ware door Facebook. Het begrip is gevuld zeg maar.
En daarmee leeg geworden, voor een oprechte 'like'
Like zeg maar.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 okt 2015, 19:06

philotuut schreef:Memeticae, dank voor je uitleg! En de anderen voor hun bijdrage!

Het wordt geen 'like' knop. Deze en dat wat hij schijnt passen niet bij een filosofieforum.
Afbeelding


:greins:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten