Ignorance IS bliss

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 4
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Ignorance IS bliss

Bericht door Jeroen » 02 aug 2010, 01:30

Let me be king for a day or fool for a life time.

Het kan zo frusterend zijn om te zien hoe dingen zo veel beter zouden kunnen maar ik de enige lijk te zijn die dit snapt en ook snapt hoe.

Zo machteloos.

Ik zou nog veel liever een gore klootzak, een boeren pummel, een eikel eersteklas, a fucking moron of een domme sukkel zijn. Dan had ik er allemaal geen weet van!
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 02 aug 2010, 05:30

Wat kan er beter als alles in de diepste essentie al is?

Ik ken de verbeterdrang, maar telkens weer als ik wat lees van/over boeddhisme zakt die weg en komt er rust voor in de plaats..
interdependence.. inter-afhankelijkheid
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 4
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 02 aug 2010, 10:01

Dus ik ben degene die het juist niet ziet?

Hmm, eye opener :shifty:

Nee hoor, niet echt, ik ken dit wel van me-zelf. Dan ben ik weer niet tevreden over me-zelf, en ga ik het buiten me-zelf zoeken.

Tnx for the heads-up [gj]
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 13 aug 2010, 07:55

hehe... als ik de ideeen van het boeddhisme goed begrijp, is er geen ik die iets wel of niet kan begrijpen.. maar daar zit ik zelf nog niet zo in..

ik heb ook heel vaak het idee gehad dat ik het juist zie.. maar dan vervolgens merk ik dat het toch anders zit..

het belangrijkste wat ik er van heb geleerd, is dat het belangrijk is om met een open mind naar de dingen te kijken en niet bang zijn om te veranderen.. volgens mij heb je alle 2 de eigenschappen wel ;)

Over het niet tevreden zijn.. er is maar 1 persoon die zichzelf kan accepteren, of ontevreden kan zijn over zichzelf.. je raadt het al: jijzelf :)
Hoewel ik het ook lang niet altijd doe.. probeer jezelf te accepteren en onvoorwaardelijk van jezelf te houden, ook al maak je nog zo veel en zo vaak dezelfde fouten.. het hoort bij het leven. Het is vooral belangrijk te leren van je fouten..

En om nog even op je topictitel te reageren.. ik heb ooit al eens bedacht
Awareness is bliss

Misschien dat we samen de middenweg kunnen vinden.
Wat dacht je van: Ignorance and Awareness are both bliss..
In beide situaties valt er te leren en te genieten en te vallen en op te staan ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 4
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 13 aug 2010, 10:44

Being ... is bliss :greins:

Het gevoel van "a foot in the door" uit dit filmpje sluit goed aan bij waar we het over hebben:





Aansluitend:

Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 13 aug 2010, 17:24

Ik kan die filmpjes hier in Australie helaas niet openen.. maar being is zeker bliss

Soms heb ik gewoon geen woorden om te reageren... ook niet op de woorden van alain.. ik weet dan dat 'ik' niets meer kan zeggen..

Het is moeilijk maar de moeite waard om gewoon te zijn en te gaan waar waarheid lijkt te zijn.. illusies meegerekend..

Bless you Oneness. Thank you for providing us everything.
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 4
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 14 aug 2010, 09:59

Hebben ze geen youtube daar in Oz?
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 aug 2010, 10:04

Jeroen schreef:Hebben ze geen youtube daar in Oz?
Oh jawel.. maar waar ik nu zit hebben ze alleen een algemene compu, heb zelf geen laptop nml.. dus ik kijk nu geen youtube
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten