Troost...

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Troost...

Bericht door rnull » 18 jan 2009, 10:23

Ten eersten wil me verontschuldigen als mijn taal gebruik grof, onbehouden en stotent is. Ik doel hier niet op de mensen op dit o zo mooie forum, maar ik moet het even van mijn bord.


Gisteren een leuke avond gehad, tot een bepaalde groep mensen arriveerde en de sfeer nagenoeg in 1 klap omzeep hielpen. Ik was aan het draaien toen het gebeurden, iemand kreeg van uit het niets een klap op het achterhoofd en het begon. Als een muur probeerde ik er tussen te komen. Maar niet gelukt, ik werd gevloerd en kreeg een paar trappen op mijn rug. Toen ik opstond leek het armageddon om mij heen, mensen die voor de muziek kwamen waren op de vuist gegaan met de mensen die kwamen rellen. Ik zag vrienden van me die totaal in elkaar waren geslagen omdat ze anders waren en hun idealisme niet overeen kwam met de mensen die het kwamen verzieken. Op het moment dat ik weer bij kwam van de ruis van ongeloof, sloeg mijn optiek naar de wereld om naar puur woede. Ik walgde zo erg van wat er gebeurde dat ik de politie heb gebeld. Niet zo zeer om die mensen aan te houden, maar om orde te scheppen.

Later die avond ben ik onderweg naar huis opgewacht door een paar onbekende van mij, maar met een bekend gezicht. Men heeft blijkbaar door gehad dat ik achter het telefoontje zat. Ik heb ze geprobeerd uit te leggen wat er gebeurde en dat het moest stoppen, en ik vroeg waarom ze dit hadden gedaan. Hun antwoord was; we doen het omdat we dit leuk vinden. Elkaar de fucking schedel inslaan is grappig. Een van mijn vrienden heeft een gebroken neus en mist een paar tanden. Nee dat is fucking grappig. Na het horen van hun antwoord was het een antwoord van mij wat de actie -> reactie verhaal in gang heeft gezet. Ik ben redelijk in elkaar getrapt. Ik had mazzel omdat er omstanders waren die het zagen en mij te hulp kwamen zetten..

En dan kijk ik nu naar wat er gebeurd is, en dan denk ik. Gek eigenlijk, dat een klein gedeelte van mijn wereld eigenlijk de wereld weerspiegelt waarwij inleven (in mijn optiek). Het onrecht, de aggressie en het ongeloof waar wij nu beland zijn.


Zoals Youp van 't Hek zei in zijn oudjaars converance; Hoe kan het zijn dat de mensheid zo ver gevallen is, maar ik weet waar ik op zoek naar ben.. En dat is troost.



Het mag misschien niks met filosofie in eerste optiek te maken, maar ga maar spelen met de woordjes: Geloof, radicalisme, verharding

Sorry als het lezen van mijn tekst een waste of time is geweest voor de geen die dat zo inziet..

Gr

Ro
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 18 jan 2009, 14:20

Jemig wat een kl*te avond !

Nu vind je de wereld maar een nare plek maar je moet het omgekeerde ook proberen te doen wat een stuk moeilijker is. Negatieve dingen vallen eerder op. Als iemand je helpt dan kan je ook denken: wat een wonderschone wereld is dit; echter wordt zoiets veel vaker als normaal en neutraal ervaren. Vervolgens kan je nagaan: Wordt ik vaker geholpen of vaker in elkaar geslagen ? :)

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 18 jan 2009, 15:34

Het is inderdaad maar net hoe je er tegen aan wilt kijken. Ik probeer het altijd van de positieve kant te zien, alleen in dit soort gevallen gaat dat mij slecht af...
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 jan 2009, 16:04

Die mensen kwamen dus rellen om het rellen?

Je probeert dit soort mensen te begrijpen, maar ik hou het in dit geval bij onbegrip wat hun gedrag verklaart. Het totaal zinloze verwoestende aan zo'n instelling is dat je niet met dit soort mensen kunt praten..

*snapt deze mensen niet
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 18 jan 2009, 16:12

Intangible Radjanamadjo schreef:Die mensen kwamen dus rellen om het rellen?

Je probeert dit soort mensen te begrijpen, maar ik hou het in dit geval bij onbegrip wat hun gedrag verklaart. Het totaal zinloze verwoestende aan zo'n instelling is dat je niet met dit soort mensen kunt praten..

*snapt deze mensen niet
Ik ook niet, maar als ik ze geen kans geef... wie zal dat dan wel doen? dat is stap 1, het niet begrijpen van elkaar..

Maar goed, zo nu en dan werkt het, maar in dit geval niet
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 jan 2009, 16:32

rnull schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:Die mensen kwamen dus rellen om het rellen?

Je probeert dit soort mensen te begrijpen, maar ik hou het in dit geval bij onbegrip wat hun gedrag verklaart. Het totaal zinloze verwoestende aan zo'n instelling is dat je niet met dit soort mensen kunt praten..

*snapt deze mensen niet
Ik ook niet, maar als ik ze geen kans geef... wie zal dat dan wel doen? dat is stap 1, het niet begrijpen van elkaar..

Maar goed, zo nu en dan werkt het, maar in dit geval niet
Tja dat is en blijft lastig - zelf wel normaal doen en hen vriendelijk blijven benaderen... de aanhouder wint ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 18 jan 2009, 18:05

Intangible Radjanamadjo schreef:
rnull schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:Die mensen kwamen dus rellen om het rellen?

Je probeert dit soort mensen te begrijpen, maar ik hou het in dit geval bij onbegrip wat hun gedrag verklaart. Het totaal zinloze verwoestende aan zo'n instelling is dat je niet met dit soort mensen kunt praten..

*snapt deze mensen niet
Ik ook niet, maar als ik ze geen kans geef... wie zal dat dan wel doen? dat is stap 1, het niet begrijpen van elkaar..

Maar goed, zo nu en dan werkt het, maar in dit geval niet
Tja dat is en blijft lastig - zelf wel normaal doen en hen vriendelijk blijven benaderen... de aanhouder wint ;)
In sommige gevallen wel, ik was vroeger nogal meer vastberaden daarin dan ik nu ben...
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 5
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 19 jan 2009, 11:06

Ik vraag me af wat jij/jullie daar draaien? En waar dat dan is?
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 19 jan 2009, 16:38

Jeroen schreef:Ik vraag me af wat jij/jullie daar draaien? En waar dat dan is?
Dit was bij een meer, en ik draaide op dat moment dubstep. Niet mijn normale repetoire, maar af en toe wel leuk om te draaien. Om een beeld te geven wat het precies is.

url: http://www.youtube.com/watch?v=qowgtBr_XEo
Artiest/Nummer: Caspa - Cockney Violins

En normaliter draai ik dit.
url: http://www.dilorie.nl/mix/Nihilism.mp3
Artiest/Mix: Erdion - Nihilism
Qua tractus sinus history refero

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 jan 2009, 00:52

rnull schreef:Artiest/Nummer: Caspa - Cockney Violins
Past zo onder een romantische lowbudget Koreaanse actiefilm.
Artiest/Mix: Erdion - Nihilism
Doet me denken aan de synthesizermuziekjes bij gekraakte spelletjes op de Commodore Amiga eind jaren tachtig, begin negentig. Mij iets teveel van hetzelfde; net als de Bolero van Ravel.

Volgens mij is deze muziek het best te verteren in een roes.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 5
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 20 jan 2009, 01:14

Klinkt vrij relaxed Roderick. Misschien toch iets te veel agressieve drugs in het spel (alcohol, coke, speed, etc). Wat was de aanleiding van de knokpartij?
okke schreef:Mij iets teveel van hetzelfde; net als de Bolero van Ravel
Zo zie je maar dat ook aardige mensen geen verstand van muziek hoeven te hebben.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 20 jan 2009, 07:18

Jeroen schreef:Klinkt vrij relaxed Roderick. Misschien toch iets te veel agressieve drugs in het spel (alcohol, coke, speed, etc). Wat was de aanleiding van de knokpartij?
Dat weet ik dus niet, wat de echte aanleiding er van was. Maar van wat ik er van begreep van die lui, was dat ze het deden omdat het leuk was...

Er zal ongetwijfeld wel het e.e.a. aan drugs in het spel hebben gezeten, maar goed dat praat het gedrag niet goed tbh :)

En thanks
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 20 jan 2009, 07:24

okke schreef:
rnull schreef:Artiest/Nummer: Caspa - Cockney Violins
Past zo onder een romantische lowbudget Koreaanse actiefilm.
Artiest/Mix: Erdion - Nihilism
Doet me denken aan de synthesizermuziekjes bij gekraakte spelletjes op de Commodore Amiga eind jaren tachtig, begin negentig. Mij iets teveel van hetzelfde; net als de Bolero van Ravel.

Volgens mij is deze muziek het best te verteren in een roes.
Ja dat kan, het is maar net wat je eigen smaak is. Daarnaast zjin er meedere muziek soorten waar ik mijzelf te goed aan doe.

Voor de gene die klassiek wel leuk vinden: Ludovico Einaudi
Website: http://www.einaudiwebsite.com/
Nummer: Ludovico Einaudi - Divenire http://www.youtube.com/watch?v=tAI2doCUbNc
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 5
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 21 jan 2009, 01:43




in stereo zijn ze nog mooier [gj]
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 jan 2009, 07:26

Jeroen schreef:
okke schreef:Mij iets teveel van hetzelfde; net als de Bolero van Ravel
Zo zie je maar dat ook aardige mensen geen verstand van muziek hoeven te hebben.
Hoezo beoordeel je dat ik geen verstand van muziek zou hebben? En vind je dat mensen die volgens jou verstand van muziek hebben, onaardig zijn?

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 21 jan 2009, 11:49

okke schreef:
Jeroen schreef:
okke schreef:Mij iets teveel van hetzelfde; net als de Bolero van Ravel
Zo zie je maar dat ook aardige mensen geen verstand van muziek hoeven te hebben.
Hoezo beoordeel je dat ik geen verstand van muziek zou hebben? En vind je dat mensen die volgens jou verstand van muziek hebben, onaardig zijn?
Waarom ga jij er zo diep op in? Ik denk dat hij meer bedoelt qua smaak. Ongeacht of iemand aardig of onaardig, slim of dom is. En ga er nu niet zo diep op in dat die 'termen' niet bestaan.
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 9
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 21 jan 2009, 11:51

Jeroen schreef:


in stereo zijn ze nog mooier [gj]
Ha, mooi dat je het wat vind. Er zijn niet veel mensen die het kunnen waarderen.
Qua tractus sinus history refero

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 jan 2009, 12:02

rnull schreef:Waarom ga jij er zo diep op in? Ik denk dat hij meer bedoelt qua smaak. Ongeacht of iemand aardig of onaardig, slim of dom is. En ga er nu niet zo diep op in dat die 'termen' niet bestaan.
De twee oordelen 'aardig' en 'geen verstand' zijn kern van de reactie op mij. Ik vraag mij af of die oordelen over mij gaan of algemeen bedoeld zijn. Ik word niet vaak aardig of onaardig genoemd, waardoor het mij (extra) opviel. En ik heb ook niet veel over muziek geschreven hier, waardoor het oordeel over mijn muziekkennis (als het op mij slaat) voorbarig is (maar misschien wel juist).

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 5
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 21 jan 2009, 12:36

Wel eens gehoord van een geintje Okke?

De bedoeling is dat je dan glimlacht en hooguit een grapje terug maakt.

;)
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 jan 2009, 13:10

Jeroen schreef:;)
Deze liet zijn gezicht niet zien bij jouw bericht, waardoor het mij niet duidelijk was dat het om een geintje ging.

Het lijkt mij erg vervelend als het een serieuze opmerking was en dat ik er dan hooguit een grapje op teruggemaakt had.

Zo zie ik maar weer hoe eenvoudig woorden andere dingen kunnen vertellen dan de bedoeling van de schrijver. Toch leuk dat je mij aardig noemt (ookal is het een grapje. ;)).

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 5
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 22 jan 2009, 11:23

Volgens mij ben jij een hele aardige vent.

Wel één met weinig verstand van muziek, maar dat maakt je niet minder aardig.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten