Nee dat denk ik niet.
Wat is het meest makkelijke in het leven? Relativeren is dat in mijn ogen.
Neem dit even in je op en beeld je het voor. Leiding, Heerschappij, Dominatie, Dicatatuur. Allemaal woordjes en ze zijn allemaal verwanten van elkaar. Eigenlijk, ze zijn allemaal het zelfde alleen beelden ze een andere situatie uit.
Nu pakken we Leiderschap in zijn vrome vorm en gaan dat eens onderspitten. Leiding geven aan een groep is merendeels om te overleven en om te overwinnen. Dieren zijn hier een mooi voorbeeld van. Een groep van schapen heeft altijd één leider de Ram. De ooien zullen de ram volgen waar hij naar toe gaat, vol toegifte dat de ram weet wat hij doet. Het wijzen naar 'het beloofde land' waar het gras groener is dan waar ze nu zijn. Het overleven en het overwinnen van de omgeving om vervolgens uit te kunnen breiden.
En nu pakken we een land. Als regering de ram is, dan is het volk de schapen. Met dat bepaald gaan we kijken naar het verband. Mensen klagen veel, en snel en ook zonder enig benul waar over. De een blaat dit, en de ander zal dat na blaten. Maar waarom? Het gegeven is er, de inhoud is plausible en is aannemelijk genoeg om het te zien als feit (beetje dubbelop, maar om de nadruk er op te geven

) Ze zullen nooit tegenspraak indienen om de 'harmonie' van de groep in orde te houden.
Als je dan eens gaat kijken naar een school. Een leraar is een leerling en een leerling is leraar. De leiding leert te anticiperen en om zijn Ethische visie aan te passen en toe te passen op de maat van de groei van de massa.
Zoals je ziet, en misschien zal ik het eens uit teken. Wordt er al in een vroege vorm al introductie gemaakt met leiding. Alles wat volgt is geschreven geschiedenis.
//extra//
De mensen die daar tussen zitten die daar afstand van willen nemen zullen zich onder het anarchisme voegen. Helaas is dit groepje mensen niet groot genoeg. Waarom ik dat zeg, is omdat ik pro revolutie ben. Revolutie is een vorm van Evolutie en dat heb je nodig om vooruitgang inbeweging te zetten.