The flow (de stroom)

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

The flow (de stroom)

Bericht door Jeroen » 27 mei 2008, 14:35

Heb je dat wel eens? Dat niets lijkt te lukken. Niets lijkt te gaan zoals jij wilt. Ik was behoorlijk onrustig, verveeld misschien wel. Zat wat te pokeren online, maar hand na hand verloor ik door domme pech. Ik had er genoeg van, trok mn trui aan, pakte mn sleutels en liep naar de fietsenstalling. Ik had nog geen 2 stappen buiten gedaan of het begon te regenen. Pfff, heb ik weer. Hmmm, tja en wat nu.

Ik slenterde wat rond in het gebouw (ik woon in een Centraal Wonen project), liep langs de bar (gemeenschappelijke ruimte) en herinnerde me dat ik een kopie had laten maken van de pianosleutel (zit op slot omdat kinderen (tot een jaar of 80) er nooit met hun tengels van af kunnen blijven). Ja, dat was een goed plan, effe lekker tot rust komen op de piano. Ik was nog niet binnen of daar kwam Nel aan met de stofzuiger. "Ja dit moet echt effe gebeuren nu, al dat zand hier". Met de zomer wordt er veel in en uit naar de tuin gelopen, vaak via de bar, en aangezien er meer zand naast dan in de zandbak zit, afijn, je snapt em wel. Weer zat het tegen.

Dus ik maar weer naar boven (ik woon op de 3e), balen, mopperen, wat nu. Ik ben dit verhaal maar gaan schrijven. Heb ik in ieder geval nog iets te doen. En eigenlijk heb ik zat te doen hoor. De afwas, huis schoonmaken, opruimen, huiswerk voor de cursus die ik volg, enz, enz. Maar als ik me verveel, heb ik juist totaal geen zin in verplichte dingen.

Hier staat wel tegenover dat ik soms juist wel 'in the flow' lijk te zijn. Dan valt alles op zn plek. Ik kom precies de juiste mensen tegen. Krijg de juiste antwoorden op vragen waar ik net mee rondliep. Alles gaat ook ineens veel makkelijker. Ik hoef er maar aan te denken en poef het gebeurt. Maar vandaag dus niet... :snooty:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Rutger
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:00
Contacteer:

Bericht door Rutger » 28 mei 2008, 23:10

Heel herkenbaar!
Wat bij mij helpt, klinkt misschien raar. Dan loop ik gewoon een richting uit dan een rondje draaien en een andere kant uit lopen. Of even schudden met je hoofd. Gewoon om die negatieve flow een andere kant uit te laten gaan dan jezelf.
Misschien zit het tussen m'n oren. Maar d'r zijn ook wel eens dagen dat het niet helpt.

Gebruikersavatar
Eddy
Posts in topic: 1
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 nov 2005, 17:36
Contacteer:

Bericht door Eddy » 29 mei 2008, 20:51

Heel herkenbaar inderdaad .... Maar in zulke gevallen denk ik vaak bij mezelf (klinkt misschien heel cliché):

"Ach, ik heb het zo slecht nog niet..."

O:)
"Is man one of God's blunders? Or is God one of man's blunders?"

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 02 jun 2008, 22:31

Even wat inspiratie vanuit de 'Flow'
Genade en ongenade schijnen mensen te verrassen.
Accepteer ongelukken als deel van je lichaam.

Waarom schijnen genade en ongenade ons te verrassen?
Het leven, dat is een zegen.
De dood, dat is ook een zegen.
Ze komen beide naar je toe. Ga er welwillend mee om.

Waarom is ongeluk een deel van je lichaam?
Ongeluk komt voort uit het feit dat je een lichaam hebt.
Hoe kun je zonder lichaam een ongeluk ervaren?

Dus,
beschouw je je gezondheid als belangrijker dan de wereld,
dan kan de wereld aan je worden toevertrouwd.
Hou je van de wereld, als deel van je lichaam,
dan kun je voor de wereld zorgen.
Tao tekst 13
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 03 jun 2008, 11:04

inspirerend :greins:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten