Ik slenterde wat rond in het gebouw (ik woon in een Centraal Wonen project), liep langs de bar (gemeenschappelijke ruimte) en herinnerde me dat ik een kopie had laten maken van de pianosleutel (zit op slot omdat kinderen (tot een jaar of 80) er nooit met hun tengels van af kunnen blijven). Ja, dat was een goed plan, effe lekker tot rust komen op de piano. Ik was nog niet binnen of daar kwam Nel aan met de stofzuiger. "Ja dit moet echt effe gebeuren nu, al dat zand hier". Met de zomer wordt er veel in en uit naar de tuin gelopen, vaak via de bar, en aangezien er meer zand naast dan in de zandbak zit, afijn, je snapt em wel. Weer zat het tegen.
Dus ik maar weer naar boven (ik woon op de 3e), balen, mopperen, wat nu. Ik ben dit verhaal maar gaan schrijven. Heb ik in ieder geval nog iets te doen. En eigenlijk heb ik zat te doen hoor. De afwas, huis schoonmaken, opruimen, huiswerk voor de cursus die ik volg, enz, enz. Maar als ik me verveel, heb ik juist totaal geen zin in verplichte dingen.
Hier staat wel tegenover dat ik soms juist wel 'in the flow' lijk te zijn. Dan valt alles op zn plek. Ik kom precies de juiste mensen tegen. Krijg de juiste antwoorden op vragen waar ik net mee rondliep. Alles gaat ook ineens veel makkelijker. Ik hoef er maar aan te denken en poef het gebeurt. Maar vandaag dus niet...