Het vuurvliegje

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
ManeoPugno
Posts in topic: 32
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 14 apr 2015, 22:18

Mag ik vragen waar uw obsessie voor maten vandaan komt?
Desillusie stelt nooit teleur

Leon

Bericht door Leon » 15 apr 2015, 11:01

Volgens mij beschrijft ze hoe onder psychische druk het belang van de maten een ontsnappingsmogelijk werden.

Leon

Bericht door Leon » 15 apr 2015, 11:02

Driehonden schreef:Daar heb je dus de Ware niet gevonden.
Ben ik nu gemeen? Misschien wel, sorry daarvoor.

yopi
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door yopi » 15 apr 2015, 14:11

Ik dacht dat een mensa de plek op de universiteit was waar je goedkoop en soms lekker kunt eten. Niks faalangst, best gezellig eigenlijk.

memeticae
Posts in topic: 4
Contacteer:

Bericht door memeticae » 15 apr 2015, 23:19

Ik had ooit eens een buurvrouw.
Daar had ik een kort gesprek mee.

"Heb jij last van geluiden?" - "Soms"
"Vind je het erg als ik naast je kom wonen?" - "Nee"
"Ben jij gevoelig?" - "Ja"

Ow, nou, kom dan eens mee naar een borrel van mensa.
"Mensa? Wat is dat"

Dat is voor hyperintelligente mensen, kijk maar eens: www.mensa.nl

Mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd ging ik kijken natuurlijk.
Testje gedaan, oh hé, nog een test, volgende testje gedaan ...
Gefeliciteerd, u bent uitverkoren, maak 42,50 over .....

En toen haakte ik af.
Ik ben slimmer, dacht ik toen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 16 apr 2015, 01:25

En woon nog steeds op hetzelfde adres.
Misschien is dat wel handig om te vermelden.

Maar begrijp het niet verkeerd.
Zij heeft haar huis nu verhuurd en is met een mensaïst gaan samenwonen.
Toch roept ze soms mijn hulp in, in noodgevallen.

Ik hielp, bij een crises, eens onbevangen, had een in haar ogen geniale oplossing verzonnen.
"Waarom doe je dat?" vroeg ze.

Ik zei, dit lijkt me de meest logische oplossing.
"Nee, niet waarom doe je het zo, waarom doe je het?"

En ik met mijn mond vol tanden kon slechts uitbrengen: karma.
De dag erop kwam iemand kloppen op mijn deur, de buurvrouw.
"Hier, van je buurvrouw"
Een plant, genaamd karma.

Hoe zou ze, de volgende keer als ik er weer zie, reageren als ze vraagt hoe is het met je plant?

Wat wil ze horen? Als mensaïst?
1. Hij doet het goed en ik zorg er goed voor.
2. Hij doet het goed ondanks dat ik er niet zo goed voor zorg.
3. Hij doet niks, ondanks mijn watergeven
4. Hij doet niks, ondanks mijn watergeven.
5. Hij gaat dood, hoe goed ik ook mijn best doe.
6. Hij gaat dood, ik geef hem geen water.

Wat ik me dus afvraag, is in hoeverre zij haar reactie al had doorgedacht met de gift van de plant.
Maar ja met mensa's weet je het nooit, daarom ben ik denk ik geen lid van de club geworden. De voorwaarden stonden me niet aan.

Wat ik wel weet, is dat ik een hele lieve buur-buurvrouw heb.
Want ik geloof best dat ze het goed bedoelde en dat de plant slechts een gebaar was.

Arme plant, of niet, het is nu aan mij, maar kijken of die het uithoudt bij mij.

"Rare jongens, die mensaïsten"
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 16 apr 2015, 02:46

Gelukkig ben ik raarder.
Ik zeg: "Kom maar kijken, Oma, ik ben er niet ingetrapt"

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 08:02

Voor de vorm kan je toch wel meedoen?

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 08:18

Ik weet bijna zeker dat ik dan toch niet zo'n hoge IQ heb, want ik was na de mensa-test niet uitgenodigd, had ook een gegokt antwoord in de test, moest 2^x uitrekenen en had geen zin om rekenmachine te gebruiken. Of het is jouw IQ of die van de rekenmachine...

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 11:55

Voor zover ik mij herinner mocht je inderdaad geen rekenmachine gebruiken. Ik heb de thuistest gedaan, en werd doorverwezen naar een IQ test want ik zou mogelijk bij die 2% horen, maar er word dan geacht dat ik 50,- overmaak. Ik heb het gevoel dat ze iedereen die IQ test laten doen, voor het geld...

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 13:04

Ja dat gaf memeticae ook aan, het is een keuze...

Blin
Posts in topic: 40

Bericht door Blin » 16 apr 2015, 16:06

Yopi,,

Ik dacht dat een mensa de plek op de universiteit was waar je goedkoop en soms lekker kunt eten. Niks faalangst, best gezellig eigenlijk.
Dat valt nog wek mee met die faalangst en dat gezellige. Er zijn meestal twee menu's. De goedkopere is iets van boerenkool of macaroni. Het komt uit van die grote bakken en die meuren op een of andere manier naar iets dat er niet thuis hoort of het kan de lucht zijn van iets dat te ver is doorgekookt. Doorgekookte bloemkool geeft ook zo'n lucht. Ik vind bloemkool heerlijk maar je moet op tijd bedenken dat het nu wel tijd is om je vingers ervan af te houden.

En dan is er dat andere eten voor de rijken, daar krijg je voor meer geld nee karbonaadje met sperziebonen ofzo, het is beter te eten maar ik vind het dan ook weer zo unfair voor die mensen die naast je zitten te eten met die macrioni omdat ze het geld niet hebben voor menu 2. Ik vind het een hachelijke situatie daar en helemaal niet zo gezellig met die prop in je keel. Faalangst kan je er ook wel een beetje van krijgen. Hoe eet ik op een wijze manier mijn bord leeg zonder de ander het gevoel te geven dat hij of zij de mindere is, ik word daar zenuwachtig van.

In beide categorien heb ik 1 keer gegeten.
Trouwens de dag dat ik 1 keer in de tweede categorie at, at ik voor het eerst van mijn leven duif, ook alweer zo zielig.Het is een reuze werk en er zit maar weinig vlees aan en na afloop ook toch weer even het idee of ik er verstandig aan had gedaan, dat 1 zo'n klein beestje zijn leven had moeten eten voor een meisje die vreselijk met mijn karkassen zit te wurmen en uiteindelijk me niet eens weet te waarderen.

Voor mij geen mensa meer.

Ook die andere niet.

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 18:29

Voor zover ik mij herinner mocht je inderdaad geen rekenmachine gebruiken. Ik heb de thuistest gedaan, en werd doorverwezen naar een IQ test want ik zou mogelijk bij die 2% horen, maar er word dan geacht dat ik 50,- overmaak. Ik heb het gevoel dat ze iedereen die IQ test laten doen, voor het geld...
Er zit wel een kern van waarheid in, die test. Ik heb hem net opnieuw gedaan, en simpel en snel, hier en daar gegokt. Ik werd niet verteld over die 2% maar ik kon wel nog steeds die test gaan doen.

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 18:34

Ja ze moeten ook ergens aan verdienen. Gaat over bepaalde normen, soms is iets ook gewoon geld waard. Boeken, muziek, films, software.

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 19:05

Geachte kandidaat,

Jouw resultaten van de Mensa-onlinetest wijzen erop dat jouw intelligentie in de buurt van het 98ste percentiel ligt, hetgeen betekent dat je in de buurt van de bovenste twee procent van de bevolking zou scoren. Jouw score geeft echter helaas geen duidelijke indicatie of je voor de eindtest zou slagen of niet.

De onlinetest is echter geen officiële, geijkte test en is daarom slechts indicatief voor het succes van de Mensa-eindtest.
Over de gemaakte onlinetest geven wij verder geen informatie (zoals over de juiste antwoorden of het aantal fouten).

Voor toelating tot Vereniging Mensa Nederland moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder verantwoordelijkheid van onze National Supervisory Psychologist. Deze genormeerde en in groepsverband af te leggen eindtest meet 'algemene intelligentie' en genereert zowel een IQ- als een percentielscore. Mensa kan niet voorspellen of de online test en de eindtest eenzelfde score zullen laten zien.

Wij menen dat er een kans is dat je slaagt voor de Mensa-eindtest; de keuze wel of niet deel te nemen is aan jouzelf. Kijk voor veel antwoorden met betrekking tot vragen over onze Mensa-eindtest hier.

Je kunt ook meteen hieronder op de knop klikken om je aan te melden. Deelname aan de eindtest kost €54,-. De betaling dien je via iDEAL te voldoen.

Met vriendelijke groet,
Selectiegemachtigde Vereniging Mensa Nederland,
Drs. Martijn Y. de Deugd.

...shit ik wist even niet meer dat 2^0 = 1... ouderdom...help!

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 20:43

en shit die vraag met drie strepen, drie cirkels, driestrepen met zijstrepjes moest natuurlijk een atypisch vervolg krijgen, drie driehoekjes in plaats van weer herhalen, er was helemaal geen indicatie van herhalen, of was er ook een afbeelding met cirkels en streepjes..pfffft, leuk hoor die puzzeltjes maar of je er nu gemoedsrust van krijgt...

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 20:59

Thuistest resultaat

Geachte kandidaat,
Jouw resultaten van de Mensa-onlinetest waren uitstekend en het lijkt erop dat je met gemak scoort in het 98ste percentiel, hetgeen betekent dat je bij de bovenste twee procent van de bevolking zou behoren.
De onlinetest is echter geen officiële, geijkte test en is daarom slechts indicatief voor het succes van de Mensa-eindtest.
Over de gemaakte onlinetest geven wij verder geen informatie (zoals over de juiste antwoorden of het aantal fouten).
Voor toelating tot Vereniging Mensa Nederland moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder verantwoordelijkheid van onze National Supervisory Psychologist. Deze genormeerde en in groepsverband af te leggen eindtest meet 'algemene intelligentie' en genereert zowel een IQ- als een percentielscore. Mensa kan niet voorspellen of de online test en de eindtest eenzelfde score zullen laten zien.
Wij menen dat je een heel goede kans maakt te slagen voor de officiële Mensa-eindtest. Kijk voor veel antwoorden met betrekking tot vragen over onze Mensa-eindtest hier.
Je kunt ook meteen hieronder op de knop klikken om je aan te melden. Deelname aan de eindtest kost €54,-. De betaling dien je via iDEAL te voldoen.
Met vriendelijke groet,
Selectiegemachtigde Vereniging Mensa Nederland,
Drs. Martijn Y. de Deugd.

En Driehonden, ik had bij die vraag op de herhaling gestemd. Ik zag geen verband tussen extra strepen en het kleurverschil + vormverandering naar driehoeken.

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 21:09

en 2^0 had je waarschijnlijk ook gewoon op 1 gezet en niet op nul. Ach ja ik word stoffig...
Ik mocht trouwens geen tweede keer vandaag de test doen om mezelf te corrigeren of om te kijken of er verschillen waren qua tekst of prijs. Als ik mensist was geweest had ik de prijzen licht later variëren zodat ik al gelijk een indicatie had bij betaling welk niveau er zou komen. Maar goed doortrapt is niet netjes natuurlijk.

Die zeshoek met driehoekjes vond ik trouwens lastig. Ik wist niet het goede antwoord en heb gegokt op d. Voor de rest wist ik de antwoorden wel.

Ik heb trouwens nog wat andere tests gedaan op internet, er zijn heel andere dat is wel duidelijk. Ik scoorde vrij laag voor mijn doen op 123test, er was een vraag voor ruitmelijk inzicht met een kubus die ik maar niet voor ogen kreeg.

Je hebt ook taal en inzicht vragen die soms pittig kunnen zijn. De mens is vrij traditioneel.

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 21:12

Tja, ik vertrouw die internet tests niet echt... Die van mensa ook niet bijzonder veel. Maar ik zeg het eerlijk, als ik het geld had liggen, had ik het gedaan... Momenteel bankroet, en dat bedrag opsparen met zakgeld gaat hem niet worden helaas. :smt003

Leon

Bericht door Leon » 16 apr 2015, 21:18

Ja die test van internet, gratis maar dan achteraf zoveel gegevens moeten invullen dat ze nog net niet jouw salarisgegevens willen weten.

Als je het echt wilt misschien jouw ouders lief aankijken.

Maar je weet al dat je intelligent bent toch?

En ik weet dat die 150 van mij bij lang na niet meer gehaald wordt door mij.

Maakt me vast weer minder aantrekkelijk voor Blin...

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 21:28

Ja, ben er van bewust dat ik bovengemiddeld intelligent ben, maar dat is voor mij dan weer niet genoeg... (Beetje obsessief :smt003 ) Het trekt mij ook wel betrokken te worden in zo'n soort kleine maatschappij als Mensa. Het begint bij mij nu heel erg te borrelen, wat zou nou mijn IQ dan zijn... Wat zou nou mijn percentielscore zijn... Kan erg erg slecht tegen als ik iets kán weten, maar er nog iets in de weg staat, zoals zo'n bedrag... Nu is het bedrag niet héél groot, maar je vind het niet zomaar even onder je bank of ergens in een verlaten vakje van je portemonnee. Mijn moeder weigerde het al meteen, ik zou het eventueel dit weekend aan mijn ouwe heer kunnen vragen, die stimuleert dit soort gedragingen vaak wel.

Blin

Bericht door Blin » 16 apr 2015, 22:13

Ik denk dat bij mij het EQ wel wat hoger scoort dan het IQ, hoewel ze beide een eigen leventje leiden. Misschien is EQ wel een vrouwendingetje, je inleven in anderen, je neus in hun zaken stoppen. Getver, misschien moet ik toch even de mensa test doen. Ik vind 50 euro niet veel als je IQ daardoor flink wordt opgekrikt.

Of het aantal te stijgen IQ punten gelijk opgaat met de kosten, dat is wel een interessante vraag. Is het trouwens no cure , no pay, of ben je je geld sowieso kwijt aan die eetzaal?

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 22:16

Ik zou geen geld terug verwachten... 2% van de bevolking, dat is niet veel. Ik heb ook pas recentelijk van mensa gehoord, ik denk niet dat het een bijster goedlopende organisatie is.

Blin

Bericht door Blin » 16 apr 2015, 22:40

Ik weet niet of ik in het goede hok zat maar ik las hier net ergens nog wat over verwachting. Ik sloot af en gooide een kladje weg dat daar nog stond, Uit mijn ooghoek zag ik nog net staan 'hoopvolle verwachting' en ik bedacht dat dat misschien wel dubbelop was. Kan een verwachting ook niet hoopvol zijn, ik denk het niet waarom zou je iets hopen dat niet aan je verwachting voldoet.
Het is iets als een optimistische verwachting, lijkt me ook onzinnig.

Tenzij je misschien een sloppenwijk in Brazilië verwacht en je ziet daar ineens een fontein, dat moet dan eigenlijk een teleurstelling zijn. Een fontein is wel een reeel iets, maar de essentie is niet blootgelegd als je een fontein ziet, haar essentie is ireel.. Het geheel is dan een irreële treurige verwachting.

Jeuzus wat tikt dat lekker hier.

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 16 apr 2015, 22:59

Ik denk dat het zeker mogelijk is een hoopvolle verwachting te hebben, maar ik denk dat jouw leefomstandigheden een beslissende factor is. Als jij bijv. aan een depressie lijdt, ben je:

• Niet in staat om positief te denken;
• Je zou niet kunnen omgaan met de teleurstelling van het tegendeel.

Eigenlijk is een hoopvolle verwachting een erg veelvoorkomend verschijnsel, neem nu bijvoorbeeld godsdienst. Mensen maken hun leven tot een hel om een hogere macht te eren, om zo toegang tot verlossing en weet ik veel hoeveel maagden in het hiernamaals te verschaffen.

Het kan ook dienen als motivatie/wegstemmen van negatieve emoties. Stel jouw droombaan is piloot; je bent vanaf kinds af aan geobsedeerd met vliegtuigen. Je weet dat er weinig werkgelegenheid is, maar je denkt:

"Ik ben speciaal, het komt wel goed, ik ben goed gemotiveerd/voorbereid/etc.

Als ik erin geloof komt het goed."

We weten allebei dat voor iedereen altijd 'tig vervangers zijn, maar het is een troostende gedachte.

Maar goed, dat is maar mijn perspectief erop.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:29

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:31

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:32

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:33

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:43

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:43

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:54

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:54

Afbeelding

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 13:57

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/GfqqjlIqpt8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/url]

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:11

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:11

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:18

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Nzbtn5f81Lo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:20

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Nzbtn5f81Lo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:21

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:23

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:24

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:25

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:27

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:28

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:31

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:32

Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:32

:naughty:
Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Blin

Bericht door Blin » 17 apr 2015, 14:33

=;
Laatst gewijzigd door Blin op 17 apr 2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 17 apr 2015, 14:51

Het zou mij niks verbazen als je met zo'n Mensa agenda heel makkelijk overal binnen kunt komen. Ik verwacht geen controle van je lidmaatschap gek genoeg. :smt003

Ik ga dit alles eens even bekijken. :smt001

ManeoPugno
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 17 apr 2015, 15:16

De artikelen waren wel interessant; weer geleerd waar die uitdrukking vandaan komt.

Daarentegen is mijn voorkeur naar muziek blijven hangen op een vrij commercieel niveau, ik luister hardstyle/core, pop punk, en hier en daar wat rock en rap...

Gesloten