Verantwoordelijkheidsbesef

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
neus
een mega filosoof
Posts in topic: 16
Re: Verantwoordelijkheidsbesef

Bericht door neus » 09 mar 2018, 16:17

cora schreef:
09 mar 2018, 15:41
neus schreef:
08 mar 2018, 19:53
@cora

wat je doet is een soort God's perspective, view from the outside, dat is tegenwoordig niet zonder kritiek. Er is geen enkele manier om dit standpunt werkelijk in te nemen, en dan te beschrijven hoe die realiteit is.

Je hebt dus alleen een soort visioen/fantasiebeeld, waar je de ander ook mee wil voorzien.

Ik begrijp best wat jezelf als buitenstaander plaatsen, en beschrijven wat je ziet, vermag, doe daar als denk-experiment vaak aan mee, maar het heeft geen geldende overtuigingskracht. Je kunt hoogstens verwachten dat iemand je begrijpt, maar dan maak je het dus zo moeilijk mogelijk.
Effe wachten hoor Neus, wat probeer je nou hier te doen?

Neem je deel aan de discussie? Waarom quote je dan mijn post niet maar @ je mijn post?
Probeer je “een andere ik” te steunen?
Of speel je voor scheidsrechter?
Ik wilde niet tussendoor, maar iets "separaats" plaatsen.

De andere ik
een koning filosoof
Posts in topic: 12

Bericht door De andere ik » 09 mar 2018, 17:15

neus schreef:
09 mar 2018, 16:17
cora schreef:
09 mar 2018, 15:41
neus schreef:
08 mar 2018, 19:53
@cora

wat je doet is een soort God's perspective, view from the outside, dat is tegenwoordig niet zonder kritiek. Er is geen enkele manier om dit standpunt werkelijk in te nemen, en dan te beschrijven hoe die realiteit is.

Je hebt dus alleen een soort visioen/fantasiebeeld, waar je de ander ook mee wil voorzien.

Ik begrijp best wat jezelf als buitenstaander plaatsen, en beschrijven wat je ziet, vermag, doe daar als denk-experiment vaak aan mee, maar het heeft geen geldende overtuigingskracht. Je kunt hoogstens verwachten dat iemand je begrijpt, maar dan maak je het dus zo moeilijk mogelijk.
Effe wachten hoor Neus, wat probeer je nou hier te doen?

Neem je deel aan de discussie? Waarom quote je dan mijn post niet maar @ je mijn post?
Probeer je “een andere ik” te steunen?
Of speel je voor scheidsrechter?
Ik wilde niet tussendoor, maar iets "separaats" plaatsen.
ik schijn ergens met mezelf in conflict te zijn.....?

memeticae
een master filosoof
Posts in topic: 5

Bericht door memeticae » 10 mar 2018, 01:28

Hear-hear cora.

Dat vraag ik me ook vaak af.
(Als ik niet voor mezelf bezig ben)

Maar jij weet het onder woorden te krijgen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Gesloten