So Easy

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 8
Contacteer:

So Easy

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 22 jun 2011, 08:39

Once you have that first realization, the rest is fairly simple. But I’ve noticed for some time now that it’s actually very hard to have that realization in the first place. The truth is plain and simple, the way to it however can be long, winding and physically and mentally demanding.

And yet I see myself hiding away from the truth in front of me and clinging onto something of which I know does not suit my best interests. That strange behavior I as a human show most of the time, is somewhat comparable to an addiction. With an addiction comes the false feeling of self-control. And I know every addict knows this. Then the question remains: why so many people suffer on a daily basis from their addictions?

It’s in the letting go. So easy to do, so easy not to do. We all have the power to decide for ourselves if we want to be in control or let something outside of us seize that control. Never has my lack of control really make me feel happy, yet in a twisting of the mind I always found myself convinced I was. Ain’t this story tragic and beautiful? Clinging on to the false hopes, dreams and illusions picked up in previous life stages, too stubborn to admit you lack every bit of control in your life.

I have had an intense feeling telling me where I’m standing at this point. It explained to me nothing is wasted, either in the present or in the past. Yes, I’ve done stupid things, even terrible things. But I try to learn something from them and whenever possible reverse the harm I’ve caused or am causing. So I can now finally stop the blaming game and look to myself in the mirror and say ‘I’m really actually trying to be a good person’. From that sense confidence can be developed.

It’s that one simple notion, that thought in the back of my mind, which brought me to the simple and for me stunning realization: I don’t need it. I’ve already got everything I need, so why would I go and search for pleasure and pain in all kinds of extremities?

I’m here and I’m living my life. What more could I want?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

yopi
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door yopi » 22 jun 2011, 15:10

Herkenbaar.

Wanneer heb je dit geschreven?
En wat denk je nu als je dit naleest?

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 22 jun 2011, 18:29

yopi schreef:Herkenbaar.

Wanneer heb je dit geschreven?
En wat denk je nu als je dit naleest?
Gisteren.. :)

wat ik denk? volhouden me niet te laten verleiden door verlangens, verslavingen ed en gewoon weer het leven neem zoals het zich voordoet :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Sardonic
Posts in topic: 7
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 22 jun 2011, 22:59

Het punt is dat je dat voorneemt vanuit je ego. Tis je ego namelijk die vind dat je het anders niet goed doet.

Niks mis met verleidingen, verlangens, verslavingen, enz.

;)

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 23 jun 2011, 00:41

Verslaving lijkt me DE manier om je ego om zeep te helpen (of op te geven).
Misschien is de grens tussen iemand die Tao bereikt en een verslaafde zombie wel erg dun ..
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 23 jun 2011, 07:37

yopi schreef:Verslaving lijkt me DE manier om je ego om zeep te helpen (of op te geven).
Misschien is de grens tussen iemand die Tao bereikt en een verslaafde zombie wel erg dun ..
Kun je dat wat toelichten? Vind het wel een interessante uitspraak namelijk, maar ik weet niet of ik het er wel mee eens ben :P (niet dat dat er toe doet ;))

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 23 jun 2011, 07:38

Sardonic schreef:Het punt is dat je dat voorneemt vanuit je ego. Tis je ego namelijk die vind dat je het anders niet goed doet.

Niks mis met verleidingen, verlangens, verslavingen, enz.

;)
Dit hele stuk is eigenlijk een beschrijving van waar je ego je probeert te sturen, dus wat dat betreft ben ik het wel eens met je eerste zin (die slaat op mijn reactie op yopi)

Over het onderste, niet smis mee, nee. Maar je enkel daardoor laten leiden is ook geen verbetering van de situatie :)

Civilis
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Civilis » 23 jun 2011, 21:22

Verslaving lijkt me DE manier om je ego om zeep te helpen (of op te geven).
Zoiets zegt Siddharta ook. :)
Ik denk dat openbaringen meestal tijdelijk zijn. Uiteindelijk kom je vanzelf weer in een sleur van automatismes terecht. Die automatismes kunnen veranderen door een moment van inzicht en wat inzet, maar het inzicht zelf zakt naar de achtergrond of je gaat het normaal vinden. Je kan er zeg maar niet van leven..
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 24 jun 2011, 12:44

Intangible Radjanamadjo schreef:Over het onderste, niet smis mee, nee. Maar je enkel daardoor laten leiden is ook geen verbetering van de situatie :)
Dat is nog steeds 't ego, dat aan 't oordelen is.

Laat 't los en je ziet wat ik bedoel.

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 24 jun 2011, 19:45

Sardonic schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:Over het onderste, niet smis mee, nee. Maar je enkel daardoor laten leiden is ook geen verbetering van de situatie :)
Dat is nog steeds 't ego, dat aan 't oordelen is.

Laat 't los en je ziet wat ik bedoel.
Woorden gebruiken = ego

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor..

Code: Selecteer alles

maar dat maakt alles op dit forum ergens overbodig, als je deze lijn strikt doortrekt..

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 25 jun 2011, 11:09

Wat ik de laatste weken heb is dat ik me bewust word wanneer ik weer in 't ratio/denken zit en de analysator op volle toeren draait. Ik voel dat voorin m'n hoofd, boven m'n ogen. Een soort drukkend gevoel wat ik vroeger alleen merkte als de druk te hoog werd en ik hoofdpijn kreeg daar.

En op die cursus Intuitieve Ontwikkeling heb ik geleerd om dan net een stukje lager te gaan zitten met m'n aandacht. Ik voel meteen alles ontspannen: m'n ogen en voorhoofd, m'n hele gezicht, en binnen-in voel ik 't zakken.

Ik vertrouw steeds meer op m'n intuïtie. Soms lijkt het kant nog wal te raken (volgens mijn verstand ;)), maar vertrouw ik er op en dan achteraf blijkt waarom. Grappig hoe dat werkt, en hoe heerlijk om te ontdekken dat 't dus ook anders kan.

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 25 jun 2011, 13:29

Sardonic schreef:Wat ik de laatste weken heb is dat ik me bewust word wanneer ik weer in 't ratio/denken zit en de analysator op volle toeren draait. Ik voel dat voorin m'n hoofd, boven m'n ogen. Een soort drukkend gevoel wat ik vroeger alleen merkte als de druk te hoog werd en ik hoofdpijn kreeg daar.

En op die cursus Intuitieve Ontwikkeling heb ik geleerd om dan net een stukje lager te gaan zitten met m'n aandacht. Ik voel meteen alles ontspannen: m'n ogen en voorhoofd, m'n hele gezicht, en binnen-in voel ik 't zakken.

Ik vertrouw steeds meer op m'n intuïtie. Soms lijkt het kant nog wal te raken (volgens mijn verstand ;)), maar vertrouw ik er op en dan achteraf blijkt waarom. Grappig hoe dat werkt, en hoe heerlijk om te ontdekken dat 't dus ook anders kan.
Heb je daar wat meer info over vanuit je cursus? Klinkt als iets wat ik ook wel graag zou willen leren :)
Maar dus iig als ik het goed begrijp wat meer richting je ogen te gaan zitten met je aandacht?

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jun 2011, 00:30

Civilis
Ik denk dat openbaringen meestal tijdelijk zijn. Uiteindelijk kom je vanzelf weer in een sleur van automatismes terecht. Die automatismes kunnen veranderen door een moment van inzicht en wat inzet, maar het inzicht zelf zakt naar de achtergrond of je gaat het normaal vinden. Je kan er zeg maar niet van leven..
Dat denk ik ook ... maar ..
Het verschil tussen lichtpuntjes die ontstaan door het automatisme van het gebruik van roesmiddelen of psychedelica; en het automatisme van oefening in één of ander systeem (bv budhisme), is dat in het laatste geval de kracht van automatisme gebruikt wordt om de golem (het geheel van automatismen) te beheren.

Of zo
(Gurdieff; Peter Sloterdijk)

Toevoeging:
De ware bekering vlgs Sloterdijk is niet kiezen voor een 'systeem', maar kiezen voor oefening met als beeld het 'beklimmen van de berg "onwaarschijnlijkheid" '
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 26 jun 2011, 16:16

Op die cursus leerde ik wat intentie is. Daarvoor kende ik 't wel, maar vnl in theorie.

Het begint met gronden:
Sluit je ogen en heb de intentie om jezelf te verbinden met moeder aarde. Het kan helpen als je een koord, wortel, touw, anker, pijp, straal; kortom een verbinding voorstelt vanuit je stuit chakra naar het middelpunt van de aarde. Ga daarna voelen/waarnemen wat er gebeurt als je die verbinding sterker/groter/krachtiger maakt en wanneer je hem weer kleiner/zwakker maakt. Ervaar hoe dit is voor je, vanuit je wezen, je zijn. Laat 't denken maar even voor wat 't is, luister er naar en laat 't weer los, je zal na de oefening herinneren wat nodig is.

Stel vervolgens je gronding af zo het voor jou goed voelt. Dit kan je doen door een meetlat voor jezelf te zien of een teller die percentages aangeeft (ik gebruik een volumeknop (muzikant ;)) en bij iedere gronding eerst even aan jezelf te vragen waar de meter op dat moment staat. Zet aan 't eind je gronding op een percentage dat voor jou fijn, prettig voelt.

Wanneer je intentie gebruikt, kan 't niet mislukken. Omdat wat er ook komt, gekomen is omdat jij die intentie had. Wat er komt, voelt misschien niet prettig, maar blijf er maar bij. Er komt wat jij op dat moment nodig hebt. Ervaar hoe 't is om dit zo te doen. En bedank je zelf dat jij dit voor je zelf overhebt, dat je dit doet, dat JIJ dit NU doet.

Zet tot slot je naam en de datum van vandaag (mag ook NU zijn) in je gronding en geef jezelf een onvoorwaardelijk 'hallo'.

Herhaaldelijk oefenen totdat je alleen maar de intentie hoeft te hebben om te gronden en dan is 't er.

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 30 jun 2011, 11:25

Heb je hier wat aan? Meer uitleg? Anders verwoord?

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 01 jul 2011, 09:17

Sorry dat ik niet had gereageerd, had het al gelezen :)

Vond de eerste uitleg vooral wel nuttig, de aandacht wat naar beneden verplaatsen.

De uitgebreide uitleg ken ik eigenlijk al wel van grondingsoefeningen, alleen dan nu gecombineerd met de intentie.. ook zeer interessant.. werkt iig wel weet ik nog wel van andere keren ;)

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 01 jul 2011, 19:47

Intentie en intuïtie zijn 't makkelijke deel. Loslaten van overtuigingen en oordelen een heel stuk lastiger, omdat hier het ego nogal tegenstribbelt*.

Ik heb een methode geleerd wat ze 'plaatjes blazen' noemen. Wanneer je gegrond bent en je aandacht bijv op één van je chakra's richt, gebeurd 't weleens dat er ineens een gedachte opkomt: dit kan ik niet, dit hoort niet, dit is vreemd, dit wil ik niet, dit past niet bij mij, enz, enz, allemaal pogingen van het ego om stand te houden. Word je bewust van dit 'mentale plaatje', het plaatje waaraan jij zou moeten voldoen. En zet dan dit plaatje in een roos buiten je aura(veld) en dan blaas je die roos op, of weg. En hop weg is die belemmerende gedachte.

Vaak komt er meteen na het opblazen een nieuwe (andere) overtuiging, als een soort van plaatsvervanger (doet er eigenlijk niet toe waarom ;)). Die kan je dan ook meteen opblazen. Daarna ontstaat er ruimte die je kunt vullen met liefde, aarde of zonne-energie of leegte, wat voor jou prettig voelt.

* daar heb je weer zo'n overtuiging, tis beide helemaal niet moeilijk; ik heb er soms moeite mee, maar ik heb er ook vaak helemaal geen moeite mee en gaat 't bijna als vanzelf (met intentie dus en/of intuïtie :cool: ).

Een andere interessante oefening vond ik het met elkaar verbinden van chakra's. Jammer dat ze daar nog met de 7 chakra's werkten nu de 13 chakra's zich hebben gemanifesteerd. Maar ja, je krijgt wat je nodig hebt :shifty:

Edit:
Grappig, ik lees m'n eigen verhaal terug en word gelijk bewust in hoeverre m'n ego nog 'meedoet'. Zo zie je maar weer dat alles er is om je een stap verder te helpen.

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 jul 2011, 21:37

13 chakra's? :P Maak daar maar een topic over als je zin hebt.. ben benieuwd :)

En verder is het idd grappig om te merken hoe vaak je bezig bent vanuit het ego - vaak juist als je denkt dat je dat niet doet/bent :P

Ook weer een interessante oefening, eens proberen binnenkort als er weer een gedachte opkomt! :)

Sardonic
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 06 jul 2011, 01:20

joetjoep is je vriend :greins:

Gesloten