Rudolf Steiner

Hier is alles terug te vinden over bijzondere personen, zoals Neale Donald Walsch
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Re: Rudolf Steiner

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 14:43

Heb je iets met antroposofie?

Ik hou van het fenomeen “vrije school” al lijkt zoiets een contradictio in terminis

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 19:32

Pink Panther schreef:
13 okt 2018, 18:07
neus schreef:
13 okt 2018, 14:43
Heb je iets met antroposofie?

Ik hou van het fenomeen “vrije school” al lijkt zoiets een contradictio in terminis
Ik heb een boek van Krishnamurti gelezen en dat heeft wel interessante momenten. Gelukkig zag hij zichzelf niet als de messias!

De contradictio in terminis klopt zeker. Steiner was vreselijk streng. Dat vond ik overigens ook van Andere Ik. Zo absoluut in de eigen waarheid. Wat dat betreft is Krishnamurti veel milder. Misschien dat wij westerlingen het toch niet kunnen laten om telkens weer hiërarchieën aan te brengen en de waarheden proberen te verabsoluteren.
Ik heb van Rob (ook een lid van filosofieforum) wel eens luisterboek/lezingen van Krishnamurti gekregen. Ik vond het moeilijk te volgen, was dan een gesprek met een wetenschapper en ging heel aftastend.Uit een heel andere tijd, met veel minder haast, denk ik.

De kinderen van mijn vrouw en ik zijn niet naar vrije school geweest, maar een vriendin van mijn dochter had daar een eindpresentatie, en dat is dan een persoonlijke presentatie over iets wat jou persoonlijk bezighoudt en fascineert, en ging in dit geval over herinneringen en wat zij daar persoonlijk mee zou willen doen. Wel een mooi gegeven, en het publiek was zeer respectvol.

Een goede vriend van mij van de pianolessen had antroposofische ouders. Zij aten biologisch nog voor het hip werd. Ik at daar vaak mee met lunch en heb geleerd wat eerlijk eten was.

En mijn dochter heeft Euritmie geleerd en de zonnegroet, en doet nog steeds graag aan bewegingsexpressie.

Voor de rest is die wereld ons vreemd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten