de drie grote vragen uit Storm voor de Stilte

Hier is alles terug te vinden over bijzondere personen, zoals Neale Donald Walsch
Gesloten
Sander323
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2017, 15:52
Contacteer:

de drie grote vragen uit Storm voor de Stilte

Bericht door Sander323 » 21 aug 2017, 22:21

De zeven eenvoudige vragen beginnen met de volgende drie GROTE VRAGEN:

1). Hoe is het mogelijk dat 7,3 miljard mensen kunnen claimen dat ze hetzelfde willen (vrede, veiligheid, kansen, voorspoed, geluk en liefde) en en bij uitstek niet in staat zijn dit te verwezenlijken??

Mijn antwoord is dat ik geluk en liefde altijd buiten mezelf zocht... Nu vind ik o.a. deze aspecten binnen mezelf en is het slechts mijn voorname streven en bezigheid deze en andere aspecten te geven aan anderen. Ah wat een gefrustreerd leven heb ik gehad, maar gelukkig God was met mij en nu jaren en jaren later begrijp ik veel meer de werking en functie van het Fysieke Leven. En dat is weer gelukt door o.a. de Gesprekken met God boeken te lezen maar ook vele andere bronnen.

2). Is het mogelijk dat er iets is wat we nog niet volledig begrijpen over het leven en wat als we het zouden begrijpen dit alles zou veranderen

Wat dit bij mij oproept is dat ik dankzij Gesprekken met God (ja weer ja!!. :klapperdeklap: ) ben gaan begrijpen dat Het mechanisme van het Leven werkt dat als ik geef - en het mijn streven is te geven - dat ik dat slechts kan doen vanuit het PURE ZIJN, zoals zorgzaam of behulpzaam zijn, dat dat mij de hoogste vreugde geeft. Ik ben gaan begrijpen dat mijn leven niet draait om te krijgen (geld, aandacht van leuke vrouwen, goede kwaliteit banen) maar dat mijn leven draait om geven (delen met anderen, aandacht geven aan leuke vrouwen, hoge kwaliteit en kwantiteit leveren als medewerker op mijn werk en functies). Ik heb gemerkt nu te leven in overvloed! Ik concurreer niet meer met anderen maar voel me echt Groter geworden - ervaar ik nu overvloedigheid die door mij heen stroomt - en ervaar mezelf nu één met God. Wauw weet je nog iets bijzonderders, ik ben nog eerlijker geworden waardoor ik regelmatig door de mand val... Het volgende gebeurt dan, ik ben eerlijk en volledig oké met de situatie, vervolgens word ik toch 'gematzt' - blijkbaar omdat men dat toch doet vanuit compassie. Als jullie willen geef ik een concreet voorbeeld.

3.) Is het mogelijk dat er iets is wat we nog niet volledig begrijpen over onszelf, , over ons eigenleven en het doel hiervan?
En als we het zouden begrijpen, zou dit onze realiteit dan veranderen en onze ervaringen voor altijd ten goede keren?

Vroeger geloofde ik dat mijn leefde erom draaide 'slechts leuke dingen te doen', 'veiligheid te creëren', een 'leuke partner te vinden' en ging om een beetje plezier hebben.

Welnu, heb ik me herinnerd - als waarlijk Goddelijke Essentie (geïndividualiseerd) dat mijn leven in het huidige fysieke lichaam geschapen is (door mij/ en God) om te kunnen ervaren; wie ik werkelijk ben. En soms geloof ik dat ik het aspect licht of medelevend zijn ben, welnu in dit leven heb ik de kans om dat te ervaren, te geven, uit te drukken. Het doel van mijn leven voor mij nu is niet slechts fysiek plezier te hebben, maar is veel spiritueler en diepzinniger geworden. Ik wens nu wijsheid over te brengen aan andere mensen, mensen helpen meer vreugde te ervaren. Aha mijn leven draait niet meer om MIJ maar om ANDEREN. Dat wil niet zeggen dat ik eerst egoïstisch was, dat is oordelen en God zegt in Gesprekken met God dat oordeelvorming niet tot de Liefde behoort maar een illusie is.

Ik geloof nu dat ik wordt geleid door Goddelijke Intuïtie en Goddelijke Synchroniteit... pff ja heerlijk en zo fijn, eindelijk veiligheid, ik ben mijn ziel en niet mijn lichaam. Mijn leven draait om GEVEN, niet meer om verkrijgen en ik geloof NU ook dat er van alles meer dan genoeg is, en vroeger was dat niet zo.

Wat zou je denken als 10% van de mensen op deze planeet bovenstaande vragen zichzelf gaan beantwoorden? Filosofisch gezien geloof ik dan dat we dan veel eerder op of individuele of op collectieve wijze intellectueel gaan begrijpen dat we misschien toch te veel met onszelf bezig zijn en daarom zo veel mensen te weinig veiligheid, vrede, kansen, voorspoed geluk en liefde ervaren).

Ik ben benieuwd naar jullie mening! [/i]

Gebruikersavatar
Bertus
Posts in topic: 1
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 okt 2015, 13:34
Contacteer:

Bericht door Bertus » 22 aug 2017, 11:47

Zeer herkenbaar.

De wereld die zich manifesteert is alleen maar een weerspiegeling van het innerlijke van de mens. de onvrede in onszelf maakt werkelijke vrede onmogelijk en kent slechts karige vergelijkingen van deze werkelijke vrede.
Zolas Black Elk zei:
Firstpeace comes within the soulsof men, when they realize their oneness with the universe and all of his powers. And when they realize that in the centre of the Univers dwells Wakan-Takan. And whenthey realize that the centre of the Univers is everywhere, within each of us.

The second peace is the peace between two nations,The third peace is the peace between two men.
But these are just small reflections of the first peace, which is the true peace.



dat oordeelvorming niet tot de Liefde behoort maar een illusie is.
Zo waar, oordeelvorming is dat bij een ander neerleggen wat van mij is. Tenslotte is dat waarover je oordeeld iets wat alleen maar in mij leeft. Waar ik niet meer in staat ben lief te hebben naar het beeld van mijn oordeel, verdwijnt ook mijn liefde voor dat, wat ik zonder mijn oordeel onvoorwaardelijk lief zou hebben.
Mijn leven draait om GEVEN, niet meer om verkrijgen en ik geloof NU ook dat er van alles meer dan genoeg is, en vroeger was dat niet zo.
Welcome to Ubuntu :)
Jij bent een andere ik, ik ben een andere jij.
Onze verschillen zijn niet bedoeld om een waarde aan te geven, maar om elkaar te verrijken

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2017, 12:51

Bertus schreef: Welcome to Ubuntu :)
Gaat het om "geven", of om "delen"?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten