van bezitsdrang naar eenheid en geven - Sander Viergever

Hier is alles terug te vinden over bijzondere personen, zoals Neale Donald Walsch
Gesloten
Sander323
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2017, 15:52
Contacteer:

van bezitsdrang naar eenheid en geven - Sander Viergever

Bericht door Sander323 » 28 jul 2017, 10:44

Hallo lieve mensen,

Mijn naam is Sander Viergever, ik ben oprichter van Gesprekken met God Community, haar missie is het Gesprekken met God Kosmologie te doen helpen verspreiden in het collectieve bewustzijn van onze samenleving, opdat de mensheid haar mogelijke perspectief kan omzetten van 'willen krijgen' naar 'vreugdevol geven', van 'angst naar innerlijke zelfgekozen vrede en vreugde' en van 'verwardheid naar begrip van de -werking-van-het-leven-en-het-universum'.

De GmG boeken worden ook veel gelezen en goed 'opgevangen' door atheïsten, sorry voor dit verschikkelijke woord ik bedoel: mensen die niet in een monotheïstische God persoon geloven. Ook zij zeggen veel gehad te hebben aan deze boeken.

Ik ben niet religieus, ik ben filosofisch instegeld, daar voel ik me goed bij. Het interesseert me niet wat mensen van mij vinden, ik poog slechts de waarheid te leven voor zover ik daartoe in staat ben.

De gesprekken met God boeken hebben mij telkens weer troost gegeven, niet alleen dat, zij hebben mij ook duidelijkheid en een richting telkens en telkens weer gegeven als ik het even niet meer wist.

Er waren in Gesprekken met God wel ideëen waarvan ik niet wist wat ik ermee moest, bijvoorbeeld het tijd/ruimte continüum begrip, de duivel is een mythe (en hoe..) kon ik niet direct integreren als waarheid in mijn bewustzijn, ik had er een paar jaar voor nodig. Als jij ook soms weerstand voelt tijdens het lezen van Een ongewoon gesprek of vervolgboek, begrijp ik dat dus en heb je een soortgelijke ervaring als die ik heb.

Verder is het zo dat Gesprekken met God boeken me echt hebben laten inzien en ervaren hoe het leven 'werkend' gemaakt kan worden zodat eindelijk (ja eindelijk!) langdurige, blijvende geluk, vreugde, voldoening verkregen kan worden in mijn leven.

Nu ik dit schrijf voel ik dat wat ik hier schrijf heel belangrijk is.

Ik dacht voordat ik de GmG boeken lees dat mijn leven ging om - hoe stom van mij (-;.... over het vinden van een mooie lieve vrouw, enorme financiële rijkdom, en om het vinden van zekerheid (angst-illusie) e.d.

Echter de Spiritualiteit uit Gesprekken met God hebben mij helpen doen herinneren dat ik mijn leven betekenisvol krijg door te 'geven', 'innerlijke vrede te vinden' (o zo moeilijk geloof me!), 'ingericht zijn op willen geven in plaats van altijd (geld of iets anders) te krijgen', 'vreugde en vrede in mezelf vinden in plaats van dat buiten mezelf te blijven zoeken wanhopig.

Dus nu draait mijn leven steeds meer om geven, en van betekenis zijn voor anderen. Niet meer opeisen liefde of tijd van een ander, maar slechts willen geven en verlangen te delen. Wauw lieve mensen wat een opluchting. Wordt boos als je dat voelt, en weerstand als je dit leest. Dat je alleen al dit bericht hier leest vertelt over jou dat jij - diep vanuit je hart smacht naar die liefde, die warme liefde van eenheid en rust.

Ik begrijp je lieve ziel.
Mijn weg was heel lang.

Groeten,
Sander Viergever uit Oud-Beijerland.

FrankiCWG
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:10
Contacteer:

Bericht door FrankiCWG » 20 aug 2017, 11:28

Hallo Sander, wij kennen elkaar via gesprekken met god op facebook en net als jij ben ik geraakt door de teksten van Neale Donald Walsch en onze relatie met God. Voor mij persoonlijk omdat ik het moeilijk heb gevonden een doel te vinden in mijn leven waar ik met heel mijn ziel achter sta. Nu ik de gesprekken met god heb gelezen weet ik hoe ik een lang gekoesterde wens kan realiseren namelijk liefde, vreugde en waarheid voor mijzelf en mijn naasten. Maar ook ervaar ik vele blokkades die mij hiervan weerhouden namelijk de eenzaamheid waarin ik deze kennis ervaar en het gebrek om dit te delen met anderen. In mijn directe omgeving ontbreekt het nog aan contacten waarmee ik deze kennis kan delen en verdiepen. Ik overweeg al heel lang de politiek in te gaan bijvoorbeeld maar verder als dorpsbelang ben ik niet gekomen en door mijn verhuizing naar een andere regio ontbeer ik een netwerk waarmee ik samen de relatie met God aan wil gaan. Dankbaar ben ik jou in ieder geval gevonden te hebben via facebook en voor je initiatief dat je gesprek met god online hebt gemaakt in Nederland. Laten we kijken waar het ons verder zal brengen en ik dank God voor mij te helpen begrijpen dat dit probleem al voor mij is opgelost.

Sander323
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2017, 15:52
Contacteer:

Bericht door Sander323 » 21 aug 2017, 21:50

Beste Frank, Hey,

Ja langzaam aan groeit wel de belangstelling voor Gesprekken met God. Wat ik mooi vind is aan mijn persoonlijke ontwikkeling is dat ik steeds vaker zie, doorgrond wat er in de harten van mensen speelt.

Ik heb zelf - om aan te sluiten op jouw spirituele/filosofische wandeltocht - heeft het me enkele jaren gekost om een netwerk van mensen, vrienden om me heen te verzamelen waarover ik over de Gesprekken met God boeken, over spiritualiteit kan praten. Zelfs mijn ouders zijn nu spiritueel geworden, mijn moeder is helemaal fan van yoga en zegt zich nog nooit zo te hebben kunnen ontspannen in haar leven, en mijn vader leest nu boeken van Wayne Dyer. Het moet niet gekker worden..

Ik hoop zelf in de toekomst als ondernemer mensen spiritueel te gaan coachen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2017, 12:59

hallo,

In "Het enige wat er toe doet" schrijft Walsch dat er niets wezenlijks hoeft te veranderen in gedrag (zoals ik hier zie: ambitie) maar dat er wel iets gebeurt waardoor 98% van de tijd niet zonder richting is, maar met richting.

Of in plaats van richting "overtuiging", dat je er iets van kunt maken, positief denken etc.

dus: ambitie met zelfvertrouwen.

Of zie ik dat verkeerd?

Ancha
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2017, 23:56
Contacteer:

Bericht door Ancha » 25 dec 2017, 00:14

Hallo, met interesse las ik jullie berichten op Facebook en hier. Ik ben nog bezig met het eerste boek van NDW en heb 'm in meerdere versies liggen. Tot nu toe klopt alles wat ik lees, bij mijn eerdere overtuigingen. En zo voel ik me gesterkt deze meer uit te dragen. Alleen vraag ik me af hoe ik dit binnen een partner-relatie moet doen als je partner niets met het geloof heeft? Ik heb de neiging om de relatie niet aan te gaan en mij te richten op het verspreiden van de liefde, maar nu ik een leuk persoon heb ontmoet, twijfel ik hierover. Hebben jullie hier gedachtes over?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 dec 2017, 00:19

Waarom vraag je niet aan je partner hoe liefde te interpreteren valt?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 dec 2017, 00:20

(Dat zou wel zo eerlijk zijn)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 dec 2017, 08:51

ik las bij NDW dat je NIETS als toevallig moet zien, en je ALLES mag uitleggen in hoe het jou uitkomt.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 dec 2017, 07:36

IK, weet alles beter.

Toch?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 dec 2017, 19:59

Zou kunnen, vooroordelen thuislaten...

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten