Iedere stap is vrede door Thich Nhat Hahn

Hier is alles terug te vinden over bijzondere personen, zoals Neale Donald Walsch
Gesloten
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 2
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Iedere stap is vrede door Thich Nhat Hahn

Bericht door Paul » 24 jul 2017, 23:38

Thich Nhat Hahn is een Vietnamese boeddhistische monnik, zenleraar, schrijver en vredesactivist. Hij heeft veel boeken op zijn naam staan. Uiteraard hebben de boeken een boeddhistische achtergrond. Dit gaat weer hand in hand met het tegenwoordig populaire mindfulness, waar hij ook boeken over heeft.

Het boek dat ik van hem heb gelezen heet 'Iedere stap is vrede'. De kern van alles is eigenlijk dat je bij je ademhaling blijft, die je in het heden houdt. Het boek bestaat uit allemaal korte stukjes, waardoor het fijn wegleest (gewoon even tussendoor een stukje lezen). Het kan goed helpen je bewust te maken/houden, gewoonweg van het zijn. Dat kan erg welkom zijn in onze gehaaste wereld.

'Gesprekken met God' heeft ook diverse linken met Boeddhisme, zoals het leven in het nu en non-dualisme: alles is één.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Sander323
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2017, 15:52
Contacteer:

Bericht door Sander323 » 05 sep 2017, 19:33

Hallo Paul,

Ik heb het boek toegevoegd aan mijn boekenverlanglijstje.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 2
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 sep 2017, 13:33

Ok, fijn boekje!

Ik heb het weer aan iemand kado gegeven. Leek me wel leuk om zo'n fijn boekje aan iemand door te geven die het misschien ook kan gebruiken. :)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten