Guru: ik weet het goed-beter-best
Guru: ik weet het goed-beter-best
Heeft U ook zo'n hekel aan mensen die voor U gaan denken?
He wat deed ik nu?
He wat deed ik nu?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik vond het vooral leuk, zoals een gedicht leuk kan zijn...
Een gedicht:
De verklaring ervan mag menig schoolgaand individu tot redding strekken.
Of verlies.
Met de ter beschikking staande materialen.
De verklaring ervan mag menig schoolgaand individu tot redding strekken.
Of verlies.
En zo krijg je wat je krijgt."I weet niet wat ik hier doe"
-"U zit hier voor het examen"
"Examineer mij dan, op intelligente wijze"
-"Daar is geen tijd voor"
Met de ter beschikking staande materialen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik meen nochthans dat de aanwezigheid bij een examen van iemand die de antwoorden weet voldoende is...
Ik ben [DOORHALEN]door wiskunde heen gekomen[/DOORHALEN] voor wiksunde geslaagd -op 1980-90's VWO-niveau- door het antwoordenboek onder mijn hoofdkussen te leggen, en er nooit in te hebben gekeken.
Blijkbaar ben ik goed in puzzelen, of houd ik van puzzels.
5-sterren-cryptogrammenbundel? "Abonnee for life."
(Ook die flauwe, die zonder nadenken, zijn interessant: Is het dezelfde puzzelzetter? Of maakt denksport mixen van inbrengers? Ik weet zeker het laatste. Bij de 5 sterren variant tenminste wel. Achter elke hint zit een ander geest.)
Maar dat terzijde.
Blijkbaar ben ik goed in puzzelen, of houd ik van puzzels.
5-sterren-cryptogrammenbundel? "Abonnee for life."
(Ook die flauwe, die zonder nadenken, zijn interessant: Is het dezelfde puzzelzetter? Of maakt denksport mixen van inbrengers? Ik weet zeker het laatste. Bij de 5 sterren variant tenminste wel. Achter elke hint zit een ander geest.)
Maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door memeticae op 10 feb 2018, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Een wiskundige zou dat op fantasie afschuiven, of indien milder gestemd: filosofie.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Het houdt mijn geest in leven.
En daar betaal ik graag voor.
En daar betaal ik graag voor.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
En wat als er soms puzzeltjes zijn die alleen oplosbaar zijn als je het antwoord wist?
Dan stel ik me een andere mogelijkheid voor:
"Ik ben goed in puzzelen." zeggen ze, "omdat ik snel tot de oplossing kom."
"Ik ben goed in puzzelen." zeggen ze, "omdat ik snel tot de oplossing kom."
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
wat kan er verder nog meer van belang zijn inderdaad, pas als iemand niet goed in puzelen is ga je kijken of die voor jou overbodig is...en dan wil je de soortgenoot behouden, en de niet soortgenoot bestrijden. Alleen is nu dus de puzzel een puzzel met vier stukjes, die niet compleet is zonder ook maar een stukje.
Er is altijd een stukje waar je niet aan raakt, dat overbodig lijkt...
Er is altijd een stukje waar je niet aan raakt, dat overbodig lijkt...
Wat heeft oplossen dan nog voor zin?
(Is er een grens aan gedachten?)
Lekker belangrijk,
Mooi lelijk,
Fijn gewelddadig
Kerstenend vrijwarend.
Een soort van:
"Politiek is van de mensen, helaas herkennen mensen zich niet meer in in de poltiek."
Evolutie heeft voor een aparte "breed" gezorgd:
Gooi er voer in: en je kan lekker doorleven hoe je min of meer wil.
Wie staat aan de top van evolutie?
Jij!
Kan dat?
::
Ja.
Maar net zoals de besten van de besten, duld jij niets onder jou.
En ga je vanzelf de boel proberen te besturen.
Of zit ik nu jouw geest in te vullen?
invullen=besturen: => waar gaan we heen?
::
Vrije wil voert je hier.
Rationalisatie leidt je weg.
Ben ik een Orakel?
Mijn betaling bestaat uit woorden, het wisselgeld is de samenhang.
(Is er een grens aan gedachten?)
Lekker belangrijk,
Mooi lelijk,
Fijn gewelddadig
Kerstenend vrijwarend.
Een soort van:
"Politiek is van de mensen, helaas herkennen mensen zich niet meer in in de poltiek."
Evolutie heeft voor een aparte "breed" gezorgd:
Gooi er voer in: en je kan lekker doorleven hoe je min of meer wil.
Wie staat aan de top van evolutie?
Jij!
Kan dat?
::
Ja.
Maar net zoals de besten van de besten, duld jij niets onder jou.
En ga je vanzelf de boel proberen te besturen.
Of zit ik nu jouw geest in te vullen?
invullen=besturen: => waar gaan we heen?
::
Vrije wil voert je hier.
Rationalisatie leidt je weg.
Ben ik een Orakel?
Mijn betaling bestaat uit woorden, het wisselgeld is de samenhang.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
De Guru kaapt Uw onderwerp
(de Guru weet best, de guru maakt karma precies wanneer het nodig is.)
(de Guru weet best, de guru maakt karma precies wanneer het nodig is.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik ben Guruïst: Wie het beter weet dan ik moet het zeggen.
Niet verlegen zijn: natuurlijk word je idioot genoemd.
Da's voor hun banen, hoe houd jij die in stand?
Niet verlegen zijn: natuurlijk word je idioot genoemd.
Da's voor hun banen, hoe houd jij die in stand?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Je moet altijd zorgen een stukje van de de samenleving te zijn, als je dat kunt: kan je besturen.
(empatisch gezien)
Ik geloof niet dat Gepetto dat Pinokkio probeerde wijs te maken.
Hier is andere magie aan de gang.
...
(empatisch gezien)
Ik geloof niet dat Gepetto dat Pinokkio probeerde wijs te maken.
Hier is andere magie aan de gang.
...
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Die van Disney.
(Naar mens, naar de verhalen)
(Naar mens, naar de verhalen)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
jc japie crekel jezus christ
sprookjes met een doel
droom niet
sprookjes met een doel
droom niet
Exact.
En vertel ook geen sprookjes, als je wil weten wat werkelijkheid is.
En dat is de waarheid, in mijn geestesoog.
(Liegen over de waarheid valt dan buiten mijn waarneming, maar dat is een andere wereld.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Als liegen menselijk is, is Facebook bestaan.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Pas wanneer een leerling verschijnt is er een leraar.
"Teach me: Master!"
Klinkt dan ook als een goedkope pornofim.
(Mijn lessen wil je niet: die zijn veel te pijnlijk. Daarom kan ik jou niet meester zijn.)
Klinkt dan ook als een goedkope pornofim.
(Mijn lessen wil je niet: die zijn veel te pijnlijk. Daarom kan ik jou niet meester zijn.)
Welke leraar kan tegenwoordig een dergelijke afhankelijkheid van de leerlingen verwachten?cora schreef: Pas wanneer een leerling verschijnt is er een leraar.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
De potentiële leerlingen doe al zo goed als ze onafhankelijk zijn, dat er geen beginnen meer aan is.
- De andere ik
- Posts in topic: 3
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
- Contacteer:
Leeraar/leerling is een rollenspel.
voordat een leraar leraar kan zijn,zal hij of zij zich eerst moeten onderwerpen aan de rol van leerling om te kunnen zien wat hij of zij de ander kan leren. Veel, die zich leraar noemen vergeten dit en doen slechts een kunstje die ze geleerd hebben.
voordat een leraar leraar kan zijn,zal hij of zij zich eerst moeten onderwerpen aan de rol van leerling om te kunnen zien wat hij of zij de ander kan leren. Veel, die zich leraar noemen vergeten dit en doen slechts een kunstje die ze geleerd hebben.
In realiteit bestaat er geen leraar-leerling relatie.De andere ik schreef: ↑04 mar 2018, 12:06Leeraar/leerling is een rollenspel.
voordat een leraar leraar kan zijn,zal hij of zij zich eerst moeten onderwerpen aan de rol van leerling om te kunnen zien wat hij of zij de ander kan leren. Veel, die zich leraar noemen vergeten dit en doen slechts een kunstje die ze geleerd hebben.
Daarom zal eerst een schijnbare separate identiteit, die denkt iets te kunnen leren, moeten verschijnen.
De separate identiteit is een illusie.
Er is niets te onderwijzen.
- De andere ik
- Posts in topic: 3
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
- Contacteer:
vraag;cora schreef: ↑05 mar 2018, 21:15In realiteit bestaat er geen leraar-leerling relatie.De andere ik schreef: ↑04 mar 2018, 12:06Leeraar/leerling is een rollenspel.
voordat een leraar leraar kan zijn,zal hij of zij zich eerst moeten onderwerpen aan de rol van leerling om te kunnen zien wat hij of zij de ander kan leren. Veel, die zich leraar noemen vergeten dit en doen slechts een kunstje die ze geleerd hebben.
Daarom zal eerst een schijnbare separate identiteit, die denkt iets te kunnen leren, moeten verschijnen.
De separate identiteit is een illusie.
Er is niets te onderwijzen.
Is de interactie tussen jou en mij een zelfgesprek?
Is jouw reactie, of mij eigen reactie, wanneer ik een zelf gesprek voer op mijn opmerking een bevestiging of een tegenstelling?
op het moment dat er een tegenstelling geopperd wordt, lijkjt mij dat er een leerproces is, als zijnde beweging van informatie,waardoor verandering kan ontstaan
Omdat er geen relatie bestaat in realiteit is het verschijnen van een separate identiteit een illusie.De andere ik schreef: ↑05 mar 2018, 21:56vraag;cora schreef: ↑05 mar 2018, 21:15In realiteit bestaat er geen leraar-leerling relatie.De andere ik schreef: ↑04 mar 2018, 12:06Leeraar/leerling is een rollenspel.
voordat een leraar leraar kan zijn,zal hij of zij zich eerst moeten onderwerpen aan de rol van leerling om te kunnen zien wat hij of zij de ander kan leren. Veel, die zich leraar noemen vergeten dit en doen slechts een kunstje die ze geleerd hebben.
Daarom zal eerst een schijnbare separate identiteit, die denkt iets te kunnen leren, moeten verschijnen.
De separate identiteit is een illusie.
Er is niets te onderwijzen.
Is de interactie tussen jou en mij een zelfgesprek?
Is jouw reactie, of mij eigen reactie, wanneer ik een zelf gesprek voer op mijn opmerking een bevestiging of een tegenstelling?
op het moment dat er een tegenstelling geopperd wordt, lijkjt mij dat er een leerproces is, als zijnde beweging van informatie,waardoor verandering kan ontstaan
Omdat de illusionaire separate identiteit denkt iets te kunnen leren wordt een schijnbare leraar gecreëerd.
Het heeft dus niets te maken met een interactie, leerproces of tegenstellingen, maar het laten zien van de illusie.
"Leeraar", alleen al, blijkbaar leef jij in een "uitende" wereld.
Erg Yang.
Opgelegd door wie?
En wie voegt zich ernaar?
Yin?
Met andere woorden: "Het leven is zoals het is of niet."
Wie maakt het niet waar?
Yinyang ...
hmpf
::
Vrij zwakke implementatie, ik had meer van je verwacht.
Je krijgt een 1 voor de moeite, uw leraaar.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
- De andere ik
- Posts in topic: 3
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
- Contacteer:
verwachting is de scheppende factor van de teleurstellingmemeticae schreef: ↑07 mar 2018, 22:14"Leeraar", alleen al, blijkbaar leef jij in een "uitende" wereld.
Erg Yang.
Opgelegd door wie?
En wie voegt zich ernaar?
Yin?
Met andere woorden: "Het leven is zoals het is of niet."
Wie maakt het niet waar?
Yinyang ...
hmpf
::
Vrij zwakke implementatie, ik had meer van je verwacht.
Je krijgt een 1 voor de moeite, uw leraaar.
- Meester: "Is het zo dat ..."
Wie noem jij meester, beste man?
Wie noem jij meester, beste man?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik snap wel de romantiek, als een soort kunstvorm.
Maar dat op een basisschool de leraar er zou zijn voor de leerlingen, is misschien nu achterhaald.
Maar dat op een basisschool de leraar er zou zijn voor de leerlingen, is misschien nu achterhaald.
"Basisschool"?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
(Het klinkt direct al verdacht, als je niet beter zou weten.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik ga mijn kinderen zelf opvoeden!
"Dan zijn ze veel beter af."
(Had ik ze maar.)
"Dan zijn ze veel beter af."
(Had ik ze maar.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Daarom heb ik geen kinderen genomen: ze zouden de slaven van mijn gedachten moeten zijn.
Zaratoestra was een monnik, is het niet?
Geen vrouw noch man kon hem bekoren.
#metoooooooooooooo
:wrang: <- als jij nu een smiley ziet, is jouw browser verder dan die van mij
(Ik gebruik "Vivaldi")
<- kijk, ze staan aan.
Zaratoestra was een monnik, is het niet?
Geen vrouw noch man kon hem bekoren.
#metoooooooooooooo
:wrang: <- als jij nu een smiley ziet, is jouw browser verder dan die van mij
(Ik gebruik "Vivaldi")

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast