Socrates' demon

Zonder enige discussie de beste plek voor een gesprek.
Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Socrates' demon

Bericht door Ondersteboven » 04 jan 2016, 18:06

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Socrates schrijft over een demon die iemands gedachten kan beïnvloeden.
Maar wat bedoelde hij daarbij? Was het in die tijd niet meer op creationisme gericht en gebruikte hij maar de woorden voor handen?
Kon het geen ontwikkelde stoornis zijn ?

Alles mag.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 18:22

Vroeger kon dat zeker, over een geest/demon praten die je geest gidst, nu geldt meer waarover je niet praten kan, moet je zwijgen.

Persoonlijk vraag ik me af of een demon die je de dood injaagt wel zo veel waard is, maar goed we hebben het nog steeds over Socrates...

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 04 jan 2016, 18:28

Dronk hij dat gif niet op omdat hij beschuldigd werd en de keuze kreeg?
Sterven of stoppen met filosofie.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 18:33

Ja de aanklacht was dat hij de jeugd bedierf met zijn vragen. Inplaats van zich te verontschuldigen en beterschap te beloven gooide hij olie op het vuur. Ongetwijfeld ingefluisterd door zijn demon. Als je "geweten" zegt klinkt het wat minder gestoord, maar het is hetzelfde.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 04 jan 2016, 18:38

Maar hoe onbekend is dat allemaal niet? Onze psyche en geest?
Hoeveel links kan je niet maken die je tot een x aantal gestoordheden leiden?

De vraag is dus inderdaad: was het zijn geweten/ego of was hij gek geworden?
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 18:48

Niemand is normaal.

De Gauss-kromme (normaal-verdeling) zegt dat alleen het smalle gebied in het midden "normaal" is, maar aangezien de grote meerderheid niet normaal is, is de persoon in het midden ook niet normaal. Als U begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat er ergere gevallen zijn dan Socrates, mensen die zwaar suicidaal zijn, of zichzelf snijden, of mensen waar helemaal geen zinnig woord uitkomt. Hoe die hun geest of de wereld beleven heb ik geen idee van, maar ik ga er wel van uit dat wat voor beleving je ook hebt het op zich een rationeel-systeem is, waarvan de rationaliteit meer of minder effectief is dan. Denk je ook niet?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 14:19

Leon schreef:Niemand is normaal.

De Gauss-kromme (normaal-verdeling) zegt dat alleen het smalle gebied in het midden "normaal" is, maar aangezien de grote meerderheid niet normaal is, is de persoon in het midden ook niet normaal. Als U begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat er ergere gevallen zijn dan Socrates, mensen die zwaar suicidaal zijn, of zichzelf snijden, of mensen waar helemaal geen zinnig woord uitkomt. Hoe die hun geest of de wereld beleven heb ik geen idee van, maar ik ga er wel van uit dat wat voor beleving je ook hebt het op zich een rationeel-systeem is, waarvan de rationaliteit meer of minder effectief is dan. Denk je ook niet?
Lang heb ik stil gestaan bij de vraag: wat is normaal zijn?
Mijn toevlucht zoeken bij bepaalde filosofen was snel een "homecoming" voor me en kon obsessief nadenken over dingen die wij deelden.
Uiteindelijk weet ik nog altijd niets en heb daarom veel voeling met Socrates.

Volgens mij bent U een zeer ontwikkeld persoon en kan U veel tussen de lijnen halen, herkenbaar? ;)

Voor sommige mensen is het heel moeilijk aanpassen in iets waar ze zichzelf niet kunnen ontplooien. Wanneer zij verloren lopen van zichzelf, omdat ze vergeten zijn wie ze zijn of nooit te weten komen wie ze zijn, gaan ze domme dingen doen.
Zeker wanneer zij verkeerd begeleid worden of omgeven zijn door mensen die nog gekker dan gek zijn.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 17:36

Je kunt jezelf het beste zover ontwikkelen dat je tot zelfacceptatie komt, en hebt geen ontwikkeling nodig als je dat al kunt (zelfacceptatie). Als je te ver doorschiet met de ontwikkeling kan het zijn dat zelfacceptatie moeilijker wordt, dat er steeds meer voorwaarden lijken te zijn, verantwoordelijkheden, plichten. Dan ben je te ver gegaan.

Ik ben te ver gegaan.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 18:10

Maar is alles dan reeds geplaatst in deze wereld zodat we tot acceptatie kunnen komen?
Herkennen we een kwaal wanneer we ze erkennen? Of duwen we het net zoals vroeger af op een zondebok om er vanaf te zijn? Hmm, welk deel moet ik nou net accepteren? Het zijn dualen waar ik nog niet tegen op kan.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 18:14

Goede vragen...
Om tot zelfacceptatie te kunnen komen, zal je zelf antwoorden moeten vinden.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 18:30

En nieuwe vragen stellen aan mezelf.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 18:34

Wat mij bijvoorbeeld bezig houdt is erfzonde, impliciete schuldigheid. Hoe kan een mens zichzelf ooit accepteren als onderdeel van een systeem waarin volkerenmoorden gepleegd zijn, en milieu vervuild.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 18:43

Wel, distantiëren.
Dat hielp mij. Na Frankrijk heb ik de TV en online kranten afgezet.
Ik verdiep me er niet meer in en ik kijk de andere kant op.
Mijn dwanggedachten sloegen op hol en werd er letterlijk ziek van.

De wereld is wat ze is, maar dat maakt hetgene rondom ons net zo kostbaar. Jammer dat er zoveel pijn en angst aan verbonden kan zijn. Maar daarom is het belangrijk in de moment te leven en niet achteruit of vooruit. Op je piek, het eigenste ogenblik.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 18:47

Hoe zie je dat afstand nemen? Concreet natuurlijk geen nieuws meer kijken/luisteren/lezen, maar ten aanzien van de eigen neigingen/wil?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 18:55

Rust in mijn hoofd zoeken. Het loslaten en mijn paradigma's ondersteboven zetten.
Grijs worden in plaats van zwart naar wit te springen.
Er is zoveel duisternis in me dat ik heb moeten breken met wat mij vormde.
Gelukkig heb ik veel wit licht rond me heen om een mooi grijs te vormen. Echter is het nog altijd een kwestie van leren lopen.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 19:23

Grijs is wel het ideaal van Aristoteles (het Gulden Midden) maar het is wel de positie waar er aan beide kanten aan je getrokken wordt natuurlijk. Meestal is voor dat getrek aan 1 kant weerstand geven de oplossing.

Ach ja met Starwars willen ze ook dat je een kant kiest. in het boeddhisme heet het de goede planten water geven.

Maar rust in het hoofd dus...wat doe je dan precies? Strikte regels/discipline?
Duidelijke kaders, grenzen? Dit mag wel, dat niet?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 19:37

Het loslaten van de media en sociale media heeft daarin veel bijgedragen.
Ik kon via de media doomscenario's aan elkaar rijmen door gewoon maar naar het nieuws te kijken of op youtube propaganda films te bekijken.
Dat loslaten en breken met mijn verleden was de keyfactor.
Ik ben er nog niet helemaal want er zijn nog veel factoren die me onrustig maken. Er zal altijd wel "iets" zijn, en dat leer ik meer en meer aanvaarden.
Soms overneemt de angst me, maar door professionele begeleiding is dat al veel minder als toen ik mijn eerste stapjes zette.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 20:08

Wat betekent het radicaal breken met het verleden voor je? Waarom is die radicale gebeurtenis goed en andere radicale gebeurtenissen niet?

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 20:10

Sorry die waarom-vragen zijn altijd wat suggestief...

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 05 jan 2016, 20:28

Leon schreef:Wat betekent het radicaal breken met het verleden voor je? Waarom is die radicale gebeurtenis goed en andere radicale gebeurtenissen niet?
Ik keek er te helder naar. Niet meer met een blinde vlek.
De confrontatie werd me te zwaar. Goed of slecht weet ik niet, maar was wel even nodig om nieuwe idealen op te zoeken.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 05 jan 2016, 20:41

Fijn dat het goed uitgepakt heeft, en blijkbaar filosofie onder de aandacht gebracht heeft, mag ik Epictetus aanbevelen?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 06 jan 2016, 11:49

Epictetus is een wijze raadgever. Zelfdiscipline is voor de ene gemakkelijker dan de andere. Daarbovenop, hoe verantwoordelijk zijn wij nog voor onze daden als we de zondes erven van politieke fouten? Naarmate tijd vordert en de eventen pieken, is het net zo moeilijk te aanvaarden.

Misschien moet ik er niet te fel bij stil staan en de raad in me opnemen.
Zelfdiscipline blijft hangen :)
We see what we are shown

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 jan 2016, 03:19

Ondersteboven schreef:Zelfdiscipline blijft hangen :)
Zelfkennis is, lijkt mij, het belangrijkste.

Als je weet wie je bent, kun je pas je vooroordelen zien als oordelen.
En weet de vice versa opeens te herkennen.

Dat kan vrede geven, vooropgezet dat je jezelf kent.
Zet je een pop in het middelpunt, een alter ego of een semafoor, dan vlucht je.
Misschien wel zonder het te weten, associeer je jezelf met die figuur.
Maar dan ben je niets anders dan een Jan Klaassen.

Mocht je je daarmee kunnen vereenzelvigen, en het nog leuk vinden ook, heb je opeens je roeping gevonden. De rest laten inzien hoe armzalig ze wel niet bezig zijn, binnen jouw begrip van de wereld, de de stakkers!

Misschien denk je wel: Ik kan daar een cabaretprogramma over maken!
Nee. Bespaar je de moeite.

Bestudeer Fons Jansen, Drs. P, Godfried Bomans en Midas Dekkers.
Fulmineer en culmineer dat. Dan kan je misschien tot een uitdrukking als: katten kozen geen partij tijdens de oorlog en nog houden we van ze, komen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 07 jan 2016, 08:42

Wat een toeval, volgens mij ben ik te midden wijze mensen?
Bedankt je reactie met me te delen. Ik ben er een beetje sprakeloos tegenover, maar het dringt wel door.
Sedert ik de focus op mezelf leg en mezelf kant en klaar kan beoordelen, is het proces van ontwikkelen begonnen. Toen ik gevangen zat in mezelf kon ik niet ontplooien en kreeg ik nare gedachten. Ik heb afgronden gezien, ik ben ondersteboven gezet en onder water geduwd. Daar is inderdaad een sterke muur (alter ego) uit ontstaan die zich niet snel laat slopen.
De mensen waar ik mijn ware ik aan toon kan ik op 1 hand tellen. Voor de rest van de arme stakkers heb ik echter weinig voeling ;)
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 08 jan 2016, 19:44

Lijkt me dat je heel wat meegemaakt hebt. Ik wil het niet bagetaliseren, maar breng je het niet wat overdreven dramatisch? Ik bedacht me dat je ook een verzonnen leven kunt leiden, als je niet oppast.

Zeer recent voor mij kwamen wat oude angsten en verbeelding in wat meer nuchter perspectief. Ik heb teveel verbeelding.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 08 jan 2016, 20:16

Soms raadpleeg ik de dramatiek in het leven, nuja, misschien veel.
Het is een soort schild :)
Het was inderdaad een hectische rit, waar demonen me in volgen. Maar vormen die één niet sterker dan die reeds was?
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 08 jan 2016, 20:36

Veel maakt je sterker, maar sterker is niet per se het goede antwoord

Stabiel, stationariteit, is sowieso een illusie

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 09 jan 2016, 09:40

Alles is een grote maya uiteindelijk.
Maar in het moment is het wel "echt".

Een ziekte of een trauma kan je bezitten en anders maken dan wie je oorspronkelijk bent.
Ontwikkelen en ontleden om dan terug te ontplooien naar mijn eigen goeddunken is geen makkelijke taak.
Ik ervaar dwanggedachten die ik nooit eerder had, een gevangenis waar ik de sleutel nog niet van vond :)
Zo kan ik mijn deur niet meer uit zonder medicatie. Zeggen mensen me dat ik me overgeef aan de duivel door zo'n pil te slikken, maar mijn dwanggedachten misleiden me eerder dan ze me leiden.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 09 jan 2016, 09:57

Ik zie het probleem niet, wil je liever iemand anders zijn?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 09 jan 2016, 10:16

Ik denk het niet? Wou enkel mezelf zijn, maar dat bracht me geen meter vooruit. Zo zei men, maar of ik nu beter af ben is de vraag...
"Wat is het probleem eigenlijk?" Vraag ik mezelf soms af.
Angsten leiden me en soms wou ik dat ik anders (sterker) was.
Zo vermijd ik veel in het leven, terwijl ik net met 2 handen wil aangrijpen.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 09 jan 2016, 11:53

Ik herken dat wel. Voor mij geldt dat ik mij het volgende spreekwoord voor ogen houd:

Wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje.

Nu is dat misschien een dooddoener, maar er schuilt een wijze raad in; probeer niet te zijn wie je niet bent. Als je tegen beperkingen aanloopt kan je die wel proberen op te lossen, maar dat lukt niet met de intentie tot een Ondersteboven 2.0 die ineens boven alles staat.

Lullig misschien, maar mijn laatste wijsheid. Vast een angst, maar angst oplossen, maakt je niet per se beter.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 09 jan 2016, 12:47

Moet ik dan verder uitplooien wie ik ben in plaats van iets anders te ontplooien?
Maar men verwacht wat... She demands the sacrifice....
Maar is dat wel wie ik ben? Ik ben niet de persoon die ik was.... En wie ik was geraakte maar niet vooruit... In verheven staat kan ik alles aan en hoef ik het thema maar te grijpen om het te zijn.
Erboven en ondersteboven.
Misschien wat arrogant van me :)
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 09 jan 2016, 13:08

Dat offer in het verleden, bepaalt de mogelijkheden van de toekomst. En dan merk je dat je in het verleden toch weerstand had om al te veel te offeren.

Maar goed ook anders ben je teveel een mens van uitersten.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 09 jan 2016, 17:30

U bent wijzer dan wijs.
Angstwekkend soms... :) Maar aangenaam verrassend iedere maal.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 09 jan 2016, 17:57

Nou dank je, ik denk dat ik wel moest (wijs worden), maar dat is een ander verhaal. Ik voel me toch nog wel vaak studieobject, proefpersoon, met aandacht vanuit de toekomst (dat is dan mogelijk). Weet niet precies waaraan ik die aandacht verdien, want in principe is ieder mens symbool voor de keerpunten in de geschiedenis. Ik iets meer met woorden/zinnen, dat is waar.
(Knettergek?)

Leon

Bericht door Leon » 09 jan 2016, 18:58

Een compliment van mijn kant: je bent instaat de wijsheid van mij in te zien, wat een hele prestatie is. :?

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 10 jan 2016, 07:55

Wel, ik kom van andere wegen en het is een serieuze verademing dit hier allemaal te lezen.
We zullen misschien altijd zulke gevoelens hebben, maar word je zelf niet liever door de toekomst getrokken dan teruggetrokken door het verleden?
Mensen die voor op hun tijd waren kregen altijd een tikkeltje meer aandacht . Het zou je maar kunnen flateren . Dat gezegd zijnde. ;)
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 08:42

Getrokken door de toekomst, mooi uitgedrukt, al heeft men daar in de toekomst een probleem en wil dat mogelijk oplossen in het verleden en wend men zich tot diegenen die dat kunnen, maar die worden in dat tijdsgewricht als zo angstaanjagend gezien dat ze de volledige behandeling krijgen.

Het is maar een verhaal natuurlijk...zo competent schat ik mijzelf eigenlijk niet in, ik schat mijzelf eerder in als fantast.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 10 jan 2016, 19:40

Men heeft een zeer groot probleem in de toekomst en onze gevoelens hedendaags spreken de waarheid.
Gevoelens zijn een universele taal die iedereen begrijpt.
Voorgevoelens orakelen soms de gekste dingen en omdat niet alles zo accurraat uitkomt denk ik dan weer dat ze werkelijk in staat zijn dingen op te lossen.
Volg je dat een beetje?
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 20:18

Ja ik volg dat wel.

Ik denk echter dat sommige oplossingen, of pogingen oplossingen te vinden onderdeel zijn van het probleem, namelijk onvermijdelijke gegevenheden niet te willen accepteren.

Soms maken ze het probleem groter. Zo is mijn ontwaakt besef van de problemen in de toekomst een angst die maakt dat ik rare sprongen maak, als een kat in het nauw, en dan raken er mensen van slag, die bijten zich vast in meer controle en overheersing, en voor je het weet heb je het probleem dat juist voorkomen had kunnen worden.

Want ik denk dus dat meer controle en overheersing (en dat gaat volgens mij al enorm ver) uiteindelijk zorgt voor de problemen in de toekomst die zo onoplosbaar zijn dat men probeert in te grijpen in het verleden.

Nog afgezien van hoe dat ingrijpen in het verleden precies werkt, en of je dat gelooft, geldt dat die controle en overheersing een wedloop is tussen technische en magische vermogens en vooral die magische vermogens zijn zeer onberekenbaar en soms in verkeerde handen, hoewel dat ook voor technische vermogens kan gelden.

Ik weet dat je voor technische middelen nog instructies en een handleiding kan verwachten, en testen en zo. Bij magische middelen is het meer trial and error en dan vallen er ook zomaar slachtoffers bij onschuldige mensen.

En hoewel ik de magische middelen terzijde heb gelegd en ze niet meer wens in te zetten voor persoonlijk gewin, blijven anderen dat wel gewoon doen. Er heerst echt een moraal van het normaal vinden dat er verliezers zijn onder de zwakkeren.

Die technische middelen beginnen bij chemie, en waar ze eindigen durf ik niet te zeggen, misschien wel in een andere dimensie, wie zal het zeggen.

Maar goed die onuitroeibare wil van mensen naar meer, bijzonder, uitonderlijk, speciaal, zonder inherente acceptatie, dat is het werkelijke probleem. Het heeft van mij een soort crackpot gemaakt voordat ik tot een soort acceptatie kwam, maar dat is nog redelijk onschuldig bij wat het van mensen in de wedloop kan maken.

Echte scary monsters, super-creeps.

Ik denk aan de highlander cyclus; There can be only one! Inderdaad een soort afvalrace waar uiteindelijk wel een heel machtig iets ontstaat, die echter weinig anders kan doen dan samenvallen met alles was is en was en komt.

Samenvallen!

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 10 jan 2016, 20:53

Here Here.

There is only One, the oneness of it all. Begrijp je? Geen liquidatie race, het verborgen getoond krijgen.
Zo ervaarde ik één nacht alsof de Logo’s mij de steen van filosofie en alle wijsheid ter aarde in handen gaf. Alles viel tegelijk samen en het was de grootste “euraka” in mijn leven. Maar die kwam met een zware boetedoening. Misschien heb ik dat er zelf van gemaakt. Maar ik ervaar een zeer duistere sfeer op het astrale veld laatste tijden. Niet moeilijk dat 1 zijn magie naast zich neer legt. Maar weet dat alles ebt en vloeit. In de 8 gaan we op en neer en komen we telkenmale terug op die kruising uit. De piek. Het is een onvermijdelijke rit die telkens terug komt Zoals de zee met haar golven ebt en vloeit.
Een tsuami van liefde en bewustzijn is wat nodig is. Maar deze komt niet altijd in de vorm zoals je die zou verwachten. Zoals deze huidige crisis haar oorzaak kent, zo zal het gevolg ervan in het hier en nu bepaalt moeten worden. Cause and effect, we ontkomen er niet aan.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 21:49

Leuk je geeft het een naam: Logo's.

De "behandeling" is dus geprefectioneerd dat het al in 1 dag/nacht kan. Ik voel mijzelf wat dat betreft als gepionierde. Maar goed het zal ook wel urgenter worden.

Betekent volgens mij toch ook wel dat je bijzonder bent, en iets kan gaan betekenen, misschien niet op een manier waarop erkenning van de massa mogelijk is, maar toch.

Hoewel ik dus ook zover was om nog enige kanttekeningen aan te brengen in de mate waarop wij (jij en ik) behoefte hebben aan bijzondere ervaringen en die vanuit onze vooral onbewuste wil naar voren toveren, om de exsistentiele crisis die we anderzijds ervaren het hoofd te bieden. Met andere woorden een totaal nuchtere en keiharde psychologishe verklaring met betrekking tot de ervaringen.

Dus dit nog meenemend zijn de mogelijkheden tot wereldverbeterende ingrepen vanuit de totaalervaring misschien beperkt tot alleen jezelf en directe omgeving. Voor mij persoonlijk heb ik de ingrepen in verleden en toekomst zo complex ervaren...ik kan geen lezing of uitzending zien van enig niveau zonder mijn aanwezigheid verwerkt te zien worden, dat ik maar liever zoiets heb van geef die mensen hun vrijheid terug, beperk mijn eigen aandacht. Dat is dus een enorm wapen die geconcentreerde aandacht, bij mij dan, daarmee kom ik echt tot samenvallen. En dan is er niet alleen de positieve aandacht. Als er veel meer van die aandachtsrichters komen wordt het denk ik toch een zooitje, explosief, maar misschien ook onvermijdelijk vanuit het kosmische.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 11 jan 2016, 08:10

Bij gebrek aan woorden noem ik het de Logo’s. Het bevatte alle kennis, alle wijsheid, het was alles en het beheerste alles. Maar het kwam niet alleen, er waren zoveel elementen dat door het concentreren erop de hele ervaring intensifeerde naar een twijfelachtige zaak. Dat kan “slecht” aflopen.
Of ik dat op één nacht bereikt heb? Neen dat denk ik niet, mijn inwijding vereiste een “levenswerk”. Aangezien de angst overnam, vraag ik me af of mijn inwijding wel volledig is afgerond. Het is je hele leven willen parachute springen en eens je aan de afgrond staat niet durven springen. Afgaand op de reis erna denk ik dat ik nog voor een lange weg sta. Wat daarna volgde was een rollercoaster die enkele versnellingen sneller ging en alles op zijn pad ordende.
Op het astrale durf ik niet meer reizen, het kwade was op de loer en ik ervaar een sterke “besmetting” ervan op het astrale. Het collectief vanuit het hier en nu duwt een lelijk beeld vooruit en dat is kenbaar aan het worden in het dagelijks leven. Thoughts become reality, what the “hell” are they thinking? :)
Ik heb mijn post tot 4x toe hertypt om het “freaky” eruit te halen of uit te filteren naar andere woorden. Je zal dat vast wel begrijpen?
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 11 jan 2016, 11:49

Ik lees nog een sterke "strijd"-component, van goede en kwade krachten, als iets niet uitwerkt zoals je wilt/wilde, dan heeft dat te maken met verwachtingen.

Ik zou nu kunnen zeggen "stel je verwachtingen bij", maar ik weet niet of dat mogelijk is. Kosmisch gezien is dichterbij de singulariteit of ontmoeting de tegenkracht het grootst/groter. De tegenkracht wil:

- zo snel mogelijk af van techniek (terug in de tijd)
- zo snel mogelijk af van kennis (terug in de tijd)
- zo snel mogelijk naar een natuurtoestand (terug in de tijd)

Heen in de tijd ervaren we dat als weerstanden op wat we willen, technische beheersing, magische kennis en gecultiveerde toestand, maar die nemen toch juist exponentieel toe, waarbij ook de tegenkracht exponentieel toeneemt.
Na de "botsing" is er een omgekeerde wereld, dan wil je met je bewustzijn hetzelfde als de tegenkrachten. Ergens is het wijsheid om nu al naar de tegenkrachten te luisteren, alleen maar luisteren, niet-interventie.

Ik hoop dat ik mijzelf duidelijk kan maken, de totale geschiedenis is anders als er een component van kosmisch bewustzijn is.

Wederzijds begrip is het allermoeilijkste tussen krachten en tegenkrachten, toch vooral nu zo belangrijk.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 11 jan 2016, 17:47

Die nacht was exact zoals ik het verwachtte, doorkreeg. Dat is net het akelige eraan.
Het heeft zich daarna door mijn dagelijks leven verplaatst als een sneltrein en alles op een FRACTIE geordend.

Was het een tijdreiziger dan? Of wat heb ik ontmoet? Misschien is het een filterwoord met meerdere betekenissen? “Reizen door tijd” ? Misschien louter wezens die zich door de ruimte verplaatsen en dus anders met tijd omgaan?
Misschien moet ik mijn rem afklikken, maar ik durf niet zo goed. Mag ik eigenlijk wel zeggen wat ik ervaarde? De wereld zal me nooit geloven, en zij die dat wel doen is aandacht dat ik niet wens.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 11 jan 2016, 18:00

Ik heb voor mijzelf besloten bepaalde ervaringen niet te delen, of er nu wel of niet begrip voor is, er geldt dat je zelf jezelf een status probeert te geven er mee, en dat is niet goed uitwerkend.

Als jij zeker weet dat het je niet om status gaat kan je het delen met mij, of ons, als je wilt. Maar ik ben bang dat je dan toch een status krijgt.

Er zijn ook mensen die misbruik maken van informatie/kennis/wetenschap, en teveel tipjes van de mogelijkheden oplichten kan ook desastreuze gevolgen hebben.

Teminste als je vasthoudt aan bepaalde waarden.

Dus kijk maar.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 11 jan 2016, 18:03

Misschien beter dat ik dat niet te openbaar doe.

Wat dacht je van mijn theorie over tijdreizigers? Dat ze eigenlijk ruimtereizigers zijn?
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 11 jan 2016, 19:03

Ik weet het niet. Je bent een soort geestelijke, dus heb je het over geestelijke ervaringen. Ik geloof dat de geest de materie kan overwinnen, maar het kan net zo goed allemaal fantasie zijn. Ik ga er niet helemaal in op.

Een ruimtereiziger die sneller dan licht gaat, is een tijdreiziger. En negatieve snelheid is natuurlijk ook tijdreizen. Maar dan toch zonder raketten.

In sommige romans van A.E. Van Vogt gaat het reizen via vergelijkingen maken, als een een vergelijking maakt met veel decimalen en met jouw wezen, dan verplaats je letterlijk lichtjaren in een oogwenk. Maar voordat je zover bent moet je volgens mij al gedachten van anderen kunnen horen, en kunnen projecteren in andere geesten, energetisch patronen kunnen manipuleren, en telekinetische en hypnotische krachten kunnen ontplooien. Met andere woorden waarom zou je het dan nog zover zoeken? Tenzij je natuurlijk onderdrukt wordt door mensen die dat allemaal niet hebben, wel weten te onderkennen, maar er doodsbang voor zijn.

Gebruikersavatar
Ondersteboven
Posts in topic: 40
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jan 2016, 20:04
Contacteer:

Bericht door Ondersteboven » 11 jan 2016, 19:29

Weet je wat ik net leer?
Niet enkel accepteren, maar dankbaar zijn.
Dankbaar zijn is beter dan enkel accepteren.
Accepteren is een lager vibratieveld dan dankbaar zijn.
Accepteren is je erbij neerleggen, dankbaar zijn is begrijpen waar het om draait. Als je het echt vat.
We see what we are shown

Leon

Bericht door Leon » 11 jan 2016, 19:38

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat dankbaarheid voor velen een stap te ver zal zijn, en als ik overdreven dankbare positieve mensen zie, word ik zelf juist wat down (Denk aan de song van R.E.M. Shiny, happy people)

Maar als je de dankbaarheid voor jezelf kunt houden en er niet mee gaat pronken, dan is het wel het mooiste dat er is; geluk.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten