UHF Jammer

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
brulepetra

UHF Jammer

Bericht door brulepetra » 20 mei 2020, 08:30

Want to gain an adjustable jammer device that can block the signals of cell phone, WIFI, 3G and UHF at the same time? Then just go ahead and look at this Adjustable 15W High Power 6 Antenna Cell Phone,WiFi,3G,UHF Jammer, then you goal can be easily reached.

A big advantage of this jammer is that you can adjust the power of the frequency bands according to your requirements. Besides the jamming frequency bands of this jammer are wide, and the detail information is as follows. This jammer can cut off the signals of GSM 790 MHz-825 MHz, GSM 925-960 MHz, -DCS/PCS 1805-1990MHz, WiFi2.4G 2400MHz-2485MHz, 3G 2110-2170MHz and UHF 400MHz-470MHz. And with the design of the adjustable 15W output power the jamming range of this jammer is Up to 40 meters depending on the signal strength in the given area.

Are you looking for one and want to gain one? Just come here and add one to your cart, then this high quality jammer will belong to you at the best price.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 mei 2020, 21:34

I bought 2, I tried them on eachother.

I'm returning the products as being defective.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 mei 2020, 22:32

@Bärbel.
arkhétupos schreef:
20 mei 2020, 21:34
I bought 2, I tried them on eachother.

I'm returning the products as being defective.
ikke schreef:Is dit afdoende moderatie?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 mei 2020, 23:11

arkhétupos schreef:
20 mei 2020, 22:32
@Bärbel.
arkhétupos schreef:
20 mei 2020, 21:34
I bought 2, I tried them on eachother.

I'm returning the products as being defective.
ikke schreef:Is dit afdoende moderatie?
LOL
[gj]
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 00:12

Heb je voor niets gewaarschuwd,

:grijns:
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 mei 2020, 00:15

arkhétupos schreef:
21 mei 2020, 00:12
Heb je voor niets gewaarschuwd,

:grijns:
Dat weten we niet. Als het vervolgens helemaal vol staat heb je meer werk aan het verwijderen. Meestal volgen er heel snel meer van die spammers.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 00:37

Ik heb een anti-anti-radiogolfdetector in mijn hoofd zitten: "Tinus." (Tinnitus, volgens de wetenschap.)

Mij maken ze niet gek, want Tinus ken ik al mijn hele leven lang.
Pas als Tinus echt gaat lopen zeiken, dan is er pas iets aan de hand.

(Ik voor mij geniet gewoon van de gratis concerten, soms zou ik wel eens een microfoon in mijn hoofd kunnen dulden, opdat andere mensen ook konden horen wat ik daarbinnen af en toe horen kan.)

(Hooguit kan ik op wat humoristische harmonischen wijzen, maar meer ook niet.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 00:43

Bärbel schreef:
21 mei 2020, 00:15
Meestal volgen er heel snel meer van die spammers.
The "one shots" verdienen een kans op repliek.
Als was het maar om ze af te leiden van een ... eh ... "meer beïnvloedbaar" publiek.

Yes Honey?
Pot!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 00:45

memeticae schreef:"All in"
Jij durft!

Met je" Signaljammer"

:wall:
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 mei 2020, 01:22

arkhétupos schreef:
21 mei 2020, 00:37
Ik heb een anti-anti-radiogolfdetector in mijn hoofd zitten: "Tinus." (Tinnitus, volgens de wetenschap.)

Mij maken ze niet gek, want Tinus ken ik al mijn hele leven lang.
Pas als Tinus echt gaat lopen zeiken, dan is er pas iets aan de hand.

(Ik voor mij geniet gewoon van de gratis concerten, soms zou ik wel eens een microfoon in mijn hoofd kunnen dulden, opdat andere mensen ook konden horen wat ik daarbinnen af en toe horen kan.)

(Hooguit kan ik op wat humoristische harmonischen wijzen, maar meer ook niet.)
Ik heb ook Tinnitus. Al jaren. Maar toen ik twee jaar geleden (wat gaat de tijd toch snel) weer begon met af en toe weer op een korte vakantie te gaan in een huisje in de natuur, ging het ineens weg en na de tweede vakantie bleef het weg. Helemaal weg. Dat viel zo op. Maar nu is het sinds een paar weken terug en sterker dan ooit. Vooral ‘s avonds en nachts treedt het op bij mij, maar ook wel overdag. Het zit vooral in een oor en is een diepe lage bromtoon. Maar nu ook af en toe in het andere. En geregeld schiet er in het andere ook tegelijkertijd een hoge pieptoon.

Soms kan ik er niet van slapen. Dan helpt het als ik YouTube gelul aanzet. Een ander geluid horen doet die brom zwijgen of naar de achtergrond dringen. De radio (muziek) moet ik niet doen, want dan kan kan ik niet slapen en dan schiet ik al snel in wat ik psychotische slapeloosheid noem. Dan gaan mijn hersenen niet meer uit.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 01:53

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 02:09

Sweet dreams!

(Vooral na, zeg: 17:30)

Tinus? Ben je er nog bij?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 02:14

Hm

Tinus is weg, nu hoor ik alleen nog maar Ankersmit, als ik het wil horen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 21 mei 2020, 02:15

Het is maar goed dat ik een Fan ben ... want ik hoor hem de godganse dag door.

Als ik er niet tegen kon, zou ik er niet mee kunnen leven.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 mei 2020, 10:56

Gebruiker verwijderd, links in de berichten weggehaald, berichten laten staan omdat jullie erop reageerden.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 mei 2020, 13:27

LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 10:56
Gebruiker verwijderd, links in de berichten weggehaald, berichten laten staan omdat jullie erop reageerden.
Hey, Leon is terug op het nest. Hartelijk welkom Leon.

Nou, er zijn hier gelukkig alleen vreemde vogels, maar die vogel was wel van een heel vreemd pluimage. Hij had nogal een Jammer-lijke filosofie. LOL
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 mei 2020, 14:58

Bärbel schreef:
21 mei 2020, 13:27
LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 10:56
Gebruiker verwijderd, links in de berichten weggehaald, berichten laten staan omdat jullie erop reageerden.
Hey, Leon is terug op het nest. Hartelijk welkom Leon.

Nou, er zijn hier gelukkig alleen vreemde vogels, maar die vogel was wel van een heel vreemd pluimage. Hij had nogal een Jammer-lijke filosofie. LOL
Mijn LeonHoen account is voor moderatie, ik heb geen gewoon account meer. Chris heeft me gevraagd beheer te blijven doen, en dat doe ik.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 21 mei 2020, 15:31

arkhétupos schreef:
21 mei 2020, 02:09
Sweet dreams!

(Vooral na, zeg: 17:30)
LOL Vooral verderop na 17.30 dan :grijns:

Ik vind het een best wel gelijkende geluidsopname. Alhoewel de basistoon van mijn brom er niet bij zit. De toon van die brom lijkt nog het meest op de lage basistoon helemaal aan het begin en tijdens het eerste nummer van deze cd (mijn favoriete spiri cd). Alleen is tinitus geen spiritueel geluid, ofschoon je er wel mee lachen kunt.

arkhétupos schreef:Tinus
Tinus was een leukerd. Altijd lachen dat koppie met die muts op.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bärbel op 21 mei 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 mei 2020, 16:19

LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 14:58
Bärbel schreef:
21 mei 2020, 13:27
LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 10:56
Gebruiker verwijderd, links in de berichten weggehaald, berichten laten staan omdat jullie erop reageerden.
Hey, Leon is terug op het nest. Hartelijk welkom Leon.

Nou, er zijn hier gelukkig alleen vreemde vogels, maar die vogel was wel van een heel vreemd pluimage. Hij had nogal een Jammer-lijke filosofie. LOL
Mijn LeonHoen account is voor moderatie, ik heb geen gewoon account meer. Chris heeft me gevraagd beheer te blijven doen, en dat doe ik.
Met accountnaam “Ding” kan ik nog inhoudelijk reageren, maar ik weet niet of ik dat nog veel zal doen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 mei 2020, 01:42

LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 14:58
Bärbel schreef:
21 mei 2020, 13:27
LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 10:56
Gebruiker verwijderd, links in de berichten weggehaald, berichten laten staan omdat jullie erop reageerden.
Hey, Leon is terug op het nest. Hartelijk welkom Leon.

Nou, er zijn hier gelukkig alleen vreemde vogels, maar die vogel was wel van een heel vreemd pluimage. Hij had nogal een Jammer-lijke filosofie. LOL
Mijn LeonHoen account is voor moderatie, ik heb geen gewoon account meer. Chris heeft me gevraagd beheer te blijven doen, en dat doe ik.
Oké. Bedankt voor de informatie.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 mei 2020, 01:52

Ding schreef:
21 mei 2020, 16:19
LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 14:58
Bärbel schreef:
21 mei 2020, 13:27


Hey, Leon is terug op het nest. Hartelijk welkom Leon.

Nou, er zijn hier gelukkig alleen vreemde vogels, maar die vogel was wel van een heel vreemd pluimage. Hij had nogal een Jammer-lijke filosofie. LOL
Mijn LeonHoen account is voor moderatie, ik heb geen gewoon account meer. Chris heeft me gevraagd beheer te blijven doen, en dat doe ik.
Met accountnaam “Ding” kan ik nog inhoudelijk reageren, maar ik weet niet of ik dat nog veel zal doen.
Oké. Maar waarom nou “Ding”? Zou je alsjeblieft een menselijker naam willen kiezen? Ik bedoel het niet als kritiek, maar juist positief. Je bent een mens, Leon Hoen. Zo hebben we je ook leren kennen. Een behulpzaam mens met een goed hart en een goed verstand. Geen ding.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 22 mei 2020, 09:09

Bärbel schreef:
22 mei 2020, 01:52
Ding schreef:
21 mei 2020, 16:19
LeonHoen schreef:
21 mei 2020, 14:58


Mijn LeonHoen account is voor moderatie, ik heb geen gewoon account meer. Chris heeft me gevraagd beheer te blijven doen, en dat doe ik.
Met accountnaam “Ding” kan ik nog inhoudelijk reageren, maar ik weet niet of ik dat nog veel zal doen.
Oké. Maar waarom nou “Ding”? Zou je alsjeblieft een menselijker naam willen kiezen? Ik bedoel het niet als kritiek, maar juist positief. Je bent een mens, Leon Hoen. Zo hebben we je ook leren kennen. Een behulpzaam mens met een goed hart en een goed verstand. Geen ding.
Omdat in elke conversatie de oefening is de ander niet tot ding te maken, tot object, tot gereedschap, tot middel. Wat, denk ik, de belangrijkste ontdekking was van de filosofie. Ik loop dus vooruit op al die gesprekken met de vele bezoekers hier die dat nog niet zo zien, en die daar dan op speelse wijze mee in aanraking komen. “Ding zegt ook weer wat...”

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 mei 2020, 14:25

Ding schreef:
22 mei 2020, 09:09
Bärbel schreef:
22 mei 2020, 01:52
Ding schreef:
21 mei 2020, 16:19


Met accountnaam “Ding” kan ik nog inhoudelijk reageren, maar ik weet niet of ik dat nog veel zal doen.
Oké. Maar waarom nou “Ding”? Zou je alsjeblieft een menselijker naam willen kiezen? Ik bedoel het niet als kritiek, maar juist positief. Je bent een mens, Leon Hoen. Zo hebben we je ook leren kennen. Een behulpzaam mens met een goed hart en een goed verstand. Geen ding.
Omdat in elke conversatie de oefening is de ander niet tot ding te maken, tot object, tot gereedschap, tot middel. Wat, denk ik, de belangrijkste ontdekking was van de filosofie. Ik loop dus vooruit op al die gesprekken met de vele bezoekers hier die dat nog niet zo zien, en die daar dan op speelse wijze mee in aanraking komen. “Ding zegt ook weer wat...”
Bedankt voor de uitleg. [40]

Je komt als het ware uit een heel andere richting vandaan dan ikzelf, naar hetzelfde punt. Dat maakt het soms even moeilijk om je te begrijpen. Andere richting bedoel ik dus niets beters of slechters mee, maar visueel voorgesteld als een rotonde waarop wagentjes samenkomen uit verschillende richtingen.

Nogmaals dank voor de uitleg.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 11:55

rotonde = met een bocht om elkaar heen, mij best.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 12:42

Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 11:55
rotonde = met een bocht om elkaar heen, mij best.
Individuatie inderdaad. De relatie met God is persoonlijk. De realisatie is individueel. Andermans relatie cq individu willen innemen - van plaats trachten te switchen - is stelen. En onmogelijk bovendien, aangezien men zichzelf berooft. En daarna zich beklaagt over zich gedeprimeerd voelen.

Voor geestelijke suicide is geen laudanum nodig enkel dommigheid.

Op een rotonde (een verkeersplein) bevindt men zich naast elkaar. Vanuit het Midden bezien.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 23 mei 2020, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 13:16

Ik lees wat Osho, het gaat allemaal om hetzelfde, het opstijgen naar zevende categorie mens via de vierde categorie mens met ego-loosheid. Al beschrijft hij hier Gurdjieff’s denken. Ik vind het fijn voor jou hoor, dat je een vierde categorie mens bent.

https://www.scriptiebank.be/sites/defau ... versie.pdf

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 13:46

Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 13:16
Ik lees wat Osho, het gaat allemaal om hetzelfde, het opstijgen naar zevende mens via de vierde mens met ego-loosheid. Al beschrijft hij hier Gurdjieff’s denken. Ik vind het fijn voor jou hoor, dat je een vierde mens bent.
Ik ben geen “vierde mens”. Niet egoloos. Ik Ben mijn ego. Alleen de Ene bestaat. De rest is in feite maya. Je moet je ego niet lozen maar je moet je ego worden.

Maar toen mij dat werd gezegd begreep ik dat ook nog niet ofschoon ik op slag wist en geloofde dat het waar is.

Het gaat er niet om het ego te lozen maar om onjuiste ego-identificaties te doorzien en los te laten en je ware zelf te worden. Dat gebeurt aan het kruis. De Kruisweg.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 23 mei 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 13:49

Egoloosheid is m.i. een new age misvatting, ofschoon nuttig voor dat moment, omdat zelfontlediging een begin is. Waar het ten diepste echter werkelijk om draait is tot zelfkennis komen. Weten wie je werkelijk bent. En dat houdt in onthechten van wat je niet werkelijk bent. Dan lossen die onjuiste identificaties op aan het kruis. Wat de Kruisweg gaat is Hij, de Mens, in Ons. Wat aan het kruis oplost zijn de onjuiste ego-identificaties.

Osho heeft niet volhard op de Weg. Vandaar al die auto’s en vrouwen. Bezweken voor de verleidingen op zijn pad.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 14:09

En of je nou uit de richting narcist bent gekomen of uit de richting hsp, beiden wacht het kruis. Dat is voor ieder mens gelijk. Ongeacht levensgeschiedenis. Gaande de Weg ben ik in mezelf ook de narcist tegengekomen en de autist en zelfs op een heel laat moment in de Kruisweg ook een grote egoïst in mezelf ontmoet. Als hsp had ik de egoïst in mij(n natuur) nog niet heel goed leren kennen. Egoïsme is ten diepste ook enkel maar angst. Ieder mens is enkel maar een andere jij. En toch ten diepste een volkomen eigen individu.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 14:31

Naar objectief bewustzijn.

1e categorie mens slaapwandelt door het leven , heeft als potentie wakker te worden
2e categorie mens is wakker maar met versnipperde aandacht, heeft als potentie de aandacht te richten
3e categorie mens heeft gerichte aandacht maar hecht nog aan een zelfbeeld, heeft als potentie het zelfbeeld los te laten
4e categorie mens heeft het zelfbeeld losgelaten, heeft als potentie een voorbeeld te worden
5e categorie mens is een voorbeeld, heeft als potentie een archetype te worden
6e categorie mens is een archetype, heeft als potentie vergeten te worden
7e categorie mens is vergeten

Zoiets?

In principe denk ik dat 5-7 idealen zijn, waar men zich naar richt als men in 1-3 zit
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 24 mei 2020, 06:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 14:40

Osho WAS EEN DING.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 15:31

Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 14:31
Naar objectief bewustzijn.

1e categorie mens slaapwandelt door het leven , heeft als potentie wakker te worden
2e categorie mens is wakker maar met versnipperde aandacht, heeft als potentie de aandacht te richten
3e categorie mens heeft gerichte aandacht maar hecht nog aan een onjuist zelfbeeld, heeft als potentie het onjuiste zelfbeelden los te laten
4e categorie mens heeft hetonjuiste zelfbeelden losgelaten, heeft als potentie een voorbeeld te worden
5e categorie mens is een voorbeeld, heeft als potentie een archetype te worden
6e categorie mens is een archetype, heeft als potentie vergeten te worden
7e categorie mens is vergeten

Zoiets?

In principe denk ik dat 5-7 idealen zijn, waar men zich naar richt als men in 1-3 zit
Heb even een paar wijzigingsvoorstellen gedaan in het blauw. Onjuiste zelfbeelden zijn in wezen de “afgoden”.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 15:49

Bärbel schreef:
23 mei 2020, 15:31
Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 14:31
Naar objectief bewustzijn.

1e categorie mens slaapwandelt door het leven , heeft als potentie wakker te worden
2e categorie mens is wakker maar met versnipperde aandacht, heeft als potentie de aandacht te richten
3e categorie mens heeft gerichte aandacht maar hecht nog aan een onjuist zelfbeeld, heeft als potentie het onjuiste zelfbeelden los te laten
4e categorie mens heeft hetonjuiste zelfbeelden losgelaten, heeft als potentie een voorbeeld te worden
5e categorie mens is een voorbeeld, heeft als potentie een archetype te worden
6e categorie mens is een archetype, heeft als potentie vergeten te worden
7e categorie mens is vergeten

Zoiets?

In principe denk ik dat 5-7 idealen zijn, waar men zich naar richt als men in 1-3 zit
Heb even een paar wijzigingsvoorstellen gedaan in het blauw. Onjuiste zelfbeelden zijn in wezen de “afgoden”.
Akkoord.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 mei 2020, 15:50

Van 1 naar 2 kan via muziek
Van 2 naar 3 kan via dans
Van 3 naar 4 kan via schrift?

Hahaha, nee het is genade

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 mei 2020, 23:15

Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 15:50
Van 1 naar 2 kan via muziek
Van 2 naar 3 kan via dans
De dingen die je noemt kunnen daar onderdeel van uitmaken maar hoeft niet. Het werkt allemaal niet zo lineair en in hokjes.
Ding-Dong schreef: Van 3 naar 4 kan via schrift?

Hahaha, nee het is genade
Inderdaad. ;) 100 procent waar. Alleen dat woord is naar mijn visie zo’n zwaar misbruikt en misverstaan woord dat ik al misselijk word bij het woord alleen. Ofschoon in de kern hartstikke waar, is het daarom wat mij betreft geen jargon meer dat ik nog veel bezig. Maar het is helemaal waar. Pretty Amazing Grace.

Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 05:30

Bärbel schreef:
23 mei 2020, 23:15
Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 15:50
Van 1 naar 2 kan via muziek
Van 2 naar 3 kan via dans
De dingen die je noemt kunnen daar onderdeel van uitmaken maar hoeft niet. Het werkt allemaal niet zo lineair en in hokjes.
:idea:

Ik had voorheen iets tegen musicals, muziek en dans ineen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 06:14

Maar over idealen gesproken. Het kan denk ik toch geen ideaal zijn om vergeten te worden?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 12:55

Ding-Dong schreef:
23 mei 2020, 14:40
Osho WAS EEN DING.
Osho was wel een dingetje ja, vroeger, voor mij. Nou ja, niet voor mij juist, maar het was wel even een dingetje. De new age kerk was soms net zo erg als de gewone kerk. “Kom niet aan onze leer, want dan kom je aan ons”. Ik stond ook altijd buiten new age klieken. Klieken vinden mij niet lief. LOL Van jongs af aan al niet. Ik was te kritisch. En toch kraakte ik het niet af, heb zelfs twee grote dikke boeken van hem gekocht en deels gelezen (en gauw weggegeven). Maar ik slikte niets voor zoete koek. En de new age kliek vond dat soms net zo erg als de kerkse kliek. Alleen de kerk verbant je van een forum als je hun godsbeeld niet deelt, en de new age kerk deed dat niet. Dat is niet spiritueel namelijk, vechten tegen vlees en bloed (want monddood maken is vechten tegen vlees en bloed in plaats van dat je het geestelijk gevecht in jezelf aangaat, de innerlijke jihad) en bovendien had men zelf een bloedhekel aan de kerk, waar zij zelf dergelijk bekrompen moderatiegedrag hadden ondervonden. Dus bannen gebeurde nooit. En een negeerknop was er ook niet. Wat dat betreft echte freethinkers. Ik heb ook in die tijd altijd wel leuke contacten gehad met andere “individuen” die ook wel in maar niet van de kliek waren. Sommige in real life ontmoet, wat leuk was.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 12:57

Er was trouwens nog zo’n idool, net als Osho. Hoe heette die gast ook alweer.

Oh ja, Adi Da Samraj LOL. Overigens vond ik toen best wel veel van wat hij zei goed/nuttig. Ik mocht soms graag even een filmpje bekijken. Maar ik had ook wel kritiek. En dat viel dan bij Adidammers niet goed. Die dweepten met die man en zijn leer. Maar de variëteit op spirituele fora vond ik erg leuk. Zoveel verschillende richtingen, zoveel verschillende bloemen, zoveel teksten en filmpjes werden er met elkaar gedeeld en ook daarna met elkaar over van gedachten gewisseld. Dat vond (vind) ik wel leuk. De gesprekken waren ook veel gevarieerder. Tenminste niet zo saai.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 13:27

Wat vond je dan van de teksten van Osho dat je ze gauw wegdeed?

Zo afschuwelijk zijn ze toch niet? Hij geeft zelf al wel aan dat hij tegenstrijdige dingen zegt, maar dat het er eigenlijk alleen om gaat dat jij als lezer/toehoorder even stil bent.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 13:41

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 13:27
Wat vond je dan van de teksten van Osho dat je ze gauw wegdeed?

Zo afschuwelijk zijn ze toch niet? Hij geeft zelf al wel aan dat hij tegenstrijdige dingen zegt, maar dat het er eigenlijk alleen om gaat dat jij als lezer/toehoorder even stil bent.
Ow dat weet ik allemaal niet meer hoor. Je (men) moet volgen wat je vreugde brengt, wat je aanspreekt. En dan weten dat ieder standpunt voorlopig is.

Open anders even een topic over Osho? In “goeroes” of zo? Kun je schrijven wat je las. Zoals met Kant.

Zo. Ik heb de keuken schoon. Hehe, gistermiddag mee begonnen en vanmorgen afgemaakt. En nu ga ik zondag vieren. Lekker met koffie en een broodje terug naar bed, tv kijken. Sweet Magnolia’s. Leuke nieuwe serie op Netflix. (Vind ik dan).
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 14:05

Misschien vind je “dispatches from elsewhere” ook een leuke serie op Prime video

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 14:31

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 14:05
Misschien vind je “dispatches from elsewhere” ook een leuke serie op Prime video
Bedankt voor de tip. Lijkt me wel leuk. Heb even de beschrijving gelezen.

Weet jij of je met een chromecast prime video kunt kijken op je tv? Ik heb namelijk precies dat ene type tv kastjes van KPN waar je nog geen primevideo mee kunt kijken. :?

Ik heb geen Chromecast maar zou er wel eentje kunnen bestellen.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 14:43

In principe kan je prime video ook in een browser openen, en als een browser het kan openen kun je het op smart-tv bekijken of idd met chromecast, maar ik zou eerst gewoon de browser proberen op de tv, als je een smart-tv hebt die op WiFi zit...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 15:00

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 14:43
In principe kan je prime video ook in een browser openen, en als een browser het kan openen kun je het op smart-tv bekijken of idd met chromecast, maar ik zou eerst gewoon de browser proberen op de tv, als je een smart-tv hebt die op WiFi zit...
Ik heb geen smart tv. En wil er ook geen, hopelijk gaat de tv nog niet stuk, maar zo wel, koop ik lekker weer een dumb tv. LOL. Of helemaal geen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 15:27

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 13:27
Osho


dat het er eigenlijk alleen om gaat dat jij als lezer/toehoorder even stil bent.
Ja. Mee eens dat dit een belangrijke Waarheid is. ;)

Ik denk dat ik bij Osho ten diepste de moraal miste. En - wat dan logisch is - de liefde voor Christus bij Osho miste. Die liefde voor Christus en de hogere moraal vond ik wel bij Omraam Mikhaël Aïvanhov. En bij Yogananda.

Ik las graag het werk van Omraam Mikhaël Aïvanhov. Soms pak ik dat nog wel eens even op. Misschien vind jij zijn werk ook fijn. Paar voorbeelden:

https://prosveta.nl/boeken/waarheid-de- ... -en-liefde

https://prosveta.nl/boeken/de-vrijheid- ... n-de-geest

https://prosveta.nl/boeken/spirituele-a ... lmaaktheid

https://prosveta.nl/boeken/nederlandse- ... elde-draak

Last but not least https://prosveta.nl/boeken/nederlandse- ... bent-goden
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 mei 2020, 01:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 15:37

Ik vind van Osho wel fijn dat hij het doet met wat er is, en niet door offer of zoiets verheft hoeft te worden.

Ik ben tegenwoordig niet zo blij met verschuivingen, al zou je daardoor tot het juiste zelfbeeld komen. Ieder willekeurig zelfbeeld is namelijk al afdoende, en de rest is geweld of geforceerd geweld.

Het ‘streven’ naar ‘hemels koninkrijk’ is me een afschuw, evenals het tegenovergestelde.

Maar goed, in het midden is niets.

Bedankt voor de tips.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 mei 2020, 17:16

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 15:37
Ik vind van Osho wel fijn dat hij het doet met wat er is, en niet door offer of zoiets verheft hoeft te worden.
Dat snap ik wel. Ik begreep vroeger ook niet wat die christenen in ‘s hemelsnaam stonden te doen met hun gezichten op die stervende aan dat houten kruis. En ik ben nog steeds van mening dat de nadruk daarop onjuist is. Met dat Godsbeeld - onjuist in de catechismus beland ook nog, want God strafte Hem niet maar bewees Zijn Liefde en toonde ónze vijandigheid aan - kon ik helemaal niets. Wat ik wel begreep is wat Yogananda (en Kriyananda) daarover vertellen. Namelijk dat er in elke grote Tijdsperiode (Eon) grote leraren naar de wereld zijn gezonden en dat van al die leraren, Jezus de grootste is, omdat Hij als enige in het midden van het meest duistere Tijdperk naar de aarde kwam en wist dat Hij een gruwelijke dood zou moeten sterven. Die andere yogi’s, zoals Krishna, kwamen in minder zwarte tijdperken op aarde. Zij hebben allemaal groot respect voor Jezus en juist omdat Jezus dit op zich nam, dus ook de gruwelijke kruisdood die op hem wachtte op zich nam om tóch de mensen de Weg te wijzen. En daarom is Hij de grootste, want doordat Hij dit deed, werd Hij de LeerMeester van ontelbaar veel mensen over de hele wereld. Ofschoon Hij maar drie jaar als Leraar optrad in Israël (ik ga er met Kriyananda en Yogananda vanuit dat Hij de achttien uit de bijbel geschrapte jaren in India vertoefde en daar ook les gaf) is dankzij Zijn Optreden het Goede Bericht van de Verlossing over de hele wereld bekend geworden. Jezus zijn Missie is dan ook helemaal niet mislukt maar meer gelukt dan die van wie dan ook. En daarom haat de dwaling, de duisternis Hem zo, inclusief sommige/veel christenen. Zelfs de paus dwaalt en beweert dat Jezus Zijn leven is mislukt. De Liefde van God is wat religieuzen haten, omdat Hij hun religieuze macht doorkruist.

Ja, Jezus bracht een groot Offer om in het midden van de Periode van de Grote Duisternis naar de aarde te komen, ondanks het lijden dat Hem te wachten stond en dat Hem van tevoren bekend was. Maar dat Offer is geen straf van God maar toonde Gods Liefde voor de mensheid en de vijandigheid van het mensdom aan. De Vader en de Zoon en de Heilige Geest hebben dat samen volbracht. De Heilige Geest wordt door de yogi’s van Yogananda De Moeder genoemd, en de Trooster. En dat klopt volgens mijn ervaringen. Het is het Vrouwelijk Aspect van God. Zo zie ik het althans.
Ding-Dong schreef: Ik ben tegenwoordig niet zo blij met verschuivingen, al zou je daardoor tot het juiste zelfbeeld komen. Ieder willekeurig zelfbeeld is namelijk al afdoende, en de rest is geweld of geforceerd geweld.

Het ‘streven’ naar ‘hemels koninkrijk’ is me een afschuw, evenals het tegenovergestelde.

Maar goed, in het midden is niets.

Bedankt voor de tips.
Snap ik wel. Onderzoek alles wat je wilt (waar je je toe geinteresseerd voelt) zolang het goed en juist aanvoelt en behoud het goede. Heb ik altijd zo gedaan. Jij ook bedankt voor de tip van die serie.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 mei 2020, 21:45

Nog een uitspraak van Osho:

*) Als er regels zijn is het een spel, want het leven kent geen regels
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 25 mei 2020, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 15
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mei 2020, 01:13

Ding-Dong schreef:
24 mei 2020, 21:45
Nog een uitspraak van Osho:

*) Als er regels zijn in het een spel, want het leven kent geen regels
("Is het een spel": althans, en dus ga ik van die spelling uit. Ik moet wel, want met: "Regels in Het", kan ik niets aanvangen.)

Je kunt ook 'spelen' met regels, maar dat schijnt de natuur niet toe te staan: die is constant immers.
memetcae schreef:Zo is het geen leven meer.
Klopt.
Je leest ook meer over dood en anti-dood, dan over leven en overleven.
(Nochtans beogen beiden dezelfde esoterie, maar dan op een andere (geheime) wijze.)

En dat is geen filosofie, filosofie is namelijk van, voor, en open en toegankelijk voor iedereen, inclusief de ingewijden.
memeticae schreef:Het begint alweer aardig op een Russellparadox te lijken.
Je meent het!

Categorie 1
Sub 1

"Zodra je reclame maakt voor een product dat niet van jezelf is, wordt je bericht verwijderd."

Sub 2

"Indien de reclame enkel ter eigen verrijking werd geuit, gelieve het forum te betreden en uit te leggen waarom."

Sub 2a
Indien niet binnen redelijke tijd beantwoord wordt, wordt het bericht inclusief gebruikersnaam voorgoed, in de zin van: "kan nooit meer hier gebruikt worden", verwijderd.

U bent gewaarschuwd wij hebben meer bits ter beschikking dan u, waar u ook bent, wij kunnen uw patroon volgen.

Code: Selecteer alles

"Daar! Daar iessie, die met die actieve UHF jammer in zijn hand!"

Radio Veronica?
En daar anti-reclame voor gaan maken.

::

Aan U de keus?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast