Vrouwenfilosofie

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Vrouwenfilosofie

Bericht door memeticae » 18 nov 2015, 03:10

Vrouwenfilosofie, bestaat dat?
Of is het de vrouwelijke geest, die filosofie mogelijk maakt?

Zou het zo simpel kunnen zijn als:
"Kinderen!"

- "Ja ho, wacht ff, moet ik ze wel kunnen voeren"
"Kinderen! Ik wil kinderen! Baby"

Kinderen zijn hinderen, heb ik me wel eens laten vertellen, door iemand die er verstand van had.
Jammer alleen, dat ik ook ooit een kind was en dus ervaringsdeskundige ben.

En daarom niet weet of ik voor Maria of voor Jezus moet kiezen.
(Mocht er al iets te kiezen zijn; in de zak mee naar Spanje: helaas bleek Sinterklaas een leugen)

Volgens de gangbare psychiatrie zou ik volledig uit balans en ongelukkig moeten zijn. Zou ik bij ze langs gaan hebben ze vast wel een pingpongpil voor me.

Terwijl het tegengestelde het geval is.
Maar hoe leg je iemand, die niet hetzelfde heeft meegemaakt, dat uit?

Onmogelijk.

Hoe kan ik iemand die andere zaken heeft meegemaakt en daarmee zijn persoonlijkheid heeft gevormd overtuigen van mijn (on)gelijk?

Onmogelijk.

Daarom, denk ik, bestaat filosofie.
Zodat je het niet hoeft hebben over je eigen dingen, die je hebt meegemaakt, als je het daar niet over wilt wilt hebben, maar de dingen in zijn algemeenheid kunt bepraten, alsof ze triviaal waren.


Nou ja, goed, prima.
Maar kijk niet raar op als er iets persoonlijks tussendoor komt.
Spekt, en versterkt de filosofie alleen maar, is mijn idee.

Roddelen, kunt je het ook noemen, daarom valt het het ook onder de noemer: vrouwenfilosofie.

Mannenfilosofie, da's een apart onderwerp. Wie durft?

Waarom doet het me zo veel goed, mijn eigen moeder oma te zien zijn; van niet eens mijn eigen kind?

Vrouwenfilosofie, kan niet anders ...
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 19 nov 2015, 20:08

Ik denk dat de vrouwengeest zowel een beperking als een voordeel is voor filosofisch denken. Het ligt er een beetje aan wat je onder filosofisch denken wilt verstaan.

In zekere zin is de vrouwengeest gericht op de praktijk, die van wat heb je aan iemand, is iemand te vertrouwen, belangrijk ivm partnerkeuze. Als je filosofisch denken als iets van de theorie beschouwt of de hypothesen, dan is die vrouwengeest een beperking, want theorie en hypothese heeft veel meer vrijheid als het los staat van de praktijk.

Als je filosofisch denken beschouwt als vinden van pragmatische of politieke waarheden, dan is dat natuurlijk weer wel iets van de praktijk.

De tegenstelling universeel-particulier. De vrouwengeest heeft, volgens mij, niet zoveel met universeel.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 20 nov 2015, 00:05

Daarom verven ze hun gezichten, liften en injecteren, enkel om te voldoen aan het mannenideaal?
Ik geloof dat het maar goed is, dat niet alle vrouwen daaraan voldoen.

Nou geloof ik ook niet, dat alle mannen die juist daarop geilen, in staat zijn tot filosofie.

Ieder zijn ding dan maar?
Gelijken ontmoeten gelijken?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 20 nov 2015, 06:50

Ik denk dat dat verven/opmaken voral bedoeld is om een "betere" partner te vinden dat ze eigenlijk logisch gezien zouden kunnen krijgen. Dat is in mijn ogen een rare filosofie, maar goed ik zou ook wel meer willen dan logisch gezien bij mij past. Er loopt bij mij op het werk een alpha-vrouwtje dat zo aantrekelijk is, maar volkomen buiten mijn bereik.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 20 nov 2015, 13:53

Ik vraag me vooral af waarom mannen steeds maar moeten proberen om een uitleg te geven 'in naam van vrouwen'
Los van dit onderwerp,het komt op alle vlakken voor.

Eerlijk,ik denk dat mannen versus vrouwen sowieso op een andere manier denken.

Ik ga bv nooit kunnen snappen of voelen waarom sommige mannen hun hele leven enkel hun pik achterna hollen
Evenmin kan ik snappen hoe bv mijn man deze week nog in de zetel tv zat te kijken,ik wist niet waar eerst gelopen,2 krijsende kinderen,honden zetten het huis op stelten,een kat aan het kotsen,en hij doet de deur toe omdat het hem te luid wordt....

Das ook zo'n voorbeeld van een kronkel die alleen een man kan hebben denk ik....

Ik denk dat er gewoon dingen zijn van het andere geslacht die je gewoon niet kan begrijpen.

Qua opmaken,ik denk dat dat vooral maatschappelijke druk is.
Zo hoort het,en dus moet je je ook opmaken als je 'erbij' wil horen.
Heeft weinig te maken met meer kunnen krijgen dan wat je kan bereiken denk ik.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 20 nov 2015, 13:54

Ik vraag me vooral af waarom mannen steeds maar moeten proberen om een uitleg te geven 'in naam van vrouwen'
Los van dit onderwerp,het komt op alle vlakken voor.

Eerlijk,ik denk dat mannen versus vrouwen sowieso op een andere manier denken.

Ik ga bv nooit kunnen snappen of voelen waarom sommige mannen hun hele leven enkel hun pik achterna hollen
Evenmin kan ik snappen hoe bv mijn man deze week nog in de zetel tv zat te kijken,ik wist niet waar eerst gelopen,2 krijsende kinderen,honden zetten het huis op stelten,een kat aan het kotsen,en hij doet de deur toe omdat het hem te luid wordt....

Das ook zo'n voorbeeld van een kronkel die alleen een man kan hebben denk ik....

Ik denk dat er gewoon dingen zijn van het andere geslacht die je gewoon niet kan begrijpen.

Qua opmaken,ik denk dat dat vooral maatschappelijke druk is.
Zo hoort het,en dus moet je je ook opmaken als je 'erbij' wil horen.
Heeft weinig te maken met meer kunnen krijgen dan wat je kan bereiken denk ik.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Leon

Bericht door Leon » 20 nov 2015, 18:35

stoor je jezelf aan mijn uitleg tengeltje11?

ik pas een evolutionair kader toe, dat is alles.

het evolutionaire kader geeft mij in ieder geval enige zekerheid over verschillen tussen man en vrouw, zodanig dat ik me niet meer zo verbaas, maar goed dat is dan weer een voorbeeld waar een man er klaar mee is, terwijl de vrouw nog allemaal open punten ziet.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 nov 2015, 16:33

Om het op de spits te drijven met een typisch mannelijke insteek:

Is het niet heel vreemd dat in de biologie van deze lonely planet, het zo is dat er diep in al het leven zo'n tweedeling bestaat tussen sexen?

Wat is daar de betekenis van?

Dat voor de mannen dan op dit forum.

.....

Voor de vrouwen zeg ik, dat ik ze erg serieus neem.

Ik zal het uitleggen als deze discussie een ernstige wending neemt.

Voorlopig wil ik de vrouwen (in deze situatie één) voorrang geven om zich uit te spreken (wat al gedaan is).

Errug benieuwd wat daar uit komt.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Leon

Bericht door Leon » 21 nov 2015, 17:17

yopi, ken je het verhaal van Dawkins over ontstaan van de sexen?

1) twee exemplaren (gelijk) kunnen zich voortplanten als ze allebei 50% material aanleveren
2) 1 exemplaar smokkelt wat en levert maar 49,5% materiaal aan
3) het andere exemplaar compenseert en levert 50,5% materiaal aan
4) het ene exemplaar smokkelt nog wat meer
5) het andere exemplaar moet wat meer compenseren
6) dit gaat zo verder tot ze totaal verschillend zijn, de smokkelaar de man en de compenseerder de vrouw

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 nov 2015, 17:30

Daar ben ik van op de hoogte.
Maar het is een immanente theorie.

Te weinig mannelijk zou ik zeggen.

Voor de uitzonderingen bestaat er een vergelijkbare theorie die voordelen oplevert.

Zo draaien die mannetjes altijd in een kringetje van voordeel:

Als iets overleeft kan je er een theorie bij verzinnen.

Vergelijkbaar: De psycho-analyse.

Bij wetenschapsfilosofen is dat een prettige discussie die altijd het gesprek gaande houden.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 nov 2015, 17:32

Ik wil daarmee niet het argument onderuit halen, maar de verwondering benadrukken van de vraag.

Altijd leuk toch?

Leon

Bericht door Leon » 21 nov 2015, 17:56

Wat voor andere theorie ken je yopi?

De man is de uitbuiter, maar dat wisten we al, laten we niet vergeten dat de inbreng zo gering is dat het weggecompenseerd kan worden. Maar dan zal blijken dat de ene vrouw de ander de uitbuiter is.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 nov 2015, 19:44

Met mannen als "speelbal".
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 nov 2015, 19:46

Waar is Blin eigenlijk gebleven?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 nov 2015, 19:56

tengeltje11 schreef:Evenmin kan ik snappen hoe bv mijn man deze week nog in de zetel tv zat te kijken,ik wist niet waar eerst gelopen,2 krijsende kinderen,honden zetten het huis op stelten,een kat aan het kotsen,en hij doet de deur toe omdat het hem te luid wordt....

Das ook zo'n voorbeeld van een kronkel die alleen een man kan hebben denk ik....
Het doet me voorkomen dat jij dat accepteert.
Als jij met je vriendinnen hierover spreekt, kan ik me voorstellen dat uiteindelijk de conclusie wordt bereikt: "Jouw man is een lul."

(verdergaande met deze conclusie:)
Toch accepteer je het, omdat je van hem houdt?
Of omdat hij weet, dat je je juist in zulk soort situaties het gelukkigst voelt?
Dan is je man een engel.

Maar goed, net als met dat scherenverhaal: ik ken te weinig van jou en jouw omgeving om een oordeel te kunnen vellen over jouw geklaag ... als het dat al was.(!)

Wie wilde de kinderen, wie wilde de honden en wie wilde de kat?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 nov 2015, 21:18

Wilde jij jouw man, of wilde jouw man jou?
Toch zijn jullie (naar ik aanneem) getrouwd.

Trouwen, lijkt me nu weer echt iets vrouwelijks.
De man laten beloven, om zelfs na een aantal kinderen, nog steeds bij jouw te komen.
Alsof dat synoniem is met voor zijn kinderen te kunnen zorgen.
(Bij vogels kan ik me paartjes voor het leven voorstellen, de voortplantingsdaad is dan ook enkel cloaca op cloaca. Zuignappen, zonder last van verwijding. Bij vrouwen verdwijnt vaak de zin, na kind, voor een aantal jaren.)

Maar ja, het was Eva toch, die van de kennisappel had gegeten?
"Ons" mannen rest dus enkel filosoferen.

Als je als man geboren bent, is dat helemaal niet leuk.
Vandaar het vermoeden van een verdekte vrouwenfilosofie.

Een ehhh ... theasofie, zo je wilt.

"Het is slecht om als (oudere) man aan vrouwen te komen, die nog geen kinderen hebben gebaard." Waar ligt de grens dan?
En als je die niet wilt overtreden, waarom is het dan zo slecht om je aan kleine mannetjes te vergrijpen? Hun virginiteit is enkel een belofte, dat valt fysisch niet aan te tonen. Het is hun woord tegen het andere. Alsof het een uiting is van het matriarchaat en een ongewenste consequentie van de invloed ervan. (Moeilijke materie, ethisch gezien. Onoverkomelijk zelfs, ondanks de gestelde leeftijdsgrenzen, want die zijn van grens tot grens verschillend.)

Ik zal je een vraag stellen die je niet hoeft te beantwoorden: "Was jij nog maagd? Toen jij met je man trouwde? Was jouw ontmaagding leeftijdtechnisch binnen de wet? Welke, en was het fijn?"
(Jongetjes kunnen ook ontmaagd worden, van beide kanten, hierbij in het achterhoofd houdend)
Wat vond je man daarvan?
Zie het als gewetensvraag, als gedachtenexperiment.

En je man ook?
Eerlijk, echt waar?

Maar beter is het, dit soort vragen te negeren.
De antwoorden leiden steevast tot niets, enkel tot meer lijden.

Bovendien zijn ze triviaal.

Jouw man gooit de deur dicht.
Ik kan hem niet eens ongelijk geven, zonder zelfs dat ik jou ken.

Waarschuw je dochters!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 24 nov 2015, 20:00

jij zegt dat geboren worden als man niet leuk is.....

ik denk dat ik maandelijks vrouwen hoor zeggen dat geboren worden als man toch een stuk makkelijker is,elke maand dagen ineengedoken zitten door menstruatie,je pil nooit mogen vergeten of een risico dat je zwanger bent,maanden ziek kunnen zijn door zwangerschap,helse pijn doorstaan tijdens een geboorte,jaren later voor de rest van je leven urineverlies hebben omdat je kinderen gebaard hebt,.....(dat zeg ik nu nooit,een kind in je buik voelen groeien,het laten geboren worden,het voeden,....zijn dingen die zelf 1000 dagen menstruatiepijn niet teniet kan brengen)

ik denk dat zoiets ook vaak weer iets is die te vergelijken is met het gras aan de overkant....

nu,om op je vragen te antwoorden.

we leven toch al lang niet meer in een wereld waar een huwelijk gelijk staat aan een ontmaagding?
mijn man was al eens getrouwd geweest voor wij elkaar leerden kennen.
toen ik hem leerde kennen kwam ik echt juist uit een relatie,het klikte wel,maar ik heb toen mijn stukgelopen relatie nog een kans gegeven,is terug foutgelopen en een tijdje later dan een relatie met mijn huidige man begonnen.

trouwen.

ook dat is toch iets wat je persoonlijk invult?
wij zijn getrouwd,puur om praktische redenen.
we hadden een huis op het oog wat we wilden kopen.
trouwen was de goedkoopste en makkelijkste manier om alles geregeld te hebben,dus gewoon getrouwd voor de wet et voila.
niet iets wat ik perse wou of manlief niet stond voor te springen.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 24 nov 2015, 21:40

tengeltje11, dank voor je openhartige antwoord.
Ik zal proberen eensgelijks te reageren. (Wees niet boos als het niet lukt, wees dan maar enkel: "Bedroefd")

Ik wil je ook niet tegenspreken, of tegen specifiek jouw geloof of mening in gaan, maar soms verleidt een filosofische gedachte me ertoe ook andere gedachten te laten zien.
Je zegt:
jij zegt dat geboren worden als man niet leuk is.....

ik denk dat ik maandelijks vrouwen hoor zeggen dat geboren worden als man toch een stuk makkelijker is
Waar bestaat die maandelijkse pijn dan uit? Zit er een vorm van schuld of schaamte in weer een ei naar de verdoemenis te schenken? "Nou heb ik er nog maar 298000-1?" Datzelfde schuldgevoel wordt jongetjes bijgebracht, "every sperm is sacred"
Of is het enkel lichamelijke pijn? Zoals het bij jongetjes in hun ballen pijn doet, als hen verboden wordt te masturberen?

Dus volgens vrouwen is het makkelijker om een man te zijn: "Wees blij dat je een man bent, hoef je nooit onze pijn te voelen"
Alleen door die uiting, wordt een vorm van surrogaatpijn gekweekt.
Hoe is dat niet een Matriarchaat?
Ga weg, ga buiten spelen, en laat ons met onze zorgen alleen.

Is het een soort van Mariagedachte?
(Nu is dat in mijn geval niet zo erg, pas als mijn moeder dood is, word ik misschien lid van de Mariakerk, niet uit liefde, maar uit respect. Totdat ze dood is respecteer ik mijn Moeder. Daarna alle moeders. Daar mag Oedipus nog een puntje aan zuigen, maar dat terzijde en tussen haakjes)
je pil nooit mogen vergeten of een risico dat je zwanger bent
Is dat niet projectie?
"Mannen willen altijd seks, wij ook wel, maar er zit een risico aan" (da's ook projectie natuurlijk)

Ik vraag me wel eens af door wie de "pil" is uitgevonden: een man zonder verantwoordelijkheid of een vrouw met een te hoog libido. Fuck, schijnt de boodschap. Niet dat ik het daarmee per se oneens ben overigens.

Maar het fucken zonder dat het fuck-all zin heeft, lijkt mij weer fucking zinloos.

Zonder pil had ik in plaats van nul, toch minimaal één kind kunnen hebben. Maar de moeder weerhield dat ... die fuckte mij: met een pil.
En ik was het er mee eens, wat de fuck wist ik, of zij?
(Eerst carriere maken, dan geplande kinderen)
Fuck no!
trouwen was de goedkoopste en makkelijkste manier om alles geregeld te hebben,dus gewoon getrouwd voor de wet et voila.
niet iets wat ik perse wou of manlief niet stond voor te springen.
Net als mijn moeder.
Als ik zie hoeveel plezier zij beleeft aan het kleinkind van de zoon van haar man en ex-vrouw, begin ik me wel eens te schamen, niet voor een enkelkind gezorgd te hebben.
En toch ook niet, want nu is de tijd.
Tijdens mijn tijd niet, daar hebben condooms, pillen en onjuiste vrouwen voor gezorgd.

"Tot je de juiste ontmoet, meid. Daar neem je een kind van."
Patriarchaat, mijn wassen neus!

Tot nog toe heb ik heb de evolutionaire dans ontsprongen, ik ben onvoortplantbaar materiaal.
Maakt me wel uniek.

Of probeer ik nu juist de macht bij de vrouwen te leggen?
En willen ze die niet?

Dat kan ook ...

Toch eens kijken hoeveel mannen er zijn zonder kinderen en hoeveel vrouwen, die niet samenleven ...

(Ik heb het CBS er niet op nageslagen, een gokje zegt: dat de vrouwen winnen)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 24 nov 2015, 22:13

dat 'mannen makkelijker zijn' is puur lichamelijk,dat weet ik zeker,want zelf vloek ik ook elke maand terug,humeur onder nul,buikkrampen die dagen aanhouden,hoofdpijn die dagen aanhoudt,rugpijn,...
dat is dan nog enkel het lichamelijke,maar met je regels moet je ook altijd zorgen dat je alles bij hebt als je vlug weg moet,moet je op tijd een toilet vinden of heb je een probleem,.....

en zo zijn er veel vrouwen hoor.

wat maakt dat ei meer of min uit.
Ga weg, ga buiten spelen, en laat ons met onze zorgen alleen.
daar heeft het ook niets mee te maken,ik probeer gewoon duidelijk te maken,als jij zegt dat 'man zijn' een nadeel is,dat veel vrouwen net hetzelfde denken tov 'vrouw zijn'.

die pil.
tja,is het eeuwige discussiepunt natuurlijk.
maar als bv 2 'vreemden' in een dronken bui met elkaar in bed belanden en daarna,zonder zelfs elkaars naam te kennen,terug elk hun weg verder bewandelen,kan de vrouw daar een kind aan overhouden,wat toch niet zomaar iets is.een man moet bij zoiets niet stilstaan,die zou het nooit weten als zijn 1ns van x-aantal jaar terug met zijn kind zou rondzeulen.

nu,pas op,dat is iets wat ik wel vervloek.
wij willen bv wel nog graag een kind nu,maar eens onze kinderwens stopt,wat doe je dan?ik wil bv niet dat mijn man een knipje laat zetten,je weet nooit wat de toekomst brengt,is veel te definitief(al kan het nog ongedaan gemaakt worden,maar nooit zekerheid of het zeker terug in orde komt),maar al de andere alternatieven liggen bij de vrouw.

ik wil geen hormonen meer in mijn lijf,wat blijft er dan nog over?bitter weinig toch?dus dan moeten wij,vrouwen,toch maar ons lijf volsteken met hormonen om geen kinderen meer te kunnen krijgen?
zoiets heeft toch ook een behoorlijke impact op je lijf.

nu,dat terzijde,was ff een frustratie tussen de lijntjes.

tuurlijk zijn er veel mannen en vrouwen alleen,zonder kinderen.
net zoals er goeie koppels zijn die heel bewust kinderloos willen blijven.
net zoals er koppels zijn die vol frustratie,na jaren proberen,zich er ongelukkig bij neerleggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen en soms zelfs daardoor een relatie hebben die stukloopt.
net zoals......

maakt dat wat uit?

wil jij graag kinderen?
maar mankeert de juiste vrouw?

want zo voelt het voor mij aan nu?

pas op,mijn haar komt ook recht van bv vrouwen met een biologische tijdbom die plots 1 missie hebben: een kind krijgen.
eerste beste man die ze voor meer dan 1 keer in hun bed krijgen,wordt dan de vader,terwijl die brave vent van niets weet en plots te horen krijgt dat hij vader wordt.

sterker nog,mannen die op het punt staan van hun vrouw weg te gaan en die blijkt dan plots 'accidenteel' zwanger te zijn.

verschrikkelijk toch?
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 24 nov 2015, 23:12

eerste beste man die ze voor meer dan 1 keer in hun bed krijgen,wordt dan de vader,terwijl die brave vent van niets weet en plots te horen krijgt dat hij vader wordt.
Mag ook gerust voor de eerste keer zijn.
verschrikkelijk toch?
Ik deel je mening, als je me toestaat.

Maar wie geeft het leven dan op?
Wie gaat voor de carrière?

Het kind kan wel elders opgevoed worden toch?
Zeer koloniaal: brits, zelfs.

Nou ja, als dat het geval is, de modus operandi, dan durf ik ook wel kinderen te krijgen, terwijl ik niks om ze geef.

Maar wat zegt dat dan over de vrouwen?
Of zijn die alleen maar bezig met het voortbestaan, van de specie?

Pijn en alles, maar ... nee is toch nee?

Heb ik mijn hele leven lang verkeerde vrouwen ontmoet, of begrijp ik "nee is nee" niet goed?

Euwgh ... ik lijk wel islamiet.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 24 nov 2015, 23:27

hog,das ook maar weer hoe je zelf in het leven staat denk ik.

tegenwoordig zijn er zoveel kinderen die van 's morgens vroeg tot vaak 's avonds laat overal behalve thuis zijn.

1 iets wist ik zeker,ik wou geen kinderen die een ander moest opvoeden,en daar hebben we onze leefsituatie ook naar aangepast.

wat ik merk in mijn omgeving.

veel vrouwen hebben een leven die enkel nog 'de kinderen' omvat.
ze spreken over 'de kinderen',ze denken rond 'de kinderen',ze vragen dingen 'rond kinderen',.... en daar stopt hun leven.

zegt veel over wie ze zelf zijn,niemand eigenlijk dan,want 'de kinderen' omvat hun hele leven.

ik denk dat dat ook vaak de drijfveer is om kinderen te krijgen hoor,dan 'hoor je erbij',want een vrouw hoort kinderen te krijgen,en dan kan je meepraten met het 'clubje'.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 nov 2015, 01:11

Nee.
Het gaat om jouw: "Kids".

Weet je nog wel?

En wat een ander van jouw kids vindt of hoe een ander ze disciplineert, is niet aan de ander, maar aan jou!

Wees er maar trots op!
Dan geef je misschien nog wel iets moois aan de wereld.

Heb jij die van de buren wel enige wijsheid bijgebracht? Of hoefde dat niet?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 nov 2015, 01:20

Een vrouw kan kinderen krijgen.

Wil nog niet gelijk zeggen dat dat moet.

Natuur beslist over het juiste koppel,
niet pillen en latex. Die zijn overbodig, alsof we het net als scheerschuim nodig schijnen te hebben.

Scheerschuim en latex laten juist door hun falen, verkeerde koppels paren.

Nou goed, daar is een these.
Veel plezier ermee.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 nov 2015, 03:20

(yopiaans vervolg op een yopiaans vervolg) ...
(Credit, where credit is due, you all)

Geef me eens één legitieme reden, waarom ik een condoom zou gebruiken?
(Shit! Ik lijk Charlie Sheen wel ...)

En wanneer niet?

Is het de lust tot willen of de wil tot lusten?
Bij man en vrouw gelijk denk ik.

Bij beide achterbaks, tenzij liefde ter sprake komt.


En dan ben je klaar.

En gezegend, volgens hen die het kunnen weten.

Diegene met kinderen, schijnend

De HH ervaringsdekundigen.

Jeweetwel.

fuckzeallemaalmaar

jijhebteenkind

enbentermee
gelukkig


Het lijkt wel een vorm van psychose.
Nu begrijp ik jullie vrouwen pas!

Jullie kunnen niet anders! Het is de natuur en hoe makkelijk is het de man ervan de schuld te geven, bijen, mieren en termieten doen het ook ... tenzij ze stoere, fertiele en kortlevende soldaten nodig hebben om het nest te bewaken.

Maar ja, om nou het menselijk ras met een bijenkorf te gaan vergelijken?
Dat gaat te ver zeker.

HM, Ik geloof dat ik nu maar beter mijn mond kan gaan houden, ik wil geen zwarte piet lijken.

Nee.

Dat zou niet eerlijk zijn, want bijna elke vrouw waar ik mee "was", deed aan geboortebeperking, behalve diegene waar ik niet mee "was", die zei: "I'll take my chances".

Dapper mens!

Wist je dat Durex onderdeel is van Dettol?
En dat Dettol als slogan heeft: Health-Hygiene-Home

Ow 404, maar als als career seeker is er nog steeds een click!
En dat dat koste wat het kost in je noot gehamerd wordt?
Of staat je huis al vol met Dettol en andere producten?

Passen condooms daar prima bij toch?
Wat is alleen de boodschap naar de mannen toe?

"Even een vlekje wegwerken"?

Tss.

Patriarchaat, laat me niet lachen.

Wat heeft er werkelijk plaats in je huis, in de 10 uur dat je weg bent?

Sluit je bij ons aan de IOT, je hebt geen kennis nog ervaring nodig om onze producten te gebruiken.

Het enige dat je nodig hebt is een lul, met een condoom erom en de bereidheid tot neuken.
Welcome to the machinel

Ik zal vrouwen wel nooit snappen, ze maken altijd kapot dat waar ze van houden.
Waarom?
Waarom?!!!!










Waarom... met welke reden?
Of heb ik soms ongelijk?

Hmm dat hadden ze me dan wel eens uit mogen leggen, praten vrouwen dan nooit onderling over sex?
Met de nadruk op "onderling"?


Ach ja, ik ben dronken, en lul zoals gewoonlijk weer uit mijn nek.
Maar dan durf ik toch de vraag te stellen ...

Wie heeft alcohol uitgevonden? Dan wel ontdekt?
Wie heeft het aan wie gevoerd? Opdat ze rustiger werden?


Maar ja, let maar niet op mij, ik ben dronken.

Falderie faldera ,,,,..,..
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 25 nov 2015, 20:49

ze maken altijd kapot dat waar ze van houden.
wat bedoel je daarmee?

mijn ervaring is dat uiteindelijk weinig vrouwen onderling echt over seks praten.
mannen praten er veel makkelijker en opener over.

geen idee waarom.

nu,mss ligt het ook aan mij,ik kom zowiezo beter overeen met mannen dan met vrouwen,kunnen makkelijker omgaan met mijn karakter denk ik.

(al nuchter ondertussen?)
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 nov 2015, 04:36

(Ik heb er nuchter over nagedacht)
En hier volgt de nuchtere reaktie erop.

(Die ik van te voren heb geschreven, maar pas durf te posten na een wijntje of drie)

Wat ik zei is niet onwaar, het was gebaseerd op omstandigheid.
Ik generaliseerde.
ze maken altijd kapot dat waar ze van houden.
Heb ik in slechts twee gevallen gezien.
Van al mijn vrienden en kennissen zijn er twee gelukkig getrouwd, en is er een gelukkig gescheiden. (De rest schijnt gewoon gelukkig met elkaar, elke verjaardag kom je ze weer tegen)

Maar die twee die met elkaar getrouwd zijn maken elkaar het leven zuur.
Alsof het een sport betreft.

En die ene die nu gescheiden* is mist "de fun"..

(edit: geschieden en gescheiden, en dan wordt nog beweerd dat lettervolgorde en d-tjes en t-tjes niet uitmaken.
AAArhrhrhfgggg!!!

Het ergste is, is dat het d-t verschil zo simpel is.

Stam+t.
Verleden tijd: "Ik hoorde, dus ik heb gehoord"

Het gebeuren gebeurde, daarom is het gebeuren gebeurd"
Wat het gebeuren gebeurt, dat gebeurt het gebeuren maar, net als als in die auto die in goede staat verkeerde.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 nov 2015, 00:54

De tweedehands mens verkeer_

in goede staat.

Wie durft? de t's en d's in te vullen?

Kom dan?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 7
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 01 dec 2015, 22:09

ben jij zo zeker dat de koppels die je kent gelukkig of ongelukkig zijn?ook achter gesloten deuren?

want ik weet heel zeker dat veel koppels iets anders laten uitschijnen dan dat het er werkelijk aan toe gaat.

ik ken hopen koppels die zo goed als nooit thuis zijn,laat staan dan eens samen thuis zijn.

kan je dan een goeie relatie hebben?

als ik kijk naar ons(man en ik),dan ben ik zeker dat veel mensen die ons oppervlakkig kennen,denken dat wij niet lang meer samen zullen zijn.

wij flappen er alles uit wat we denken,kunnen extreem opgaan,brullen en roepen tegen elkaar,als daar dan andere mensen bij zijn,haalt niets uit.

maar dat wil daarom niet zeggen dat wij geen goeie relatie hebben,sterker nog,we werken alletwee van thuis uit,zitten dus hele dagen samen in hetzelfde huis,en naast het 'hard' gaan,kunnen we dan ook wel vlug compromissen zoeken en is alles even vlug weer vergeten.

maar dat is dus het deel wat mensen niet zien natuurlijk.


leven veel koppels op den duur niet samen als broer en zus?met mss nog nog wel de seks nu en dan,maar voor de rest?

meestal bang om uit elkaar te gaan,of een huis,kinderen,.... houden hen samen,maar das geen relatie voor mij.

nu,elk hun eigen keuze,al geloof ik niet dat je een gelukkig mens kan zijn in zo'n situatie.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 14
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 02 dec 2015, 00:07

Nee, natuurlijk weet ik dat niet.

Maar uit het gedrag van die mensen, en ook het gedrag naar elkaar toe, valt best wel wat af te te leiden.

Ik geef direct, graag en grif toe, dat zonder directe vragen te stellen, deze afleidingen vooroordelen zijn.

Maar soms worden vooroordelen waar; hoe meer ervaring je krijgt, hoe vaker ze te lijken kloppen.
(En, hoe verder je er naast kan zitten)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten