Kinderen maken

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Kinderen maken

Bericht door memeticae » 18 nov 2015, 01:32

Kinderen krijgen wordt het genoemd.

Waarom zou je dat doen?

Heeft het hetzelfde nut als boekverbranden?

Nee?

Leg dat dan eens uit, alsjeblieft.

Geef me de filosofische- nietdiscriminiatoire reden van de zucht jezelf voor te planten.

Misschien doe ik het dan ook wel, als je me een goede reden geeft.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2015, 01:36

Want vooralsnog zijn het juist de mensen met kinderen, die klagen over de maatschappij.

Eigen schuld, dikke bult.

(Nou ja ... zoals ik het zie dan hé ... maar geef me eens ongelijk)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 18 nov 2015, 08:49

de roep van het bloed, misschien juister de roep van de hormonen, in ieder geval is de kinderwens bij vrouwen soms erg groot (dat zit ingebakken) en mannen gaan er in mee omdat ze een partner willen (houden).
Ik heb ook wel gehoord van mannen met ingebakken kinderwens.

Er zal toch minimaal een anti-conceptiepil die tevens iets doet aan de kinderwens moeten verschijnen willen vrouwen ophouden op onverantwoorde wijze zich voort te planten.

Verder zijn gemeenplaatsen als "je krijgt er veel voor terug" wel waar, hoewel niet alleen maar positief als men doet geloven, ook diepe angst bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 20 nov 2015, 01:48

In mijn ogen krijg je de generatie(s) die je niet wilt, ervoor terug.

Nu vind ik persoonlijk dat niet zo erg, ik heb geen kinderen op deze wereld gezet, maar als je wel volgende generaties erin geholpen hebt ...

Zeik dan niet zo, en zoek de fout bij jezelf.
(Slechte wereld ... pfff ... maak dat je kinderen maar eens wijs, of is het net zoiets als sinterklaas? Maar dan omgekeerd.)

Verbeteren, of beter: veranderen, kun je het toch niet meer.

:peace:

Kunst is waarschijnlijk, generatieloos te leren leven.
En er geen last van te hebben, enkel verbazing en verwondering te koesteren.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 20 nov 2015, 07:02

Ach de kloof is prachtig als je het landschappelijk beschouwt.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 20 nov 2015, 14:14

Ik wou bewust kinderen.

Heel eenvoudig,omdat ik hoop kinderen te kunnen grootbrengen met waarden en normen.
Kinderen die de natuur weten te respecteren,die open in het leven staan,met een gezonde honger naar kennis en zo een eigen persoonlijkheid gaan creeeren om op hun beurt die waarden door te geven aan hun kinderen.

Wat is het alternatief?

De mensheid te laten uitsterven omdat het menselijk ras verkloot is?
Of kinderen overlaten aan mensen die zonder veel nadenken kindéren op de wereld zetten als konijnen en daarmee verder gaan?

Het leven is nog steeds vooral wat je er zelf van maakt,zo zijn ook kinderen voor een groot stuk(tot op een Bep leeftijd natuurlijk)
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Leon

Bericht door Leon » 20 nov 2015, 18:41

nou die twee van ons zijn al lekker zelfstandig en ondanks het feit dat ze een spiegel zijn van nare eigenschappen van mijzelf, vind ik dat ze mooie mensen zijn, een aanwinst voor de wereld.

die konijnenkinderen zullen het niet makkelijk hebben zo ongeequipeerd als ze zijn. Het is wel dezelfde wereld die we delen, dus vind ik dat de verantwoordelijkheid van een ouder verder gaat dan de eigen kinderen. ik denk niet dat een mens zonder kinderen dat ooit zo kan voelen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 nov 2015, 03:29

Nee, natuurlijk niet.

Net zomin als je de liefde van mensen die kinderen van zichzelf ontberen kunt ontzeggen toch? Zolang je er maar niet iets raars mee doet.

Je kinderen naakt op je iPhone zetten, terwijl je denkt dat dat niemand zijn besognes zijn, kan je nog wel eens terugbijten,
Als je kinderen ouder zijn, gaan ze jouw het gebruik van sociale media uitlegggen.

"Maham, doe niet zo stom. vraag eerder wat een normale lengte is, voor je de 11 centimeter van je man te grabbel gooit. 13 centimeter is normaal hoor!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten