Plasmakosmologie

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Plasmakosmologie

Bericht door memeticae » 20 okt 2014, 01:02

Plasmakosmologie.

Vergezocht?

Of misschien een verklaring waarom lichtsnelheid nooit bereikt kan worden?
Omdat eenvoudigweg een vacuüm niet bestaat.
Of zijn plasmakosmologen net als astrologen maar nepgogen?

In welke filsofie moet je je verdiepen, die van de belasting of die waar je vrijwilig voor betaalt?

Filo- is vriend
Sofie is "wetenskunst".

Allemaal?
Lukt dat, binnen je leven denk je? Ben je zo rijk?

Plasmakosmologie kan beweren van wel. Door je leven als golf op te vatten: als soliton?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 okt 2014, 14:42

Ik lees:
De belangrijkste eigenschappen van een soliton zijn:

Een soliton plant zich met constante snelheid voort zonder van vorm te veranderen,
Een soliton is een lokaal verschijnsel,
Een soliton komt onveranderd tevoorschijn uit de wisselwerking met een ander soliton, waarbij er mogelijk wel een fasedraaiing ("verplaatsing") optreedt.
Mijn beeld hiervan dat opkomt is als ik aan water denk, en hoe de golven zich in verschillende richtingen allemaal ongeveer hetzelfde voortzetten, ondanks dat ze elkaar kruisen ..
Ik kan me herinneren hoe in de vroege ontwikkelingen van computergeheugen er gedacht is aan een kwikbad als geheugen. Door beroering van het oppervlak blijft geruime tijd de kringen van de beroeringen bewaard en kunnen weer uitgelezen worden. Ik kon op internet hier niets meer over vinden helaas.

Je leven als soliton opvatten: Een bijzondere gedachte die nog even moet bezinken ..

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten