Utopia

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Utopia

Bericht door Mtheman » 15 feb 2014, 22:35

Iemand die er naar kijkt en er wat over te melden heeft?
Door de reclames in eerste instantie leek het me wel een interessant project. Maar een halve of flarden van een van de uitzending en ik vond het al een tweede big brother (survival) dan dat het project op de voorgrond komt te staan. Maar goed ik weet niet hoe het zich ontwikkeld heeft, maar ik ben bang van niet veel beter. Maar goed, iemand iets over te zeggen?
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

neus

Bericht door neus » 16 feb 2014, 11:10

Ik kijk er niet naar (heb geen tv) maar denk niet dat het ongeregisseerd is.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 feb 2014, 15:08

wat Neus zegt.. ik kijk er ook niet naar, maar ik krijg af en toe wat flarden mee via fok.nl
Daar lees ik dat de chat wordt gecensureerd (omdat er allerlei lui over Europa ed aan het zeuren waren blijkbaar). De live uitzending van internet is er ook niet meer, want het wordt pas later op tv uitgezonden..

maar ik heb het allemaal van horen zeggen. Het sprak mij vanaf het begin al niet aan. En dat ze €15,000 meekregen vind ik ook niet echt Utopiaans ;)

Zou wel eens willen zien wat er gebeurt als een land a la Thomas Moore's Utopia aan de slag zou gaan.. Misschien dat Bhutan het op hun manier al wel enigszins doen met hun nationale gelukscoëfficiënt :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 19 feb 2014, 23:32

@ IR dat ze idd geld kregen om bepaalde dingen te kopen is mss raar, aan de andere kant de uitkomst van het programma staat al van tevoren vast een mislukking, immers als een utopie werkelijkheid wordt zou het geen utopie meer zijn. Dus ja eigenlijk zinloos en belachelijk programma, het is gewoon Big Brother 2.0 in mijn optiek.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 feb 2014, 14:58

Mtheman schreef:@ IR dat ze idd geld kregen om bepaalde dingen te kopen is mss raar, aan de andere kant de uitkomst van het programma staat al van tevoren vast een mislukking, immers als een utopie werkelijkheid wordt zou het geen utopie meer zijn. Dus ja eigenlijk zinloos en belachelijk programma, het is gewoon Big Brother 2.0 in mijn optiek.
Idd.. en zo denkt het bedrijf er achter ook over! Het concept is vrij snel na de eerste aflevering voor vele miljoenen verkocht.. O:)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 20 feb 2014, 21:11

Natuurlijk en ergens is dat ook volkkomen begrijpelijk, immers Endemol is een commercieel bedrijf dat haar tv-formats probeert te verkopen aan tv-zenders. In dat perspectief kon je ook eigenlijk wel nagaan dat het product een commerciele waarde moet vertegenwoordigen en dat de inhoud zo belangrijk is als de kijkcijfers het toelaten en het format verkoopt. Je kan dus je vraagtekens zetten bij de integriteit van de producenten. Toch wil ik de intenties van de makers van het programma niiet geheel in twijfel trekken, omdat ze wel achter een programma moeten staan die ze maken.
En goed alles wel bekeken Big Brother scoorde ook goed, dus een aftreksel daarvan zal het dan vast ook wel goed doen.
Maar in hoeverre zal het anders zijn als het eventueel door de publieke omroep zou worden geproduceerd, ik denk dat het dan ook niet veel beter zou zijn.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 25 feb 2014, 19:25

Ik zou het zelf fijn vinden (maar dat is puur mijn mening) als de publieke omroep daar niet aan mee zou doen..

maar goed.. als miljoenen mensen boer zoekt vrouw kijken, dan vind ik dat ook prima..

Denk dat dit nog net een stap te ver is, tenzij het in het kader van een Tegenlicht/Zembla achtig iets zou worden gedaan.. dat er wel iets uit te leren valt. Maar moet dat een criterium zijn bij de PO? geen idee, ben geen zendbaas gelukkig - want je doet het nooit goed natuurlijk (zowel intern met alle omroepen als extern met alle kijkers) ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 25 feb 2014, 20:26

Bij de publieke omroep moet er ruimte zijn voor allerlei genres en soorten programma's, ik denk ook wel dat dat wordt gedaan. Dat er lobbies zijn voor meer van het een en/of minder van het ander is ook wel begrijpelijk omdat het van ons allemaal is. Maar ik snap heel goed dat je zegt dat je vindt dat de publieke omroep niet zulke programma's moet maken als utopia. Maar inderdaad ik denk ook dat je als zendcoordinator van de publieke omroep niet snel goed zal doen. Ach ja... ik kijk wel wat ik wil en ben blij dat er ook een publieke omoep is met soms kwalitatieve programma's.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 25 feb 2014, 21:47

hehe heb zelf geen tv meer, maar tegenwoordig kan ik alles online streamen..
keek altijd met veel plezier/interesse naar Tegenlicht, Keuringsdienst van waarde was vaak ook wel leuk net als de Rekenkamer en zo zat er in de NPS/VPRO hoek vaak wel wat interessants tussen..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 26 feb 2014, 07:43

Hehe ik ging ff kijken waar tegenlicht van deze week over ging, hij werd zondag uitgezonden: ' De terugkeer van de utopie" Columnist/ auteur Rutger Bregman geeft daarin aan dat we opnieuw utopisch moeten leren denken. :greins:
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 26 feb 2014, 15:02

Zul je altijd zien :)
Misschien leuk om dit ook in het topic van Yopi te plaatsen!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 feb 2014, 22:32

Voor wat het waard is: Rutger Bregman is ook correspondent van de 'correspondent'. Voor wat het waard is. Ik heb niet zoveel met hem.
Alle jonge correspondenten zijn welkom wat mij betreft.
Omdat ik weet dat ik de nieuwe generatie serieus moet nemen!

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 27 feb 2014, 22:58

Ik heb de uitzending zelf niet bekeken, maar het lijkt mij wel interessant wat hij erover te zeggen heeft. Ondanks dat sta ik wel zeer sceptisch tegenover het onderwerp. Ik laat wel weten wanneer ik de uitzending gezien heb. Maar als ik vragen mag is er een specifieke reden dat je niet zo veel hebt met deze columnist/ auteur?
Laatst gewijzigd door Mtheman op 28 feb 2014, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 28 feb 2014, 14:15

Ik weet het niet meer precies. Als het me te binnen schiet of als ik die uitzending gezien heb kom ik er misschien op terug ...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 01 mar 2014, 13:32

oh ja .. Ik had dat boek van Rutger Bregman 'De geschiedenis van de vooruitgang' gelezen. Vond dat niet zo overtuigend.
Nog vaag, maar ik vond hem matig ondanks zijn enthousiasme ..
Tis maar een vooroordeel misschien.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 01 mar 2014, 18:00

Ik heb net de uitzending bekeken, ik moet zeggen dat ik het zeer wel een interessante uitzending vond. Ik kon me ook wel vinden in de veindingen van dhr. Bregman. Zeker de moeite van het kijken waard ook al heb je niet zoveel met die man.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 02 mar 2014, 14:57

Als je de tegenlicht uitzending ook wil zien als je die nog niet gezien hebt klik dan H I E R
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten