vertrouwen?

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Raisa
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2009, 21:27
Contacteer:

vertrouwen?

Bericht door Raisa » 25 nov 2009, 14:56

Hallo,

Ik ben student en heb nu het vak filosofie. Ik heb een vraag waar dat ik een soort eindproject moet rond maken.
De bedoeling is om verschillende mening over deze vraag te verzamelen!

WAT IS VERTROUWEN? kun je iemand 100% vertrouwen? wat betekend voor jou vertrouwen? hoe laat je iemand zien dat je hem of haar vertrouwd? bestaat er een limiet op vertrouwen?....

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 3
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 25 nov 2009, 15:51

Raisa schreef:
Hallo,

Ik ben student en heb nu het vak filosofie. Ik heb een vraag waar dat ik een soort eindproject moet rond maken.
De bedoeling is om verschillende mening over deze vraag te verzamelen!
Hallo, vandaag ben ik niet te beroerd om mee te werken aan eindprojecten
WAT IS VERTROUWEN?
vertrouwen is een noodzakelijke toestand binnen een goede relatie

kun je iemand 100% vertrouwen?
Natuurlijk. Anders kun je geen relatie aangaan.
JE moet wel weten WANNEER je iemand 100% kan vertrouwen.
En: vertrouwen - ook vertrouwen dat 100 % is - kan veranderen. Het kan zelfs omslaan in volstrekt wantrouwen. Dat verandert overigens niets aan het feit dat 100% vertrouwen niet bestaat. Dat bestaat dus wel. Soms twijfel ik en dan moet ik letterlijk even stilstaan bij de vraag: Kan ik hem nu wel of niet vertrouwen? En dan komt het antwoord vanzelf.

wat betekend voor jou vertrouwen?
Noodzakelijke voorwaardes voor goede relaties en noodzakelijke toestand binnen goede relaties. Voor mij is betekenis en wezen van vertrouwen dus exact hetzelfde.
hoe laat je iemand zien dat je hem of haar vertrouwd?