Elektronisch Patiëntendossier

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Plaats reactie

Heb je bezwaar gemaakt dat je gegevens worden opgenomen in het Elektronisch Patiëntendossier?

Nee
2
40%
Nee, maar ik wil het nog doen
1
20%
Ja, maar ik wil mijn bezwaar herroepen
0
Geen stemmen
Ja
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Verwijderde gebruiker

Elektronisch Patiëntendossier

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 apr 2009, 20:40

Heb je bezwaar gemaakt dat je gegevens worden opgenomen in het Elektronisch Patiëntendossier?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 1
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29 apr 2009, 20:53

Alle vrijheden of privacy die het individu in moet leveren maakt de groep zwakker.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 mei 2009, 00:04

Artsen wantrouwen Elektronisch Patiëntendossier
Nu.nl12 mei 2009
Bijna eenderde (31 procent) van de Nederlandse artsen heeft bezwaar gemaakt tegen de uitwisseling van zijn eigen medische gegevens via het Elektronisch Patiëntendossier (EPD).

Nog eens een kwart overweegt dat alsnog te doen, en 7 procent zou het doen als dat eenvoudiger was. Dat blijkt uit een enquête van het blad Medisch Contact, waaraan actualiteitenrubriek NOVA dinsdag aandacht besteedt.

Daarmee bedraagt het percentage bezwaarmakers onder huisartsen meer dan het tienvoudige van dat onder 'gewone' burgers. Bijna een half miljoen Nederlanders vulden het bezwaarformulier in.

(Lees meer op nu.nl...)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 13 mei 2009, 00:18

.. omdat ze niet willen dat het van bovenaf door de burocratie opgelegd wordt dacht ik .. maar ik volg het niet zo

Gebruikersavatar
Hoya
Posts in topic: 1
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2008, 11:43
Contacteer:

Bericht door Hoya » 13 mei 2009, 09:46

In de tijd dat mijn ome Gererdus nog huisarts was in Ijsselstein bestonden statussen uit onleesbare kattenbelletjes.
Niet geheel waterdicht misschien maar in die tijd was privacy geen luxe.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 jul 2009, 15:05

  • Elektronisch dossier
    is verre van veilig

    Frank Brokken, Forum/de Volkskrant, 27 juli 2009
    Het elektronisch patiëntendossier (EPD) is niet
    veiliger dan de papieren versie. Iedere grappen-
    maker kan het kraken.
Lees het artikel op de Volkskrant.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 okt 2010, 09:06

Zware straf bij onnodig bekijken EPD
Een arts die onnodig gegevens van een patiënt in het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) bekijkt, riskeert een zware straf.
De zorgverlener verliest zijn bevoegdheid om zijn vak nog langer uit te voeren, zo staat in een wetsvoorstel van demissionair minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) dat vrijdag in de ministerraad wordt besproken. Dit meldt de Volkskrant.
bron: nu.nl

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2011, 16:59

  • Te weinig animo voor doorstart EPD
    8 november 2011, Skipr.nl
    Het nationaal ICT-instituut voor de zorg NictiZ ziet af van
    het operationeel houden van de infrastructuur voor
    elektronische gegevensuitwisseling in de zorg. Nictiz
    constateert “tot zijn spijt" dat er onvoldoende financiële
    garanties zijn voor een voortzetting van de infrastructuur
    voor het EPD. Daarmee is een doorstart het landelijke
    EPD van de baan.
[Lees het hele artikel op Skipr.nl]

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 09 nov 2011, 20:01

jammer alleen dat dit soort geintjes de overheid (en dus de burger) telkens weer miljoenen kost. Je zou toch denken dat er eerst een gedegen analyse wordt gedaan om te kijken of iets 1) relevantie heeft 2) maatschappelijk gewenst is 3) mogelijk/haalbaar (vooral ook op technisch/ict gebied) 4) draagvlak heeft onder de (toekomstige) gebruikers 5) voldoet aan de wensen van nieuwe gebruikers

Nu is er tegen de wil van de artsen in jarenlang geïnvesteerd in een ict-systeem, wat achteraf gezien niet/nauwelijks heeft kunnen voldoen aan de eisen. Kosten? Een schamele € 350.000.000,- hoorde ik gisteren op de radio
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 nov 2011, 14:09

Heb ik ook gehoord. Het zoveelste ICT project dat mislukt is of nog voortmoddert. Echt miljarden verspild.
:-(

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 1
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 11 nov 2011, 17:58

Ik heb me er niet echt in verdiept, maar zoveel miljoenen verspillen aan modernistische avontuurtjes is per definitie zonde. Typisch voor Nederland, met zijn Joint Strike Fighter en OV-chipkaartsysteem. Ik vind het maar niets.
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten