Wat is het verschil tussen een vriend en een vijand?

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 nov 2008, 13:00

ziznl: "Waarom snap je nu opeens WEL wat ik bedoel?"

Geen idee. Hoezo?

ziznl: "En is deze zin ook uit te drukken zonder (of slechts 1 keer) het woordje 'niet', zodat het allemaal wat positiever gesteld wordt?"

Vast wel; ga je gang.

ziznl: "En ik vraag me af naar wie 'je' verwijst in je laatste zin. Verwijst dat naar MIJ specifiek of verwijst het naar MEN in het algemeen."

Als 'men' te abstract is, mag je 'jij' lezen.

ziznl: "Hoe denk je mij te kunnen beinvloeden. En hoe denk je dat ik jou kan beinvloeden."

Door met elkaar contact te hebben, beïnvloeden we elkaar. Dus hoe ik contact maak mat jou, heeft invloed hoe ik jou beïnvloed. En omgekeerd ook natuurlijk. Hoezo?

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 25
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 02 nov 2008, 13:09

Geen idee. Hoezo?
Het is de tweede keer deze week dat je 'dommetje' speelt.
Als 'men' te abstract is, mag je 'jij' lezen.
Lekker duidelijk zo.


[/size]Door met elkaar contact te hebben, beïnvloeden we elkaar. Dus hoe ik contact maak mat jou, heeft invloed hoe ik jou beïnvloed. En omgekeerd ook natuurlijk. Hoezo?
[/quote]

Ik vraag me namelijk af, hoe jij dit soort 'contacten' ziet. Concreter: Hoe zie jij ons contact?
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 25
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 02 nov 2008, 13:34

Dit was de 1e keer vragen naar bekende weg...en gisteravond de 2e keer.

Ik gaf gisteravond al aan dat ik het niet zo goed trek, als ik in de maling word genomen. Beschouw dat maar als MIJN zwakte en beschouw het maar als JOUW kracht dat je dat gevoel blijkbaar bij me kunt oproepen.

Eerder heb ik al toegegeven dat mijn geduld niet zo heel groot is als ik in de maling word genomen. En om te voorkomen dat mijn geduld nu met grote slokken verbruikt gaat worden, stop ik opnieuw met deze mislukte poging tot een gesprek met je. We leggen blijkbaar geen goed contact!

Ik vind pittige discussies overigens heerlijk hoor. En iemand anders in de maling nemen is mij ook zeker niet vreemd. O:) Ik vind 'dommetje' spelen en 'vragen naar de bekende weg' echter een heel lastig spelletje en ik erken dus mijn verlies hierin. :K
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 nov 2008, 16:04

ziznl: "Ik gaf gisteravond al aan dat ik het niet zo goed trek, als ik in de maling word genomen."

Je bedoelt denk ik: "... als ik het gevoel heb in de maling genomen te worden."

Ik hou er niet van in te vullen met halve gegevens en giswerk en het spijt me dat het je irriteert als ik je de ruimte geef om aan te vullen waar iets voor mij niet helder is.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 25
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 02 nov 2008, 16:37

okke schreef: Ik hou er niet van in te vullen met halve gegevens en giswerk
Dit geloof ik wel.
en het spijt me dat het je irriteert als ik je de ruimte geef om aan te vullen waar iets voor mij niet helder is.
Dit is bullshit.

"vragen naar de bekende weg" = "ruimte geven voor aanvulling" (???)

De ruimte waar jij-zelf iets niet helder vind is een leegte en ik vind dat ik die voorlopig genoeg geprobeerd heb om te vullen.
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten