de betekenis van extreemrechts

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Arjen
Posts in topic: 38
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 nov 2008, 10:26

okke schreef:Arjen: "Dat is best een bijzondere opmerking voor iemand die op een ander forum mijn post waar ik dat wel doe verwijderd heeft en me vervolgens een ban heeft gegeven omdat ik vraagtekens stelde bij die actie."

Je suggereert dat je op de vragen die ik in dit topic stel in dat betreffende topic geantwoord hebt. Hierbij wil ik de volgende opmerkingen plaatsen:
  1. De vragen die ik in dit topic plaats zijn niet aan bod gekomen in het topic waar je het over hebt.
  2. De verwijdering van offtopic moddergegooi tussen jou en V. was om ontopic te blijven, zoals jij en andere deelnemers ook verzocht hadden.
  3. De verwijdering was ook omdat er voornamelijk op de man gespeeld werd en niet op de bal.
  4. Ik heb je geen ban gegeven; de staf van dat forum heeft je een ban gegeven. Als lid van de staf is een besluit van de staf ook mijn besluit, hoewel ik geen voorstander was van een ban. Ik moet zeggen dat ik mij boos en machteloos voelde door je gedrag en hoe de staf daar wel op moest reageren.
  5. Je hebt geen ban gekregen omdat je vraagtekens stelde bij de moderatieactie, maar om het "stelselmatig negeren van de forumregels, gebruikers ongegrond blijven beschuldigen, op de man blijven spelen, negeren van aanwijzigingen van de staff."
Arjen: "Het punt wat ik maak is dat mijn definitie van extreem rechts misschien niet perfect is, maar in ieder geval bijzonder veel accurater dan die van Urs Altermatt."

Waarom weiger je hem dan helder en inzichtelijk te delen met anderen?
Of bedoel je deze definitie?
1) Die opmerking ging over het ontleden van die 'definitie' van Urs Altermatt.
2) Al je vragen zijn in dat topic ook beantwoord.
3) Veltro gooide modder, ik ontmaskerde hem. Dat ocht echter niet van jou en daarom ging je posts deleten. Ik ben daar zeker van omdat ik het verzoek om offtopic posts al anderhalve week daarvoor opgegeven had en zelfs een nieuw topic geopend had om ontopic te discussiëren over burgernte.
4) De verwijdering was niet omdat er op de man gespeeld werd. Ik ben hier zeker van omdat je posts van Veltro, Ruimteaapje, Charly1974 en waarschijnlijk nog anderen die op de man speelden jegens mij nooit zijn verwijderd. Deze werden pas verwijderd toen ik Urs Altermatt's 'definitie' onderuithaalde en aantoonde dat Veltro wel degelijk extreem rechts is.
5) Ik geloof niet dat jij tegen een ban was. Je hebt bewezen dat je me monddood wilde maken door mijn posts over jouw modereer gedrag te verwijderen. Het feit ik die posts terugplaatste nadat jij ze verwijderd had heb je vervolgens aangegerepen om me een ban te geven. Het is ook de enige keer dat ik 'aanwijzingen' van de moderators genegeerd heb. Ook heb ik de forumregels niet genegeerd, heb ik geen enkele gebruiker ongegerond beschuldigd en ook niet op de man gespeeld. Ik zou iedere extreem rechts gebruiker op deze maier ontmaskeren.

Waarom lieg je over al deze punten Okke?
okke schreef: Arjen: "Het punt wat ik maak is dat mijn definitie van extreem rechts misschien niet perfect is, maar in ieder geval bijzonder veel accurater dan die van Urs Altermatt."

Waarom weiger je hem dan helder en inzichtelijk te delen met anderen?
Of bedoel je deze definitie?

Extreemrechts is iemand die:
  1. weigert om de overeenkomsten tussen wat er nu in Nederland (en de wereld) gebeurt en wat er ten tijde van WO2 plaatsvond te bespreken, maar juist afleidt af de materie.
  2. indoctrinatie vergoelijkt, alsof het vertellen van de waarheid middels repetitie en weglating van alternatieven geen indoctrinatie zou zijn.
  3. het idee heeft dat alleen zijn mening het juiste kan zijn en het gebrek van inzicht in de dingen-op-zichzelf.
  4. alternatieve gedachten verbant middels het predicaat 'psychose'.
  5. de definitie van propaganda verdraait, middels het aanhalen van propaganda en dit definiëren als niet-propaganda.
  6. intellectualiteit afdoet als on-volks (wat de standaardstrategie isbij dictaturen).
1) Dat is geen definitie, maar een analyze van wat Veltro doet. Het is de manier waarop hij door wil drukken dat mensen niet zelfstandig na mogen denken. Het aangeven van extreem rechtse elementen in onze samenleving vond hij dan ook reden genoeg om zich te gedragen zoals hierboven genoemd. Jijzelf gedraagt je overigens net zo okke.

Zoals gezegd: ik heb mijn definitie van extreem rechts helder en openlijk gedeeld in het door jou verwijderde topic op dat andere forum (wat ik hierdoor als extreem rechts genoteerd heb ik gedachten; dit omdat jij samen met Veltro de boel tot in die mate gecorrumpeerd hebt).
okke schreef: Arjen: "Wat mij betreft zou de discussie er eerst eens over moeten gaan uit te zoeken wat extreem rechts dan wel is, gezien alle mensen die in dit topic gereageerd hebben, behalve jij en Yopi (<===toeval? I think not), vinden dat de definitie van Urs Altermatt niet zo heel erg klopt. Het allereerste wat op het programma staat is dus een stapsgewijze analyze van die 'definitie' van Urs Altermatt."

Wat mij betreft is het weinig relevant wat extreemrechts dan wel is, maar is het veel interessanter te achterhalen wat jij eronder verstaat en op welke van mijn gedragingen jij concludeert dat ik binnen jouw beeld van extreemrechts val.
En daar laat je je extreem rechtse veren weer zien, he? Wat extreem rechts is is niet belangrijk... Ja, ja....
Dan zijn er vier mogelijke bevindingen:
  1. Jouw definitie van extreemrechts is de juiste, en Urs Altermatt heeft het verkeerd, net als iedereen die Vlaams Belang extreemrechts vindt, want de echte extreemrechtse persoon is Okke en zijn standpunten en gedragingen komen op essentiële extreemrechtse kenmerken niet overeen met Vlaams Belang en andere extreemrechtse groeperingen noch met Altermatts definitie.
  2. Jouw definitie van extreemrechts is juist en Urs Altermatt heeft het verkeerd, want Okke's standpunten en gedragingen komen op essentiële extreemrechtse kenmerken wel overeen met Vlaams Belang en andere extreemrechtse groeperingen.
  3. Jouw opvattingen over Okke zijn de juiste, maar het label extreemrechts dat je eraan hangt klopt niet.
  4. Jouw opvattingen over Okke zijn niet juist.
Optie 5:
Mijn opvattingen zijn juist, iedere staatsvorm is extreem rechts, daarbinnen kunnen er partijen bestaan die zich ook nog eens aan ander wanstaltelijk gedrag schuldig maken zoals rascisme of antisemitisme en Okke is ook extreem rechts.
Optie 6: iets anders.

Wist je trouwens dat het een standaard trucje is van mensen die extreem rechst zijn om net te doen alsof mensen keuzevrijheid hebben zoals jij nu?
okke schreef: Zelfs met de beste bedoelingen of met het gelijk aan mijn zijde vindt ik het een discutabele methode, die ik graag gebruik in mijn werk met verstandelijk gehandicapten. En neem van mij aan; het is echt niet zo moeilijk om het gelijk aan je zijde te krijgen.
Niet alleen in je werk blijkbaar.....
okke schreef: Arjen: "Die twee spreken elkaar wel wat tegen, vindt je niet?"

Nee, dat vind ik niet. Maar jij wilt mij best uitleggen hoe die twee opmerkingen elkaar tegenspreken toch?
okke schreef: Het laatste punt dat Urs Altermatt geeft, absolutistische aanspraken op de waarheid, zie ik ook als tekenend voor extreemrechts.
okke schreef: Arjen heeft een eigen definitie van extreemrechts en vanuit zijn definitie pas ik volgens hem daaronder. Ik erger mij aan die methode.
Die twee spreken elkaar wel wat tegen, vindt je niet?
Vanwege het feit dat je eerst zegt dat een absolute waarheid niet bestaat, maar daar in de tweede quote zelf wel aanspraak op maakt... Je voldoet aan veel van Urs Altermatt's definitie.
"Wel kon ik de vragen algemeen stellen en ik heb in jullie reacties gezien dat de - zogenaamd objectieve - conclusie van hem dat ik extreemrechts zou zijn niet overeenkomt met de meeste van jullie antwoorden op de algemeen gestelde vragen."
Arjen: "Eddy, Yopi, Eva Lilith, Ziznl, Valery en ik zeggen allemaal van niet. Yopi si in tweede instantie teruggekomen op zijn woorden door de dogmatiek die je gebruikt. Vindt je die opmerking niet wat vreemd?"

Je lult een eind uit je nek en legt je forumgenoten opvattingen in de mond waar zij volgens mij niet achter staan, maar ik geef hen graag de kans dat zelf te bevestigen. Dus een directe vraag aan Eddy, Yopi, Eva, Ziznl en Hoya:
Herken je in Arjens beschrijving van mijn gedrag, intenties en opvattingen dat ik extreemrechts zou zijn? Komt mijn gedrag, intenties en opvattingen overeen met de verkenning van het begrip extreemrechts van de afgelopen twee pagina's?
Ik heb deze verkeerd gelezen. Ik dacht dat het je ging om de reactie van de forummers op die 'definitie' van extreem rechts van Urs Altermatt niet correct is. Ik plaatste de opmerking omdat ik dacht dat je weer eens bezig was mensen woorden in de mond te leggen, vandaar. Excuses dat ik het dit keer mis had.
Arjen: "Zullen we niet eens die definite ontleden?"

Het lijkt me interessanter om jouw beeld van mij te ontleden. Daar kan ik wat van leren. Wat nu werkelijk onder het label extreemrechts valt, kunnen we eventueel daarna bespreken, want ik stoor mij er wel aan dat je dit negatief label op mij (wil) plakken.
Maar het lijkt mij in eerste instantie constructiever om ons te richten op jouw ergernis over mij als persoon en op jouw oordeel over/constatering van mijn gedrag. Als ik werkelijk zo'n eikel ben en de rest hier bevestigt dat, dan is het handiger dat ik hier (net als op jouw Odeon-forum) verbannen wordt vanwege mijn negatieve invloed voordat ik invloed kan uitoefenen op de definitie van extreemrechts.
Nou, hier komen in ieder geval geen jonge kinderen die je op onheuse wijze laat denken dat je een 'authoriteit' op het gebeid bent. Me dunkt dat je hier veel minder kwaad kan dan op een 2e wereldoorlog forum wat bedoelt is voor kinderen om vragen te kunnen stellen.

Hieronder wat serieuze ontopic opmerkingen:
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 nov 2008, 10:34

Ontopic heb ik wel een paar serieuze dingen te zeggen:
1) Hoe is het mogelijk dat iemand die hier tijd en aandacht aan besteed heeft met zo'n ontzettend makkelijk te verwerpen definitie komt en waarom zou die persoon dit doen?

2) Wil jij je eigen vragen eens beantwoorden Okke?
en

========================================================================
Kort gezegd:
Zullen we niet eens die definite ontleden? Of ga je mijn bericht dan hier ook proberen te verwijderen?

Of wil je het liever over meningen hebben okke?
Laatst gewijzigd door Arjen op 15 nov 2008, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 11:04

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 nov 2008, 11:11

okke schreef:Arjen: "Of wil je het liever over meningen hebben okke?"

Jouw mening en de onderbouwing ervan, lijkt me een nuttiger gespreksonderwerp van gesprek dat de definitie van extreemrechts. Niet om extreemrechts goed te praten of te vergoelijken, maar omdat ik jouw mening over mij niet ken, behalve dat je mij extreemrechts noemt en mij 'beschuldigt' van hermeneutiek en andere spelletjes. Die beschuldigingen kan ik alleen niet plaatsen.
1) Me dunkt dat het niet gaat om een definitie, maar om waar de definitie naar refereert.
2) Je weet precies waar ik het over heb. Ik neem immers geen blad voor de mond.
Het citaat dat je in het voorgaande artikel plaatst bijvoorbeeld, komt waarschijnlijk van het Odeonforum (waar je mij van verbannen hebt, terwijl daar ook geen jonge kinderen komen). Ik weet de context van het citaat niet. Over welke methode spraken wij bijvoorbeeld? Het lijkt of het ging over de kwetsbaarheid en afhankelijkheid van cliënten naar hulpverleners. Zou je het hele bericht en het bericht waar ik in dat citaat op reageer kunnen plaatsen?
2) Het ging over sofisme en Socrates' manier van daarmee omgaan; het deduceren van waar dingen naar verwijzen; een zoektocht naar waarheid. En als reactie daarop zei jij het geciteerde citaat.

3) Ik zal niet ingaan op je 'verzoeken' om mijn mening hierin. Dat is weer een afleidings maneuvre van je. Waar het om gaat is om te zien waar extreem rechts naar verwijst.

4) Nogmaals:
Arjen schreef: Ontopic heb ik wel een paar serieuze dingen te zeggen:
1) Hoe is het mogelijk dat iemand die hier tijd en aandacht aan besteed heeft met zo'n ontzettend makkelijk te verwerpen definitie komt en waarom zou die persoon dit doen?

2) Wil jij je eigen vragen eens beantwoorden Okke?
en
Kort gezegd:
Zullen we niet eens die definite ontleden? Of ga je mijn bericht dan hier ook proberen te verwijderen?
Of wil je het liever over meningen hebben okke?
Laatst gewijzigd door Arjen op 15 nov 2008, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 11:13

Arjen; zou je het hele bericht en het bericht waar ik in dat citaat op reageer kunnen plaatsen?
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 nov 2008, 11:29

okke schreef:Stop eens met je hermeneutische spelletjes, Arjen; zou je het hele bericht en het bericht waar ik in dat citaat op reageer kunnen plaatsen?
Ik ben niet de hermeneut, dat ben jij. Dat heb ik erg vaak aangegeven aan je. Je wilt daarin niet van gedrag veranderen omdat je de dingen-in-zichzelf wilt ontkennen om zo je eigen mening te kunnen motiveren. Dit is overigens wat ik bedoelde met:
Arjen schreef: 1) Een herdefiniëring waardoor een paradox ontstaat.
2) Een voorbeeld waardoor het element uit de verzameling afgedaan kan worden als het voorbeeld van de hele verzameling: dit is eigenlijk de herdefiniëring zelf.
3) De vraagstelling waar de andere elementen van de verzameling dan thuishoren, wat in zichzelf een tweede herdefiniëring is: die van de verzamelingen.
4) De vraagstelling wat de verzameling is, als het niet het element is.
hier het volledige bericht, alhoewel het zeker niet de volledige lading van je opmerking dekt:
okke schreef: Ik ben blij dat je het eens bent met Arjen, Hans. Als ieder lid op dit filosofisch-getinte forum zich soms zou ergeren aan de stijl van Socrates, dan zou er denk ik iets mis zijn met het ledenbestand.
een hier niet actieve odeon member schreef:Bedenk wel dat het niet zomaar mogelijk is iemand in een bepaalde richting te forceren, mits dat niet de logische richting is.
En daar is de methode op gericht; zorgen dat de logica van de richting erkend wordt. Als dat erkend wordt, zal de conclusie (meestal) ook niet geweigerd worden.

Zelfs met de beste bedoelingen of met het gelijk aan mijn zijde vindt ik het een discutabele methode, die ik graag gebruik in mijn werk met verstandelijk gehandicapten. En neem van mij aan; het is echt niet zo moeilijk om het gelijk aan je zijde te krijgen.
De reden dat ik ook hier niet verder op in wil gaan is omdat het me belangrijker lijkt om de zaak te onderzoeken in plaats van persoonlijke opmerkingen te maken. De reden dat ik ze lijk te maken is omdat ik je met jezelf confronteer zodat iedereen ziet wat je doet. Dat doe ik niet omdat jij het bent, maar omdat jij je extreem rechts gedraagt en ik iedereen die zich zo gedraagt zo zou behandelen.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

ziznl
Posts in topic: 33
Contacteer:

Bericht door ziznl » 09 nov 2008, 11:36

:cheers: :help: :wangkus: :peaceman: :kweetniet: :goodbad: :cheers: :cheers: :cheers: :yeehaw: :dance: :smt097

Hoe is het mogelijk dat jullie geloven dat ellenlange formeel-inhoudelijk posts dit probleem - voor zover het dat is - zal oplossen?

To the point zou ik zeggen. Lekker persoonlijk gewoon. IK geloof nooit dat een van jullie andere zieltjes gaat winnen om dit publiekelijk zo te blijven aanpakken hoor. Ik geloof ook niet dat dat de intentie is overigens. Maar ik vraag me echt af wat de drive achter jullie gedrag is??????

Ondertussen neem ik er nog een of twee. :cheers: :cheers: want in tegenstelling tot yopi vind ik het niet zozeer storend als wel verbazingwekkend. Jullie hebben beiden een uithoudingsvermogen van een ultramarathonrenner die zojuist het wereldrecord vermorzeld heeft.
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 nov 2008, 11:46

ziznl schreef: Hoe is het mogelijk dat jullie geloven dat ellenlange formeel-inhoudelijk posts dit probleem - voor zover het dat is - zal oplossen?
Ik denk niet dat dat mogelijk is zolang Okke om het probleem blijft heendraaien. Ik zal echter niet ophouden om hem zijn eigen gedrag in ziijn gezicht te blijven werpen.
To the point zou ik zeggen. Lekker persoonlijk gewoon. IK geloof nooit dat een van jullie andere zieltjes gaat winnen om dit publiekelijk zo te blijven aanpakken hoor. Ik geloof ook niet dat dat de intentie is overigens. Maar ik vraag me echt af wat de drive achter jullie gedrag is??????
Mijn drive is mensen te waarschuwen voor Okke. Ik hoef geen zieltjes te hebben.
Ondertussen neem ik er nog een of twee. :cheers: :cheers: want in tegenstelling tot yopi vind ik het niet zozeer storend als wel verbazingwekkend. Jullie hebben beiden een uithoudingsvermogen van een ultramarathonrenner die zojuist het wereldrecord vermorzeld heeft.
Dank je wel voor het compliment. Het kost me veel moeite. Ik wordt echter gesterkt door de 5 jaar dat ik geprobeerd heb okke dit op vriendelijke manier uit te leggen en zijn manieren om dit niet onder ogen te hoeven komen. Daardoor ben ik ervan overtuigt dat het geen 'misvattingen' van zijn kant zijn, maar 'doel'bewust gedrag. Het 'doel' in kwestie is mensen warm maken voor rechtse uitingen in onze samenleving. Ik zeg rechts omdat okke de betekenis van extreem rechts verdoezelt. Nadat mensen 'rechts' eenmaal als 'niet verkeerd' herkend hebben is het een kleine moeite om extreem rechts te motiveren bij die mensen omdat extreem rechts niet anders is dan fascisme (of zo doet okke geloven). Het niet ontkennen van fascisme pleit hem daarom 'vrij' en de meeste mensen zullen geloven dat waar extreem rechts in werkelijkheid naar refereert alleen maar 'gewoon' rechts is. Middels deze paradox is extreem rechts gedrag opeens 'niet verkeerd' meer.

Dat is waarom ik hierin volhard.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 12:10

Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 09 nov 2008, 12:21

okke schreef:Arjen: "Mijn drive is mensen te waarschuwen voor Okke. Ik hoef geen zieltjes te hebben."

Flikker toch op met je hypocriete gedoe, eikel.
Kijk dit is inhoud.....nu is tenminste duidelijk wat je bedoelt!!!!

(nu is het nog maar een kleine stap om

_ of definitief niet en nooit meer met hem te spreken

_ of enigszins begrip voor hem te gaan krijgen

DUS::::: :cheers: :cheers: :cheers:
NeoCartesiaan:
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 12:33

Arjen: "1) Me dunkt dat het niet gaat om een definitie, maar om waar de definitie naar refereert."

Prima; waar refereert volgens jou de definitie van extreemrechts naar?

"Ik ken jouw mening over mij niet, behalve dat je mij extreemrechts noemt en mij 'beschuldigt' van hermeneutiek en andere spelletjes. Die beschuldigingen kan ik alleen niet plaatsen."
Arjen: "2) Je weet precies waar ik het over heb. Ik neem immers geen blad voor de mond."

Een patstelling. Jammer dat je niet ingaat op mijn verzoek om er weer beweging in te krijgen. Kan je mijn gedrag waar je je aan stoort en waar je anderen voor wilt waarschuwen noemen?

Arjen: "3) Ik zal niet ingaan op je 'verzoeken' om mijn mening hierin. Dat is weer een afleidings maneuvre van je. Waar het om gaat is om te zien waar extreem rechts naar verwijst."

Waar verwijst extreemrechts naar?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 15:22

Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Eddy
Posts in topic: 3
Contacteer:

Bericht door Eddy » 09 nov 2008, 19:31

@ Okke & Arjen:

Jongens, ga eens even samen ergens een biertje drinken...
Ik word persoonlijk nog al moe van deze verkapte verwensingen aan elkaar heen en weer.

We zijn toch geen kleine kinderen hier op het forum?

:peace:
"Is man one of God's blunders? Or is God one of man's blunders?"

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 21:53

okke (op het odeon-forum) schreef:
Bedenk wel dat het niet zomaar mogelijk is iemand in een bepaalde richting te forceren, mits dat niet de logische richting is.
En daar is de methode op gericht; zorgen dat de logica van de richting erkend wordt. Als dat erkend wordt, zal de conclusie (meestal) ook niet geweigerd worden.

Zelfs met de beste bedoelingen of met het gelijk aan mijn zijde vindt ik het een discutabele methode, die ik graag gebruik in mijn werk met verstandelijk gehandicapten. En neem van mij aan; het is echt niet zo moeilijk om het gelijk aan je zijde te krijgen.
Ik herken niet dat ik graag een methode toepas die ikzelf discutabel vind. Ik neem aan dat ik had willen schrijven '...die ik niet graag gebruik...', maar dat ik in mijn schrijfwoede het woord 'niet' vergeten ben. Ik zou het ernstig vinden als iemand graag een discutabele methode zou willen gebruiken in zijn werk.

Als jij dit gelezen had en mij gevraagd had of ik werkelijk meende wat ik daar schreef, had ik de fout misschien opgemerkt. Dankjewel dat je me nu laat lezen waar je negatieve beeld over mij vandaan komt.

Dat we besproken hebben hoe mensen gemanipuleerd kunnen worden en dat ik inzie dat mensen met een verstandelijke handicap daarbij een extra kwetsbare groep is, wil niet zeggen dat ik mijzelf tot doel gesteld heb mensen te manipuleren en hen tegenwerk zelf hun inzichten en standpunten te laten vinden.

Je mag een virtueel biertje van me.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 nov 2008, 21:56

Eddy: "Jongens, ga eens even samen ergens een biertje drinken... Ik word persoonlijk nog al moe van deze verkapte verwensingen aan elkaar heen en weer. We zijn toch geen kleine kinderen hier op het forum?"

Het spijt me voor de overlast die ik en Arjen veroorzaken. Een gewoon gesprek is alleen niet meer mogelijk en we hebben beiden het middel van communicatie via publieke schandpalen als medium gekozen. Ik hoop dat wanneer het huidige gesprek tot een goed einde gekomen is of geëscaleerd is, alles weer wat rustiger en gezapiger wordt voor iedereen.

van Rossum
Posts in topic: 16
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 13:13

Ik wil natuurlijk geen zout in deze open wonden strooien maar ze noemen mij thuis ook extreemrechts. Mijn vrouw is links radicaal en stemt al jaren op een geitenharenwollensok.
Ze is een halve moeder theresa en wordt door iedereen geloofd en geprezen maar wie zit er thuis begrafenisreden te schrijven en doet de boodschappen?
Als we er net zo over zouden kibbelen als hier woonde mevrouw van Rossum allang elders maar gelukkig komt mevrouw van Rossum er altijd net op tijd achter aan wie ze dit allemaal te danken heeft.
Mooi weer spelen in het sociale links radicale kamp daar kan ik soms zo de rambam van krijgen.
Filosofisch gezien sta ik trouwens ook ter rechter zijde.

yopi
Posts in topic: 26
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 nov 2008, 13:20

Ben benieuwd wat je onder filosofisch rechts verstaat ..
Denk je dat je hier op het forum in het hol van de linkse leeuw bevindt?

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 13:51

Naar mijn idee zitten hier wel veel linkse rakkers. Het ligt niet zo in mijn aard om over anderen te oordelen maar ik laat me toch even uit mijn tent lokken. Het gaat hier wel veel over: alles is liefde enzo. En dat: blijf bij jezelf, dat vind ik ook behoorlijk links omdat het maar al te duidelijk is dat dat niet waar te maken is, waarom zou je dan een ander hierop moeten wijzen dat die ander het moet doen. Doe het lekker zelf. Dat tromgeroffel op je eigen borst dat doet links net zo goed als rechts maar links is beter in het ontkennen, terwijl de rechtse er gewoon eerder voor uikomt. Zo ben ik bij tijd en wijle een arrogante kwal, dat kan je natuurlijk vreselijk vinden maar je kan ook eens een kleine zelfcontrole uitvoeren.
Meestal vind ik een ander arrogant omdat ik het in mezelf even niet zie. Zo vind ik je beledigd voelen bv arrogant, ik zie dat nu even heel goed bij mezelf, misschien wel omdat ik rechts ben, zou zomaar kunnen.
Trouwens, ik zal de jongeren hier even bijspijkeren, zat jezus niet aan de rechterhand van de vader. Extreemrechts als ik mij niet vergis. Schande!

Filosofisch gezien sta ik extreemrechts, achter die jongens van voor Plato, die gewoon naar de sterren keken, bonen eerden omdat hun moeder daar inzat, driehoeken ontleedden etc. ouderwetse handarbeid zal ik maar zeggen. Die moderne rompslomp is toch eigenlijk alleen maar verwarrend.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 nov 2008, 14:01

Als je nou een begrafenisrede voor jezelf zou schrijven ..
Hoe zou je dan herinnerd willen worden daarin?
En mag je vrouw die rede dan uitspreken?
En wat zou ze zelf zeggen?

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 14:33

Zeg Joop, ik ben lieve Lita niet.
Mijn grafschrift mag je lezen:

F rolijk en blij
U n hart van goud
C ontent en bescheiden
K indvriendelijk en intelligent
Y aallo pardon loyaal en lief
O precht en sportief
U iterst rechts

Ware het niet dat ik gecremeerd wil worden en uitgestrooid.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 nov 2008, 15:26

van Rossum schreef:
Ware het niet dat ik gecremeerd wil worden en uitgestrooid.
Da's jammer want in de grond ben je een goeie jongen volgens mij.

Maar kom op. Volgens mij zat je behoorlijk op je vrouw te kankeren en daarmee op een hele groep daarachter toch?
Wat ik probeer is er achter te komen wat jij nou onder extreem rechts verstaat als geuzennaam tegen links. En wat filosofie daar mee te maken heeft. Dit is toch een filosofieforum?
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Eddy
Contacteer:

Bericht door Eddy » 10 nov 2008, 15:35

van Rossum schreef:Trouwens, ik zal de jongeren hier even bijspijkeren, zat jezus niet aan de rechterhand van de vader. Extreemrechts als ik mij niet vergis.
aan de rechterhand van wie? Het is moeilijk zitten aan de rechterhand van iemand die niet bestaat lijkt me.
Daarnaast vindt ik dit gegeven weet typisch hoe dat doorgewerkt is in 'de maatschappij'.
Alles wat rechts is, lijkt goed te zijn. Alles wat links is, lijkt slecht... Alleen omdat in de bijbel geschreven staat dat... precies!

Je geeft elkaar een rechterhand bij begroeting (links is onbeschoft).
Er wordt van je verwacht dat je met je rechterhand schrijft. Als je links bent proberen ze je dat zelfs af te leren op school!
Op een brief(kaart) plak je de postzegel rechts.

Enzo zijn er nog wel meer voorbeelden (maar schieten me even niet te binnen)
"Is man one of God's blunders? Or is God one of man's blunders?"

Eva Lilith
Posts in topic: 9
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 nov 2008, 16:08

Okke schreef dit:
Ik hoop dat wanneer het huidige gesprek tot een goed einde gekomen is of geëscaleerd is, alles weer wat rustiger en gezapiger wordt voor iedereen.
...en heeft hiermee wel een grappig punt te pakken!
:D

Van Rossum is wel vermakelijk-polemisch bezig, wat ook weer kan bijdragen tot de (filofeest-)vreugde!

@ Eddy, volgens mij mogen tegenwoordig de kinderen die links zijn op school gewoon links blijven schrijven... Dus dat is hoopvol! ;)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 16:53

Ik bevind me schijnbaar in een filosofisch forumdorpje, iedereen is lief voor elkaar want ‘alles is liefde’ en ‘blijf bij jezelf’. Dan staat er een soort van leider op en die begint met modder uit zijn private poeletje te gooien. Aan de modder hangt het etiket ‘extreemrechts’. Extreemrechts schijnt hier niet te kunnen, geen kwaad woord over links, links is liefde. Als ik éen onnozel zinnetje opper dat ik mij vaag herinner van meneer pastoor blijkt die rechtse ellende doorgesijpelt in de maatschappij en is de bijbel de schuld dat we nu met Wilders in het haar zitten.
Maar wat me nu opviel in dit lieve linkse forumdorpje dat de moddergooier een openbare aanhanger kreeg en dat de rest het gewoon toelaat. Die houdt gewoon zijn mond en kijkt de andere kant op. Waar ken ik dit beeld toch van?

Hoewel ikzelf dus extreemrechts ben kan ik waanzinnig van links houden. Ik houd allereerst dus zielsveel van mijn geitenharensokkenvrouw. Op de tweede plaats zou ik het hele internetgebeuren willen noemen want wat waren we zonder links. Mijn lievelingskleur is rood en ik ben gek op tomaten. Mijn linkerhand is toevallig veel handiger dan mijn rechter, daarom plakt zij altijd de postzegels voor mij keurig ter rechter zijde. Ik mag graag een balletje slaan op een van de mooiste links van ons land, de noordwijkse.

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 10 nov 2008, 17:34

van Rossum schreef:Ik bevind me schijnbaar in een filosofisch forumdorpje, iedereen is lief voor elkaar want ‘alles is liefde’ en ‘blijf bij jezelf’. Dan staat er een soort van leider op en die begint met modder uit zijn private poeletje te gooien. Aan de modder hangt het etiket ‘extreemrechts’. Extreemrechts schijnt hier niet te kunnen, geen kwaad woord over links, links is liefde. Als ik éen onnozel zinnetje opper dat ik mij vaag herinner van meneer pastoor blijkt die rechtse ellende doorgesijpelt in de maatschappij en is de bijbel de schuld dat we nu met Wilders in het haar zitten.
Maar wat me nu opviel in dit lieve linkse forumdorpje dat de moddergooier een openbare aanhanger kreeg en dat de rest het gewoon toelaat. Die houdt gewoon zijn mond en kijkt de andere kant op. Waar ken ik dit beeld toch van?

Hoewel ikzelf dus extreemrechts ben kan ik waanzinnig van links houden. Ik houd allereerst dus zielsveel van mijn geitenharensokkenvrouw. Op de tweede plaats zou ik het hele internetgebeuren willen noemen want wat waren we zonder links. Mijn lievelingskleur is rood en ik ben gek op tomaten. Mijn linkerhand is toevallig veel handiger dan mijn rechter, daarom plakt zij altijd de postzegels voor mij keurig ter rechter zijde. Ik mag graag een balletje slaan op een van de mooiste links van ons land, de noordwijkse.
Hee, van Rossum. Als je nou toch gaat analyseren. Een man een man noemen en een paard een paard, yes!
NeoCartesiaan:

Eva Lilith
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 nov 2008, 18:22

Van Rossum schreef:
Hoewel ikzelf dus extreemrechts ben kan ik waanzinnig van links houden. Ik houd allereerst dus zielsveel van mijn geitenharensokkenvrouw
Hier moet ik wel erg om greinzen eigenlijk.
Ik hou heel veel van iemand die ik ook regematig extreemrechts noem en hij noemt mij regelmatig een "ZWEEF-TEEF" (wat ik natuurlijk NIET ben!) al flapperend met zijn armen als waren het engelenvleugels.
:smt051
Wij kunnen het buitengewoon goed met elkaar vinden.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 nov 2008, 18:27

Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 nov 2008, 18:28

Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 20:10

@Ziznl

Arjen is de man en jij bent zijn paard maar dat is niet de kwintessens.
Het gaat me om de rest, veilig in de anonimiteit je hoofd afwenden.
En als het dan gaat om 'het beste', gewoon weer posten alsof er niets aan de hand is, lekker veilig in je linkse nestje anderen uitleggen hoe goed je bent, nog een beetje kramp in je nek van het wegkijken. Dat is toch eigenlijk wel het patroon dat ik vaak tegenkom, ook bij mezelf hoor. Hoewel ik zelf vaak meer kramp heb van mijn nek uitsteken. Je weet het eigenlijk gewoon niet hè, wat nu feitelijk het beste is.

Eva Lilith
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 nov 2008, 20:14

@ Van Russum,

KLEIN beetje over-één-kam-scheerderig wat betreft 'de wegkijkende rest'. Misschien is het een mogelijkheid dat die 'rest', of althans een deel van die 'rest' al zó vaak NIET heeft weggekeken maar moest concluderen dat er sprake is van oeverloosheid?

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 nov 2008, 20:16

Allus is lieiefde ... Links en rechts gingen mee naar de hemel ..

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 10 nov 2008, 20:16

@Okke,

Dat herken ik nou heel goed zo iemand die je heel graag mag maar die je bij tijd en wijle het graf in prijst.

Eva Lilith
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 10 nov 2008, 20:17

@ Van Rossum, en dan nóg even wat trouwens:
Ook weleens gehoord van sommige 'resten' die wellicht niet tegen een dergelijke verbaal (schriftelijk) geweld op kunnen of willen? Of is dat weer te links? :smt051

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 10 nov 2008, 20:18

van Rossum schreef:@Ziznl

En als het dan gaat om 'het beste', gewoon weer posten alsof er niets aan de hand is, lekker veilig in je linkse nestje anderen uitleggen hoe goed je bent, nog een beetje kramp in je nek van het wegkijken. Dat is toch eigenlijk wel het patroon dat ik vaak tegenkom, ook bij mezelf hoor. Hoewel ik zelf vaak meer kramp heb van mijn nek uitsteken. Je weet het eigenlijk gewoon niet hè, wat nu feitelijk het beste is.
Aha...ik weet het al.
Jij bent Herman Heinsbroek, geslaagd ondernemer, mislukt politicus.
Maar nog steeds in zijn eigen oppervlakkige analyses geloven.
NeoCartesiaan:

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 nov 2008, 00:44

@ Okke:
En, zullen we nou eens gaan kijken naar die definitie die je prijst en naar waar de term extreem rechts naar verwijst, of zal ik op je stoep blijven kakken?

@ Van Russum:
Je kent mij niet en je kent Ziznl niet. Daarnaast weet je niet waarom dit op deze manier plaatsvindt , ken je het forum niet en ken je de andere forummers niet. Toch oordeel je over de situatie. Dat is best vreemd, vindt je niet? Is extreem rechts trouwens normaal bij humanisten? Ik begin het te denken.

Een gedachte:
Eigen gezin eerst.
Eigen bloed eerst.
Eigen vrienden eerst.
Eigen volk eerst.
Eigen land eerst.
Eigen ras eerst.
Afbeelding
Sta jij daar wel eens bij stil?
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 nov 2008, 00:53

Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 09:06

Fijn Arjen, dat ik ook wat aandacht van je krijg. Ik begon al te denken dat al je aandacht alleen uitging naar je eigen vrienden. Die ene krijgt trouwens wel héél veel.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 nov 2008, 12:02

@ van Rossum:
Natuurlijk niet. Ik heb wel een beetje aandacht voor iedereen hoor. Maar ben je je bewust van wat ik aangaf?

@ Okke:
Dit is iets wat ik al jaren tegen je zeg en wat je tot nog toe altijd genegeerd hebt:

"Wanneer je geen definities hanteert kun je de waarneming niet vervormen. Daarmee ben je zo objectief als menselijk mogelijk. De enige vervorming die dan nog plaatsvindt is die door je object-zijn. Daarmee zie je dus objectief. Me dunkt dat iedereen dit kan."

Dat is ook precies wat ik bedoel wanneer ik zeg:

Me dunkt dat het niet gaat om een definitie, maar om waar de definitie naar refereert.

Wat mij btereft is het van belang om eerst die definitie die je zo prijst eens te ontleden omdat je dan niet meer terg kunt vallen op 'definities', zoals je eigenlijk altijd doet. Vandaar de opmerking:

Zullen we niet eens die definite ontleden?

Dat lijkt me daarom namelijk een goed begin. Vanaf daar kun je dan weer open kijken naar het vraagstuk. Dat is het moment om te gaan kijken waar extreem rechts dan wel naar verwijst.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 11 nov 2008, 16:05

van Rossum schreef:Fijn Arjen, dat ik ook wat aandacht van je krijg. Ik begon al te denken dat al je aandacht alleen uitging naar je eigen vrienden. Die ene krijgt trouwens wel héél veel.
Herman de ghostwriter.

Nu ik recentelijk goed op waarde ben geschat door Valerie, begint vandaag als ik jou lees hetzelfde gladde zachtgroene slijm uit mijn mondhoeken te lekken als dat ik gisteren weer even had. (min of meer normaal hoor, op het forum probeer ik het nog enigszins netjes te houden, maar ik lek en druip en druppel thuis en op mijn werk en eigenlijk overal waar ik me lekker op mijn gemak voel)
Ik vraag me toch af hoe dat komt. Kruipt slijm waar het niet gaan kan? Want ik moet bekennen dat ik ook jouw posts van een grenzelose schoonheid vind getuigen en van een vergelijkbaar inzicht als dat ik bij het ValerieHoyaTeefje aangetroffen had.
NeoCartesiaan:

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 17:15

@Arjen

Als een belegen attention whore wentel ik me eerst nog even in jouw horny ATP tot het laatste vleugje is vervlogen.

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 17:19

@ziznl

Kruiperigheid, old chap, is devils paradise.

Ik moet je bekennen dat het ValerieHoyaTeefje mij ook al was opgevallen als iemand wiens telefoonnummer ik graag zou willen toevoegen.

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 11 nov 2008, 18:53

@Herman and co

Tja...ik vind het jammer, dat iemand die af en toe best leuk uit de hoek kan komen zulke domme spelletjes blijft spelen.
Maar aan de andere kant: :bfd:
NeoCartesiaan:

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 nov 2008, 19:17

van Rossum schreef:@Ziznl

Door dit soort reacties heb ik dus geen zin om te reageren
Alsof ik mij zou moeten gaan verdedigen en een plaats in de rangen van extreem links of rechts moet gaan innemen; balans is zeker een vies woord?
Als je dit op een andere manier had gebracht, dan had dit de discussie kunnen helpen. Maar nu ben jij die moddergooiende leider waar je in een eerdere reactie over schrijft.
En nu is de leider rechts en de rest links.. :whistle:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Hoya
Posts in topic: 6
Contacteer:

Bericht door Hoya » 11 nov 2008, 20:38

Waterverkeersbericht:

Het kanaal van Gent naar Terneuzen
Is afgesloten voor de binnenvaart
Bij toeval heeft hedenavond
Een voorbijgaande hielenlikker
Twee reuzenkruipers gesignaleerd
Type zeveraar slimey 368BY
Ter hoogte van het gat Zelzate
Op scrofuleuze wijze zijn reeds
Zes groffe pluimstrijkers afgevuurd
Watermonsters zijn genomen
Hydropneumatische k-drollen
Geplaatst in de opengerete oever
Twee honderd dodelijke paarsnetelkwallen
Zijn even voor 8 uur 12 uitgezet
Voor vootgaande colische vertering
De vaart gaat niet meer open
Zoek het zelf maar uit.

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 20:39

Intangibel marihuradja,

Wat is er nou weer mis met een rechtse moddergooier, jullie gevoelige zieltjes leggen hier echt op alle slijmerige slakken zout.

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 nov 2008, 20:45

van Rossum schreef:Intangibel marihuradja,

Wat is er nou weer mis met een rechtse moddergooier, jullie gevoelige zieltjes leggen hier echt op alle slijmerige slakken zout.
Er is niets mis mee, maar er is ook niets mis mee als mensen er voor kiezen om rechtse moddergooiers te negeren.

Ik probeer hier namelijk mijn kijk op de wereld te veranderen. Mijn manier daarvoor is dat ik over dingen wil nadenken op een normale manier, zonder me telkens te moeten verdedigen of de ander aanvallen om maar een punt te maken.

En daarom is er niets mis met een rechtse moddergooier, edoch negeer ik die meestal - want 'wat valt er te halen?'.
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 21:06

Mij lijkt verdedigen zwak, ik begin er zelf ook niet meer aan, hoewel ik wel op aikido zit.
En trouwens, als jij je kijk op de wereld wilt veranderen heb je aan mij sowieso niets.
Afbeelding

Intangible Radjanamadjo
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 nov 2008, 21:12

van Rossum schreef:Mij lijkt verdedigen zwak, ik begin er zelf ook niet meer aan, hoewel ik wel op aikido zit.
En trouwens, als jij je kijk op de wereld wilt veranderen heb je aan mij sowieso niets.
Mijn kijk kan ik alleen zelf veranderen, dus op dat punt met je eens

maar je schrijft: "Mij lijkt verdedigen zwak, ik begin er zelf ook niet meer aan"

de aanval is de beste verdediging?

van Rossum
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 11 nov 2008, 21:41

Ik heb het niet zo op spreekwoorden dus die ga ik alvast niet verdedigen.
Gewoon zelf een beetje nadenken werkt voor mij het beste, mijn ervaring is dat de aanval dan vanzelf komt.
Ik moet nu even optreden voordat de messen langs komen vliegen, mijn vrouw heeft haar balansdag, het eerste bord suisde net al langs mijn oor.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 nov 2008, 23:23

@ iedereen:
Zouden jullie niet eens je eigen topic gaan maken om elkaar het vuur aan de schenen te leggen? Op deze manier komen okke en ik er nooit uit.

tssk

Jullie zouden beter moeten weten...

@ van Rossum:
Natuurlijk niet. Ik heb wel een beetje aandacht voor iedereen hoor. Maar ben je je bewust van wat ik aangaf?

@ Okke:
Dit is iets wat ik al jaren tegen je zeg en wat je tot nog toe altijd genegeerd hebt:

"Wanneer je geen definities hanteert kun je de waarneming niet vervormen. Daarmee ben je zo objectief als menselijk mogelijk. De enige vervorming die dan nog plaatsvindt is die door je object-zijn. Daarmee zie je dus objectief. Me dunkt dat iedereen dit kan."

Dat is ook precies wat ik bedoel wanneer ik zeg:

Me dunkt dat het niet gaat om een definitie, maar om waar de definitie naar refereert.

Wat mij btereft is het van belang om eerst die definitie die je zo prijst eens te ontleden omdat je dan niet meer terg kunt vallen op 'definities', zoals je eigenlijk altijd doet. Vandaar de opmerking:

Zullen we niet eens die definite ontleden?

Dat lijkt me daarom namelijk een goed begin. Vanaf daar kun je dan weer open kijken naar het vraagstuk. Dat is het moment om te gaan kijken waar extreem rechts dan wel naar verwijst.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gesloten