Ok dan komt 'Veto' en 'tot hier en niet verder' er eigenlijk op neer niet te gaan doen wat je niet wilt doen.
Dan kan ik me in je stuk vinden

Aangezien dat niets is wat mijn waarheid betreft, ja dat kan ik negeren.Kan je dat laten bestaan als de sleutel tot het paradijs onschuldige levens meetrekken is? Kunnen wij die ideeën negeren?
Is het eigenlijk niet andersom?Oorlog van de natuur tegen de mens
Vrede komt altijd pas na oorlog.Bertus schreef:
Nu jij:
Wil je vrede, of wil je oorlog.
Wil je liefde of wil je haat,
Wil je vrijheid of onderdrukking.
Waar gaat je aandacht naar uit?
Waar verbindt je je mee in wat je doet en zegt?
Door vrede te laten bestaan vanuit mezelf.Hoe ga je bv. de Congolezen vrede brengen zonder degene die hen onderdrukken via oorlog te onderdrukken?
Manifesteren, iets doen is denk ik niet zozeer wat mensen willen.maar ze willen allemaal hetzelfde, zich manifesteren.
Uiteraard, de een wordt gelukkig met een man, de ander met een vrouw.Er bestaan dus heel verschillende of tegengestelde invullingen aan : liefde, geluk...etc.
Is dat zo, proberen ze dood en verderf te zaaien of is er sprake van wat je eerder vernoemde:Maar niet iedereen wenst dat op dezelfde manier te bereiken.
Sommigen willen het zelf bewust verstoren door dood en verderf te zaaien.
Men is daarin geslaagd.
HetVrede komt altijd pas na oorlog.
Liefde triggered haat.
Via onderdrukking komen verworven vrijheden vrij, zoals een basis (eten, onderdak, medische zorgen)
is hoe de mensheid zich heeft aangeleerd hoe je vrede tot stand komt, dat je dat wat je haat uit de weg moet ruimen om lief te kunnen hebben en dat je moet onderdrukken om vrijheden te verwerven.Vrede komt altijd pas na oorlog.
Liefde triggered haat.
Via onderdrukking komen verworven vrijheden vrij, zoals een basis (eten, onderdak, medische zorgen)
Ik denk niet dat iedereen bij de Inquisitie een moeilijke jeugd had, of de studenten in het Stanford gevangenis-experiment het zo moeilijk hebben gehad. Het zit gewoon in de mens, en kan er om verschillende redenen uit komen.Bertus schreef:Helaas waar, echter wanneer je je verdiept in geschiedenis van het grootste aantal van dat soort mensen is dat waar zij genot in vinden, dat wat ze zelf ondergaan zijn en lijkt dat wat genot heet mij meer op een reactie om het verleden te kunnen accepteren of te verwerken.
ik denk ook niet dat iedereen bij de inquisitie moorden en verkrachtte uit genot.Ik denk niet dat iedereen bij de Inquisitie een moeilijke jeugd had, of de studenten in het Stanford gevangenis-experiment het zo moeilijk hebben gehad. Het zit gewoon in de mens, en kan er om verschillende redenen uit komen.
Neen, daar heb ik moeite mee. Ik wil zoveel, maar met willen komen we nergens.Leon schreef:Ken je dat ondersteboven, de omgekeerde logica, jouw naam doet vermoeden van wel.
Heel hard iets niet willen, omdat je denkt dat je het dan juist krijgt.
Of tegen de kinderen zeggen: we doen een spelletje wie het langst zijn mond dicht kan houden...
Maar de vijanden doden ons.Leon schreef:Bijvoorbeeld door te gaan denken dat je moet gaan doden om de maatschappij te beschermen tegen de vijanden.
Men heeft met AK's gesproeid in Parijs, 2x.Bertus schreef:Is dat zo, proberen ze dood en verderf te zaaien of is er sprake van wat je eerder vernoemde:Maar niet iedereen wenst dat op dezelfde manier te bereiken.
Sommigen willen het zelf bewust verstoren door dood en verderf te zaaien.
Men is daarin geslaagd.HetVrede komt altijd pas na oorlog.
Liefde triggered haat.
Via onderdrukking komen verworven vrijheden vrij, zoals een basis (eten, onderdak, medische zorgen)is hoe de mensheid zich heeft aangeleerd hoe je vrede tot stand komt, dat je dat wat je haat uit de weg moet ruimen om lief te kunnen hebben en dat je moet onderdrukken om vrijheden te verwerven.Vrede komt altijd pas na oorlog.
Liefde triggered haat.
Wanneer je stelt hoe zijn de vrijheden van Europa tot stand gekomen, klopt, het hele rijtje is van toepassing.
Heeft het de mensheid echter vrede gebracht?
In ieder geval 3000 jaar lang niet en waarschijnlijk nog veel langer.
Heeft het de mensheid vrijheid gebracht? Slechts de onderdrukkers ondervonden een vorm, voor mij een vage afspiegeling van vrijheid.
Heeft het de mensheid liefde gebracht, het triggerde alleen maar haat tegen elkaar.
Reden voor mij om dit te doorbreken en te proberen een nieuwe geschiedenis te schrijven. Mijn vrijheid is mij niets waard wanneer ik een ander moet onderdrukken, mijn vrede is mij niets waard wanneer ik er anderen voor moet doden, Haat weerhoudt mij ervan om lief te hebben.
Dus wil ik het op een andere manier bereiken ligt hierin voor mij het antwoord.
Ik herhaal de vraag: wie ben jij dat je denkt meer recht te hebben op de wereld dan iemand anders?Ondersteboven schreef:Dat vind ik geen antwoord op mijn vraag.Leon schreef:Ok dan zijn alle vijanden gedood (helaas zijn wij dat) en dan is het vrede, prima toch?
Wie denk jij dat je bent, dat jij meer recht hebt op de wereld dan iemand anders?
Wat als Amerika niet kwam helpen tijdens WO2?
Wat als er geen DDay was?
Vindt U dan dat een organisatie zoals de IS mag blijven verder bestaan?Leon schreef:Weet je ook hoe het komt dat die aanslagen gepleegd worden?
Wat dacht je van militaire bemoeienis in hun landen?
Je bent echt verslaafd aan superioriteitsgevoel, dat helemaal nergens op gebaseerd is, ja op leugens.
We kunnen na deze oorlog Assad terug op zijn troon plaatsen en herverkiezingen invoeren.Leon schreef:
Ik herhaal de vraag: wie ben jij dat je denkt meer recht te hebben op de wereld dan iemand anders?
Je hebt op leugens gebaseerd superioriteitsgevoel.
Dus de Koerden afgeslacht laten worden? Hun vrouwen over laten nemen tot seksslavinnen? Want hey, "fuck internationale verdragen!"Leon schreef:Je bent verslaafd aan vijand-denken, echt de eerste stappen voor verdere verslaving aan geweld.
Als wij stoppen met militaire interventie is het eerder afgelopen met aanslagen, dan dat we de militaire interventie verhogen. En wat doen we?
Allemaal verslaafd.
Vindt ik helemaal geen rare gedachte.Ik wil dus de wereldproblemen als verslavingsproblemen opvatten, en dat is denk ik een heel andere aanpak dan die meestal gekozen wordt.
Wel dat en een tijdmachine. Anders moeten we nog enkele jaren afwachten.Leon schreef:Waarom denk je dat referenda een oplossing zijn?
Hoe denk je dat voorkomen kan worden dat gebrek aan kennis bij de massa toch een juiste keuze geeft?
Wat denk je wanneer ik mezelf af ga vragen, mogen personen zoals ondersteboven nog wel bestaan en dat zulke mensen hun ideologie verspreiden, waar dan ook, ik kan en moet doen, wanneer mijn antwoord daarop nee zou zijn. En wanneer ik dat anderen zou vragen en hun antwoord zou daarop nee zijn, wat er dan op je afkomt. Een soortgelijk iets als de IS,.Je verwoord niet hun ideologie, mar hangt eenzelfde ideologie aan.Vindt U dan dat een organisatie zoals de IS mag blijven verder bestaan?
En dat zij haar ideologie mag verspreiden in het westen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten