Ik begrijp niet ...
Ik begrijp niet ...
Ik begrijp niet.
Begrijp ik niet?
niet ik begrijp
begrijp niet ik
Ik niet begrijp
begrijp ik niet
Niet begrijp ik!
Help!
Begrijp ik niet?
niet ik begrijp
begrijp niet ik
Ik niet begrijp
begrijp ik niet
Niet begrijp ik!
Help!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Een reactie op een dergelijke cryptische forumpost kan luchtig, empathisch of speels zijn, afhankelijk van hoe serieus je de boodschap wilt oppakken. Hier zijn een paar opties:
1. **Licht humoristisch:**
"Dit lijkt wel een zen-puzzel... als ik de code ontcijfer, bereik ik dan verlichting? Misschien helpt een kop koffie?"
2. **Empathisch en open:**
"Het klinkt alsof je echt ergens mee worstelt. Kun je misschien iets meer uitleggen? Wat begrijp je precies niet? Misschien kunnen we helpen!"
3. **Filosoferend, voor de lol:**
"Ik begrijp dat je niet begrijpt dat ik niet begrijp wat je niet begrijpt... Of begrijp ik het toch wel?"
4. **Serieus maar luchtig:**
"Laten we dit stap voor stap aanpakken. Wat wil je precies begrijpen? Soms is een beetje context al genoeg om een mysterie te ontrafelen!"
Met zo'n antwoord toon je belangstelling, houd je de toon luchtig, en laat je ruimte voor verduidelijking als de poster meer wil delen.
1. **Licht humoristisch:**
"Dit lijkt wel een zen-puzzel... als ik de code ontcijfer, bereik ik dan verlichting? Misschien helpt een kop koffie?"
2. **Empathisch en open:**
"Het klinkt alsof je echt ergens mee worstelt. Kun je misschien iets meer uitleggen? Wat begrijp je precies niet? Misschien kunnen we helpen!"
3. **Filosoferend, voor de lol:**
"Ik begrijp dat je niet begrijpt dat ik niet begrijp wat je niet begrijpt... Of begrijp ik het toch wel?"
4. **Serieus maar luchtig:**
"Laten we dit stap voor stap aanpakken. Wat wil je precies begrijpen? Soms is een beetje context al genoeg om een mysterie te ontrafelen!"
Met zo'n antwoord toon je belangstelling, houd je de toon luchtig, en laat je ruimte voor verduidelijking als de poster meer wil delen.
Sorry!
Zo filosofisch had ik deze tekst ook weer niet bedoeld.
Maar fijn dat je er zo in mee weet te gaan in je hulp!
Het ging mij meer om nadruk te leggen op het belang van grammatica en woordvolgorde.
::
Ik wil graag begrijpen dat ik begrijpen kan dat ik nooit begrijpen kan.
Ik weet dat er veel meer te weten valt, dan dat er geweten wordt.
Toch wil ik alles weten wat er te weten valt.
Mijn angst is iets niet te weten, omdat ik dan niet weet, cq begrijp, hoe erop te reageren als zich ooit "dat onderwerp" aanbiedt.
Zo filosofisch had ik deze tekst ook weer niet bedoeld.
Maar fijn dat je er zo in mee weet te gaan in je hulp!
Het ging mij meer om nadruk te leggen op het belang van grammatica en woordvolgorde.
Gesproken als een ware leraar."Laten we dit stap voor stap aanpakken. Wat wil je precies begrijpen? Soms is een beetje context al genoeg om een mysterie te ontrafelen!"
Ik wil graag begrijpen dat ik begrijpen kan dat ik nooit begrijpen kan.
Ik weet dat er veel meer te weten valt, dan dat er geweten wordt.
Toch wil ik alles weten wat er te weten valt.
Mijn angst is iets niet te weten, omdat ik dan niet weet, cq begrijp, hoe erop te reageren als zich ooit "dat onderwerp" aanbiedt.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Heeft dit iets met de melding te maken die soms onderaan deze site ontstaat (cookies) die dan de keuze geeft: “Begrepen!” ?
Ik begrijp.
Hermetisch geschakeld
Het is 2.
Herinnert U zich dit plaatje nog?
Hoe is het dan mogelijk dat: "de wereld om mij heen" (lees: waar ik mij met mijn medemens in bevind) iedere 4 jaar gedegradeerd wordt tot een soap-opera, met geriaters als acteur, die de de meest fundamentele retorische fouten in -willekeurig welke- discussie weten te maken?
Dat er een pandemie kan heersen die: "Amerikaanse verkiezingen" heet, terwijl het (schijnbaar) tot geen ziekte leidt, wanneer dergelijke acteurs (als stropop) elders worden ingezet?
Is dat misschien om een "spin-off" van de "soap" te realiseren?
Begrijp ik niet.
Ik begrijp niet dat de wereld de kleuterschool is waar "Lord of the Flies" de realiteit van de bijbel kan zijn.
Ik begrijp niet
Hoe "divers" kan een lichaam zijn, en nog steeds als lichaam bestaan, als alle cellen zich opeens "anders" identificeren?
Als er geen kanker bestond, dan kon dat.
Ik kan geen begrip tonen voor geesten die ontevreden zijn met het lichaam waarin ze zijn geboren.
Ik kan geen begrip tonen voor lichamen die ontevreden zijn met de geest die in hen is geboren.
Ook onbegrip begrijp ik niet
Immers: ik kan begrijpen dat ik niet begrijpen kan, maar wat ik niet begrijp is dat onbegrip niet tot zelden kan leiden tot begrip.
Eigenlijk zou blijdschap over begrip moeten gelden.
Maar dat doet het niet: verheugender is het onbekende te begrijpen.
Trump wordt geen president, in eerste instantie.
De wereld slaakt een zucht.
maar na hertelling wordt hij het wel.
De wereld slaakt wederom een zucht.
Het wordt tijd dat iemand eens een machine uitvindt waarin je in tijd bevroren kan worden, en alleen uit kan komen in betere tijden.
Een cynicus zal zeggen: "Die machine bestaat reeds, en heet dood."
Dat begrijp ik tenminste.
i.c.m.**Empathisch en open:**
::Niet begrijp ik!
Help!
Herinnert U zich dit plaatje nog?
Hoe is het dan mogelijk dat: "de wereld om mij heen" (lees: waar ik mij met mijn medemens in bevind) iedere 4 jaar gedegradeerd wordt tot een soap-opera, met geriaters als acteur, die de de meest fundamentele retorische fouten in -willekeurig welke- discussie weten te maken?
Dat er een pandemie kan heersen die: "Amerikaanse verkiezingen" heet, terwijl het (schijnbaar) tot geen ziekte leidt, wanneer dergelijke acteurs (als stropop) elders worden ingezet?
Is dat misschien om een "spin-off" van de "soap" te realiseren?
Begrijp ik niet.
Ik begrijp niet dat de wereld de kleuterschool is waar "Lord of the Flies" de realiteit van de bijbel kan zijn.
Ik begrijp niet
Hoe "divers" kan een lichaam zijn, en nog steeds als lichaam bestaan, als alle cellen zich opeens "anders" identificeren?
Als er geen kanker bestond, dan kon dat.
Ik kan geen begrip tonen voor geesten die ontevreden zijn met het lichaam waarin ze zijn geboren.
Ik kan geen begrip tonen voor lichamen die ontevreden zijn met de geest die in hen is geboren.
Ook onbegrip begrijp ik niet
Immers: ik kan begrijpen dat ik niet begrijpen kan, maar wat ik niet begrijp is dat onbegrip niet tot zelden kan leiden tot begrip.
Eigenlijk zou blijdschap over begrip moeten gelden.
Maar dat doet het niet: verheugender is het onbekende te begrijpen.
Trump wordt geen president, in eerste instantie.
De wereld slaakt een zucht.
maar na hertelling wordt hij het wel.
De wereld slaakt wederom een zucht.
Het wordt tijd dat iemand eens een machine uitvindt waarin je in tijd bevroren kan worden, en alleen uit kan komen in betere tijden.
Een cynicus zal zeggen: "Die machine bestaat reeds, en heet dood."
Dat begrijp ik tenminste.
- arkhétupos
- Posts in topic: 2
- Contacteer:
Begrip en onbegrip bezielen verschillende zaken.
"Ik begrijp dat ik voorgelogen wordt, maar het interesseert me niet, want ik heb genoeg krediet."
"Ik begrijp niet dat ik voorgelogen wordt, maar het interesseert me niet, want ik heb genoeg krediet, toch?"
Het: "Begrepen worden door een ander", lijkt misschien het hoogst haalbare goed in romans en andere manieren van vertellen, maar is niet het uitgangspunt van iemands leven.
Wat de drie woorden: "Begrijp ik niet", kunnen duiden is nooit adequaat. Ze kunnen immers verschillende vormen van onbegrip aangeven:
Waarom ben jij gestopt met je Bijbelstudie?
- "Ik begreep het niet meer"
Waarom ben je gestopt met je quantumstudies?
De vraag die dan gesteld kan worden is: "Waar faalde je begrip?"
"Ik begrijp dat ik voorgelogen wordt, maar het interesseert me niet, want ik heb genoeg krediet."
"Ik begrijp niet dat ik voorgelogen wordt, maar het interesseert me niet, want ik heb genoeg krediet, toch?"
Het: "Begrepen worden door een ander", lijkt misschien het hoogst haalbare goed in romans en andere manieren van vertellen, maar is niet het uitgangspunt van iemands leven.
Wat de drie woorden: "Begrijp ik niet", kunnen duiden is nooit adequaat. Ze kunnen immers verschillende vormen van onbegrip aangeven:
Waarom ben jij gestopt met je Bijbelstudie?
Waarom ben je gestopt met je quantumstudies?
De vraag die dan gesteld kan worden is: "Waar faalde je begrip?"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
- arkhétupos
- Posts in topic: 2
- Contacteer:
Maar ik geef toe, zelfs die vraag is onderdeel van retoriek.
De kunst is waarschijnlijk vragen te stellen die niet categoriseerbaar zijn, teneinde een eerlijk antwoord te krijgen.
"Mr. Trump: When will you stop beating the Thruth?"
De kunst is waarschijnlijk vragen te stellen die niet categoriseerbaar zijn, teneinde een eerlijk antwoord te krijgen.
"Mr. Trump: When will you stop beating the Thruth?"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me