Sport

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Pink Panther
een mega filosoof
Posts in topic: 9
Re: Sport

Bericht door Pink Panther » 14 okt 2018, 20:57

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 20:49
Jawel hoor. Er is een Macht, die de Allerhoogste is, en daar kan geen blinde woede iets tegen doen. Het is zo onvoorstelbaar wat Die Kan Doen.
Ok, maar dat is een macht waar ik als simpele ziel niet zomaar over kan beschikken. Ken je de film Bruce Almighty? Maar het is uiteraard ook een kwestie van geloof. Net zoals het geloof in kosmische wetten. Ik brand mijn vingers daar niet aan.

Ik ben nu bezig in Uitverkoren van Chaim Potok en dan zie je dat ook de joden erg ver gaan in hun geloof. Dan blijf ik liever op een afstand toeschouwer.

Stoffel
een koning filosoof
Posts in topic: 24

Bericht door Stoffel » 14 okt 2018, 20:57

Pink Panther schreef:
14 okt 2018, 20:44
Stoffel schreef:
14 okt 2018, 20:35
neus schreef:
14 okt 2018, 20:31
zullen we het verder op sprekenovergod.nl over geloof hebben?
Is goed.

Overigens spreek ik verder liever niet over God. De filosofie van Christus vind ik veel mooier. Zoals die bijvoorbeeld tot uitdrukking komt in de filosofie van het hart in het filmpje. :K Wat zich daar manifesteert, kun je eigenlijk niet over praten. En al helemaal niet vangen in religie.
Je bent dus een Christen?
Ik ben een kind van God. (Ik heb door christelijke fora ontdekt dat ik me liever geen christen meer noem ofschoon ik het ben, omdat er zoveel zijn die het als het erop aan komt niet (b)lijken te zijn, geloof ik dat er meer buiten dan binnen zijn, zoals Augstinus ook zei).

Maar vertel eens, waarom zou een rockende Abt die iets zegt over angst voor verlies van materiele welvaart niet aangehaald kunnen worden waar wij filosofisch spreken over de Liefde? Omdat ie toevallig een kruis draagt?
Laatst gewijzigd door Stoffel op 14 okt 2018, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
The true mind can weather all the lies and illusions without being lost. The true heart can touch the poison of hatred without being harmed. Since beginningless time, darkness thrives in the void, but always yields to purifying light.
— The lion turtle explaining energybending to Aang.

Oh my heart's set fire, burning all desire, only You remain and life a gain.
-swami Kriyananda (in Love is a Magician)

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 14 okt 2018, 21:00

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 20:57
Nee, een kind van God.
Fijn dat we iets gemeen hebben :)
Stoffel schreef:
Maar vertel eens, waarom zou een rockende Abt die iets zegt over angst voor verlies van materiële welvaart niet aangehaald kunnen worden waar wij filosofisch spreken over de Liefde? Omdat ie toevallig een kruis draagt?
Wie zegt dat hij niet aangehaald zou mogen worden?

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 14 okt 2018, 21:03

Pink Panther schreef:
14 okt 2018, 21:00
Stoffel schreef:
Nee, een kind van God.
Fijn dat we iets gemeen hebben :)
Inderdaad.
Pink Panther schreef:
Stoffel schreef:
Maar vertel eens, waarom zou een rockende Abt die iets zegt over angst voor verlies van materiële welvaart niet aangehaald kunnen worden waar wij filosofisch spreken over de Liefde? Omdat ie toevallig een kruis draagt?
Wie zegt dat hij niet aangehaald zou mogen worden?
Omdat er zo benauwd gereageerd wordt, en het gelijk naar religie moet. Filosofie en theologie overlappen elkaar nou eenmaal soms.

Maar goed, ik filosofeer ook liever. Dus nu geef ik geen antwoorden meer :greins: . Vragen stellen is veel leuker.
The true mind can weather all the lies and illusions without being lost. The true heart can touch the poison of hatred without being harmed. Since beginningless time, darkness thrives in the void, but always yields to purifying light.

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 6

Bericht door memeticae » 28 okt 2018, 23:12

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 21:03
Omdat er zo benauwd gereageerd wordt, en het gelijk naar religie moet.

Heb jij zelf wel eens gelezen wat jij zelf schrijft?
Stoffel schreef:
14 okt 2018, 18:37
Ja. Gewoon boven de afkeuring uitstijgen. Het besef dat alles wat je doet in de geestelijke wereld wordt gezien, is herkenbaar, en klopt ook wel, want God ziet alles, dus die in Hem zijn ook. Maar wij leven zolang we dit lichaam hebben, behalve in het Koninkrijk ook nog een stukje in de stof. En daar horen al die stoffelijke dingen bij. Maar de onteerde toestand van het fysieke inzien is wel een zegen. Op een gegeven moment is het gewoon zo dat je het weet, dat je de beslissing neemt dat het niet meer uitmaakt, want de allerhoogste weet het ook. Christus kent ook de schande van het lichaam, Hij werd mens om ons daarmee te helpen. Wij hebben een Koning die de schande van het grofstoffelijke lichaam en het lijden kent en op zich nam om bij onze terugkeer te helpen.
"Wij"?!?

Stichtelijker kan het haast niet.
Behoor jij daar ook bij, bij die: "wij"?

Of betrap ik je op een denkfout?

Dat jij denkt dat iedereen gelijk aan jou is?

::

Maakt niks uit meid, leef lekker voort zoals jij denkt dat het moet, met witte Kafka-jassen en al.

Het spijt mij wel dat jouw geest aan jouw lichaam gebonden is, en je daarom schrijft wat je schrijven moet.

Dat is de realiteit.
Daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ik kan je wel meenemen in mijn gedachtenschip.
(Als verstekelde ketelbinkie)

:-$
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 29 okt 2018, 12:53

Er is een nieuw toestel ontworpen speciaal voor egoklikkers:

Doe er je voordeel mee.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 30 okt 2018, 07:44

Pink Panther schreef:
29 okt 2018, 12:53
Er is een nieuw toestel ontworpen speciaal voor egoklikkers:

Doe er je voordeel mee.
LOL

Geniaal. En dan liefst met een spiegel alround om de "sporter" heen. :greins: Nog beter zou het zijn indien het rietje de shake van zijn buurman bevatte. Kijken of het hem zelf bevalt. :smt043
Laatst gewijzigd door Stoffel op 30 okt 2018, 07:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 30 okt 2018, 07:53

memeticae schreef:
28 okt 2018, 23:12

Maakt niks uit meid, leef lekker voort zoals jij denkt dat het moet, met witte Kafka-jassen en al.
Ah, je bent er zo eentje dus. Zo eentje, die als ie een blauwtje heeft gelopen, vilein wordt. Boooooring. Daarvan gaan er duizend in een dozijn.
memeticae schreef:Het spijt mij wel dat jouw geest aan jouw lichaam gebonden is
Mij niet, want dat is uiteindelijk de enige tempel die er werkelijk toe doet. Hoe gehavend het ook zijn moge, voor Mijn Geliefde is het heilig ;)
memeticae schreef:Dat is de realiteit.
Daar kan ik niets aan veranderen.
You're darn right you can't.
memeticae schreef:Maar ik kan je wel meenemen in mijn gedachtenschip.
(Als verstekelde ketelbinkie)
Nou dank u, maar ik kijk liever vanaf de kant en zwaai u uit als u gaat hovercraften.

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 6

Bericht door memeticae » 03 nov 2018, 04:59

Vergeven.

Kent U die sport?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 06 nov 2018, 20:43

memeticae schreef:
03 nov 2018, 04:59
Vergeven.

Kent U die sport?
De enige sport die belangrijk is, memeticae. ;)

neus
een mega filosoof
Posts in topic: 22

Bericht door neus » 06 nov 2018, 21:08

...
ik heb dan een beeld van in een cirkeltje gaan en aan elkaar doorgeven van bijvoorbeeld een kunstvoorwerp of sierraad, waarvan het vasthouden eigenlijk vervelender is dan het doorgeven.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 06 nov 2018, 21:09

heb zelf mijn sportabo opgezegd. Daar zat ik lang tegenaan te hikken, want het dogma luidt dat sport gezond zou zijn. Al lange tijd moest ik extra veel cbd olie slikken om de sportles door te kunnen komen. Tevens was elke sportles, hoe mild ook, steeds vaker een kwelling, omdat regelmatig de meest gemakkelijk lijkende dingen mij niet meer lukken. Dus elke les was het weer falen, niet kunnen voldoen aan de verwachtingen, en opboksen tegen goedbedoelende docenten die maar niet willen luisteren naar wat je hebt uitgelegd, en daarom aan je komen sjorren als je iets niet doet of niet zo uitvoert als zij graag zouden willen zien. Dóminánte figuren. Ongemerkt was ik daar steeds onzekerder door geworden. CBD werkt als een krachtige pijnstiller (werkt niet bij iedereen maar bij mij dus wel') maar ook als een spierverslapper. En dat is nou juist helemaal niet zo goed. Ik zat er al maanden tegenaan te hikken dat ik wilde opzeggen maar toch bleef het dogma dat "sport moet, sport doet je goed" altijd geldig is, zich in mijn achterhoofd doen gelden.

Een week geleden ben ik helemaal gestopt met CBD (eerder had ik al sterk afgebouwd vanwege de zweepslag, want dan moet je goed kunnen voelen wat je doet bij het revalideren) en toen ging ik pas echt goed voelen hoe mis het zat. Nog 1 keer ben ik gaan sporten, en dat was niet lekker. Dus nu gestopt met en de CBD en het sporabonnement. Wandelen, fietsen, en eventueel zwemmen, is gezond genoeg. Bewegen is gezond. Sport niet voor iedereen.

Vandaag vroeg ik het de MSK arts en die zei "Men vroeg eens aan Churchill, 'hoe bent u zo oud geworden?' Waarop hij antwoordde "Door elke dag een paar glazen whisky en een sigaar". En hij zei "nu is dat wat overdreven, elke dag een paar glazen whisky en elke dag roken, maar wandelen en fietsen is meer dan genoeg." LOL

Plaats reactie