Misleiden de media ons?

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Misleiden de media ons?

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 jul 2009, 22:26

Arjen[img]http://www.theshower.nl/pfff/forum/templates/subSilver/images/icon_minipost.gif[/img] schreef:Heb je het idee dat de media misleidend te werk gaan Okke?
Ik heb niet het idee dat media doelbewust misleidend te werk gaan. Wel dat de keuze en formulering van berichten en de keuze welke feiten wel en welke niet gegeven worden de toon maken.

Ik heb het idee dat het een open deur is, maar heb jij het idee dat media zich tot doel hebben gesteld om hun publiek te misleiden van wat er werkelijk gebeurt?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 jul 2009, 22:49

Wat probeert de BBC bijvoorbeeld te verhullen met onderstaand bericht:
  • Cheney 'ordered
    CIA to hide plan'

BBC, 12 july '09
    The head of the CIA has accused
    former US Vice-President Dick
    Cheney of concealing an intelligence
    programme from Congress, a top US
    senator says.

The existence of the programme, set
    up after 9/11, was hidden for eight
    years and even now its nature is not
    known.
Lees het hele artikel op news.bbc.co.uk.

Jeroen
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 13 jul 2009, 13:17

Kranten en zo zijn voor mensen die zelf geen intelligentie hebben.

Komt ze daarom erg goed uit dat de media al het denkwerk voor ze doet.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 jul 2009, 15:53

Jeroen schreef:Kranten en zo zijn voor mensen die zelf geen intelligentie hebben.
Een boeiende stelling. Ik ben het er niet mee eens, want ik vind niet dat intelligentie overeenkomt met het verzamelen, categoriseren en samenvatten/beschrijven van nieuwsfeiten.

Kranten en zo zijn er voor mensen die zelf niet nieuwsfeiten willen of kunnen verzamelen, categoriseren en samenvatten/beschrijven of die de samenvattingen/beschrijvingen van media naast die van henzelf willen leggen.
Jeroen schreef:Komt ze daarom erg goed uit dat de media al het denkwerk voor ze doet.
Media doen geen denkwerk. Zij maken wel keuzen door te categoriseren en door samen te vatten en/of te beschrijven.

Het komt mij in ieder geval goed uit. Zeker dat verhalen van verschillende media beschikbaar zijn en dat ik deze onderling kan vergelijken.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 13 jul 2009, 21:29

Laat ik een voorbeeld geven:

Nergens wordt gerept over de Bilderberg conferentie. Zelfs als het enkel ging om een gezellig samenzijn van de allerrijkste mensen en industriëlen ter aarde, dan zou daar berichtgeving over moeten zijn. In de maistream media heb ik hier echter 1 artikel over kunnen vinden. Deze is nu online ook niet meer te vinden. Het enige artikel ging over het arresteren van een fotograaf die foto's nam van de deelnemers (Charlie Skelton).

Moet jij me maar eens uitleggen waarom dat is op een manier die niet direct wijst naar een samenzwering.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 jul 2009, 21:41

Even googlen: Ministerie van Algemene Zaken.

Maar ik ben het met je eens dat er weinig informatie is over deze besloten bijeenkomsten. Misschien doordat zij besloten zijn. Denk jij dat de media meer informatie over de Bildenbergconferenties hebben dan waar zij de massa over informeren?

Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 jul 2009, 07:07

okke schreef:Even googlen: Ministerie van Algemene Zaken.

Maar ik ben het met je eens dat er weinig informatie is over deze besloten bijeenkomsten. Misschien doordat zij besloten zijn. Denk jij dat de media meer informatie over de Bildenbergconferenties hebben dan waar zij de massa over informeren?
Hehe dat denk ik wel, als er toch vaak hoofdredacteuren van toonaangevende kranten aanwezig zijn.. :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Mtheman
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 14 jul 2009, 08:34

Tja maar what happens op de Bilderbergconferentie stays at the Bilderbergconferentie... dus in dat opzicht is het weer niet evrwonderlijk dat die hoofdredacteuren niet inhoudelijk vermelden wat er gebeurd er is namelijk een geheimhoudingsplicht.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.

Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 17 jul 2009, 22:42

Mtheman schreef:Tja maar what happens op de Bilderbergconferentie stays at the Bilderbergconferentie... dus in dat opzicht is het weer niet evrwonderlijk dat die hoofdredacteuren niet inhoudelijk vermelden wat er gebeurd er is namelijk een geheimhoudingsplicht.
Wat naar een samenzwering wijst...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 18 jul 2009, 12:34

okke schreef:
Jeroen schreef:Kranten en zo zijn voor mensen die zelf geen intelligentie hebben.
Een boeiende stelling. Ik ben het er niet mee eens, want ik vind niet dat intelligentie overeenkomt met het verzamelen, categoriseren en samenvatten/beschrijven van nieuwsfeiten.

Kranten en zo zijn er voor mensen die zelf niet nieuwsfeiten willen of kunnen verzamelen, categoriseren en samenvatten/beschrijven of die de samenvattingen/beschrijvingen van media naast die van henzelf willen leggen.
Jeroen schreef:Komt ze daarom erg goed uit dat de media al het denkwerk voor ze doet.
Media doen geen denkwerk. Zij maken wel keuzen door te categoriseren en door samen te vatten en/of te beschrijven.

Het komt mij in ieder geval goed uit. Zeker dat verhalen van verschillende media beschikbaar zijn en dat ik deze onderling kan vergelijken.
Een uitstekende bevestiging van mijn stelling, Okke. Nieuws - feiten, hahaha wat een goeie grap :wall: :klapperdeklap: :peace:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gesloten