De spelregels

Voor registratie bij het forum heb je een speciale VIP code nodig (is extra beveiliging tegen spambots). De VIP code vind je hier tezamen met de spelregels van het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 1
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

De spelregels

Bericht door Paul » 17 apr 2005, 17:52

Hallo!

Leuk dat je op het filosofieforum bent gekomen! Allereerst wil ik je van harte welkom heten. In principe zijn er weinig regels hier, maar toch wil ik je op een paar zaken wijzen:

1. Op deze site wordt ieders mening, gevoel, gedachte etc gerespecteerd. Niemand wordt dus op wat voor grond dan ook beledigd. Dit bevordert openheid naar elkaar en de sfeer op het forum. Filosoferen is niet elkaar aanvallen, maar elkaar aanvullen en elkaars inzichten verruimen.

2. Het is om verschillende redenen niet toegestaan om meer dan 1 gebruikersaccount te hebben.

3. Hou je zoveel mogelijk bij het onderwerp. Begin je er duidelijk van af te wijken open dan een nieuw onderwerp, desnoods in een ander forum onderdeel. Dit houdt het forum overzichtelijk en daardoor prettig leesbaar.

4. Als je een tekst citeert, bijv. uit een boek of van een andere website, geef dan zo mogelijk een bronvermelding. Dit is geen verplichting, maar een verzoek. Je kunt daar een ander vaak een groot plezier mee doen.

5. De rechten op alle gepubliceerde eigen teksten en kunstuitingen liggen bij betreffende schrijver / plaatser van het bericht. Gebruik hiervan is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van deze persoon.


De administrators hebben te allen tijde het recht een onderwerp/post te verplaatsen of te verwijderen. Bij herhaaldelijk overtreden van de eerste en/of de tweede regel volgt uitsluiting van het forum.

Mocht iemand volgens jou de eerste regel overtreden en wij hebben het niet in de gaten, stuur mij dan een pm met vermelding van gebruikersnaam van de overtreder en de topic waar dat gebeurt. Dan kunnen wij eventueel actie ondernemen.
Spreek elkaar erop aan als dat nodig is en vecht eventuele onenigheden die buiten de topics vallen uit via pm's (personnal messages).

NB:
Eens in de zoveel tijd wordt het forum opgeschoond door een admin. Topics waarin langer dan een jaar niet is geschreven worden dan verwijderd. Dit is omdat onze webprovider maar beperkt ruimte beschikbaar heeft voor data. Wil je voorkomen dat bepaalde data verloren gaat zorg er dan zelf voor dat je gesprekken die je wilt bewaren opslaat.

Ik wens jullie veel schrijf-, lees- en denkplezier! En heb je het hier naar je zin, geef het door aan anderen!

Groet,

Paul, administrator
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 dec 2018, 23:08

Woat?
Hèhh???

HALLO?!


HM

Ik benieuwd.

::

Waarom ik op de spelregels wel mag reageren, maar ze niet veranderen kan.

Wat Uniek!


Hé blin, aagje, sotfelien, e.d. : " één ", is een hele uitdaging, niet?

@neus, die niet meer peutert, maar het gezwel lekker zijn gaan laat gaan: peuter je nog wel eens?
(Ikzelf heb me opgegeven, om tussen codepage-x en codepage-y, en ASCII/EBCDIC, enige vorm van justificatie zien te verkrijgen.)

(De Beagle stortte niet voor niets neer)


Is een bepaald dialect....

Haloo! Hallo?

We zijn allemaal nog mensen ja?

Wie heeft er angst iets tekort zu komen?

"Denen Helfen Wir"
("QuiBuzz: Verfrissend!")

::

Bitter.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 dec 2018, 23:11

Maar rechtvaardig.

Ik zie wel wat in deze regels.

Ik ga me er vanaf nu: ook meer aan houden.

Want dit forum, mag nooit ten gronde gaan: "Door niemand niet!"

(Ha! Kauw dat touw maar eens door!")
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 dec 2018, 23:50



(Heeft iemand dit wel eens opgenomen? Valt de bron nog terug te vinden?
Ik weet het niet. Iemand die dit over een jaar over 1000 leest moet ook denken: "Waar heeft-ie het over?!" Denk ik wel eens.

En dan weet ik begrip gevonden te hebben, door mijn vertrouwen in techniek.

Het enige dat ik niet vertrouw is misbruik.

Maar ik weet niet wat misbruik is.

Misbruik stamt uit een moraal, een onderwerpende omgeving.

Maar elke onderwerpende omgeving schaamt zich enkel pas na aan misbruik onderhevig te zijn geweest.

Daarom deugt misbruik niet, en nooit!

De misbruiker valt niet aan te wijzen: #metoo, en nog steeds ben ik onschuldig: #metoo

Misbruik is het gevecht tussen goed en slecht.

Waarom moet jouw Lichaam daar onderdeel van zijn?

Er zijn 7


Zout in de wonde van de pedofiel die juist van zijn verslaving af wou, en nu net daarvoor veroordeeld werd terwijl hij zichzelf te beheersen wist.

("Nog 1 keertje kijken dan: enkel maar kijken", is al trigger genoeg. Als je dat nooit doet noemt men je homofiel" Houden van mensen is niet verkeerd, maar het moet niet ziekelijk worden.

HM
Ik ga paul, niet leon, citeren:
Ik wens jullie veel schrijf-, lees- en denkplezier! En heb je het hier naar je zin, geef het door aan anderen!
Dankjewel leopaulon.

Ik ... ehm ... "schat?" ... dat ik binnen de regels gebleven ben?

::

"Ach wat! 50% kans!", zei mijn ex-vriendin en ging haar eigen gang.
(Niet in het verkeerde accent begrijpen.)

Oh ja!

Ik wil een augmentatie op de regels:
Regel 1: Alvorens te re - ageren: "Eerst lezen, dan beantwoorden, en direct daaronder je eigen antwoord reflecteren.
Regel 1a:
"Als je niets te zeggen hebt, reageer dan ook maar niet. Een Ander beschikt wel over de regels van het spel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 19 dec 2018, 23:11

Paul schreef:
17 apr 2005, 17:52

1. Op deze site wordt ieders mening, gevoel, gedachte etc gerespecteerd. Niemand wordt dus op wat voor grond dan ook beledigd. Dit bevordert openheid naar elkaar en de sfeer op het forum. Filosoferen is niet elkaar aanvallen, maar elkaar aanvullen en elkaars inzichten verruimen.
Regel 2:
Bij twijfel: zie regel 1.
::

Tsjonge! Een "open" forum ...

Met een VIP-code, die elke KI kan kraken ...

(Toch?)
Paul schreef:
17 apr 2005, 17:52
Ik wens jullie veel schrijf-, lees- en denkplezier! En heb je het hier naar je zin, geef het door aan anderen!

Groet,

Paul, administrator
geef het door ...

Koste wat het kost, Leon?

Het begint op een estafetteloop te lijken.

Nu maar hopen dat ik mijn stokje door kan geven voor ik erbij neerval ... (anders zou het onzinnig zijn geweest)

::

Ok zei reeds: "Wat moet ik met mijn Hachje doen?"
en toen er geen antwoord kwam: "Wat moet ik met mijn Hachje doen, Heer Bommel?"

::

Beste spelregel-lezer!

Als je dit leuk vindt: zie regel 1.
Als je dit niet leuk vindt, luister naar Paul.
In alle andere gevallen: kies regel 2.

Veel plezier!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2018, 21:07

Hermelientje schreef:
19 dec 2018, 10:40
memeticae schreef:
18 dec 2018, 23:11
Maar rechtvaardig.

Ik zie wel wat in deze regels.

Ik ga me er vanaf nu: ook meer aan houden.
Ook ik ga me er meer aan houden. Ik heb mijn account met eigen naam opgeheven, maar de berichten heb ik laten staan. En ik blijf forummen onder de naam Hermelientje. ;) Er zijn namelijk tegenwoordig meerdere mensen met exact dezelfde naam. Een is wethouder en de andere is directeur van een kinderdagverblijf. Doch ik ben geen van beide. Ook de eigen naam kan verwarring geven.

Toch ben ik dankbaar dat het even kon, twee namen. Dankjewel Leon. En ik wil ervoor pleiten om daar niet te moeilijk over te doen. Alleen als er sprake is van kwade wil. Ik heb op een ander forum regelmatig meegemaakt dat iemand zich registreerde onder meerdere namen om zijn gram te halen. Alleen in die gevallen rapporteerde ik dat. Had eigenlijk niet nodig moeten zijn, want een beetje betrokken beheerder ziet zelf zo dat er iemand zijn gram komt halen.
Hermelientje is een leuke naam, en als je het zat bent kan je ook de gebruikersnaam zelf aanpassen (kon vroeger niet) . tegenwoordig onthouden de browsers de gebruikersnaam wel, maar als die lang was, had je altijd weer veel typwerk. Als goede programmeur ben ik liever lui dan moe. Hoewel soms toch nog liever makkelijk moe dan moeilijk lui.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 dec 2018, 20:36

Leon schreef:
20 dec 2018, 21:07
Als goede programmeur ben ik liever lui dan moe. Hoewel soms toch nog liever makkelijk moe dan moeilijk lui.
Je zou een uitstekend vrachtwagenchauffeur kunnen zijn:
- "Iedere meter dat ik de wagen dichterbij de laad- losplaats krijg, scheelt mij weer een meter lopen. Wat sneller is maakt niet uit, als ik maar niet -verder dan strikt noodzakelijk is- hoef te sjouwen."

::

Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat we toch off-topic beginnen te raken?
Nee wacht! Dat is natuurlijk ook een spelregel!

- "Bij dreigend "offtopic-ness", graag een nieuw onderwerp starten, ten gunste van de leesbaarheid."


HM

- "Kan 't slotje d'r al op? Of worden het dan spelwetten?"
(Ieder weldenkend mens weet dat wetten uitsluitend worden gemaakt om overtreden te worden, aan regels daarentegen hoeft men zich enkel maar niet te houden.)
(Waarbij dan kan worden opgemerkt dat daar waar het over speelregels gaat, een: "je niet houden aan de regels", kan betekenen dat je het spel niet meespeelt.)

- "In het gevang met jou!"
Slot erop?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 dec 2018, 21:32

Hermelientje schreef:
21 dec 2018, 20:48
Leon schreef:
20 dec 2018, 21:07
Hermelientje schreef:
19 dec 2018, 10:40


Ook ik ga me er meer aan houden. Ik heb mijn account met eigen naam opgeheven, maar de berichten heb ik laten staan. En ik blijf forummen onder de naam Hermelientje. ;) Er zijn namelijk tegenwoordig meerdere mensen met exact dezelfde naam. Een is wethouder en de andere is directeur van een kinderdagverblijf. Doch ik ben geen van beide. Ook de eigen naam kan verwarring geven.

Toch ben ik dankbaar dat het even kon, twee namen. Dankjewel Leon. En ik wil ervoor pleiten om daar niet te moeilijk over te doen. Alleen als er sprake is van kwade wil. Ik heb op een ander forum regelmatig meegemaakt dat iemand zich registreerde onder meerdere namen om zijn gram te halen. Alleen in die gevallen rapporteerde ik dat. Had eigenlijk niet nodig moeten zijn, want een beetje betrokken beheerder ziet zelf zo dat er iemand zijn gram komt halen.
Hermelientje is een leuke naam, en als je het zat bent kan je ook de gebruikersnaam zelf aanpassen (kon vroeger niet) . tegenwoordig onthouden de browsers de gebruikersnaam wel, maar als die lang was, had je altijd weer veel typwerk. Als goede programmeur ben ik liever lui dan moe. Hoewel soms toch nog liever makkelijk moe dan moeilijk lui.
Dankjewel Leon. Hihihi, leuk, die laatste zin. Liever makkelijk moe dan moeilijk lui. Liefst makkelijk lui. Wie niet. :cool:
Ja bijvoorbeel 1000 waarden handmatig aanpassen in plaats van een ingewikkeld algoritme schrijven om de waarden aan te passen, maar bij 1001 toch dat algoritme natuurlijk.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 dec 2018, 23:44

@Sheherazade: "Zou je dat algoritme willen delen zonder prijs?"
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 4
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 nov 2019, 21:28

Ik ga de regels aanpassen, zodra ik eigenaar ben.

::

NB
Harm? Let je op?
Wellicht verschijnt er een vacature tot goed managementboekschrijver.
(Waarbij ik het management laat beslissen)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 nov 2019, 10:42

arkhétupos schreef:
29 nov 2019, 21:28
Ik ga de regels aanpassen, zodra ik eigenaar ben.

::

NB
Harm? Let je op?
Wellicht verschijnt er een vacature tot goed managementboekschrijver.
(Waarbij ik het management laat beslissen)
Kan je nu al doen, het voorstel hier posten

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 4
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 02 dec 2019, 17:58

Leon schreef:
30 nov 2019, 10:42

Kan je nu al doen, het voorstel hier posten
Ok.

"Wie voelt zich geroepen nieuwe spelregels op te stellen voor dit forum, die:
A) rechtvaardig zijn voor iedereen
B) geen wetten overtreden
C) de lol er in houden"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 4
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 02 dec 2019, 19:23

HM

Eigenlijk blijft er dan maar 1 regel over:
"Het is een ieder toegestaan uit vrije wil berichten te plaatsen, mits deze berichten de vrije wil van andere potentiële berichtenplaatsers niet belemmert in hun vrijwilligheid tot het plaatsen van berichten."

Propositielogica met slechts 1 schoonheidsfoutje:
"Jij dwingt mij nu tegen jouw regels in te gaan, want: $ARGUMENTATIE"

(Ik hoop dan maar op goede $ARGUMENTATIE.)

:grijns:

Oh wacht eens even ... we zouden het ook aan een lang- cq eeuwigdurende enquête kunnen overlaten.

Zie hier
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 4
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 jul 2021, 22:59

"Schop" :?: :smt031
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast