Binnenkort: "Het nieuwe forum"

Voor registratie bij het forum heb je een speciale VIP code nodig (is extra beveiliging tegen spambots). De VIP code vind je hier tezamen met de spelregels van het forum.
Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Binnenkort: "Het nieuwe forum"

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:01

Van dit forum

Onschoon
Onopgeruimd

ben ik niet de eigenaar

Alsjeblieft
Alsjeblieft

Wat mij zint Is Uw begaan

Als het U belieft
Alsjeblieft

Zelfcontrole door forum(in)zicht?

Alsjeblieft
Alsjeblieft

Als het U belieft: alsjeblieft!

Alsjeblieft
Alsjeblieft

Nou ja, leef je uit!

Alsjeblieft?
Alsjeblieft!

Zonder weerloon?

Neen!
Alsjeblieft niet!

::

Ok ...
de trend is gezet.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:06

Nu enkel nog maar waardevolle zaken inleveren, voor het te laat is.
Het uur is daar, terwijl iedereen weet dat het makkelijker voor een kameel is, om door het oog van de naald te kruipen is, dan God nabij te zijn.

Vergeefse moeite, in mijn ogen.
Beter dan kameel zijn?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:08

memeticae schreef:Ik ben een dromerdaris, mag ik hier ook artikelen schrijven?
Zolang het niet racistisch valt te duiden, mag U alles!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:24

(Dus geen gelul meer over paarden, tengeltsyje11, tenzij het te toenen is. Met een filmpje ofzo ... je eigen animal crackers, daar zitten we in de humor-draad nogal om verlegen: wat waar is en wat werkelijkheid.)

Verzinnen en alles is schitterend en prachtig.

Maar voorlopig ben ik de enige die de praktijk zie.

::

Wie heeft er medelijden met mij?
Wie bood er me net een pilletje aan?

Wiens pil heb ik genomen?
Geen!

Of mag "geen pillen" niet bestaan
in een dualistisch besef van het algemeen?

Ben je soms gek als je geen pillen slikt?
Of alleen de verkeerde?

Sex, Alcohol, Roken!
Geven nog een zilver lintje aan de donkere wolken van het bestaan.

Abstinentie per Ascetie of Cataract

Catharsis EXNOF leven.

Niets daartussen
is dit forum waardig.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:34

Wij malen Uw koren door de vermaledijdste wielen die maar bestaan, en zie daar: "Ook Uw koren is tot Meel geworden."
Voedzaam, met water en vuur erbij noemen wij het: "Brood".

(Om niet de tautologie met "nodig" hoeven te gebruiken.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 dec 2019, 23:39

@Leon, weet je het heel zeker?

::

Mwa, doe maar net alsof er geen moderator is.
En dit forum niet onder een stichting hoeft te verschijnen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 dec 2019, 04:34

Volgens mij ben jij ook instabiel, dat is geen verbetering. Ik wil het forum wegdoen, omdat ik instabiel ben, jij getuigt nu van een gelijke depressiviteit. Laten we dan een tweede Paul zoeken...

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 1
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 dec 2019, 12:28

Leon schreef:
18 dec 2019, 04:34
Volgens mij ben jij ook instabiel, dat is geen verbetering. Ik wil het forum wegdoen, omdat ik instabiel ben, jij getuigt nu van een gelijke depressiviteit. Laten we dan een tweede Paul zoeken...
De oplettende medemens weet dat Paul helemaal niks deed aan het forum. Misschien kun je beter een Paul 2.0 zoeken. :cool:

Ik hoop echt dat jullie iemand vinden die het over wil nemen. Uiteindelijk is dit forum toch een stukje van mijn verleden.

Ik heb het eens gevraagd aan Jeroen (hij was er destijds bij aan de start in 2003), maar hij wil het ook niet overnemen.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 dec 2019, 20:35

Paul schreef:
18 dec 2019, 12:28
Leon schreef:
18 dec 2019, 04:34
Volgens mij ben jij ook instabiel, dat is geen verbetering. Ik wil het forum wegdoen, omdat ik instabiel ben, jij getuigt nu van een gelijke depressiviteit. Laten we dan een tweede Paul zoeken...
De oplettende medemens weet dat Paul helemaal niks deed aan het forum. Misschien kun je beter een Paul 2.0 zoeken. :cool:

Ik hoop echt dat jullie iemand vinden die het over wil nemen. Uiteindelijk is dit forum toch een stukje van mijn verleden.

Ik heb het eens gevraagd aan Jeroen (hij was er destijds bij aan de start in 2003), maar hij wil het ook niet overnemen.
Dank voor het meedenken Paul. Op zich doe ik ook niet zoveel anders dan de rekeningen betalen en af en toe wat lezen en reageren.

Maar ik ben dus zo ver heen Vaak dat ik denk dat mijn laatste uur geslagen heeft, en dan wil ik dus dit forum eerst veilig stellen. Angstpsychotisch heet dat.

Misschien ben ik gewoonweg niet geschikt voor verantwoordelijkheid.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 dec 2019, 21:04

Ik wil deze rol (confrontatie) niet meer. En alleen daarom verdwijderde ik dit. Zelf doen is veel beter.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 dec 2019, 13:35, 6 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 dec 2019, 21:34

Angstpsychose kun je in een verhaal gieten, dat is iedere dag een ander verhaal. Het verhaal van slimme meters die gaan helpen een energietransitie naar meer duurzame samenleving, met energieverbruikbewustzijn bij de afnemers is een verhaal. Morgen is het een verhaal van bespioneren en onder controle houden van burgers.

Je moest eens weten wat een alternatieve verhalen mogelijk zijn, van engelen en demonen, van manipulatie door illuminati, van genade in Jezusnaam, van alien-invasion, van experimenten met tegengestelden, duo’s en kwartetten. Misschien ook wel trio’s. Van tovenaars en hypnotiseurs, van slavenprosititutie, van dorpen vol pedofielennetwerken, van valse en echte profeten.

Het is een beetje surfen op die verhalen, en het verhaal een soort van ondergaan zonder veel te laten merken.

Soms komt er ook spontaan een verhaal bij, dan probeer ik dat ook een soort van uit.

Het zijn wel vaak verhalen over mij als eenling tegenover een overmacht van vijanden.Doodmoe word je ervan.

Het voordeel van ervaring in de krankzinnigheid is dat je een op een gegeven moment een soort afstand hebt om de kern van kinderlijke vriendelijkheid te handhaven en het lijdzaam te ondergaan, dat geweld van de geest.

Geholpen door pillen.

Ik krijg mogelijk mijn recept niet meer, dan wordt het lastig, een kliniek of ongeluk. Ja mijn krankzinnigheid is wel bekend, maar mijn werk is nog wel goed en onder controle, maar ik geld wel als een probleem in een wat nuchterder verhaal. De scheiding is er dan wel door dus dat maakt het dan weer makkelijker voor anderen als ik wegval. Ik ben me van veel verhalen bewust, ook de wat nuchterder, maar kan helaas niet ingetuned blijven op een nuchter verhaal. Dus moet ik een voorzien lot ondergaan. Het logische lot van kramkzinnigen..

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 dec 2019, 22:09

Ik heb alleen maar gemak van mijn slimme meter. Inzicht in verbruik, weten wat de kosten worden, bewustzijn van verbruik dus led lampen en niet overal licht aan laten en kachels laten branden. Ik vind het wel leuk boekhouden.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 14:08

Leon schreef:
18 dec 2019, 22:09
Ik heb alleen maar gemak van mijn slimme meter. Inzicht in verbruik, weten wat de kosten worden, bewustzijn van verbruik dus led lampen en niet overal licht aan laten en kachels laten branden. Ik vind het wel leuk boekhouden.
Fijn dat je meedeelt dat zo voor jou werkt. Dat werkt vooral voor jou zo. Dat geeft je niet het recht dit op te dringen aan andere mensen.

Zelf leef ik altijd al netjes genoeg ( maar niet bekrompen) en ik wil niet gedwongen worden tot de bekrompen angstige op geld en krapte en controle gefocuste boekhoudersleefstijl die jij beschrijft. Ik ben opgegroeid met een, goedbedoelende, maar ernstig getraumatiseerde vader die zodra je (ik en mijn zus of mijn moeder) je eigen kamertje ook maar even verliet, bijvoorbeeld om naar het toilet te gaan, direct het licht achter je uitdeed in je kamertje. Dat is niet overdreven, dat was bij ons thuis zo. Dat was echt compleet van de zotte en heel benauwend, die controlezucht van hem. Het betekende dus ook dat hij ons constant in de gaten moet hebben gehouden, anders zou hij niet hebben geweten dat we even uit ons kamertje waren. Het toilet lag hooguit vier meter van onze kamers, dus we waren hooguit enkele minuten uit ons kamertje. Kwam je terug van de plee, had hij het licht uitgedaan. En dan kreeg je ook altijd op verwijtende toon te horen dat je het licht uit moest doen, waarna je je dan verdedigde dat je even op het toilet zat. Altijd door ging dit zo. Mijn zus en ik hebben het er nog regelmatig over, omdat het spontaan op komt borrelen in een gesprek en dan lachen we erom maar we kennen de benauwde bekrompen toestand nog al te goed en de ernst onder de lach zie ik dan in de ogen en het gezicht van mijn zus staan. Als je je tanden poetste en de kraan te lang naar zijn zin openliet, kreeg je ook meteen een verwijtende opmerking. En wat de allermeest nefaste uitwerking heeft gehad op mijn welzijn, nu nog steeds, terwijl ik nu toch richting de vijftig ga, is zijn houding omtrent voedsel en eten. Van mijn vader moesten wij altijd ons bord leegeten, ook als we vol zaten. Mijn moeder - gelukkig heel dominant en dat was hard nodig - stak daar altijd een stokje voor. Dus zij zorgde er dan voor dat wij niet verder aten. Maar mijn vader leerde daar niets van, dus hij bleef dat altijd zo doen. Mijn ouders werkten beiden hele dagen (dat was noodzakelijk, mijn vader verdiende niet zoveel en de huren waren relatief hoog) en mijn moeder had het zwaarste beroep. Na haar werk kookte ze ook nog. Mijn vader deed dan de afwas. (afwasmachines bestonden nog niet, of in ieder geval hebben wij thuis die nooit gehad). En dan at hij alle restjes in de pannen op. Ook van dingen die hij niet eens lustte, zoals spruitjes. Hij stond er steevast hard bij te boeren omdat hij aan tafel al meer dan genoeg gegeten had. Reden: oorlogstrauma. Door wat hij heeft meegemaakt in de oorlog is het dogma ontstaan dat geen enkel voedsel ooit weggegooid mocht worden en altijd opgegeten moest worden. Hij was verder ook altijd gericht op eten, eten, eten. De hele dag bezig met eten. Dat kwam allemaal door zijn oorlogstrauma’s. Hij heeft heel veel meegemaakt, echt te erg voor woorden. Dus begrijpelijk en ik verwijt hem helemaal niets. Nul komma nul. Het is alleen wel zo dat ik met een ultragevoelige aard geboren ben - Dabrovsky snapt dat ontwikkelingspotentieel tenminste https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Theorie ... integratie - en dat zijn levenshouding, ondanks de corrigerende werking van mijn moeder, onbewust diep tot mij is doorgedrongen. Veel dieper dan in mijn zus bijvoorbeeld. En dat eet-trauma van hem werkte tot voor kort nog steeds in mij door. Daarom - zo besefte ik net - reageerde ik zo fel op Arkhe toen hij zei dat een echte christen aan 1 maaltijd per dag genoeg heeft. Sinds ik mijn instinct het over heb laten en heel veel minder en anders eet (intermitterend vasten doe ik nu, maar mag eigenlijk niet zo heten want ik heb gewoon geen honger en daar geef ik gewoon aan toe) ben ik fysiek heel hard opgeknapt. In amper een week tijd sinds het driedaagse watervasten was het tij al gekeerd en nu , anderhalve week na het watervasten, ben ik helemaal van de maagzuurremmers af (heb nog maar heel af en toe een heel klein beetje last en dat gaat dan vanzelf over), vliegen de overtollige kilo’s er moeiteloos af (drie kilo eraf in een week tijd, buikomvang alweer een hele maat minder), is mijn huid in heel veel betere toestand, zijn mijn darmen tot rust gekomen, heb ik veel meer energie, is de chronische sinusitis verdwenen, is de inflammatoire pijn in mijn wervelkolom en gewrichten 80 procent minder, slaap ik beter (op de nachtmerries na, is wel apart, op gezette tijden komen exact dezelfde nachtmerries terug, opschoning van het lichaam doet kennelijk die oude nachtmerries herleven).

Ik zal (kan) nooit vergeten hoe mijn vader mij ineens aanvloog, omdat ik mijn melk bij het avondeten niet lustte, omdat er vetbolletjes in dreven. Totaal onverwacht, zo had ik hem nog nooit eerder meegemaakt. Gestoorde situatie. Als mijn moeder aan tafel had gezeten had hij het wel uit zijn hoofd gelaten. Maar de telefoon was gegaan en mijn moeder was even van tafel gegaan om de telefoon in de woonkamer op te nemen. Toen ik een slok melk nam en een vies gezicht trok en zei getsie ontstak mijn vader in blinde razernij en wilde mij grijpen. Gelukkig stond mijn stoel dichter bij de keukendeur dan de zijne en stond de keukentafel er nog tussen. Ik rende als een bezetene naar de woonkamer achter de benen van mijn moeder. Mijn vader was achter mij aan gerend en zo belandden we allebei bij mijn moeder in de woonkamer. Ik achter haar benen, zij beschermde mij met haar vrije arm. Zij had haar moeder, dus mijn oma, aan de lijn en hing meteen op en schold mijn vader als een sergeant majoor helemaal de huid vol. Imbeciel! Zei ze. Ze kon gelukkig heel hard schreeuwen en had een krachtige stem. Mijn vader droop dan af. Die woede in hem, die onderdrukte agressie, die zomaar ineens tot ontploffing komen kon, hing thuis altijd in de lucht. Maar toen met die melk was de eerste keer dat ik als kind bewust zo’n redeloze ontploffing meemaakte.

Volkomen begrijpelijk hoe hij zo geworden was. Nog een wonder dat onder al die redeloze woede later toch zo’n aimabel mens tevoorschijn heeft kunnen komen. Op zijn sterfbed heeft hij pas de dingen uit zijn jeugd verteld. En na zijn sterven vertelde mijn moeder de rest over zijn jeugd. Hartverscheurend erg. Slachtoffer van zijn omstandigheden. Neemt niet weg dat ook ik ermee moet dealen, omdat zijn houding dieper in mij is doorgedrongen dan ik ooit heb kunnen beseffen.

Controle controle controle. Rot toch op.

Ik ga nooit of te nimmer meer terug naar die bekrompen leefstijl. Fuck it.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 dec 2019, 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 14:53

Een slimme meter?
Die hadden wij al in de jaren 70.


Poesje
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 dec 2019, 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 14:59

Inschrijfformulier basisonderwijs
————————————————————-


Beroep vader: Manager
Beroep moeder: Directeur


Poesje
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 15:36

Steek die slimme meter
maar achter je reetveter


De Oma van Poesje
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 15:42

Bärbel schreef:
19 dec 2019, 14:59
Inschrijfformulier basisonderwijs
————————————————————-


Beroep vader: Manager
Beroep moeder: Directeur


Poesje

Manager - e = manger.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 dec 2019, 16:46

Het is me wat...bedankt voor de openhartigheid. De angstpsychose om slimme meters snap ik niet goed, maar goed in een denken over de tijd van het beest met iedereen een slaaf van nummers begrijp ik wel iets van de angst.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 17:31

Leon schreef:
19 dec 2019, 16:46
Het is me wat...bedankt voor de openhartigheid. De angstpsychose om slimme meters snap ik niet goed, maar goed in een denken over de tijd van het beest met iedereen een slaaf van nummers begrijp ik wel iets van de angst.
In mijn universum ben juist jij degene die in angst leeft en zich vastklampt aan controlezucht, aan geldzucht, aan overheersingsdrang, en angst voor tekort. Zo krampachtige controlfreak dat je de hele tijd alles wil meten wat je “verbruikt”. Geen enkele ruimte voor vertrouwen op het goddelijke, de voorzienigheid, zelfs als je het wiskundig bewijs ontving . En heb je psychose nodig om daarvan af te komen. Volgens mijn diagnose ben jij niet psychotisch maar neurotisch. Want psychose is zielereiniging. En dan kun je de mensen niet meer door de strot wringen wat Stedin doet. En de mensen zo uitbuiten en bedriegen. En dat is geen waan van mij, maar de waan van de dag waar jij in meegaat, jij weet heel goed wat ze hebben gedaan en tot en met Consumentenbond aan toe is het bekend. En als jij dat niet weet, dan heb jij minder realiteitszin dan alle schizofrenen in de wereld bij elkaar. Maar ik denk dat je je geweten gewoon toeschroeit.

Dit laat ik nu staan. Jammer dan. Het moet dan maar. Want dit slikken is stikken.

Jij bent geen psychoot maar een narcist. En wat je doet is gaslighting: iemand die het niet met je eens is en die de objectieve waarheid zegt bestempelen tot psychisch niet in orde. En ook al is dat bij schizofrenen in zekere zin absoluut waar (waarbij het nog maar de vraag is wie er eigenlijk zieker is, de schizo of de neurotypical, die meent dat ie ‘gezond’ is), dat betekent niet dat jij of wie dan ook daar misbruik van mag maken daar waar zij gewoon de waarheid spreken en het niet met jou eens zijn. Dat is gaslighting als je dat doet bij neurotypicals maar het is zeker ook gaslighting wanneer je dat doet bij andere dan neurotypicals.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 dec 2019, 13:27, 7 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 dec 2019, 17:40

Bärbel schreef:
19 dec 2019, 17:31
Leon schreef:
19 dec 2019, 16:46
Het is me wat...bedankt voor de openhartigheid. De angstpsychose om slimme meters snap ik niet goed, maar goed in een denken over de tijd van het beest met iedereen een slaaf van nummers begrijp ik wel iets van de angst.
In mijn wereld ben jij degene die in angst leeft en zich vastklampt aan je controlezucht en angst voor geldverlies. En heb je psychose nodig om daarvan af te komen.
Ik bid voor verlossing en sterven van de oude mens, maar feit blijft dat de nieuwe mensen hetzelfde blijven doen. De ene nieuwe mens is de andere niet. Het geheel verandert helemaal niet.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 17:43

Adam stierf ook pas na de scheiding.

Gnoesje

(Zie J.Slavenburg; De verloren erfenis / De geheime woorden
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 dec 2019, 17:47

HET IS ME WAT...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 17:54

Hyperventi(n)flatie

De ex van Woesje.

* hij klopt zowel met als zonder n. Vandaar gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 dec 2019, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 17:57

Leon schreef:
18 dec 2019, 20:35
Paul schreef:
18 dec 2019, 12:28
Leon schreef:
18 dec 2019, 04:34
Volgens mij ben jij ook instabiel, dat is geen verbetering. Ik wil het forum wegdoen, omdat ik instabiel ben, jij getuigt nu van een gelijke depressiviteit. Laten we dan een tweede Paul zoeken...
De oplettende medemens weet dat Paul helemaal niks deed aan het forum. Misschien kun je beter een Paul 2.0 zoeken. :cool:

Ik hoop echt dat jullie iemand vinden die het over wil nemen. Uiteindelijk is dit forum toch een stukje van mijn verleden.

Ik heb het eens gevraagd aan Jeroen (hij was er destijds bij aan de start in 2003), maar hij wil het ook niet overnemen.
Dank voor het meedenken Paul. Op zich doe ik ook niet zoveel anders dan de rekeningen betalen en af en toe wat lezen en reageren.

Maar ik ben dus zo ver heen Vaak dat ik denk dat mijn laatste uur geslagen heeft, en dan wil ik dus dit forum eerst veilig stellen. Angstpsychotisch heet dat.

Misschien ben ik gewoonweg niet geschikt voor verantwoordelijkheid.
Het is me wat.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 18:10

arkhétupos schreef:
17 dec 2019, 23:06
Nu enkel nog maar waardevolle zaken inleveren, voor het te laat is.
Het uur is daar, terwijl iedereen weet dat het makkelijker voor een kameel is, om door het oog van de naald te kruipen is, dan God nabij te zijn.

Vergeefse moeite, in mijn ogen.
Beter dan kameel zijn?
Sja.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 18:15

Leon schreef:
18 dec 2019, 21:34

van genade in Jezusnaam,
De letterlijke fysieke geschiedenis en letterlijke opvatting is net zo waar en net zo belangrijk als de esoterische en gnostische implicaties. Op ieder van de dimensies van de gelaagde werkelijkheid heb je een andere dimensie van de geloofsgeheimenissen nodig. Wat jij zo laatdunkend zegt over de genade in Jezusnaam is geen verhaal maar feit, en de kennis daarvan bittere noodzaak, en zoete Waarheid voor wie ten diepste afdaalt. Het is alleen “slechts” 1 Dimensie van de Geloofsgeheimenis.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 dec 2019, 19:30

je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.

Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 19:34

Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.

Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Dat is geen “concurrerend verhaal” maar realiteit die plaats moet vinden in jouw eigen hart. Daarvoor moet je los durven laten en je niet vastklampen aan de oude controlezucht.

Dit is het laatste wat ik je erover zeg.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 dec 2019, 19:52

Bärbel schreef:
19 dec 2019, 19:34
Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.

Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Dat is geen “concurrerend verhaal” maar realiteit die plaats moet vinden in jouw eigen hart. Daarvoor moet je los durven laten en je niet vastklampen aan de oude controlezucht.

Dit is het laatste wat ik je erover zeg.
Moet...

Dwingeland!

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 21:05

Leon schreef:
19 dec 2019, 19:52
Bärbel schreef:
19 dec 2019, 19:34
Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.

Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Dat is geen “concurrerend verhaal” maar realiteit die plaats moet vinden in jouw eigen hart. Daarvoor moet je los durven laten en je niet vastklampen aan de oude controlezucht.

Dit is het laatste wat ik je erover zeg.
Moet...

Dwingeland!
Nee hoor. Moet als in noodzakelijk. Niet als in moeten dat een ander je daartoe dwingen kan. Müssen is niet sollen. De dwingeland ben je zelf hier. Je kunt bidden tot je een ons weegt, maar je hebt zelf ook een rol daarin. De dwingeland is Stedin. Als tassendrager van Brussel. Befehl ist Befehl.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 dec 2019, 22:43

Leon schreef:
18 dec 2019, 04:34
Volgens mij ben jij ook instabiel, dat is geen verbetering. Ik wil het forum wegdoen, omdat ik instabiel ben, jij getuigt nu van een gelijke depressiviteit.
Maak je geen zorgen, ik ben zo stabiel als de pest.
Ik wil best alimentatie betalen, en me niet met de opvoeding bezig hoeven te houden.

Dat lijkt me behoorlijk optimistisch, met misschien een tikkeltje opportuun erin.
Maar depressief? Neen. Hooguit deprimerend. (Daar mag ik misschien wel eens wat aan doen, zo op zijn tijd.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 23:06

Een torenhoge alimentatie betekent dat er ook een torenhoog inkomen is. De alimentatie betaler betaalt nooit zoveel dat zijn eigen levensbehoeften niet meer gedekt zouden zijn. En de betaalde alimentatie mag de betaler aftrekken van de belasting.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 dec 2019, 23:13

Bärbel schreef:
19 dec 2019, 23:06
Een torenhoge alimentatie betekent dat er ook een torenhoog inkomen is. De alimentatie betaler betaalt nooit zoveel dat zijn eigen levensbehoeften niet meer gedekt zouden zijn. En de betaalde alimentatie mag de betaler aftrekken van de belasting.
Ik zie alleen maar voordelen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 23:14

arkhétupos schreef:
19 dec 2019, 23:13
Bärbel schreef:
19 dec 2019, 23:06
Een torenhoge alimentatie betekent dat er ook een torenhoog inkomen is. De alimentatie betaler betaalt nooit zoveel dat zijn eigen levensbehoeften niet meer gedekt zouden zijn. En de betaalde alimentatie mag de betaler aftrekken van de belasting.
Ik zie alleen maar voordelen.
Ik ook.Alle ballast overboord.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 12
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 dec 2019, 23:19

Ben jij gek?
Aan boord juist!

Hoe meer ballast hoe beter, dit schip is toch onzinkbaar.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 23:29

arkhétupos schreef:
19 dec 2019, 23:19
Ben jij gek?
Aan boord juist!

Hoe meer ballast hoe beter, dit schip is toch onzinkbaar.
Ik bedoel ballast van een hoog inkomen met navenant hoog frustratie niveau.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 dec 2019, 23:30

arkhétupos schreef:
19 dec 2019, 23:19
Ben jij gek?
Aan boord juist!

Hoe meer ballast hoe beter, dit schip is toch onzinkbaar.
Ja. Zo is dat. :smt058
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 06:32

arkhétupos schreef:
19 dec 2019, 22:43


Maak je geen zorgen, ik ben zo stabiel als de pest.
Zo is dat. Het moet niet gekker worden. His Royal Highness instabiel noemen? Tsssss. LOL
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 06:49

Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.
Ja. Wel lachu. Komen ze er uiteindelijk toch nog een keer achter dat al die schizo’s gelijk hadden. Maar die zijn er dan niet meer.
Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Idem. Die “gestoorden”, die zogenaamde “aluhoedjes” , de “religekkies” zoals we ook wel werden genoemd, have been right all along is het dan.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2019, 09:44

Bärbel schreef:
19 dec 2019, 23:06
Een torenhoge alimentatie betekent dat er ook een torenhoog inkomen is. De alimentatie betaler betaalt nooit zoveel dat zijn eigen levensbehoeften niet meer gedekt zouden zijn. En de betaalde alimentatie mag de betaler aftrekken van de belasting.
de behoefteberekening is gedaan, maar die van draagkracht nog niet. En torenhoog is een tweede verdieping als je op de grond staat.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2019, 09:46

Bärbel schreef:
20 dec 2019, 06:49
Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.
Ja. Wel lachu. Komen ze er uiteindelijk toch nog een keer achter dat al die schizo’s gelijk hadden. Maar die zijn er dan niet meer.
Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Idem. Die “gestoorden”, die zogenaamde “aluhoedjes” , de “religekkies” zoals we ook wel werden genoemd, have been right all along is het dan.
Ja weet je als een JG de splitsing is tussen een wereld waarin je moeder wel onder een auto kwam en een wereld waarin jouw moeder niet onder een auto kwam, moet je dat de JG niet kwalijk gaan nemen hè.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 14:16

Leon schreef:
20 dec 2019, 09:46
Bärbel schreef:
20 dec 2019, 06:49
Leon schreef:
19 dec 2019, 19:30
je begrijpt me niet, ik ben niet laatdunkend over genade in Jezusnaam, ik plaats het echter tussen andere verhalen. Uiteindelijk komen al die verhalen samen.
Ja. Wel lachu. Komen ze er uiteindelijk toch nog een keer achter dat al die schizo’s gelijk hadden. Maar die zijn er dan niet meer.
Genade in Jezusnaam is iets waar ik me sterk aan vasthou, alleen is er ook een concurrerend verhaal van aartsengel Michael die wel degelijk oordeelt naar verdienste/gerichtheid naar de ene wereld of naar de andere.
Idem. Die “gestoorden”, die zogenaamde “aluhoedjes” , de “religekkies” zoals we ook wel werden genoemd, have been right all along is het dan.
Ja weet je als een JG de splitsing is tussen een wereld waarin je moeder wel onder een auto kwam en een wereld waarin jouw moeder niet onder een auto kwam, moet je dat de JG niet kwalijk gaan nemen hè.
Zo is het maar net. :smt006
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 21:04

His Royal Highness heeft kennis gemaakt met de Inquisitie en de kop is in het mandje. Namasté gristen dom. Je moet ze wel nageven, van gevoel voor het numineuze kun je ze niet betichten. Van gevoel voor humor en zelfrelativering evenmin.

Was getekend,
His Royal Princess
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 21:08

Leon schreef:
20 dec 2019, 21:06
Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:04
His Royal Highness heeft kennis gemaakt met de Inquisitie en de kop is in het mandje. Namasté gristen dom. Je moet ze wel nageven, van gevoel voor het numineuze kun je ze niet betichten. Van gevoel voor humor en zelfrelativering evenmin.

Was getekend,
His Royal Princess
...
LOL

Nepgristenen allemaal.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2019, 21:15

Nepgristen omdat ze niet hun wil weggeven maar juist versterken.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 21:20

Leon schreef:
20 dec 2019, 21:15
Nepgristen omdat ze niet hun wil weggeven maar juist versterken.
En omdat ze er niks van begrepen hebben. De essentie ontbreekt.Ze spreken over vrijheid, over leven , in Christus zijn, maar wat het inhoudt kennen ze niet.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2019, 21:26

Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:20
Leon schreef:
20 dec 2019, 21:15
Nepgristen omdat ze niet hun wil weggeven maar juist versterken.
En omdat ze er niks van begrepen hebben. De essentie ontbreekt.Ze spreken over vrijheid, over leven , in Christus zijn, maar wat het inhoudt kennen ze niet.
Ik kreeg toch sterk de indruk dat ze er al waren...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 21:27

Leon schreef:
20 dec 2019, 21:26
Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:20
Leon schreef:
20 dec 2019, 21:15
Nepgristen omdat ze niet hun wil weggeven maar juist versterken.
En omdat ze er niks van begrepen hebben. De essentie ontbreekt.Ze spreken over vrijheid, over leven , in Christus zijn, maar wat het inhoudt kennen ze niet.
Ik kreeg toch sterk de indruk dat ze er al waren...
Denken ze.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 dec 2019, 21:35

Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:27
Leon schreef:
20 dec 2019, 21:26
Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:20


En omdat ze er niks van begrepen hebben. De essentie ontbreekt.Ze spreken over vrijheid, over leven , in Christus zijn, maar wat het inhoudt kennen ze niet.
Ik kreeg toch sterk de indruk dat ze er al waren...
Denken ze.
Ik weet het niet. God toont zich alsnog.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 29
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 dec 2019, 22:17

Leon schreef:
20 dec 2019, 21:35
Bärbel schreef:
20 dec 2019, 21:27
Leon schreef:
20 dec 2019, 21:26


Ik kreeg toch sterk de indruk dat ze er al waren...
Denken ze.
Ik weet het niet. God toont zich alsnog.
Tuurlijk. :)
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten