De superwoordaanvullingsfunctie

Voor registratie bij het forum heb je een speciale VIP code nodig (is extra beveiliging tegen spambots). De VIP code vind je hier tezamen met de spelregels van het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6497
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

De superwoordaanvullingsfunctie

Bericht door memeticae » 27 okt 2018, 02:14

@Leon.

Zou er voor dit forum een "plugin" te maken zijn die, zodra iemand maar iets schrijft dat al eens geschreven is, dat die dat automagisch dan aangevuld krijgt?

Net zoals in een tekstverwerker of een programmeeromgeving bijvoorbeeld. Zodat je bij de suggestie alleen maar op "Enter" hoeft te drukken en eventueel wat voorafingevulde waarden hoeft te veranderen, om iets "nieuws" te creeëren.

Wel facultatief graag, maar van mij mag van zij* bij verstek ingeschakeld zijn.
(Ik wil graag ook zelf na kunnen kiezen denken.)

::

Volgens VanDale is: "de functie", een vrouwelijk zelfstandig naamwoord. Vandaar "zij".
"Plugin" kent het boek overigens nog niet, dus van: "De plugin" staat het gesclacht nog geenszins vast.
(Neemt niet weg dat een plugin bronstig gedrag kan vertonen)

::

Nou kijk eens aan.

Neem de vorige paragraaf als patroon, en voorspel daar voor een potentiële schrijver het vervolg maar eens van.
Lijkt me een onmogelijke uitdaging, programmeertechnisch.

Toch weet het menselijk brein - i.c. de hersens - het voor elkaar te krijgen dat perfect te weten te bewaarheiden.
In een mum van een seconde.

Parallelle processoren?
En het 5e postulaat dan?

Daar hoeft een 2d programmeur geen rekening mee te houden nee, dat klopt: het vijfde volgt evident uit de eerste vier.
Maar niet in 3d.
(Waarmee niet uitgesloten is dat het in 4d wel weer klopt. En evenmin bewezen dat ze alleen bij oneven dimensies nodig is.)

"Priemgetallen-to-the-rescue"!
In elke priemdimensie is het postulaat nodig, daarbuiten is het evident.

(Als ik toch eens zo slim en onderlegd was, dat ik dat bewijzen kon! Een Nobelprijs in het verschiet hoor, zeker weten!)
Nou ja, op zijn minst een "Field-Medal" dan. ("You've battled well")

Hah!
Dromen over plugins die niet mogelijk zijn, maar al wel bestaansvormen beginnen aan te nemen: zijn vermomde nachtmerries.

::

They're coming to take me away aha.

The A.I. has ruled me crazy.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 18 sep 2022, 00:42

Dank voor het implementeren.

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast